| 
   
                                Ekli “Transfer Fiyatlandırması Yoluyla Örtülü Kazanç Dağıtımı Hakkında Karar”ın 
yürürlüğe konulması; Maliye Bakanlığının 15/11/2007 
tarihli ve 101556 sayılı yazısı üzerine, 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 
13 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 27/11/2007 tarihinde 
kararlaştırılmıştır. 
  
                                                                                                                                                                    
                                                                                                   Abdullah 
GÜL 
                                                                                                                                                              
                                                                                                  CUMHURBAŞKANI 
Recep Tayyip ERDOĞAN 
           
Başbakan 
   C. 
ÇİÇEK                              
     H. YAZICI                     
N. EKREN                                
M. AYDIN 
Devlet Bak. ve Başb. Yrd.    Devlet Bak. ve Başb. Yrd.    Devlet Bak. ve 
Başb. Yrd.       Devlet 
Bakanı 
  M. 
BAŞESGİOĞLU           B. 
YILDIRIM                        N. 
ÇUBUKÇU                             N. 
EKREN 
   Devlet 
Bakanı              Devlet 
Bakanı V.                   Devlet 
Bakanı                         Devlet 
Bakanı V. 
  M. S. 
YAZICIOĞLU             M. A. 
ŞAHİN                         M. V. 
GÖNÜL                           B. 
ATALAY 
   Devlet 
Bakanı                 
Adalet Bakanı                    
Millî Savunma Bakanı                
İçişleri Bakanı 
     B. 
ATALAY                      K. 
UNAKITAN                   H. 
ÇELİK                                F. N. 
ÖZAK 
    Dışişleri 
Bakanı V.          Maliye 
Bakanı              Millî Eğitim 
Bakanı             Bayındırlık ve İskân 
Bakanı 
      R. 
AKDAĞ               B. 
YILDIRIM                       M. M. 
EKER                               F. 
ÇELİK 
   Sağlık 
Bakanı         
Ulaştırma Bakanı           
Tarım ve Köyişleri Bakanı      Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı 
  M. Z. 
ÇAĞLAYAN             M. 
H.GÜLER                              E. 
GÜNAY                              V. 
EROĞLU 
Sanayi ve Ticaret 
Bakanı Enerjive Tabii Kaynaklar Bakanı Kültür ve Turizm Bakanı Çevreve Orman 
Bakanı 
TRANSFER FİYATLANDIRMASI YOLUYLA ÖRTÜLÜ KAZANÇ DAĞITIMI 
HAKKINDA KARAR 
  
