Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojileri, sağladıkları verimlilik ve
maliyet avantajı gibi nedenlerle mükelleflere ait iş süreçlerinde gittikçe daha
yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu durum, özellikle yüksek sayıda
yasal belge ve kayıt ile ilgili süreçleri kağıt
ortamında yürütmek zorunda olan mükelleflere yönelik, gelişen teknolojiye uygun
yeni usul ve esasların belirlenmesini zorunlu kılmaktadır.
213
Sayılı Vergi Usul Kanununun15766 Sayılı Kanunun217 nci maddesi ile
değişen Mükerrer 242 nci maddesinin 2 numaralı fıkrası
ile Maliye Bakanlığı; elektronik defter, kayıt ve belgelerin oluşturulması,
kaydedilmesi, iletilmesi, muhafazası ve ibrazı ile defter ve belgelerin
elektronik ortamda tutulması ve düzenlenmesi uygulamasına ilişkin usul ve
esasları belirlemeye, elektronik ortamda tutulmasına ve düzenlenmesine izin
verilen defter ve belgelerde yer alması gereken bilgileri internet de dahil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve
ortamında Maliye Bakanlığına veya Maliye Bakanlığının gözetim ve denetimine tabi
olup, kuruluşu, faaliyetleri, çalışma ve denetim esasları Bakanlar Kurulunca
çıkarılacak bir yönetmelikle belirlenecek olan özel hukuk tüzel kişiliğini haiz
bir şirkete aktarma zorunluluğu getirmeye, bilgi aktarımında uyulacak format ve
standartlar ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları tespit etmeye, bu Kanun
kapsamına giren işlemlerde elektronik imza kullanım usul ve esaslarını
düzenlemeye ve denetlemeye yetkili kılınmıştır.
Ayrıca söz konusu fıkrada, Vergi Usul Kanunu ve diğer vergi
kanunlarında defter, kayıt ve belgelere ilişkin olarak yer alan hükümlerin
elektronik defter, kayıt ve belgeler için de geçerli olduğu; Maliye
Bakanlığının, elektronik defter, belge ve kayıtlar için diğer defter, belge ve
kayıtlara ilişkin usul ve esaslardan farklı usul ve esaslar belirlemeye yetkili
olduğu hükme bağlanmıştır.
Bu
çerçevede, Vergi Usul Kanununun Maliye Bakanlığına tanıdığı yetkilere istinaden,
yaygın olarak kullanılan belgelerden biri olan faturanın elektronik belge olarak
düzenlenmesi, elektronik ortamda iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilmesine
ilişkin usul ve esaslar bu Tebliğde açıklanmaktadır.
2. Tanımlar ve
Kısaltmalar
Bu
Tebliğde geçen;
Elektronik Kayıt:Elektronik ortamda tutulan ve
elektronik defter ve belgeleri oluşturan, elektronik yöntemlerle erişimi ve
işlenmesi mümkün olan en küçük bilgi ögesini,
Elektronik Belge:Şekil hükümlerinden bağımsız
olarak Vergi Usul Kanununa göre düzenlenmesi zorunlu olan belgelerde yer alan
bilgileri içeren elektronik kayıtlar bütününü,
Başkanlık:Gelir İdaresi
Başkanlığı’nı,
Elektronik Fatura (e-Fatura):Bu Tebliğde yer alan şartlara
uygun olan ve elektronik belge biçiminde oluşturulmuş
faturayı,
e-Fatura Uygulaması:Başkanlık tarafından belirlenen standartlara
uygun mesajların, taraflar arasında güvenli bir şekilde aktarılması imkanını
sunan uygulamaların genel adını,
e-Fatura Portalı:e-Fatura Uygulamasına ait temel
fonksiyonların, internet üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile
Başkanlık tarafından geliştirilen portalı,
TÜBİTAK-UEKAE:Türkiye Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Kurumu - Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma
Enstitüsü’nü,
HSM:(Hardware SecurityModule-Donanımsal Güvenlik Modülü) İçerisine mali
mühür sertifikası yüklenebilen ve birim zamanda akıllı karttan çok daha fazla
sayıda işlem yapma kapasitesine sahip aracı
ifade eder.
