BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, sosyal güvenlik kontrol
memurlarının niteliklerini, Kurum memurları arasından seçilme ve atanmalarını,
görev, yetki ve sorumluluklarını, yapacakları tespit, denetim, tarama ve benzeri
görevlerin usul ve esaslarını düzenlemektir.
(2) Bu
Yönetmelik, Sosyal Güvenlik Kurumu sosyal güvenlik kontrol memurlarını
kapsar.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı
Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 31 inci ve
41 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Başkan: Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanını,
b)
Fiili tespit: İşyerinde çalışanların veya
işverenlerinin/işveren şirket ortaklarının sigortalılık niteliğini,
tescil işlemlerini, sigorta olaylarının tespiti amacıyla işyerinde yapılan
denetim ve kontrolleri,
c)
Genel Müdürlük: Kurum Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğünü, Genel Sağlık
Sigortası Genel Müdürlüğünü, Primsiz Ödemeler Genel Müdürlüğünü ve Hizmet Sunumu
Genel Müdürlüğünü,
ç)
Kanun: 16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununu,
d)
Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,
e)
Tarama: Sosyal güvenlik mevzuatının uygulanması ile ilgili olarak sektörler,
işyerleri ve diğer üçüncü kişiler nezdinde belli
dönemlerde ve belli sürelerde yapılan planlı ve programlı denetim ve
kontrolleri,
ifade
eder.
(2) Bu
Yönetmelikte yer alan diğer kavramlar,
8/6/1949 tarihli ve 5434 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı
Kanunu, 17/7/1964 tarihli ve 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanunu, 2/9/1971
tarihli ve 1479 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kurumu Kanunu, 17/10/1983
tarihli ve 2926 sayılı Tarımda Kendi Adına ve Hesabına Çalışanlar Sosyal
Sigortalar Kanunu ile 17/10/1983 tarihli ve 2925 sayılı Tarım İşçileri Sosyal
Sigortalar Kanununda yer alan anlamları ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sosyal Güvenlik Kontrol
Memurlarının
Nitelikleri, Seçilmeleri ve
Atanmaları
Sosyal güvenlik kontrol
memurlarının nitelikleri
MADDE 4 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memuru kadrosuna atanabilmek
için;
a) En
az dört yıllık yüksek öğrenim mezunu olmak ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulunca
kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak,
b)
Başvuru tarihinde 35 yaşını bitirmemiş olmak,
c)
Başvuru tarihinde Kurumda memur, icra memuru, dava takip memuru, veri hazırlama
ve kontrol işletmeni kadrolarında çalışmış olması kaydıyla en az üç yıl hizmeti bulunmak,
ç) Son
üç yıllık sicil notu ortalaması 76 ve üzeri olmak,
d)
Kınama cezasından daha ağır bir disiplin cezası ile cezalandırılmamış
olmak,
e)
Yapılacak yazılı sınavda başarılı olmak,
gerekir.
Sosyal güvenlik kontrol
memurlarının seçilmelerine ilişkin esaslar
MADDE 5 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, bu Yönetmeliğin 4
üncü maddesinde belirtilen şartları taşıyanlar arasından yapılacak yazılı sınav
sonucuna göre seçilir.
Sınav
MADDE 6 – (1) Sınav yazılı olarak yapılır.
(2)
Sınavla ilgili her türlü iş ve işlemler, Başkan tarafından belirlenecek bir
genel müdür başkanlığında, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı, Genel Sağlık
Sigortası Genel Müdürlüğü, Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü, Primsiz Ödemeler
Genel Müdürlüğü ve İnsan Kaynakları Daire Başkanlığından birer üye olmak üzere
İnsan Kaynakları Daire Başkanlığının teklifi ve Başkanın onayı ile kurulacak
sınav kurulunca yürütülür. Sınav kurulunun sekretarya
işlemleri İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca yerine getirilir.
(3)
Sınava müracaat eden adaylardan istenilen şartları taşıyanlara, sınav yeri, günü
ve saatini gösterir fotoğraflı Sınav Giriş Belgesi verilir.