BİRİNCİ BÖLÜM 
Kapsam, Amaç ve Tanımlar 
Kapsam 
MADDE 1 – 
(1)  Bu Karar ile 5520 sayılı Kurumlar Vergisi 
Kanunu’nun 13 üncü maddesinde yer alan “Transfer Fiyatlandırması Yoluyla Örtülü 
Kazanç Dağıtımı” hükümlerinin uygulanmasına ilişkin usuller düzenlenmekte olup, 
Türkiye’deki tam ve dar mükellef gerçek kişi ve kurumların tamamı bu 
düzenlemenin kapsamı içindedir. 
Amaç 
MADDE 2 
– (1) Bu düzenlemenin amacı, ilişkili 
kişilerle mal veya hizmet alım ya da satımında bulunan gerçek kişi ve kurumların 
gelirlerinin tam ve doğru olarak beyan edilmesini sağlamak ve transfer 
fiyatlandırması yoluyla vergi matrahının aşındırılmasına engel 
olmaktır. 
Tanımlar 
MADDE 3 – 
(1) Bu düzenlemede geçen temel 
kavramların tanımları aşağıdaki gibidir: 
a) Transfer fiyatlandırması: İlişkili kişiler arasında 
yapılan mal veya hizmet alım ya da satımında uygulanan fiyat veya bedeli ifade 
eder. 
b) İlişkili kişi: Kurumlar Vergisi Kanunu’nun uygulaması 
bakımından, kurumların kendi ortakları, kurumların veya ortaklarının ilgili 
bulunduğu gerçek kişi veya kurum ile idaresi, denetimi veya sermayesi bakımından 
doğrudan veya dolaylı olarak bağlı bulunduğu ya da nüfuzu altında bulundurduğu 
gerçek kişi veya kurumları ifade eder. Ortakların eşleri, ortakların veya 
eşlerinin üstsoy ve altsoyu ile üçüncü derece dahil 
yansoy hısımları ve kayın hısımları da ilişkili kişi sayılır. Gelir Vergisi Kanunu’nun uygulaması 
bakımından, teşebbüs sahibinin eşi, üstsoy ve altsoyu, üçüncü derece dahil yansoy ve kayın hısımları ile doğrudan veya dolaylı 
ortağı bulunduğu şirketler, bu şirketlerin ortakları, bu şirketlerin idaresi, 
denetimi veya sermayesi bakımından kontrolü altında bulunan diğer şirketler 
ilişkili kişi sayılır. Gerek gelir vergisi gerekse kurumlar vergisi 
mükellefleri yönünden, kazancın elde edildiği ülke vergi sisteminin, Türk vergi 
sisteminin yarattığı vergilendirme kapasitesi ile aynı düzeyde bir vergilendirme 
imkanı sağlayıp sağlamadığı ve bilgi değişimi hususunun 
göz önünde bulundurulması suretiyle Bakanlar Kurulu’nca ilan edilen ülkelerde 
veya bölgelerde bulunan kişilerle yapılmış tüm işlemler ilişkili kişilerle 
yapılmış sayılır. 
c) Emsallere uygunluk ilkesi: İlişkili kişilerle yapılan 
mal veya hizmet alım ya da satımında uygulanan fiyat veya bedelin, aralarında 
böyle bir ilişkinin bulunmaması durumunda oluşacak fiyat veya bedele uygun 
olmasını ifade eder. 
ç) Geleneksel işlem yöntemleri: Karşılaştırılabilir fiyat yöntemi, 
maliyet artı yöntemi ve yeniden satış fiyatı yöntemlerini ifade eder. 
d) İşleme dayalı kâr yöntemleri: Kâr bölüşüm yöntemi ve 
işleme dayalı net kâr marjı yöntemlerini ifade eder. 
e) Peşin fiyatlandırma anlaşması: İlişkili kişilerle 
yapılan mal veya hizmet alım ya da satımında uygulanacak fiyat veya bedelin 
tespitine ilişkin yöntemler, mükellefin talebi üzerine Maliye Bakanlığı Gelir 
İdaresi Başkanlığı (Bundan böyle 
‘İdare’ olarak adlandırılacaktır.)  ile anlaşılarak belirlenebilecek olup, bu 
anlaşma peşin fiyatlandırma anlaşması olarak adlandırılır. Peşin fiyatlandırma 
anlaşması, ilişkili kişilerle yapılan işlemlere ilişkin transfer 
fiyatlandırmasının tespit edilmesinde belli bir süre için uygulanacak yöntemin 
mükellef ile İdare tarafından anlaşılarak belirlenmesini ifade eder.  Bu şekilde mükellef ile İdare arasında 
belirlenen yöntem, üç yılı aşmamak üzere anlaşmada tespit edilen süre ve şartlar 
dahilinde kesinlik taşır. 
f) Kontrol altındaki işlem: Birbirleriyle ilişkili olan kişiler 
arasındaki işlemleri ifade eder. 
g) Kontrol dışı işlem: Birbirleriyle herhangi bir şekilde 
ilişkisi bulunmayan kişiler arasındaki işlemleri ifade eder. 
ğ) İç emsal: Mükellefin 
ilişkisiz kişilerle yaptığı işlemlerde kullandığı fiyat ya da bedeli ifade 
eder. 
h) Dış emsal: İlişkisiz 
kişilerin kendi aralarında yaptıkları karşılaştırılabilir nitelikteki işlemlerde 
kullandığı fiyat ya da bedeli ifade eder. 