3. Genel Olarak
e-Fatura
Vergi
Usul Kanununun 229 uncu maddesinde fatura, satılan emtia veya yapılan iş
karşılığında müşterinin borçlandığı meblağı göstermek üzere emtiayı satan veya
işi yapan tüccar tarafından müşteriye verilen ticari vesika olarak tanımlanmış,
230 uncu maddesinde ise faturanın şekli belirtilerek içermesi gereken asgari
bilgiler sayılmıştır. Anılan Kanunun 231 inci maddesinde de fatura
düzenlenmesinde uyulacak kaidelere, 232 nci maddesinde
ise fatura kullanma mecburiyetine ilişkin esaslara yer
verilmiştir.
Vergi Usul Kanununun Mükerrer 242 nci
maddesinin 2 numaralı fıkrasında yer alan hükmün Bakanlığımıza verdiği yetkiye
istinaden; düzenlenmesi, müşteriye verilmesi, müşteri tarafından da istenmesi ve
alınması zorunlu olan faturanın, elektronik belge olarak düzenlenmesi, müşteriye
elektronik ortamda iletilmesi ve elektronik ortamda muhafaza ve ibraz edilmesine
ilişkin yapılan düzenlemeler bu Tebliğin konusunu
oluşturmaktadır.
Bu
Tebliğde düzenlenen e-Fatura, yeni bir belge türü olmayıp, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir.
Mal
veya hizmet satışı dolayısıyla fatura düzenlemek zorunda olan mükellefler, genel
hükümler çerçevesinde kağıt fatura düzenleyebilecekleri
gibi bu Tebliğde yer alan şartlar çerçevesinde e-Fatura da düzenleyebilirler.
Aynı mal veya hizmet satışı işleminde hem kağıt
faturanın hem de elektronik faturanın bir arada düzenlenmesi mümkün değildir.
Müşterinin talep etmesi durumunda ise genel hükümler çerçevesinde sadece kağıt fatura verilmesi zorunludur.
4. e-Fatura Uygulamasından
Yararlanma
e-Fatura Uygulamasının sağlıklı bir biçimde gelişimini
sağlamak amacı ile Başkanlık, uygulamanın kademeli bir biçimde
yaygınlaştırılmasını planlamaktadır. Bu bakımdan başlangıç olarak, anonim ve
limited şirket statüsünü haiz mükelleflerin uygulama
kapsamında e-Fatura gönderme ve/veya almasına izin verilmesi uygun görülmüştür.
Gerçek kişilerin ise e-Fatura Uygulaması bünyesinde e-Fatura göndermeleri ve
almaları (Tebliğin 8 inci bölümünde yer alan istisna hariç olmak üzere) mümkün
bulunmamaktadır.
Uygulamadan yararlanmak isteyen anonim ve limited şirketlerin yerine getirmeleri gereken işlemler
sırası ile aşağıda yer almaktadır.
1.
http://www.efatura.gov.tr internet adresinde yer alan “e-Fatura
Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi (Tüzel Kişiler İçin)” ile Tebliğin 7
nci bölümünde ifade edilen düzenlemeler çerçevesinde
oluşturulan Mali Mühüre ilişkin “Elektronik Mali Mühür
Sertifika Sahibi Taahhütnamesi” doldurularak yetkili kişi veya kişiler
tarafından imzalanacaktır.
2.
Aşağıda yer alan belgeler ile Başkanlığa yazılı olarak başvuruda
bulunulacaktır.
i. “e-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi (Tüzel
Kişiler İçin)” nin imzalı aslı,
ii. “Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi”
nin imzalı aslı,
iii. Şirket kuruluş sözleşmesinin yer aldığı ticaret sicil
gazetesinin noter onaylı örneği (Sonradan unvan değişikliği yapılması halinde en
son unvanın ilan edildiği ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneğinin de
eklenmesi gerekmektedir.)
iv. Başvuru formuna şirket adına imza atan kişi veya
kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı
örneği.
3.
Başkanlık tarafından yapılan değerlendirme sonrasında başvuruları uygun
bulunanların kullanıcı hesapları tanımlanacaktır. Hesaplarının tanımlandığı
bilgisi kendilerine iletilenler Mali Mühürlerinin temini işlemlerini yerine
getirecektir.
4.
