BİRİNCİ KISIM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE
1-
(1) Bu Tebliğin amacı, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 100 üncü maddesi gereğince, Kurum tarafından kişilerin sosyal güvenliklerinin
sağlanması, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Kanuna göre Kurum alacaklarının
takip ve tahsili ve 5510 sayılı Kanunla Kuruma verilen görevlerin yerine
getirilmesi ile sınırlı olmak kaydıyla, bankalar, döner sermayeli kuruluşlar,
gerçek ve tüzel kişiler, kamu kurumları, kanunla kurulmuş kurum ve kuruluşlardan
bilgi ve belge isteme yetkisinin usul ve esaslarını
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE
2- (1) Bu Tebliğ, bankalar, döner
sermayeli kuruluşlar, gerçek ve tüzel kişiler, kamu kurumları, kanunla kurulmuş
kurum ve kuruluşları kapsar.
Dayanak
MADDE
3- (1) Bu Tebliğ, 5510 sayılı Kanunun
100 üncü maddesi ile 28/8/2008 tarihli ve 26981 sayılı
Resmi Gazetede yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 129 uncu
maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-
(1) Bu Tebliğ
uygulamasında;
a) Bankalar: 19/10/2005 tarihli
ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu kapsamındaki kuruluşları,
b) Elektronik ortam: Bu tebliğde belirtilen bilgi ve
belgelerin; bankalar, döner sermayeli kuruluşlar, tüzel kişiler, kamu idareleri
ve kanunla kurulan kurum ve kuruluşlarca; internet ve
benzeri ortamda Kurumun veri tabanına aktarılmasını sağlayan elektronik portalı,
c) Kamu idareleri: 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi
ve Kontrol Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde
belirtilen kamu idareleri ve kamu iktisadi teşebbüsleri ile bunların bağlı
idare, ortaklık, müessese ve işletmeleri ve yukarıda belirtilenlerin ödenmiş
sermayesinin % 50’sinden fazlasına sahip oldukları ortaklık ve işletmelerden
Türk Ticaret Kanununa tabi olmayanlarla özel kanunlarına göre personel
çalıştıran diğer kamu kurumlarını,
ç) Kanun: 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununu,
d) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığını,
ifade eder.
(2)
Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 4 üncü maddesindeki tanımlar bu Tebliğ
için de yapılmış sayılır.
İKİNCİ KISIM
Genel Hükümler
Genel
Hükümler
MADDE
5- (1) Bilgi ve belgelerin istenmesi, Kurum
tarafından kişilerin sosyal güvenliklerinin sağlanması, 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Kanuna göre Kurum
alacaklarının takip ve tahsili ile 5510 sayılı Kanunla Kuruma verilen görevlerin
yerine getirilmesiyle sınırlıdır.
(2) Bilgi ve belgeler;
bankalar, döner sermayeli kuruluşlar ve diğer gerçek ve tüzel kişilerden
doğrudan, münferit olarak istenenler haricinde kamu idareleri ile kanunla
kurulmuş kurum ve kuruluşlardan ise yapılan protokoller çerçevesinde
istenir.
(3) Bilgi ve belgeler
istenirken veya verilirken, Devletin güvenliği ve temel dış yararlarına karşı
ağır sonuçlar doğuracak haller ile özel ve aile hayatının gizliliği ve savunma
haklarına ilişkin hükümler göz önünde bulundurulur.
(4) Kurumca istenen bilgi ve
belgelerin verilmesinde, özel kanunlardaki yasaklayıcı ve sınırlayıcı hükümler
dikkate alınmaz.