ı) Karşılaştırılabilirlik analizi: Kontrol altındaki işlemler ile kontrol 
dışı işlemlerin karşılaştırılabilir olmasını ifade etmekte olup, işlemler 
arasında maddi bir farklılık yoksa ya da var olan farklılıkların düzeltimlerle giderilmesi mümkünse, kontrol altındaki işlem 
ile kontrol dışı işlem karşılaştırılabilir nitelikte kabul 
edilir. 
i) İşlev analizi: Kontrol dışı işlemler ile kontrol 
altındaki işlemlerin karşılaştırılmasında, üstlenilen riskler ve kullanılan 
varlıklara göre tarafların gerçekleştirdikleri işlevleri esas alarak yapılan 
analizleri ifade eder. 
j) İşlem düzeltimi: Kontrol dışı işlemler ile kontrol 
altındaki işlemlerin karşılaştırılmasında, söz konusu işlemler arasındaki 
farklılıklar karşılaştırma konusu unsurlar üzerinde maddi etkide bulunuyorsa, 
karşılaştırmanın güvenilir sonuçlar verebilmesi amacıyla bu farklılıkların 
giderilmesi için yapılan işlemleri ifade eder. 
k) Belgelendirme: Emsallere uygunluk ilkesinin transfer 
fiyatlandırmasının her aşamasında göz önünde bulundurulduğunu göstermek amacıyla 
mükellef tarafından tutulan kayıtlar ile sağlanan bilgileri ifade 
eder. 
İKİNCİ BÖLÜM 
Emsallere Uygunluk İlkesi 
Emsallere 
uygunluk ilkesinin amacı 
MADDE 4 - 
(1) Emsallere uygunluk ilkesinin temel 
amacı, ilişkili kişiler arasındaki mal veya hizmet alım ya da satımında 
uygulanan fiyat veya bedelin, söz konusu mal veya hizmet alım ya da satımı için 
aralarında ilişki bulunmayan kişiler arasında belirlenen fiyat veya bedele 
karşılaştırılabilir koşullar altında eşit olmasıdır.  
Karşılaştırılabilirlik analizi 
MADDE 5 – 
(1) Karşılaştırılabilirlik analizi, 
kontrol altındaki işlemlerin sahip olduğu koşullar ile kontrol dışı işlemlerin 
sahip olduğu koşulların karşılaştırılmasına dayanır. Dolayısıyla 
karşılaştırılabilirlik kavramı da işlemler arasındaki farklılıkların herhangi 
bir şekilde karşılaştırma konusu unsurları maddi olarak etkilememesi veya maddi 
olarak etkide bulunan farklılıkların belli işlemlerle düzeltilebilecek nitelikte 
olması gereğini ifade eder. 
(2) Karşılaştırılabilirliğin tespitinde dikkate alınan 
başlıca unsurlar aşağıdaki gibidir: 
a) Mal veya 
hizmetlerin nitelikleri,  
b) İşlev 
analizi,  
c) Ekonomik 
koşullar,  
ç) İş 
stratejileri.  
Emsal fiyat 
aralığı 
MADDE 6 – (1) Emsallere uygunluk ilkesi 
açısından en güvenilir sonuç, karşılaştırmalar sonucunda ulaşılan tek bir fiyat 
veya bedel olacaktır. Bununla birlikte, yapılan karşılaştırmalar ve uygulanan 
yöntemler sonucu, tek bir fiyat veya bedelden ziyade birbirine yakın birden çok 
sonucu içeren belli bir fiyat veya bedel aralığı tespit 
edilebilir. 
(2) Emsal fiyat aralığı, 
aynı yöntemin farklı karşılaştırılabilir kontrol dışı işlem verilerine 
uygulanmasından veya aynı verilere farklı transfer fiyatlandırması yöntemlerinin 
uygulanmasından elde edilen değişik emsal fiyatların oluşturduğu bir fiyat 
dizisidir. 
ÜÇÜNCÜ 
BÖLÜM 
Transfer Fiyatlandırmasında 
Uygulanacak Yöntemler 
Yöntemlerden 
beklenen amaçlar 
MADDE 7 – 
(1) Mükellefler, işlemin koşullarını ve 
özelliklerini en iyi yansıtan yöntemi kullanarak, ilişkili kişilerle yaptıkları 
mal veya hizmet alım ya da satımında emsallere uygunluk ilkesiyle tutarlı fiyat 
veya bedel uyguladıklarını göstermek zorundadır.  
Karşılaştırılabilir fiyat 
yöntemi 
MADDE 8 – 
(1) Karşılaştırılabilir fiyat yöntemi, bir 
mükellefin uygulayacağı emsallere uygun satış fiyatının, karşılaştırılabilir mal 
veya hizmet alım ya da satımında bulunan ve aralarında herhangi bir şekilde 
ilişki bulunmayan gerçek veya tüzel kişilerin birbirleriyle yaptıkları 
işlemlerde uygulayacağı piyasa fiyatı ile karşılaştırılarak tespit edilmesini 
ifade eder.  
Maliyet artı 
yöntemi 
MADDE 9 – 
(1) Maliyet artı yöntemi, emsallere uygun 
fiyatın, ilgili mal veya hizmet maliyetlerinin makul bir brüt kâr oranı kadar 
artırılması suretiyle hesaplanmasını ifade eder. 
(2) Brüt kâr oranı aşağıdaki gibi 
hesaplanır: 
  