Mali Mühürü kendisine ulaştırılanlar, başvuruda
bildirdikleri yetkilileri aracılığı ile mali mühür sertifikalarının
aktivasyonunu gerçekleştirecektir.
Bu
işlemlerin tamamlanmasının ardından aktive edilen sertifikalar kullanılarak
sistem üzerinde tanımlanan kullanıcı hesabı aracılığı ile e-Fatura gönderme
ve/veya alma işlemleri gerçekleştirilebilecektir.
Gerçek
kişi olmayanlar ile anonim ve limited şirket
statüsünde bulunmayanlardan e-Fatura göndermek ve/veya almak isteyen kurum,
kuruluş ve işletmelerin uygulama karşısındaki durumu ve uygulamadan yararlanma
prosedürleri, yapacakları yazılı başvuru üzerine
Başkanlık tarafından belirlenecektir.
5. e-Fatura Düzenlenmesi ve
İletilmesi
Tebliğin 8 inci bölümünde belirtilen istisna hariç olmak üzere
e-Faturanın, bu Tebliğde belirlenen usul ve esaslara uygun olarak düzenlenmesi,
gönderme veya alma işlemlerinin de Başkanlık tarafından oluşturulan e-Fatura
Uygulaması aracılığı ile gerçekleştirilmesi zorunludur.
Faturaların elektronik belge olarak oluşturulması ve gönderilmesinde
uyulması gereken format ve standartlar http://www.efatura.gov.tr internet
adresinde duyurulmuştur. Bu Tebliğde belirlenen usul ve esaslar ile söz konusu
format ve standartlara uygun olarak düzenlenmeyen, düzenlense dahi e-Fatura
Uygulaması aracılığı ile gönderilmeyen veya alınmayan herhangi bir elektronik
belge, Vergi Usul Kanunu kapsamında düzenlenmiş fatura hükmünde
değildir.
Mükellefler e-Fatura düzenlerken, bu Tebliğde belirtilmeyen hususlarda
süreler başta olmak üzere Vergi Usul Kanunu ve ilgili diğer kanun ve
düzenlemelerde yer alan usul ve esaslara uymak zorundadır.
e-Fatura Uygulamasının kullanım esasları aşağıdaki bölümlerde
yer almaktadır.
5.1. e-Fatura Uygulamasının
Kullanımı
e-Fatura Uygulaması, elektronik belge olarak düzenlenen
faturaların tarafları arasında dolaşımı ile ilgili oluşturma, gönderme ve alma
zamanı gibi önemli kayıtların tarafsız bir biçimde tutulmasını sağlamak ve
elektronik belge olarak oluşturulmuş herhangi bir belgenin sıhhatinden (format
ve standartlara uygunluk, göndericinin kimliği ve doğruluğu, elektronik belgenin
geçerliliği ve içeriğinin bütünlüğü) emin olmak amacı ile Başkanlık tarafından
oluşturulan uygulamanın genel adıdır.
e-Fatura Uygulaması, bünyesinde e-Fatura gönderme ve/veya
alma işlemlerini yapmak üzere her bir kullanıcıya ait kullanıcı hesabı
barındıracak olup, bu hesap aracılığı ile kullanılabilecek fonksiyonlar, ilgili
hesabın ve kullanıcının niteliğine göre şekillenecektir.
e-Fatura Uygulaması kapsamında fatura oluşturma, gönderme ve
alma işlemleri,
i.
Bilgi işlem sistemlerinin e-Fatura Uygulamasına entegre
edilmesi yoluyla veya
ii. e-Fatura Uygulamasına ait temel fonksiyonların internet
üzerinden genel kullanımını sağlamak amacı ile oluşturulan ve
http://www.efatura.gov.tr internet adresinde hizmete sunulan e-Fatura
Portalı aracılığıyla
gerçekleştirilebilir.
e-Faturaların taraflar arasında güvenli bir şekilde
dolaşımına imkan sağlayan e-Fatura Uygulaması ile ilgili olarak başlangıç
aşamasında yukarıda sayılan iki yöntemi belirlemiş olan Başkanlık, uygulamanın
geliştirilmesi ve farklı kullanım imkanlarının oluşturulması yönündeki
çalışmalarına devam etmektedir. Bu çalışmalar neticesinde ortaya çıkarılacak
yeni yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin kurallar,
http://www.efatura.gov.tr internet sitesi aracılığı ile kamuoyunun
bilgisine sunulacaktır.