(5) Bu maddenin ikinci fıkrasında sayılan kişi,
kurum ve kuruluşlar,
a)
İstenecek bilgi ve belgeleri sürekli ve/veya belli aralıklarla
vermekle,
b)
Bilgileri elektronik ortamda görüntülenmesini sağlamakla,
c)
Görüntülenen bilgilerin güvenliğini sağlamakla,
ç)
Muhafaza etmek zorunda oldukları her türlü belge ile vermek zorunda oldukları
bilgilere ilişkin mikrofiş, mikrofilm, manyetik teyp,
disket ve benzeri ortamdaki kayıtlarını ve bu kayıtlara erişim veya kayıtları
okunabilir hale getirmek için gerekli tüm sistem ve şifreleri incelemek için
Kuruma ibraz etmekle,
d)
Kurumun belirleyeceği süre içerisinde bilgi ve belgelerle ilgili talebe cevap
vermekle ve gereken kolaylığı göstermekle,
yükümlüdür.
(6)
İstenecek bilgi ve belgelerin verilmesi süresi ve dönemi yapılacak protokol ile
belirlenir.
(7)
Kurum, Kanun gereğince;
a) Her türlü bilgi ve belgenin internet, elektronik ve
benzeri ortamda gönderilmesi hususunda gerçek ve tüzel kişilerin zorunlu
tutulmasını,
b) Kuruma verilmesi gereken her türlü belge, bildirge ve
taahhütnameleri diğer kamu idarelerine ait formlarla birleştirilmesini ve söz
konusu belgeleri kamu idarelerinin internet ve elektronik bilgi işlem ortamından
alınmasını,
c) Kamu idarelerine yapılmış bildirimlerin Kuruma
verilmiş sayılmasını,
ç) Kanun uygulaması ile ilgili olarak işveren, sigortalı
ve diğer kurum, kuruluş ve kişilerin talepleri üzerine veya resen
düzenleyecekleri her türlü bilgi ve belgelerin bilgi işlem ortamında
oluşturulmasını,
d) Bu fıkranın (ç) bendinde sayılan bilgi ve belgelerin
sadece internet ve benzeri ortamda ilgili kişilere
verilmesini,
kararlaştırmaya yetkilidir.
(8) Bilgi ve belgeleri yapılacak protokolde belirtilen sürede;
mücbir sebep olmaksızın vermeyenlere Kanunun 102 inci maddesinin birinci
fıkrasının (i) bendi gereğince aylık asgari ücretin beş katı tutarında, bilgi ve
belgelerin geç verilmesi halinde ise aylık asgari ücretin iki katı tutarında
idari para cezası uygulanır.
(9)
Elektronik ortamda hazırlanacak bilgi ve belgeler, adli ve idari makamlar
nezdinde resmi belge olarak geçerlidir.
(10) Belge ve bilgileri, internet,
elektronik ve benzeri ortamda göndermekle yükümlü tutulan gerçek ve tüzel
kişilerin, Kurumun bilgi işlem sistemlerinin herhangi bir nedenle hizmet dışı
kalması sonucu bilgi ve belgelerin, protokolde öngörülen sürenin son gününde
gönderilememesi halinde, sorunların ortadan kalktığı tarihi takip eden beşinci
iş gününün sonuna kadar gönderilmesi halinde, söz konusu yükümlülükler
protokolde öngörülen sürede yerine getirilmiş sayılır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Alınacak Bilgi ve Belgeler
BİRİNCİ BÖLÜM
Bankalar
Gelir ve aylık ödemesi yapan
bankalar
MADDE 6- (1) Gelir ve aylık ödemesi
yapan bankalarca;
a) Her ay
hesaplar kontrol edilerek, geriye yönelik 6 aylık periyotlarda hareket görmeyen kayıtlar elektronik ortamda
Kuruma bildirilir.
b) Bir defaya mahsus ödenmek
üzere gönderilen toptan ödemeler ve vereselerin, her ay geriye yönelik 6 aylık
periyotlarda kontrol edilmesi sonucunda ödemesi
yapılmayanların tespiti yapılarak elektronik ortamda Kuruma iadesi
sağlanır.
c)
Gelir ve aylık sahiplerinin maaş hesapları, görüntüleme amaçlı olarak Kuruma
açılır.