Satışlar - Maliyet  =  Brüt kâr oranı 
      
Maliyet 
  
(3) Kontrol altındaki bir işlem için uygulanacak en uygun 
“makul brüt kâr oranı”, işlemi yapan mükellefin bu mal veya hizmetlere ilişkin 
olarak, ilişkisiz kişilerle yaptığı işlemlerde uyguladığı brüt kâr oranı 
olacaktır. Böyle bir brüt kâr oranı mevcut değilse ya da karşılaştırma için 
gerekli işlem sayısı yetersizse, karşılaştırılabilir işlemler arasında 
belirlenen fiyat ya da bedeli etkileyen bir farklılık bulunmaması veya var olan 
farklılıkların düzeltilebilir nitelikte olması şartıyla ilişkisiz kişilerin 
karşılaştırılabilir işlemlerine ait brüt kâr oranları da bu yöntemin 
uygulamasında kullanılabilecektir. 
Yeniden satış 
fiyatı yöntemi 
MADDE 10 – 
(1) Yeniden satış fiyatı yöntemi, 
emsallere uygun fiyatın, işlem konusu mal veya hizmetlerin aralarında herhangi 
bir şekilde ilişki bulunmayan gerçek veya tüzel kişilere yeniden satılması 
halinde uygulanacak fiyattan makul bir brüt satış kârı düşülerek hesaplanmasını 
ifade eder. 
(2) Söz konusu hesaplama aşağıdaki formül kullanılarak 
yapılacaktır: 
  
Yeniden satış fiyatı 
  =  
Emsallere Uygun Fiyat veya Bedel 
         1 + Brüt satış kâr oranı 
  
(3) Makul brüt satış 
kârı, söz konusu mal veya hizmetin 
yeniden satışında yüklenilen satış ve diğer faaliyet giderleri ile üstlenilen 
riskler ve kullanılan varlıklar esas alınarak gerçekleştirilen işlevlerin 
gerektirdiği kâr tutarını ifade 
etmektedir. 
Diğer 
yöntemler 
MADDE 11 
– (1) Emsallere uygun fiyata geleneksel 
işlem yöntemlerinden herhangi birisiyle ulaşma olanağı yoksa mükellef, 
işlemlerin mahiyetine uygun olarak diğer yöntemleri kullanabilir. Ancak, diğer 
yöntemler olarak adlandırılan işleme dayalı kâr yöntemlerinin emsallere uygunluk 
ilkesi çerçevesinde fiyat ya da bedel tespitine olanak vermemesi durumunda, 
mükellef kendi belirleyebileceği ve daha doğru sonuç verdiğine inandığı bir 
yöntemi de kullanabilecektir. İşleyiş sistemi mükellefler 
tarafından belirlenecek bu yöntemin de emsallere uygunluk ilkesine  göre tespit edilmesi 
zorunludur. 
Kâr bölüşüm 
yöntemi 
MADDE 12 
– (1) Kâr bölüşüm yöntemi, ilişkili 
kişilerin bir veya daha fazla sayıdaki kontrol altındaki işlemlere ilişkin 
toplam faaliyet kârı ya da zararının, üstlendikleri işlevler ve yüklendikleri 
riskler nispetinde ilişkili kişiler arasında emsallere uygun olarak 
bölüştürülmesi esasına dayanan bir yöntemdir. 
İşleme dayalı 
net kâr marjı yöntemi 
MADDE 13 – 
(1) İşleme dayalı net kâr marjı yöntemi, mükellefin kontrol altındaki bir işlemden; 
maliyetler, satışlar veya varlıklar gibi ilgili ve uygun bir temele dayanarak 
tespit ettiği net kâr marjının incelenmesi esasına dayanan bir 
yöntemdir. 
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 
Peşin Fiyatlandırma Anlaşması 
Peşin 
fiyatlandırma anlaşmasının amacı 
MADDE 14 – (1) Peşin fiyatlandırma anlaşmasının 
temel amacı, mükelleflerin ilişkili kişilerle yapacakları mal veya hizmet alım 
ya da satımında uygulayacakları transfer fiyatlandırmasına ilişkin olarak 
karşılaşılabilecek olası vergi ihtilaflarının önüne geçmektir.   
Peşin 
fiyatlandırma anlaşmasının kapsamı 
MADDE 15 – (1) Peşin fiyatlandırma anlaşmasının 
kapsamına kurumlar vergisi mükellefleri girmektedir. Bu çerçevede, 1/1/2008 
tarihinden itibaren Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı’na kayıtlı 
mükelleflerin, 1/1/2009 tarihinden itibaren ise tüm kurumlar vergisi 
mükelleflerinin ilişkili kişilerle yaptıkları yurt dışı işlemlerine ilişkin 
olarak belirlenecek yöntem konusunda İdare’ye başvurmaları 
mümkündür. 
Peşin 
fiyatlandırma anlaşmasının süreci 
MADDE 16 – 
(1) Peşin fiyatlandırma anlaşmasına 
ilişkin süreç, mükellefin İdare’ye yazılı başvurusuyla başlayacak olup, mükellef 
söz konusu başvuruyla birlikte, bu Kararın 17 nci 
maddesinde yer alan asgari bilgi ve belgeleri de İdare’ye sunmak zorundadır. 
 