(4)
Yazılı sınavda, adaylara yüzde sekseni sosyal güvenlik kanunları ile bu
kanunlara ilişkin tüzük, yönetmelik, tebliğ ve genelgelerde belirtilen
konulardan, yüzde yirmisi de T.C. Anayasası, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi,
Milli Güvenlik, Devlet Teşkilatı ile ilgili mevzuat, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu ve ilgili mevzuat, Türkçe dilbilgisi ve yazışma ile ilgili kurallar,
halkla ilişkiler ve davranış kuralları konularından oluşacak şekilde soru
sorulur. Sınav kurulu, yazılı sınavın şeklini belirlemeye yetkilidir. Kurum
yazılı sınavı kendisi yapabileceği gibi hizmet satınalma yoluyla Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi
(ÖSYM) veya Milli Eğitim Bakanlığına yaptırmaya da
yetkilidir.
(5)
Yazılı sınavda 100 üzerinden en az 70 puan alan adaylar başarılı
sayılır.
(6)
Başarı listesi adayların yazılı sınav puanlarına göre düzenlenir. Ancak
adayların, başarı puanlarının aynı olması halinde, sırasına göre, hizmet süresi
fazla ve son üç yılın sicil notu yüksek olana göre başarı sırası tespit edilir.
(7)
Sınavla ilgili olarak bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlar sınav kurulunca
karara bağlanarak sınav ilanında belirtilir.
Atama
usulleri
MADDE 7 – (1) Sınavda başarılı olanların atamaları başarı sırasına
göre duyuruda belirtilen boş kadro sayısı dikkate alınarak
yapılır.
Sosyal güvenlik kontrol memurları
servisi
MADDE 8 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, sosyal güvenlik il
müdürlükleri ile sosyal güvenlik merkez müdürlüklerinde, sosyal güvenlik kontrol
memurluğu servisinde çalıştırılır. Sosyal güvenlik kontrol memurları, ihtiyaç
halinde sosyal güvenlik il müdürünün teklifi ve Başkanın onayı ile sosyal
güvenlik merkez müdürlüklerinde görevlendirilebilir.
(2)
Birden fazla sosyal güvenlik kontrol memuru bulunan sosyal güvenlik il
müdürlüğünde veya sosyal güvenlik merkez müdürlüğünde çalışmaların organize
edilmesi ve eşgüdüm sağlanması için, sosyal güvenlik kontrol memurlarından biri
sosyal güvenlik il müdürü veya sosyal güvenlik merkez müdürü tarafından servis
sorumlusu olarak görevlendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal Güvenlik Kontrol
Memurlarının
Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Sosyal güvenlik kontrol
memurlarının görevleri
MADDE 9 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, sosyal güvenlik il müdürü veya
görevlendireceği sosyal güvenlik il müdür yardımcısı ya da sosyal güvenlik merkezi müdürü tarafından verilen
yazılı emir
üzerine:
a)
Yapılacak denetim ve kontrol sonucunda;
1)
İşyerinin mevcut durumunun, gerektiğinde
ruhsatsız yapılmış olanlar da dahil olmak üzere özel bina inşaatlarının
yapı, sınıf ve grubunun belirlenmesi için inşaatın niteliğinin ve yüzölçümünün,
yarım kalan inşaatların yapılmış olan kısımlarının
seviyelerinin,
2)
İşyerinin faal olup olmadığı ile işyeri tescilinde verilen bilgilerin
doğruluğunun,
3)
İşyerlerinde yapılan işin niteliği ile, yapılan işte değişiklik olup
olmadığının,
4)
Sigortalıların ve sigortalı olması gerekenlerin Kuruma bildirilip
bildirilmediğinin,
5)
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından, vergi dairelerinden,
belediyelerden, özel idarelerden, ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan,
muhtarlıklardan Kuruma tescili gerekenler ile sigortalılığı sona
erenlerin,
6)
Sigortalıların kimlik bilgilerinin, çalışma sürelerinin, ücretlerinin ve prime
esas kazançlarının,
7)
Sigortalıların prime esas kazanç ve prim ödeme gün sayılarıyla diğer bilgileri