ç) Gelir ve aylık sahiplerine
ATM kartı verilirken, bankalarla yapılacak sözleşmelerde, “kartla yersiz çekilen
tutarların ilgilinin birinci derece akrabalarından tahsil edileceği”ne ilişkin
hükmün yer alması sağlanır.
d) Gelir ve aylık ödemesinin kanuni temsilcilere
yapılması durumunda, gerek kanuni temsilci değişiklikleri gerekse temsil
sürelerinin sona ermesine ilişkin bilgiler elektronik ortamda Kuruma
bildirilir.
e)
Hak edilen gelir ve aylıkların Kurum tarafından sehven farklı bir bankaya
gönderilmesi ve ödeme yapıldıktan sonra adres değişikliği olması durumunda, bu
tür ödemelerin Ziraat Bankası şubelerince yapılması sağlanır.
f) Kurumdan gelir ve aylık
alanlardan yapılan icra ve diğer kesinti iadelerinin, “icra dairesi”, “kurum
adı”, “icra dosya numarası” ve “kesinti dönemi” bilgilerini de ihtiva edecek
şekilde ve elektronik ortamda Kuruma bildirilmesi sağlanır.
Bankalar
MADDE 7-
(1) Bankalarca;
a) Kurumca talep edilmesi halinde, 5510
sayılı Kanunun 60 ıncı maddesi gereğince Kurumca aile
içindeki geliri, kişi başına düşen aylık tutarı asgari ücretin üçte birinden az
vatandaşların bu miktarların üzerinde banka hesaplarında paralarının bulunup
bulunmadığı bilgisinin kimlik bilgileri ile birlikte elektronik ortamda Kuruma
verilmesi sağlanır.
b) Bankaların veri tabanı
kullanılarak, Kuruma borçlarını
vadesinde ödemeyen borçluların, işyeri ve ikamet adresleri ile hesap bilgileri
ve hareketlerinin Kurumca yetkilendirilen personele internet ortamında
görüntülenmesi sağlanır.
c) Kurumca, gerekli alt
yapının sağlanması ile Kuruma borçlu olanların, bankalardaki hesaplarına
elektronik ortamda haciz konularak, hacze tabi meblağların Kurum hesaplarına
aktarılması sağlanır.
ç) Kurumca talep edilmesi ve
işveren ile çalışanı arasında sigortalılık ilişkisinin tespiti amacıyla, ücret
ödemesinin vadesiz mevduat üzerinden yapılması durumunda, mevduat sahibi ve para
yatırılan kişinin ya da havale ile yapılması durumunda da havale gönderen ile
havaleyi alanlara ait kimlik bilgileri Kuruma bildirilir.
d) Tüketici kredisi talebinde
bulunan ve bir işyerinde hizmet akdiyle çalışanlardan istenen maaş ücret
bordrosunun Kurumun internet sitesinden ödenen prim miktarları karşılaştırılarak
eksik bildirimde bulunanların Kuruma bildirilmesi
sağlanır.
e) Kuruma borcu bulunanların
ticari kredi talepleri Kuruma bildirilir.
İKİNCİ
BÖLÜM
Kamu Kurum ve
Kuruluşları
İçişleri
Bakanlığı
MADDE 8-
(1) Nüfus ve Vatandaşlık Genel
Müdürlüğünce;
a) Kimlik paylaşım sisteminden elde edilmekle birlikte,
kişinin kimliği veya yerleşim bilgilerinde tereddüt olması halinde Kurumca
elektronik ortamda ve belirlenecek formatta eksik olan bilgilerin verilmesi
sağlanır.
b) Kuruma borçlu
olanların elektronik ortamda ikametgah bilgileri Kuruma
verilir.
(2) Emniyet Genel Müdürlüğünce;
a) Kurumca talep edilmesi halinde Türk vatandaşı
olmayanlardan gelir ve aylık talebinde bulunanlar için ikamet tezkeresi
bilgileri Kuruma verilir.
b) Kurumca aylık bağlananların yurt dışına çıkıp
çıkmadıklarına dair bilgilerin Kuruma verilmesi sağlanır.
c) Kuruma borçlu
olanların taşıtlarla ilgili mal araştırmalarının yapılmasını teminen, taşıtların trafik sicilleri üzerindeki takyidatları ve borçlu taşıt sahiplerinin en son adresleri
elektronik ortamda Kuruma verilir.