(2) Ön Değerlendirme: Yapılan başvuru, sunulan bilgi ve 
belgelerle birlikte İdare tarafından bir ön değerlendirmeye tabi 
tutulur. 
(3) Analiz: Gerekli veriler tamamlandıktan sonra 
karşılaştırılabilir işlemlerin, kullanılan varlıkların, diğer düzeltimlerin, uygulanabilir yöntemlerin, anlaşma 
şartlarının ve diğer temel hususların seçim ve değerlendirmesi 
yapılır. 
(4) Anlaşmanın kabulü veya 
reddi: İdare, yapılan analiz sonucunda, mükellefin başvurusunu aynen kabul 
edebilir veya gerekli değişikliklerin yapılması koşuluyla kabul edebilir ya da 
reddedebilir. İdare’nin başvuruyu kabul etmesi halinde mükellef ile İdare 
arasında peşin fiyatlandırma anlaşması imzalanır. 
(5) Peşin fiyatlandırma 
anlaşmalarının süresi en fazla 3 yıl olup, söz konusu anlaşmalar imzalandığı 
tarihten itibaren hüküm ifade edecektir. 
 
(6) Peşin fiyatlandırma anlaşmasına ilişkin sürecin her aşamasında mükellef ile 
karşılıklı bilgi ve görüş alışverişinde bulunulur. Ayrıca, yapılan her 
anlaşma yalnızca ilgili mükellefe özgüdür ve bu mükellefi ilgilendirmektedir. 
Dolayısıyla, yapılan anlaşmaların başka mükellefler tarafından emsal olarak 
kullanılması veya yapılan işlemlere ilişkin bir kanıt olarak sunulması mümkün 
değildir. 
(7) İdare, mükellefin söz konusu anlaşma koşullarına uyum 
gösterip göstermediğini ve/veya bu koşulların geçerliliğini sürdürüp 
sürdürmediğini, anlaşmada belirlenen süre boyunca mükellefin sunacağı yıllık 
rapor üzerinden takip eder. 
Söz konusu rapor, anlaşma süresi 
boyunca her yıl kurumlar vergisi beyannamesinin verilme süresi içinde bir yazı 
ekinde İdare’ye gönderilir. 
(8) Anlaşmanın yenilenmesi: Mükellef mevcut bir peşin 
fiyatlandırma anlaşmasının yenilenmesi talebinde bulunabilir. Bu durumda 
mükellef anlaşma süresinin bitiminden en az 9 ay önce İdare’ye başvurmalıdır. 
Mükellef başvurusunda, mevcut anlaşmada belirtilen koşullar ile varsayımlarda 
herhangi bir değişiklik meydana gelip gelmediğini, anlaşmanın yenilenmesi 
sonucunda anlaşmada herhangi bir değişiklik yapılması gerekip gerekmediğini ve 
tespit edilen yöntemin anlaşmada kavranan işlemlerin mahiyetine en uygun olarak 
emsallere uygunluk ilkesini karşıladığını gösterecek gerekli bilgi ve belgeleri 
sunar.  
(9) İdare söz konusu başvurunun incelenmesi sonucunda, 
mevcut anlaşmada belirtilen koşullar ile varsayımların devam ettiğine ve tespit 
edilen yöntemin emsallere uygunluk ilkesini karşıladığına karar verirse, mevcut 
anlaşmanın aynı koşulları, varsayımları ve yöntemi kapsayacak şekilde bir dönem 
daha devam ettirilmesini kabul edebilir. Bununla birlikte, İdare, anlaşmada 
kavranan işlemlerin mahiyetinin, belirtilen koşulların ve varsayımların 