içeren ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgelerinin işyerlerinde asılı olup
olmadığının,
8)
İşten ayrıldığı bildirilen sigortalının, fiilen çalışmalarının devam edip
etmediğinin tespit edilmesi ile aylık prim ve hizmet belgesi ve sigortalı hesap
fişi bilgilerinin farklı olduğunun tespit edilmesi halinde, sigortalıların işten
ayrılış tarihinin,
9)
Sigortalıların/iştirakçilerin fiili hizmet ve/veya itibari hizmet uygulamasından
yararlandırılıp yararlandırılmayacağı hususlarının,
tespit
edilmesi,
b)
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının görüşü, Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğünün
teklifi ve Kurum Başkanının onayı ile belirlenecek işyerleri ve işverenlerin
defter ve belgelerinin incelenmesi,
c)
İşverenlerin, aracıların, sigortalıyı devir alan işverenlerin, sigortalıların ve
diğer şahıs veya kuruluşların adreslerinin ve Kurum alacağının tahsili amacıyla
ilgililerin hacze kabil mal varlığının olup olmadığının
araştırılması,
ç)
Sigortalı işe giriş tarihinde, sigortalının bildirimi ile işverenin bildirimi
arasında farklılık olması halinde, farklılık nedeninin saptanması,
d)
Sicilsiz tahakkuklar olarak adlandırılan bildirimlerin hak iddia eden kişiye ait
olup olmadığının tespitinde denetim sonucuna göre karar verilebilme ihtimalinin
bulunması halinde, ihtiyaç duyulan bilgi ve belgelerin neler olduğu açıkça
belirtilerek araştırılması,
e)
6/8/2003 tarihinden önce ölen sigortalının ana ve babasının geçimlerinin
sigortalı tarafından sağlanmadığı hususunda ihbarda bulunulması halinde gerekli
araştırma işleminin yapılması,
f)
Sigortalılar ile Kurumdan gelir veya aylık alanların, geçindirmekle yükümlü bulundukları kimselerinin olup
olmadıkları ile bunların sağlık yardımlarına müstehak
bulunup bulunmadıklarının
araştırılması,
g)
Sigortalı veya diğer hak sahiplerinin gelir ve/veya aylık alma şartlarının devam
edip etmediğinin tespitinin yapılması,
ğ)
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının görüşü, ilgili Genel Müdürlüğün teklifi ve
Kurum Başkanının onayı ile belirlenecek iş kazası, meslek hastalığı ve hastalık
iddiası olaylarının incelenmesi,
h) İş
kazası veya meslek hastalığı sonucu meslekte kazanma gücünün % 49 veya daha
aşağısını kaybetmesi nedeniyle sürekli iş göremezlik geliri almakta iken ölen
sigortalıların, ölüm sebebini bildiren ve ilgili makamlarca düzenlenen onaylı
ölüm tutanağı, defin ruhsatı, gömme izin kağıdı, ölü muayene zabıt varakası,
otopsi raporu veya doktor raporu gibi belgelerden ölüm sebebinin anlaşılamadığı
veya şüphelenildiği hallerde, ölüm sebebinin mahallinde tahkikinin yapılması,
ı)
Sosyal güvenlik mevzuatının uygulanması ile ilgili olarak işverenlere,
sigortalılara ve diğer üçüncü kişilere hakları ve ödevleri konusunda
bilgilendirme yapılması,
i)
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının görüşü, ilgili Genel Müdürlüğün teklifi ve
Kurum Başkanının onayı ile belirlenecek program kapsamında; sigortalıların
sosyal güvenlik mevzuatı kapsamındaki işlemleri ile Kurumla sözleşme ve protokol
yapmak suretiyle, sigortalılara sağlık hizmeti sunan işyerleri ile ilaç, tıbbi
malzeme ve tedavi edici ürünler temin eden işyerlerinin sözleşme ve protokol
şartlarına uyup uymadığı konusunda inceleme, tespit, denetim ve tarama
yapılması,
j)
Sosyal güvenlik il müdürü veya görevlendireceği sosyal güvenlik il müdür
yardımcısı ya da sosyal güvenlik merkez müdürü
tarafından verilecek benzeri inceleme, araştırma, tespit, denetim ve tarama
yapılması,
görevlerini ve bu hususlarda, ilgililerin beyanlarını alarak tutanağa
kaydedilmesi işlemlerini yürütür.