(3) Mahalli İdareler Genel
Müdürlüğünce; 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi kapsamında Kurumdan
aylık almakta olan veya aylığa hak kazanacak belediye başkanları ile bunların
hak sahiplerine makam, görev ve temsil tazminatı ödenebilmesi amacıyla bugüne
kadar belediye başkanlığı yapmış olanların veya yapmakta olanların görev
sürelerini ihtiva eden bilgilerinin elektronik ortamda Kuruma bildirilmesi
sağlanır.
(4) Mülki
idare amirliklerince; 5510 sayılı Kanunun 34 üncü maddesi gereğince ana ve
babaya aylık bağlanmasında, “ana ve babanın her türlü kazanç ve irattan elde
etmiş olduğu gelir”in tespiti için gerekli görülen bilgilerin Kuruma verilmesi
sağlanır.
(5) Valilikler, belediyeler ve kaymakamlıklarca; prim borçlarının doğal afetler
nedeniyle ertelenmesi
durumunda, işverenlerin afet kapsamında değerlendirilip
değerlendirilemeyeceğinin tespiti için, zarar tespit tutanakları ile afet
kapsamında olup olmadıklarına ilişkin bilgiler Kuruma
verilir.
(6) Valilikler, belediyeler ve il özel idarelerince,
ruhsat ve ruhsat niteliği taşıyan belgeleri alarak inşaat işyerlerinde işçi
çalıştırmaya başlayan işverenlerin, bu faaliyetlerinden dolayı Kuruma
işyerlerini tescil ettirip ettirmediklerinin tespiti ve kontrolü amacıyla alınan
belgelerin talep edilmesi halinde Kuruma intikali
sağlanır.
Milli Eğitim
Bakanlığı
MADDE 9-
(1) Anılan Bakanlıkça; Kurumdan hak sahibi olarak gelir ve
aylık alan çocukların öğrencilik niteliğine ilişkin belgelerinin elektronik
ortamda Kuruma verilmesi sağlanır.
Yükseköğretim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Anılan
Kurulca;
a) Kurumdan
hak sahibi olarak gelir ve aylık alan çocukların öğrencilik niteliğine ilişkin
bilgi ve belgelerinin elektronik ortamda Kuruma verilmesi
sağlanır.
b) 23/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanunun uygulanmasında sağlık bilimleri lisansiyerlerine
yönelik kurumlara verilen görüşler ile denklik konusunda verilen kararlar Kuruma
internet ortamında görüntülenir.
Maliye Bakanlığı
MADDE 11-
(1) Vergi dairelerince;
a) Kurumdan
gelir ve aylık alanlardan 5510 sayılı Kanun kapsamında yeniden çalışmaya
başlayanların tespiti için talep edilmesi halinde sigortalılığa ilişkin bilgi ve
belgeler Kuruma verilir.
b) Kurumdan
gelir ve aylık almakta iken ölen ve hak edilip de alınamayan gelir ve aylıkların
varislere ödenmesi için 15/6/1959 tarihli ve 7338
sayılı Veraset ve İntikal Kanunu gereğince vergiden muaf olunduğuna dair bilgi
ve belgelerin elektronik ortamda Kuruma verilmesi
sağlanır.
c) Vergi
kayıtları, muhtasar beyanname ve yoklama fişleri bilgileri elektronik ortamda
Kuruma verilir.
(2) Gelir İdaresi Başkanlığınca; teşvik kanunlarından
yararlanmak için Kuruma müracaat edecek olan işverenlerin gelir vergisi
mükellefi olup olmadıkları bilgisinin Kuruma verilmesi
sağlanır.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
MADDE 12-
(1) Meslek Odaları ve Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Memurluğunca; Kurumdan gelir ve aylık
alanlardan 5510 sayılı Kanun kapsamında yeniden çalışmaya başlayanların tespiti
için talep edilmesi halinde sigortalılığa ilişkin bilgiler ve belgelerin Kuruma
verilmesi sağlanır.