değiştiğine ya da farklı bir yöntem tespit edilmesi gerektiğine karar verirse, 
mükellefin yeni bir peşin fiyatlandırma anlaşması başvurusunda bulunması 
gerekir. 
(10) 
Anlaşmanın revize edilmesi: İdare ile mükellef arasında imzalanmış ve 
yürürlükte olan bir peşin fiyatlandırma anlaşması aşağıdaki durumların 
gerçekleşmesi halinde revize edilebilir: 
a) Anlaşmada yer alan kritik bir varsayımın 
gerçekleşmemesi, 
b) Anlaşma koşullarında esasa ilişkin bir değişikliğin 
gerçekleşmesi veya anlaşmada belirlenen koşulların geçerliliğini 
sürdürmemesi, 
c) Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları da dahil, yasal düzenlemelerde anlaşmayı etkileyecek 
değişikliklerin gerçekleşmesi, 
ç) İki veya çok taraflı peşin fiyatlandırma 
anlaşmalarında, diğer ülke idaresinin/idarelerinin anlaşmayı revize etmesi, 
yürürlükten kaldırması veya iptal etmiş olması. 
(11) Mükellef, İdare ile imzaladığı peşin fiyatlandırma 
anlaşmasının revize edilmesi amacıyla İdare’ye başvurabilir. Söz konusu 
başvuruda mükellef, anlaşmanın revize edilmesi talebinin nedenlerini de içerecek 
şekilde gerekli bilgi ve belgeleri İdare’ye ibraz etmek zorundadır. Anlaşmanın 
revize edilmesi hususunun İdare tarafından kabul edildiği durumda, anlaşmanın 
revize edildiği tarihten mevcut anlaşmanın süresinin bitimine kadar yeniden 
belirlenen anlaşma koşulları geçerli olacaktır. İdarenin anlaşmanın revize 
edilmesini kabul etmediği durumda anlaşma aynen devam edecektir. Ancak mükellef 
yukarıda yer alan nedenleri ileri sürerek anlaşmanın iptalini isteyebilir. Bu 
durumda, İdare anlaşmayı iptal edebilir. 
(12) Mevcut bir peşin fiyatlandırma anlaşmasının revize 
edilmesine ilişkin nedenler İdare tarafından da tespit edilebilir. Anlaşmanın 
revize edilmesi konusunda taraflar anlaşmaya varırsa, anlaşmanın revize edildiği 
tarihten mevcut anlaşmanın süresinin bitimine kadar yeniden belirlenen anlaşma 
koşulları geçerli olacaktır. Mükellefin anlaşmanın revize edilmesini kabul 
etmediği durumda İdare anlaşmayı tek taraflı olarak iptal 
edebilir. 
(13) Anlaşmanın iptal edildiği durumlarda iptal kararının 
verildiği tarihten itibaren anlaşma hükümleri geçerliliğini 
kaybeder. 
(14) Anlaşmanın iptali: Aşağıda belirtilen durumlarda, 
İdare mevcut bir peşin fiyatlandırma anlaşmasını tek taraflı olarak anlaşmanın 
imzalandığı tarihten itibaren iptal edebilir ve anlaşmayı hiç yapılmamış kabul 
ederek mükellefi vergi incelemesine sevk edebilir: 
a) Mükellefin peşin fiyatlandırma anlaşmasında belirtilen 
koşullara uymaması,  
b) Mükellef tarafından gerek başvuru esnasında gerekse 
sonraki aşamalarda (yıllık rapor da dahil) ibraz edilen 
bilgi ve belgelerin eksik, yanlış veya yanıltıcı olduğunun tespit edilmesi. 
 