Sosyal güvenlik kontrol memurlarının
yetkileri
MADDE 10 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, görevlerini
yaptıkları sırada, kimlik belgelerini göstermek suretiyle;
a)
Görevlerinin yürütülmesi sırasında işyerine serbestçe girmek,
b)
İşverenler, aracılar, sigortalıyı geçici olarak devir alan işveren ve
sigortalılar, işle ilgili gerçek kişiler ile gerçek ve tüzel kişilerin
temsilcilerini ve konu ile ilgili bulunan kimseleri işyerinde ya da işyeri dışında dinlemek, sorular sormak, bunlardan
gerekli bilgileri istemek, gerekli defter, belge ve delilleri toplamak ve
ifadelerini almak,
c)
Yapılan denetim sırasında ilgililerin kimliklerini istemek ve kimlik bilgilerini
tutanağa kaydetmek,
ç)
Görevlerinin yapılmasında zorluk çıkarılması halinde güvenlik kuvvetleri ile
diğer kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticilerinden kendilerine her türlü
kolaylığın sağlanmasını ve yardımcı olunmasını istemek,
d) 9
uncu maddede belirtilen tespitleri yapmak üzere, aynı maddenin birinci
fıkrasının (b) bendi gereğince belirlenen işverenlerin işyeri kayıtlarını
incelemek,
e)
Görevlerinin ifası için gerekli çalışma ortamının sağlanmasını
istemek,
f)
Kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarından, vergi dairelerinden,
belediyelerden, özel idarelerden, ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan,
muhtarlıklardan gerekli bilgi ve belgeleri istemek,
yetkisine sahiptirler.
(2)
Sosyal güvenlik kontrol memurlarınca, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş
Kanununun 69 uncu maddesi gereğince gece çalışılan işyerlerinde sosyal güvenlik
mevzuatının uygulanmasına ilişkin tespit, denetim, tarama
yapılabilir.
(3)
Sosyal güvenlik kontrol memurları, sosyal güvenlik mevzuatının uygulanmasına
ilişkin konularda sosyal güvenlik il müdürü veya görevlendireceği sosyal
güvenlik il müdür yardımcısı ya da sosyal güvenlik
merkez müdürünün yazılı emri üzerine kamu kurum ve kuruluşlarının denetim ve
kontrolle görevli memurları ile ortak çalışma
yapabilirler.
Tarama
MADDE 11 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurlarınca, Rehberlik ve
Teftiş Başkanlığı, Genel Sağlık
Sigortası Genel Müdürlüğü, Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü, Primsiz Ödemeler
Genel Müdürlüğünün görüşü ve Rehberlik ve Teftiş Başkanlığının teklifi üzerine,
Başkanın onayı ile sektörler, işyerleri, işverenler ve diğer üçüncü kişiler
nezdinde tarama yapılır.
Sosyal güvenlik kontrol
memurlarının sorumlulukları
MADDE 12 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları görevlerini yerine
getirirken aşağıdaki hususlara uyarlar:
a)
Resmi ve özel ilişkilerinde; işveren, sigortalı ve üçüncü şahıslara karşı
nezaket kurallarına uygun olarak davranmak,
giyim-kuşam ve hareketlerinde güven ve saygı uyandırmak
zorundadırlar.
b)
Verilen görevleri, zorunlu hallerde izin almadıkça veya yazılı emir verilmedikçe
bırakamaz, başka bir sosyal güvenlik kontrol memuruna
devredemezler.
c)
İşverenin, aracının ya da sigortalıyı geçici olarak
devir alan işverenin ve işyerinin meslek sırları, çalışma şartları, ekonomik ve
ticari durumları hakkında, inceleme, denetim, tarama ve tespitleri sırasında
gördükleri ve öğrendikleri hususları gizli tutarlar; bilgi aldıkları, ihbar veya
şikayette bulunan kişilerin isimlerini ve kimliklerini
açıklayamazlar.