(2) Ticaret
Sicil Memurluklarınca; Kurumca talep edilmesi durumunda ticaret şirket ve
ortakları hakkında bilgilerin elektronik ortamda Kuruma verilmesi
sağlanır.
(3) Teşkilatlandırma Genel Müdürlüğünce; inşaat faaliyetleri devam eden yapı
kooperatiflerinin faaliyet durumları, yönetici ve ortakları ile hisse paylarına
ilişkin bilgiler Kuruma bildirilir.
(4) Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar
Konfederasyonunca; esnaf ve sanatkarlar sicil müdürlüklerinin veri tabanları
kullanılarak Kuruma borçlu işverenlerle ilgili bilgilerin elektronik ortamda
Kuruma görüntülenmesi sağlanır.
Milli Savunma
Bakanlığı
MADDE 13-
(1) Anılan Bakanlıkça; sigortalıların askerlikle
ilişiklerinin olup olmadığına veya askerlik sürelerine ilişkin bilgileri
elektronik ortamda Kuruma verilir.
Adalet Bakanlığı
MADDE 14-
(1) Anılan
Bakanlıkça;
a) Kurumca talep edilmesi halinde, Kurumdan gelir ve
aylık alanlar için kanuni temsilcilere yapılan ve mahkemelerce vasi ve kayyım
tayinine ilişkin belgeleri Kuruma bildirilir.
b) Kurumca talep edilmesi halinde, sigortalıların hangi
ülkede çalıştıkları, varsa sigorta sicil numaraları ile birlikte kimlik
bilgileri icra daireleri veya mahkemeler vasıtasıyla Kuruma verilmesi sağlanır.
Banka Sandıkları
MADDE
15- (1) Anılan sandıklarca; Kurumdan gelir ve aylık almakta
olanlar ile bunların hak sahiplerinin gelir ve aylığa müstehak olup olmadıklarının tespiti amacıyla istenen
bilgilerin elektronik ortamda Kuruma verilmesi sağlanır.
Türkiye İş Kurumu
MADDE 16-
(1) Anılan Kurumca; teşvik kanunlarından
yararlanmak için Kuruma müracaat edecek olan işverenlerin, bu kanunlar kapsamına
girip girmediğine ilişkin bilgiler elektronik ortamda Kuruma
verilir.
Tapu Kadastro Genel
Müdürlüğü
MADDE 17-
(1) Anılan Genel Müdürlükçe; Kuruma borçlu
olanların taşınmaz mal bilgilerinin elektronik ortamda Kuruma verilmesi
sağlanır.
Denizcilik
Müsteşarlığı
MADDE 18-
(1) Anılan Müsteşarlıkça; gemi sicil
dairelerinin Kuruma borçlu olanlarla ilgili mal araştırmalarının yapılmasını
teminen, gemilerin sicilleri üzerindeki takyidatları ve borçlu taşıt sahiplerinin en son
adreslerinin, Kurum personeline verilecek şifrelerle elektronik ortamda Kurumca
alınması sağlanır.
Kamu İhale Kurumu
MADDE 19-
(1) Anılan Kurumca; kurumlardan ihale alan ve
Kuruma borçlu gerçek ve tüzel işyeri işverenlerle ilgili bilgilerin elektronik
ortamda Kuruma görüntülenmesi sağlanır.
İstanbul Menkul Kıymetler
Borsası
MADDE 20-
(1) Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş.ce, Kuruma borçlarını vadesinde ödemeyen borçluların hisse
senetlerine haciz konulmasını teminen, yapılan
işlemlerin elektronik ortamda Kurumca yetki verilen kişilere görüntülenmesi
sağlanır.
(2) Takas ve Saklama Bankası A.Ş.ce, Kuruma borçlarını vadesinde ödemeyen borçluların İMKB’de
işlem sırası kapalı olduğundan kayda tabi tutulmamış hisse senetleri ile
bireysel emeklilik fon katılım paylarına haciz konulmasını teminen, yapılan işlemler elektronik ortamda Kurumca yetki
verilen kişilere görüntülenir.