5.1.1. Bilgi İşlem Sistemlerinin Entegre
Edilmesi Yoluyla Kullanım
Bilgi
işlem sistemleri yeterli olan kullanıcıların, gerekli entegrasyonu sağlamaları koşulu ile e-Fatura Uygulamasını
doğrudan kendilerine ait bilgi işlem sistemleri aracılığı ile kullanmaları
mümkündür.
Yukarıda ifade edilen çerçevede bilgi işlem sistemi entegrasyonu yapılabilmesi için uyulması gereken kurallar ve
standartlar ile yapılması gereken işlemleri içeren kılavuzlar
http://www.efatura.gov.tr internet sitesinde kamuoyu bilgisine
sunulmuştur.
Uygulamaya entegre olmak isteyenler, bilgi işlem
sistemlerinde gerekli ön hazırlıkları tamamladıktan sonra, sistemlerini ve
fatura ile ilgili süreçlerini açıklayan dokümanlarla birlikte Başkanlığa yazılı
olarak başvuruda bulunacaktır.
Başvurusu uygun bulunanlara entegrasyon
işlemlerine başlayabilecekleri bir yazı ile bildirilecektir. Entegrasyon
çalışmaları, başlama yazısı tarihinden itibaren en geç bir yıl içerisinde
tamamlanmak zorundadır.
Entegrasyon sürecini başarı ile tamamlayan mükellefler, Başkanlığın
konuya ilişkin yazısı üzerine, e-Fatura Uygulamasını gerçekleştirdikleri entegrasyon aracılığı ile kullanmaya
başlayacaktır.
Başkanlık e-Fatura Uygulamasına entegre olmak
isteyen mükelleflere yönelik olarak genel entegrasyon usulleri belirleyebileceği
gibi bilgi işlem sistemleri, kapasite, iş gerekleri ve ihtiyaçları gibi
hususları göz önüne alarak özel entegrasyon usulleri de
belirleyebilir.
5.1.2. e-Fatura Portalı Aracılığı ile Kullanım
Bilgi
işlem sistemlerinin entegre edilmesi sureti ile
e-Fatura Uygulamasını kullanma konusunda yeterli alt yapıya sahip olmayan
kullanıcıların uygulamadan yararlanabilmelerini sağlamak amacıyla geliştirilen
e-Fatura Portalı, e-Fatura Uygulamasına ait temel
fonksiyonları bünyesinde barındırmaktadır.
e-Fatura Portalı, Tebliğin 4 üncü
bölümündeki adımlar sonucunda oluşturulan kullanıcı hesapları aracılığı ile
http://www.efatura.gov.tr internet adresinde hizmet sunacaktır.
Kullanıcılar, e-Fatura gönderme ve/veya alma ile ilgili temel işlemleri, portal içerisinde sunulan arayüzleri kullanarak
yapabileceklerdir.
6. e-Faturanın Muhafaza ve İbraz
Yükümlülüğü
Vergi
Usul Kanununun ilgili hükümlerine göre mükellefler, gerek düzenledikleri gerekse
adlarına düzenlenen faturaları, yasal süreler dahilinde
muhafaza ve istendiğinde ibraz etmekle yükümlüdürler.
e-Faturanın veri bütünlüğünün sağlanması ile kaynağının inkar
edilemezliği Mali Mühürle garanti altına alınmaktadır. Mührün doğruluk ve
geçerlilik kontrolünün ancak elektronik ortamda yapılabilmesi nedeniyle
e-Faturanın kağıda basılarak saklanması söz konusu
değildir. Bu nedenle mükellefler, düzenledikleri ve aldıkları e-Faturaları,
üzerindeki Mali Mühürü de içerecek şekilde kanuni
süreler dahilinde kendi bünyelerindeki elektronik,
manyetik veya optik ortamlarda muhafaza ve istendiğinde elektronik, manyetik
veya optik araçlar vasıtasıyla ibraz edeceklerdir.
