| 
                
                                             I - AMAÇ  
             
Yeminli mali müşavirlerin düzenlemiş oldukları tasdik sözleşmelerine 
ilişkin bildirimlerinin ve sürekli bilgi verme yükümlülüklerinin elektronik 
ortamda yerine getirilmesi yönündeki bu düzenlemenin amacı; yeminli mali 
müşavirlerin 3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali 
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu(1) ve diğer ilgili 
mevzuat çerçevesinde sürekli bilgi verme ödevlerini yerine getirmede gelişen 
bilgi işlem teknolojilerinden yararlanmak, bildirimlerin kolay, hızlı, ekonomik 
ve güvenilir bir şekilde idareye intikalini sağlamaktır.  
             II - YETKİ 
             213 
sayılı Vergi Usul Kanununun(2) 148, 149 ve mükerrer 257 nci 
maddelerinin Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak, bağlı oldukları meslek 
odasının çalışanlar listesine kayıtlı yeminli mali müşavirler için sürekli bilgi 
verme yükümlülüğünün elektronik ortamda yerine getirilmesine ilişkin olarak bu 
Tebliğle bazı düzenlemelerin yapılması gerekli görülmüştür. 
 
             III - KAPSAM 
             Bağlı 
oldukları meslek odasının çalışanlar listesine kayıtlı ve sürekli bilgi verme 
yükümlülüğü bulunan yeminli mali müşavirler, bu Tebliğ gereğince elektronik 
ortamda internet vergi dairesine 1 Şubat 2008 tarihinden itibaren aşağıda 
belirtilen hususlarda bildirimde bulunacaklardır. 
             a) 
Mükellefler ile düzenlemiş oldukları "Tam Tasdik (Yıllık gelir veya kurumlar 
vergisi beyanname ve eklerinin tasdiki) Sözleşmeleri" ne ilişkin 
bilgiler. 
             b) 
Mükellefler ile düzenlemiş oldukları diğer sözleşme bilgileri. (Katma Değer 
Vergisi İadesi, Özel Tüketim Vergisi, Ar-Ge İndirimi Tasdik Raporu 
v.s.) 
             c) 
Yeminli mali müşavirin kimlik bilgileri, şirket veya ortaklık halinde faaliyette 
bulunuluyorsa şirketin veya ortaklığın bilgileri ile ortakların 
bilgileri. 
             d) 
Yeminli mali müşavirin bürosunda veya yeminli mali müşavirlik şirketinin 
bürosunda çalışanlara ait bilgiler. 
             IV - BİLDİRİMLERİN GÖNDERİLMESİNDE UYULACAK 
USUL VE ESASLAR 
             
Yeminli mali müşavirlerin, örneği bu Tebliğin ekinde yer alan "Sözleşme 
ve Bilgi Formlarının Elektronik Ortamda Gönderme Talep Formu ve Taahhütnamesini" 
doldurarak bizzat, yeminli mali müşavirlik şirketlerinde ise şirketin ortağı ve 
kanuni temsilcisi olan yeminli mali müşavirin bağlı bulundukları vergi 
dairelerine müracaat etmeleri gerekmektedir. 
             Bu 
şekilde talepte bulunan yeminli mali müşavirlere bağlı bulundukları vergi 
dairesince, müracaat anında sistemden üretilecek kullanıcı kodu, parola ve 
şifreyi ihtiva eden kapalı bir zarf verilecektir. Şifre zarfının yeminli mali 
müşavire tesliminde, "……. Vergi Dairesinin ……… vergi kimlik numaralı mükellefi 
yeminli mali müşavir  …………..’ 
ya/……………..yeminli mali müşavirlik şirketine bildirimlerini elektronik ortamda 
gönderebilmesi için kullanıcı kodu, parola ve şifreyi ihtiva eden zarf, kapalı 
olarak teslim edilmiştir." şeklinde bir "Teslim Tutanağı" tanzim edilecek ve söz 
konusu tutanak yeminli mali müşavir ile vergi dairesi müdürü veya müdür 
yardımcısı tarafından tarih konulmak suretiyle imzalanacaktır. Tanzim edilen 
Teslim Tutanağı ile Talep Formunun birer örneği yeminli mali müşavirin tarh 
dosyasında muhafaza edilecektir.  
 