Türk Patent
Enstitüsü
MADDE 21-
(1) Anılan Enstitüce; marka, patent ve
tasarım başvuru sahiplerinin sorgulanması amacıyla, bu sorgulamaya ilişkin veri
tabanı Kuruma görüntüleme amaçlı olarak açılır.
Diğer Kamu
Kurum ve Kuruluşları
MADDE 22- (1) Ruhsat
vermeye yetkili diğer merciler ve özel hukuk tüzel kişilerince; ruhsat ve ruhsat
niteliği taşıyan belgeleri alarak inşaat işyerlerinde işçi çalıştırmaya başlayan
işverenlerin, bu faaliyetlerinden dolayı Kuruma işyerlerini tescil ettirip
ettirmediklerinin tespiti ve kontrolü amacıyla ruhsata ilişkin alınan bilgi ve
belgelerin talep edilmesi halinde Kuruma intikali
sağlanır.
(2) İhale
makamı kamu idareleri, döner sermayeli kuruluşlar ile kanunla kurulan kurum ve
kuruluşlarca; ihale yoluyla her türlü işi üstlenenlerin Kuruma bu işlerden
dolayı işyerlerinin tescilini yaptırıp yaptırmadıklarının, yaptırmış olmaları
halinde ise yapılan işle ilgili Kuruma verdikleri bilgilerin doğruluğunun
tespiti amacıyla, bu işleri üstlenenler ile bu işlerden dolayı yapılacak olan
asgari işçilik tespiti için üstlenilen işle ilgili bilgiler Kuruma
bildirilir
(3) Kurumdan aylık almakta iken kamu görevlisi olarak
göreve başlayanların Kuruma bildirilmesi sağlanır.
(4)
Gizli olması nedeniyle resmi gazetede yayımlanmayan yönetmelik vb. belgelerin
Kurumca belirlenecek yetkili personele elektronik ortamda görüntülenmesi
sağlanır.
(5) 12/4/1991 tarihli ve
3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamında emsal aylık listelerinin
kurumların web sitesinde yer alması sağlanır.
(5) Kamu görevlilerinin
ödenecek emeklilik ikramiyelerinde dikkate alınmak üzere, kıdem tazminatı
süreleri bilgilerinin Kurumca internet ortamında alınması
sağlanır.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Ortak hükümler, Yürürlük ve
Yürütme
BİRİNCİ BÖLÜM
Ortak Hükümler
Ortak hükümler
MADDE 23-
(1) Alınacak kimlik bilgilerinde; gerçek
kişiler için “T.C. kimlik numarası”, tüzel kişiler için de “vergi numarası”nın
mutlaka bildirilmesi esastır.
(2) Tebliğ’de
belirtilen bilgi ve belgeler, kamu idareleri ile kanunla kurulmuş kurum ve
kuruluşlardan ise yapılan protokoller çerçevesinde, diğerlerinden de doğrudan
istenir.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen kurumlarla
yapılacak protokollerde;
a) Bu Tebliğ’de yer alan ve Kurumca istenecek bilgi ve
belgelerin verilme/alınmasına ilişkin usul ve esaslar ile bilgi ve belgelerin
içeriği ayrıntılı olarak belirlenir.
b) Kurum, bu tebliğ’de belirtilen bilgi ve belgelerin
içeriğini değiştirme yetkisine haizdir.
(4) İstenilecek bilgi ve belgelerin verilme süresi ve
periyodunun belirlenmesinde ve bu süre ve periyotların
değiştirilmesinde Kurum yetkilidir.
(5) Tebliğ’de belirtilen bilgi ve belgelerin
dışında, ayrıca bilgi ve belge istenmesinde de veya manuel olarak istenen bilgi ve belgelerin elektronik ortamda
alınmasında Kurum yetkilidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Yürürlük ve Yürütme
Yürürlük
MADDE
24- (1) Bu Tebliğ hükümleri 1/10/2008 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
25- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanı
yürütür. |