ç)
Kendileri ile çıkar birliği bulunanlar veya üçüncü derece dahil kan veya kayın
hısımı olanlar yahut tarafsızlığı hakkında kuşku uyandıracak şekilde uyuşmazlık,
husumet gibi halleri olan işveren, aracı yada sigortalıyı geçici olarak devir
alan işveren, sigortalı veya hak sahipleri ile ilgili işlere bakamazlar. Bu
kişilerle ilgili işlerin verilmesi halinde durumu yazılı olarak sosyal güvenlik
il müdürüne yada sosyal güvenlik merkez müdürüne bildirirler.
d)
Görevleri ile ilgili kişilerin, özel hizmet veya alışılmış olmayan ikramları
kabul edemezler. Bunlarla iş ilişkisi dışında bir ilişki kuramaz, çıkar birliği
sağlayamaz, borç alıp veremezler.
e)
Kontrole gidecekleri yerleri açıklayamaz, yaptıkları görev ile ilgili işlemler
hakkında yetkili makamlardan başkasına bilgi veremezler.
f)
Tutanaklara, "sosyal güvenlik kontrol memuru kimlik belgesi gösterilmiştir"
ibaresini yazmak ve düzenleyecekleri tutanakların bir örneğini imza karşılığında
işveren veya vekiline, aracıya,
sigortalıyı devir alana ve gerekli görülmesi halinde sigortalıya vermek
zorundadırlar.
Rapor ve tutanakların düzenlenme
usulü
MADDE 13 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, durum tespit
tutanaklarını kendi el yazıları ile okunaklı olarak, işyeri kayıtlarının
incelenmesine ilişkin tutanakları ise bilgisayar ile düzenleyerek, tanzim
edecekleri rapor ekinde görevi veren sosyal güvenlik il müdürüne veya
yardımcısına ya da sosyal güvenlik merkez müdürüne
verir.
(2)
Durum tespit tutanakları, cilt ve sıra numarası basılarak kendilerine zimmet
karşılığı verilir.
(3)
Rapor iki nüsha, tutanak ise üç nüsha olarak düzenlenir. Raporlara her yıl birden başlamak ve sıra takip etmek
üzere ayrı ayrı
numara verilir.
(4)
Tutanakların ilk nüshası rapor ekinde ilgili servise, ikinci nüshası rapor ile
birlikte dosyalanmak üzere sosyal güvenlik kontrol memurluğu servisine
gönderilir. Üçüncü nüshası ise, tutanağı imzalayan ilgiliye
verilir.
Raporlar üzerinde yapılan
işlemler
MADDE 14 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları tarafından
düzenlenen raporlar, bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar ile sosyal
güvenlik mevzuatına uygun olarak düzenlenip düzenlenmediği yönlerinden sosyal
güvenlik il müdürü veya görevlendireceği sosyal güvenlik il müdür yardımcısı
tarafından incelenir. Sosyal güvenlik il
müdürü gerektiğinde sosyal güvenlik merkez müdürlerine veya bir ya da bir kaç sosyal güvenlik kontrol memuruna da rapor
inceleme görevi verebilir. İnceleme sonucu uygun görülen raporlar uygulanmak
üzere ilgili birime üst yazı ekinde gönderilir. İlgili birimler raporlardaki
önerilerle ilgili işlemleri raporların kendilerine intikal tarihinden itibaren
en geç onbeş iş günü içinde yapmak zorundadırlar.