             Ancak, 
yeminli mali müşavirler/yeminli mali müşavirlik şirketleri kendilerine daha 
önceden elektronik beyanname gönderme amaçlı verilen kullanıcı kodu, parola ve 
şifresinin olması halinde yeni bir kullanıcı kodu, parola ve şifre alınmayacak, 
mevcut bulunan şifre bu Tebliğde öngörülen hususların yerine getirilmesinde de 
kullanılacaktır.  
             V - SÖZLEŞMELERİN VE BİLGİ FORMLARININ 
ELEKTRONİK ORTAMDA GÖNDERİ LMESİNE İLİŞKİN USUL VE 
ESASLAR 
             A - Sözleşmelerin Elektronik Ortamda 
Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar  
             1 - Tam Tasdik Sözleşmelerinin 
Elektronik Ortamda Gönderilmesi 
             Gelir 
ve kurumlar vergisi beyannameleri ile eklerinin tasdikine ilişkin olarak hesap 
döneminin ilk ayı içinde düzenlenmiş olan tam tasdik sözleşmelerine ilişkin 
bilgiler, takip eden ayın son gününe kadar, süresinden sonra düzenlenen 
sözleşmelere ilişkin bilgiler ise, sözleşme tarihinden itibaren 15 gün içinde 
internet vergi dairesine, yeminli mali müşavirler tarafından elektronik ortamda 
girilecektir.  
             
Ayrıca, yeminli mali müşavirler tarafından vergi idaresine verilecek 
tasdik raporlarına söz konusu sözleşmelerin birer örneğinin ekleneceği 
tabiidir. 
             2 - Diğer Tasdik Sözleşmelerinin 
Elektronik Ortamda Gönderilmesi 
             
Yeminli mali müşavirlerle mükellefler arasında düzenlenen ve tam tasdik 
sözleşmesi dışındaki diğer tasdik sözleşmelerine ilişkin bilgiler, sözleşmenin 
düzenlendiği tarihten itibaren 15 gün içinde internet vergi dairesine yeminli 
mali müşavirler tarafından elektronik ortamda 
girilecektir. 
             
Ayrıca, yeminli mali müşavirler tarafından vergi idaresine verilecek 
tasdik raporlarına söz konusu sözleşmelerin birer örneğinin ekleneceği 
tabiidir. 
             3 - Tasdik İşlemlerinde İptal/Fesih Edilen 
Sözleşmelerinin Elektronik Ortamda Gönderilmesi 
             Gerek 
tam tasdik konusunda ve gerekse tam tasdik dışındaki diğer konulardaki 
sözleşmelerin iptal ya da feshedilmesi durumunda, iptal/fesih tarihinden 
itibaren en geç 15 gün içinde gerekçesi ile birlikte yeminli mali müşavirler 
tarafından internet vergi dairesine elektronik ortamda bildirimde 
bulunulacaktır. 
             4 - Sözleşmelerin Vergi Dairelerine 
Gönderilmemesi  
             Tam 
tasdik ve diğer tasdik sözleşme bilgileri bu Tebliğde yer alan esaslar 
çerçevesinde elektronik ortamda gönderileceğinden ayrıca sözleşme örneklerinin 
bildirim amacıyla vergi dairesine ibrazına gerek bulunmamaktadır. Ancak, tam 
tasdik ve diğer tasdik sözleşme örneklerinin ilgili meslek odasına ibraz 
edileceği tabiidir.  
             B - Sözleşmelerin Elektronik 
Ortamda Gönderilmesine İlişkin Vergi Dairesince Yapılacak 
İşlemler 
             
Yeminli mali müşavirlerce düzenlenen tasdik raporu ilgili vergi dairesine 
ibraz edildiğinde, tasdike konu rapora ilişkin sözleşme bilgilerinin evvelce 
yeminli mali müşavirce elektronik ortamda sisteme girilip girilmediğine 
bakılacak,  sözleşme bilgileri evvelce 
yeminli mali müşavirce sisteme girilmişse söz konusu tasdik raporu vergi 
dairesince kabul edilecektir. 
             Öte 
yandan, gelir ve kurumlar vergisi beyannameleri ile eklerinin tasdikine ilişkin 
olarak hesap döneminin ilk ayı içinde düzenlenmiş olan tam tasdik sözleşmelerine 
ilişkin bilgiler süresinden sonra elektronik ortamda gönderilir ise bu 
sözleşmeler süresinden sonra düzenlenmiş tam tasdik sözleşmesi olarak kabul 
edilecektir. 
             C- Yeminli Mali Müşavirin Kimlik 
Bilgileri, Şirket veya Ortaklık Halinde Faaliyette Bulunuluyorsa Şirketin veya 
Ortaklığın Bilgileri ile Ortaklarının Bilgileri ve Büro Çalışanlarına İlişkin 
Bilgilerin Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Usul ve 
Esaslar 
             Söz 
konusu bilgiler; yeminli mali müşavirlerin işe başladıkları ayı takip eden ayın 
son gününe kadar elektronik ortamda internet vergi dairesine bildirilecektir. 
Ancak, bu bilgilerde değişiklik olduğu takdirde; bu değişiklik, değişiklik 
tarihinden itibaren 15 gün içinde yeminli mali müşavirler tarafından internet 
vergi dairesine elektronik ortamda bildirilecektir. 
             Öte 
yandan, söz konusu bilgilerin elektronik ortamda gönderilmesi uygulamasının yeni 
olması nedeniyle, öteden beri işe devam eden yeminli mali müşavirler, istenilen 
bilgileri 2008 yılının Şubat ayı içerisinde internet vergi dairesine elektronik 
ortamda bildireceklerdir.  
             D - Sözleşmelerin ve Bilgi 
Formlarının Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Diğer Usul ve 
Esaslar 
             1 - Ücretlerin Bildirilmesine İlişkin Usul 
ve Esaslar  
             