(15) Diğer taraftan, anlaşma süresince her yıl kurumlar vergisi 
beyannamesinin verilme süresi içinde İdare’ye gönderilmesi gereken yıllık 
raporun zamanında ibraz edilmemesi durumunda, mevcut anlaşma, söz konusu 
raporun ilgili bulunduğu hesap döneminin başından itibaren iptal edilebilir. 
 
Peşin 
fiyatlandırma anlaşmasına ilişkin belgelendirme  
MADDE 17 –- 
(1) İdare’ye başvuruda bulunan 
mükelleflerin sunmaları gereken temel bilgi ve belgeler aşağıdaki 
gibidir: 
a) Yazılı Başvuru [Yazılı Başvuru’da 
anlaşmanın süresine ilişkin talep, anlaşma sürecine katılacak mükelleflerin ya 
da temsilcilerin adları, T.C. kimlik numaraları, adresleri, telefon numaraları, 
mükellefin faaliyet konusu, kurumun yapısı (merkez, şube) ve ortakları, sermaye 
yapısı, içinde bulunduğu sektör, ekonomik ve hukuki geçmişi hakkında özet 
bilgiler, ilişkili kişilerin tanımı ve bu kişiler arasındaki mülkiyet 
ilişkilerine ilişkin bilgiler yer alır.], 
b) Üstlenilen işlevleri, sahip olunan riskleri ve 
kullanılan varlıkları içeren tüm bilgiler, 
c) Kritik varsayımlara ilişkin bilgiler ve gerekçeleri 
(önerilen 
transfer fiyatlandırması yöntemi ile bu yöntemin seçimine ve uygulanmasına esas 
teşkil eden koşullara ve varsayımlara ilişkin açıklamalar, analizler ve yapılan 
diğer çalışmalar), 
ç) Gayri maddi varlıkların 
mülkiyetine ve alınan veya ödenen gayri maddi hak bedellerine ilişkin bilgi, 
 
