| 
             1-Giriş: 
  362 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel 
Tebliği ile bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin 2006 dönemine 
ilişkin Form Ba (Mal ve Hizmet Alımlarına İlişkin Bildirim Formu) ve Form Bs 
(Mal ve Hizmet Satışlarına İlişkin Bildirim Formu) bildirimlerinin verilme 
süresinin uzatılması ile formların verilme şekli hakkında Başkanlığımıza 
yansıyan tereddütlerle ilgili açıklamalar bu sirkülerin konusunu 
oluşturmaktadır.
  2- 
Bildirim formlarının verilme süresinin uzatılması: 
  28 Şubat 2007 tarihine kadar verilmesi gereken 2006 
dönemine ilişkin "Form Ba" ve "Form Bs" bildirimlerinin verilme süresi, ilgili 
meslek odaları ve mükelleflerden gelen talepler üzerine 02 Nisan 2007 tarihine 
kadar uzatılmıştır.
  3- Bildirim formlarının düzenlenmesinde tereddüt edilen konularla ilgili 
olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç 
duyulmuştur:
  Anılan Genel Tebliğin "2.1. Bildirimleri Elektronik Ortamda Vermesi 
Gereken Mükellefler" başlıklı bölümünde; Malmüdürlüklerine bağlı olan 
mükellefler hariç olmak üzere, bildirimlerini elektronik ortamda vermek zorunda 
olmayan mükelleflerin -istemeleri halinde- bildirimlerini elektronik ortamda 
verebilecekleri açıklanmıştır. 
  Genel Tebliğin "2.3. Bildirimleri Kağıt Ortamında Vermesi 
Gereken Mükellefler" başlıklı bölümünde ise, bilanço esasına göre defter 
tutmakla birlikte, ilgili yıla ait gelir veya kurumlar vergisi beyannamelerini 
elektronik ortamda vermek zorunda olmayan mükellefler ile Malmüdürlüklerine 
bağlı olan mükelleflerin, bildirim formlarını, bağlı bulundukları vergi dairesi 
veya Malmüdürlüklerine kağıt ortamında vermek zorunda oldukları düzenlenmiş 
bulunmaktadır. 
  Bu 
düzenlemelerin birlikte değerlendirilmesinden; Malmüdürlüğüne bağlı olmayan ve 
gelir vergisi veya kurumlar vergisi beyannamesini elektronik ortamda verme 
zorunluluğu bulunmayan mükelleflerin, istemeleri halinde elektronik ortamda bildirimde 
bulunabilecekleri, ancak, elektronik ortamda bildirimde bulunmak istememeleri 
halinde mutlaka kağıt ortamında bildirim vermek zorunda 
oldukları şeklinde 
anlaşılması gerekmektedir. 
  Buna göre, Malmüdürlüğüne bağlı olmayan ve bildirimlerini herhangi bir 
zorunluluk olmaksızın elektronik ortamda vermek isteyen mükelleflerin bu yolla 
bildirimde bulunmaları mümkün olup, gerekli işlemlerin yapılmasında herhangi bir 
sakınca bulunmamaktadır. 
  Diğer taraftan, Malmüdürlüklerine bağlı olan mükellefler, bildirimlerini, 
kağıt ortamında vereceklerdir. 
  Duyurulur.
 
  
 | 
| 
              
  | 
| 
              
  | 
| 
              
  |