(2)
Sosyal güvenlik il müdürü veya sosyal güvenlik il müdür yardımcısı ya da kendilerine sosyal güvenlik il müdürü tarafından görev
verildiği durumlarda sosyal güvenlik merkez müdürü veya sosyal güvenlik kontrol
memurları tarafından raporların incelenmesi sonucunda, raporda düzeltilmesi veya
tamamlatılması gereken hususlar varsa bunların giderilmesi, gerekçeleri de
belirtilmek suretiyle, raporu düzenleyen sosyal güvenlik kontrol memurundan,
inceleyenler tarafından yazılı olarak istenir. Sosyal güvenlik kontrol memurunun
isteğe katılmaması halinde rapor, ekleri ve iade gerekçeleri ile birlikte sosyal
güvenlik il müdürüne gönderilir. Sosyal güvenlik il müdürü, tarafların görüşüne
göre raporun aynen uygulanmasını isteyebileceği gibi rapora katılmıyorsa rapor,
ekleri ve iade gerekçeleri ile birlikte Genel Müdürlüklerin ilgili merkez
birimine gönderilir. Rapor hakkında, gerek görülmesi halinde Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığının da görüşü alınmak suretiyle Genel Müdürlüklerin ilgili merkez
biriminin görüşü doğrultusunda işlem yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal Güvenlik Kontrol Memurlarına Verilecek Kimlik
Belgesi,
Kaşe, Düzenlenecek Aylık Çalışma Cetveli ve Çalışma Usul
ve Esaslarının Belirlenmesi
Kimlik
belgesi
MADDE 15 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurlarına araştırma,
inceleme, denetim, tarama ve tespit yapma görev ve yetkisi verildiğini gösteren
onaylı ve fotoğraflı kimlik belgesi verilir.
Kaşe
MADDE 16 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurlarına, düzenlediği
tutanaklar ve raporlarda kullanılmak üzere, Kurumca belirlenmiş şekle uygun
olarak sosyal güvenlik il müdürlüğünce
yaptırılan kaşe verilir.
(2)
Sosyal güvenlik kontrol memuruna verilen kaşenin kaybedilmesi halinde, durum bir
tutanakla tespit edildikten sonra yenisi verilir.
(3)
Sosyal güvenlik kontrol memuru, zimmet ile teslim edilen kimlik belgesi, durum
tespit tutanağı ve kaşeyi, görevinden ayrıldığı veya görev süresi sona erdiği
takdirde sosyal güvenlik il müdürüne iade etmek
zorundadır.
Aylık çalışma
cetveli
MADDE 17 – (1) Sosyal güvenlik kontrol memurları, her ay sonunda,
yaptığı çalışmayı gösteren ve örneği Kurumca hazırlanan çalışma cetvelini
daktilo veya bilgisayarla düzenlerler. Bu cetvel, sosyal güvenlik il müdürü,
sosyal güvenlik il müdür yardımcısı yada sosyal güvenlik merkez müdürünce
kontrol edilip, onaylandıktan sonra kendi müdürlüğünde
saklanır.
(2)
Sosyal güvenlik il müdürü, kendi müdürlüğünce hazırlanan veya sosyal güvenlik
merkez müdürlüğünce gönderilen çalışma cetvellerinin ve yapılan işlerin
sonuçlarını gösteren örneği Kurumca belirlenen
belgeyi elektronik veya
bilgisayar ortamında her ay düzenleyerek Kurumun Sosyal Sigortalar Genel
Müdürlüğüne
gönderir.
Çalışma usul ve esaslarının
belirlenmesi
MADDE 18 – (1) Sosyal Güvenlik Kontrol Memurlarının, çalışmalarında,
denetim, inceleme, tespit ve tarama uygulamalarında birlik ve koordinasyonu
sağlamak amacıyla Başkan tarafından düzenleme yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan
yönetmelikler
MADDE 19 – (1) 2/2/2005 tarihli ve 25715 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı Sigorta Yoklama Memurları
Yönetmeliği ile 24/2/2004 tarihli ve 25383 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Bağ-Kur Denetmeni ve Yardımcılarının Atama Yetki Çalışma Usul ve
Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
Devredilen sosyal sigortalar
kurumunun taşra teşkilatı ve yöneticileri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan sosyal güvenlik il
müdürlüğü ile sosyal güvenlik merkez müdürlüğü ve bunların yöneticilerine
ilişkin ifadeler, Kurumun taşra teşkilatı ve kadrolarının 5502 sayılı Sosyal
Güvenlik Kurumu Kanununa uygun hale gelmesine kadar devredilen Sosyal Sigortalar
Kurumunun Sağlık İşleri İl Müdürlüğü, Sigorta İl/Sigorta Müdürlüğü, devredilen
Bağ-Kur İl Müdürlüğü, devredilen Emekli Sandığı Bölge Müdürlüğü ve bunların
yöneticileri anlamına gelir.
Yürürlük
MADDE 20 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sosyal Güvenlik Kurumu
Başkanı yürütür.
|