d) İlişkili kişiler 
tarafından farklı muhasebe standartları ve yöntemleri kullanılıyor ise bunlara 
ilişkin bilgi, 
e) Başvuru tarihinin içinde bulunduğu hesap dönemine ilişkin 
ürün fiyat listeleri, 
f) Başvuru tarihinin içinde bulunduğu hesap dönemine 
ilişkin 
üretim maliyetleri, 
g) İlişkili kişiler 
arasındaki işlemlere uygulanan şirket içi 
fiyatlandırma politikası, 
ğ) Başvuru tarihinin içinde bulunduğu 
hesap döneminde ilişkili ve ilişkisiz kişilerle yapılan işlemlerin miktarı ile 
fatura, dekont ve benzeri belgeler, 
h) İlişkili kişilerin son üç yıla 
ilişkin mali tabloları, gelir veya kurumlar vergisi beyanname örnekleri, yurt 
dışı işlemlerine ait sözleşmelerin örnekleri, 
ı) Önerilen transfer 
fiyatlandırması yöntemini destekleyen son üç yıla ait finansal veriler ve 
bunlarla ilgili belgeler, 
i) İki veya daha fazla 
karşılaştırılabilir işlemin olması durumunda belirlenen emsal fiyat aralığı ve 
bu aralığın tespitinde kullanılan yöntem, 
j) Emsal fiyatın tespit edilmesi için 
gerekli diğer belgeler. 
(2) İdare, gerekli gördüğü 
takdirde mükelleften ilave bilgi ve belge talebinde bulunabilir. İlgili bilgi ve 
belgelerin yabancı dilde yazılmış olmaları halinde, bunların Türkçe 
çevirilerinin de ibraz edilmesi zorunludur. 
BEŞİNCİ 
BÖLÜM 
Transfer Fiyatlandırmasında 
Belgelendirme 
Amaç 
MADDE 18 
– (1) Belgelendirmede amaç, transfer 
fiyatlandırmasına ilişkin sürecin anlaşılması ve hesaplamaların ayrıntılarının 
gösterilmesidir. Bu nedenle mükellefler tarafından, emsallere uygunluk ilkesi 
doğrultusunda işlem yapıldığını gösteren bilgi ve belgelerin hazırlanması ya da 
temin edilmesi, ayrıca belgelendirmeye ilişkin bu bilgi ve belgelerin istenmesi 
durumunda İdare’ye veya vergi incelemesi yapmaya yetkili olanlara ibraz edilmek 
üzere hazır tutulması zorunludur. 
Yıllık 
belgelendirme 
MADDE 19 – (1) Büyük 
Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı’na kayıtlı mükelleflerin ilişkili kişilerle 
yaptığı yurt içi ve yurt dışı işlemleri ile diğer kurumlar vergisi 
mükelleflerinin ilişkili 
kişilerle yaptığı yurt dışı işlemlere ilişkin olarak aşağıda 
yer alan bilgi ve belgeleri içeren “Yıllık Transfer Fiyatlandırması Raporu”nu 
kurumlar vergisi beyannamesinin verilme süresine kadar hazırlamaları ve bu süre 
sona erdikten sonra istenmesi durumunda İdare’ye veya vergi incelemesi yapmaya 
yetkili olanlara ibraz etmeleri zorunludur. 
 (2) Ancak, Büyük Mükellefler 
Vergi Dairesi Başkanlığı’na kayıtlı mükellefler dışındaki diğer kurumlar vergisi 
mükellefleri ilişkili 
kişilerle yaptıkları yurt içi; gelir vergisi mükellefleri de ilişkili kişilerle 
yaptıkları yurt içi ve yurt dışı işlemlere ilişkin olarak aşağıda yer alan bilgi 
ve belgeleri istenmesi durumunda İdare’ye veya vergi incelemesi yapmaya yetkili 
olanlara ibraz ederler. 
a) Mükellefin faaliyetlerinin tanımı, organizasyon yapısı 
(merkez, şube) ve ortakları, sermaye yapısı, içinde bulunduğu sektör, ekonomik 
ve hukuki geçmişi hakkında özet bilgiler, ilişkili kişilerin tanımı (vergi 
kimlik numaraları, adresleri, telefon numaraları vb.) ve bu kişiler arasındaki 
mülkiyet ilişkilerine ilişkin bilgiler, 
b) Üstlenilen işlevleri, sahip olunan riskleri ve 
kullanılan varlıkları içeren tüm bilgiler, 
c) İşlem konusu yıla ilişkin ürün 
fiyat listeleri, 
ç) İşlem konusu yıla ilişkin üretim 
maliyetleri, 
d) İşlem konusu yıl içinde ilişkili ve ilişkisiz 
kişilerle yapılan işlemlerin miktarı ile fatura, dekont 
ve benzeri belgeler, 
e) İşlem konusu yıl içinde ilişkili 
kişilerle yapılan tüm sözleşme örnekleri, 
f) İlişkili kişilere ait özet mali 
tablolar, 
g) İlişkili kişiler arasındaki 
işlemlere uygulanan şirket içi fiyatlandırma politikası, 
ğ) İlişkili kişiler tarafından farklı 
muhasebe standartları ve yöntemleri kullanılıyor ise   bunlara ilişkin bilgi, 
h) Gayri maddi varlıkların 
mülkiyetine ve alınan veya ödenen gayri maddi hak     bedellerine ilişkin bilgi, 
ı) Kullanılan transfer 
fiyatlandırması yönteminin seçilme nedeni ve uygulanmasına ilişkin bilgi ve 
belgeler (iç ve/veya dış emsaller, karşılaştırılabilirlik analizi), 
i) Emsallere uygun fiyat ya da kâr 
marjının saptanmasında kullanılan hesaplamalar ve 
yapılan varsayımlara ilişkin ayrıntılı bilgiler, 
j) Belli bir emsal fiyat aralığı 
tespit edilmişse, bu aralığın tespitinde kullanılan yöntem, 
k) Emsal fiyatın tespit 
edilmesi için gerekli diğer belgeler. 
(3) İdare, gerekli gördüğü 
takdirde mükelleften ilave bilgi ve belge talebinde bulunabilir. İlgili bilgi ve belgelerin 
yabancı dilde yazılmış olmaları halinde, bunların Türkçe çevirilerinin de ibraz 
edilmesi zorunludur.  
ALTINCI 
BÖLÜM 
Yürürlük ve 
Yürütme 
Yürürlük 
MADDE 20 – (1) Bu 
Karar, 1/1/2007 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe 
girer. 
Yürütme 
MADDE 21 – 
(1) Bu Karar hükümlerini Maliye Bakanı 
yürütür. 
   |