Yeminli mali müşavirlerin gelir ve kurumlar vergisi beyannameleri ile 
eklerinin tasdikine ilişkin olarak mükellefler ile düzenlemiş oldukları tam 
tasdik sözleşmelerine ilişkin ücretin tam tutarı yeminli mali müşavirler 
tarafından sisteme girilecektir.  
             Bu 
Tebliğin III/b bölümünde belirtilen ve tam tasdik sözleşmesi dışındaki diğer 
sözleşme bilgilerinin elektronik ortamda gönderilmesi aşamasında ücret sütunu 
boş bırakılarak bildirimde bulunulacaktır. Daha sonra düzenlenen tasdik 
raporunun vergi dairesince işleme konulması ve alınması gereken ücretin 
miktarının belirlenmesinin mümkün hale gelmesinden itibaren 15 gün içinde tasdik 
ücreti ve mükellefçe alınacak iade tutarı, internet vergi dairesine elektronik 
ortamda sözleşme bilgileri içine dahil edilmek suretiyle evvelce boş bırakılan 
bölüme ilişkin bilgiler tamamlanmış olacaktır.  
             2 - Oda ve Adres Değişikliğinin 
Bildirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar 
             
Yeminli mali müşavirlerin işyeri ve ikamet adreslerinin ve bağlı 
bulunduğu odalarının değişmesi halinde bu değişiklik, değişiklik tarihinden 
itibaren 15 gün içinde yeminli mali müşavirler tarafından internet vergi 
dairesine elektronik ortamda bildirilecektir. 
             E - Bildirimlerin Elektronik Ortamda 
Gönderilmesine İlişkin Diğer Hususlar  
             1 - 
Sözleşmeleri ve bilgi formlarını elektronik ortamda gönderecek yeminli mali 
müşavirler vergi dairesince verilen kullanıcı kodu, parola ve şifreyi kullanarak 
www.gib.gov.tr  adresi Internet Vergi 
Dairesi/Gelir–Kurumlar Vergi Dairesi’ne girerek "YMM Söz. Bilgileri"  başlığını seçecektir. 
             2 - 
Öncelikle  "YMM Büro Çalışanları Giriş 
Ekranı" aracılığıyla bilgi formlarının doldurulması 
gerekmektedir. 
             3 - 
Sözleşme bilgilerinin girişi için  
"Sözleşme Bilgileri Giriş/Listele Ekranı" / "Yeni Sözleşme Bilgisi Ekle" 
başlığı seçilecektir. Gelen ekranda sözleşmeye ilişkin bilgiler doldurulduktan 
sonra "Kaydet"  tuşuna basılacaktır. 
Sözleşme girişleri yapılırken tasdik konusuna göre kontroller program tarafından 
yapılacak kullanıcı bu konuda uyarılacaktır. Hatalı giriş yapılan sözleşme 
bilgilerini güncelleme yanlış girilen sözleşmeyi iptal imkanı da 
bulunmaktadır. 
             4 - 
Sözleşme bilgileri girişi Başkanlığımız bilgisi dahilinde olan herhangi bir 
teknik arıza nedeniyle bu Tebliğ ile öngörülen sürenin son gününe kadar yerine 
getirilememiş ise, Başkanlığımızca verilecek ek sürede bilgi girişi 
yapılabilecektir. 
             5 - Bu 
Tebliğle; 6/12/2000 tarihli ve 24252 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 28 sıra 
Nolu Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali 
Müşavirlik Kanunu Genel Tebliği hükümleri ile getirilen yeminli mali 
müşavirlerin sürekli bilgi verme yükümlülüklerine ilişkin 1 ve 2 numaralı 
formların gönderilmesine ilişkin uygulama ile yine bu konudaki düzenlemeye yer 
veren 20/7/2001 tarihli ve 24468 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31 sıra Nolu 
Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali 
Müşavirlik Kanunu Genel Tebliğinin "Bilgi Formları"na ilişkin 3 üncü bölümü 
yürürlükten kaldırılmıştır. Bundan böyle söz konusu formlar 
düzenlenmeyecektir. 
             6- Bu 
Tebliğ ile getirilen bilgi verme yükümlülüğüne uymayan veya eksik ya da 
yanıltıcı bilgi verenler hakkında Vergi Usul Kanununun mükerrer 355 inci maddesi 
hükmüne göre işlem yapılacaktır.         
 
             Tebliğ 
olunur. 
————————— 
(1) 13/6/1989 
tarih ve 20194 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
(2) 10/1/1961 
tarih ve 10703 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
  
Eki için 
Tıklayınız  |