Muhafaza ve ibraz yükümlülüğü, arşivlenen faturaların doğruluğuna,
bütünlüğüne ve değişmezliğine ilişkin olan her türlü elektronik kayıt ve veri,
veritabanı dosyası, saklama ortamı ile doğrulama ve görüntüleme araçlarının
tümünü kapsamakta olup, e-Faturalara istendiğinde kolaylıkla erişebilmeyi,
anlaşılabilir ve eksiksiz bir biçimde görüntüleyebilmeyi ve faturaların
okunabilir kağıt baskılarını üretebilmeyi sağlayacak
biçimde yerine getirilmelidir.
Mükelleflere ait e-Faturaların yine mükelleflere ait bilgi işlem
sistemlerinde saklanması gerekmekte olup, üçüncü kişiler nezdinde ya da yurt
dışında yapılan saklama işlemi Başkanlık açısından herhangi bir hüküm ifade
etmemektedir. Arşivlemenin Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde ve Türkiye
Cumhuriyeti Kanunlarının geçerli olduğu yerlerde yapılması zorunluluğu, yurt
dışında da ikincil bir arşivleme yapılmasına engel teşkil
etmez.
7. Mali Mühür
Vergi Usul Kanunu kapsamında yapılacak düzenlemeler çerçevesinde
kullanılmak üzere, tüzel kişi ve diğer kurum, kuruluş ve işletmelere ait veri
bütünlüğünün, kaynağın ve içeriğin garanti altına alınması ile gerekli
durumlarda gizliliğin sağlanması fonksiyonlarının yerine getirilmesi amacı ile
oluşturulan ve e-Fatura Uygulaması bünyesinde yapılan işlemlerde kullanılması
zorunlu olan Mali Mühür, Başkanlık adına TÜBİTAK-UEKAE tarafından hazırlanan
elektronik sertifika alt yapısını ifade etmektedir.
Kullanım alanı ve bahsedilen fonksiyonları nedeni ile Mali Mühürün, kurumun bildirilen yetkili veya yetkililerinin
kontrolü altında kullanılması, yetkili kişi veya kişilerin değişmesi halinde de
yeni yetkili veya yetkililerin derhal belirlenmesi ve bunlara ait bilgilerin
Başkanlıkça belirlenecek yöntemlerle bildirilmesi
zorunludur.
Tüzel
kişilerin ve diğer kurumların herhangi bir nedenle unvanlarının değişmesi
halinde, eski unvanı barındıran sertifikaları geçerliliğini kaybedeceğinden,
unvan değişikliğini izleyen 15 gün içerisinde yeni unvanına uygun sertifika
başvurusu yapması gerekmektedir.
Sahiplerine kart okuyucuları ile birlikte teslim edilecek sertifikaların
HSM aracılığı ile kullanılması da mümkündür. Ancak bu durumda Mali Mühür
Sertifikalarının HSM’lere yüklenmesi işleminin
TÜBİTAK-UEKAE veya yetkili kıldığı kişiler/kurumlar aracılığı ile yapılması ve
tercih edilen HSM modellerinin TÜBİTAK-UEKAE tarafından yayımlanacak niteliklere
sahip olması gerekmektedir.
Mali
Mühürün başvuru, işleyiş ve kullanımı ile ilgili tüm
bilgi ve belgeler http://mm.kamusm.gov.tr internet sitesinde yer
almaktadır.
8. EFKS Kapsamında Düzenlenen Faturalar
Elektronik fatura çalışmaları kapsamında, Başkanlıkça Elektronik Fatura
Kayıt Sistemi (EFKS) adı altında bir başlangıç adımı tasarlanmış ve sınırlı
sayıda mükellef ile protokol imzalanarak uygulamaya konulmuştur.
Bahsedilen mükelleflerin elektronik belge olarak fatura düzenleme ve
göndermeye ilişkin almış olduğu EFKS izinleri, Başkanlık tarafından aksi
duyuruluncaya kadar geçerli olduğundan, bu mükelleflerin EFKS kapsamında
elektronik belge olarak düzenleyip, müşterilerine elektronik ortamda ilettikleri
faturalar da Vergi Usul Kanunu kapsamında geçerli fatura
hükmündedir.
Ancak
EFKS uygulamasından yararlanmak için Başkanlık ile protokol imzalayan
mükelleflerin, Tebliğin 5.1.1. bölümünde açıklanan entegrasyonu, Tebliğin yayım tarihinden itibaren bir yıl
içerisinde oluşturması zorunludur. Bu süre içerisinde söz konusu entegrasyonu tamamlamayan mükelleflerin EFKS protokolleri,
herhangi bir uyarıya gerek kalmaksızın iptal edilmiş
sayılır.
9. Sorumluluk ve Cezai
Müeyyideler
Başkanlık tarafından bu Tebliğde yer alan usul ve esaslara aykırı biçimde
e-Fatura düzenleyen mükellefler hakkında, işledikleri fiile göre Vergi Usul
Kanununda öngörülen cezalar uygulanır.
e-Fatura Uygulamasından yararlanma yetkisi bulunmakla
birlikte, bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslara uymayan ve Başkanlıkça
yapılacak uyarıya rağmen durumlarını düzeltmeyen mükelleflerin, e-Fatura
gönderme ve/veya alma yetkileri Başkanlık tarafından yapılacak değerlendirme
üzerine iptal edilebilir. Yetkileri Başkanlıkça iptal edilen mükellefler, iptal
edilen yetkileri bakımından bir yıl süre ile e-Fatura Uygulamasından
yararlanamazlar.
Mükellefler, e-Fatura Uygulaması kapsamında oluşturdukları elektronik
belgelerde yer verdikleri bilgilerin gerçek duruma uygunluğunu sağlamaktan
sorumlu olup, bu çerçevede Başkanlığın herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır.
e-Fatura düzenleme yetkisi bulunan mükelleflerin gerek kendi
sistemlerinde gerekse e-Fatura Uygulamasında meydana gelebilecek arıza ve
kesinti durumlarında fatura düzenleyebilmek için yeteri kadar basılı kağıt
fatura bulundurmaları zorunludur.
Başkanlık, gerek görmesi halinde uygulamadan yararlanan mükelleflerin
bilgi işlem sistemini/sistemlerini denetleme yetkisine sahiptir. Bu denetimler
sırasında mükellefler, gerekli her türlü imkanı (uygun
donanım ve yazılımlar, terminallere ulaşım izinleri ve uzman personel gibi)
sağlamak zorundadır.
Mükellefler, bilgi işlem sistemini/sistemlerini oluşturan yazılım,
donanım, dosya, dokümantasyon ve diğer unsurları, hiçbir şekilde kısmen veya
tamamen vergi inceleme elemanlarının ve Başkanlıkça görevlendirilecek personelin
erişimini ve denetimini engelleyecek bir sözleşme veya lisansa konu edemez.
10. Vergi Usul Kanunu Kapsamında Düzenlenen
Diğer Belgeler
e-Fatura Uygulaması, Vergi Usul Kanunu kapsamında
düzenlenmesi zorunlu olan fatura dışında kalan belgelerin de taraflar arasında
dolaşımına imkan verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu çerçevede, taraflar arasında
elektronik belge olarak dolaşımı Başkanlıkça uygun bulunanlar, ilgili format ve
standartların duyurulmasının ardından, e-Fatura Uygulaması aracılığı ile
gönderilip alınabilecektir.
11. Diğer
Hususlar
Başkanlık, e-Fatura Uygulamasının altyapısı ve işleyişini göz önünde
bulundurarak, ilgilisine bilgi vermek suretiyle, e-Fatura Uygulamasından
yararlanmak isteyen mükelleflerin başvurularının yanıtlanmasını belli bir süre
erteleyebilir veya başvuruları sıraya koyabilir veya önceden haber vermek ve
hazırlıklar için yeterli zaman tanımak kaydıyla, uygulama ile ilgili her türlü
standart ile diğer teknik konularda genel veya özel değişiklikler yapabileceği
gibi uluslararası standartlara uyma zorunluluğu
getirebilir.
Diğer
taraftan e-Fatura Uygulaması, Vergi Usul Kanununun Mükerrer 242 nci maddesinin 2 numaralı fıkrasının beşinci bendinde
belirtilen şekilde özel hukuk tüzel kişiliğini haiz bir şirketin kurulması
durumunda, belirlenecek yeni esaslara göre devam
ettirilebilecektir.
Tebliğ
olunur.
—————————————————
110/1/1961 tarih ve
10703 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
26/6/2008 tarih ve
26898 sayılı (Mükerrer) Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.