| 
 Karar Sayısı : 2006/10921 
             Ekli 
“Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Yüksek 
Planlama Kurulu’nun 9/8/2006 tarihli ve 2006/52 sayılı Raporu üzerine, 14/5/1964 
tarihli ve 474 sayılı Kanunun değişik 2 nci, 28/7/1967 
tarihli ve 933 sayılı Kanunun 3/C, 20/6/2001 tarihli ve 4684 sayılı Kanunun 
geçici 3 üncü, 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Kanunun 5 inci maddeleri ile 
2/2/1984 tarihli ve 2976 sayılı Kanun hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 
28/8/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır. 
  
                                                                                                                                                  
Ahmet Necdet 
SEZER 
                                                                                                                                                  
 CUMHURBAŞKANI 
Recep Tayyip ERDOĞAN 
             
Başbakan 
             A. 
GÜL                                         
A. ŞENER                                  
M. A. ŞAHİN                        
B. ATALAY 
Dışişleri Bak. ve 
Başb. Yrd.           
Devlet Bak. ve Başb. Yrd.             Devlet Bak. ve Başb. Yrd.             
  Devlet 
Bakanı 
       A. 
BABACAN                                   
M.AYDIN                                 
N. ÇUBUKÇU                      K. 
TÜZMEN 
        Devlet 
Bakanı                                  
Devlet Bakanı                                Devlet 
Bakanı                       Devlet  Bakanı  
           C. 
ÇİÇEK                                    
M. V.GÖNÜL                              
M. V. GÖNÜL                    K. 
UNAKITAN 
        Adalet 
Bakanı                           Milli 
Savunma Bakanı                       
İçişleri Bakanı V.                     
Maliye Bakanı 
           H. 
ÇELİK                                      
F. N. ÖZAK                                  R.AKDAĞ                         B. 
YILDIRIM 
    Milli Eğitim 
Bakanı                   Bayındırlık ve 
İskan Bakanı                     Sağlık 
Bakanı                      Ulaştırma 
Bakanı 
                           
M. M. EKER                                    M. 
BAŞESGİOĞLU                                
A. COŞKUN 
                 
Tarım ve Köyişleri Bakanı                    Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı                 
Sanayi ve Ticaret Bakanı 
                           
M.H.GÜLER                                              A. 
KOÇ                                              
O. PEPE 
            Enerji 
ve Tabii Kaynaklar Bakanı                 
Kültür ve Turizm Bakanı                     Çevre ve Orman 
Bakanı 
  
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI HAKKINDA KARAR 
 
             Amaç  
             MADDE 1 – (1) Bu Karar’ın amacı, Kalkınma Planları ve Yıllık 
Programlarda öngörülen hedefler ile Avrupa Birliği normları ve uluslar arası 
anlaşmalara uygun olarak tasarrufları katma değeri yüksek, ileri ve uygun 
teknolojileri kullanan yatırımlara yönlendirmek, istihdam yaratmak, yatırım 
eğiliminin devamlılığını ve sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak, bölgeler arası 
dengesizliklerin giderilmesini temin etmek, küçük ve orta ölçekli işletmelerin 
uluslar arası düzeyde rekabet edebilmelerini teminen 
yatırım, üretim, kalite ve standartlarını artırmalarını ve istihdam 
yaratmalarını sağlamak, çevre korumaya yönelik yatırımlar, ileri teknoloji 
gerektiren yatırımlar ile bu yatırımlara ilişkin araştırma ve geliştirme 
faaliyetlerini desteklemektir.  
             Tanımlar 
             MADDE 2 – (1) Bu Karar’da geçen; 
             a) 
Müsteşarlık: Hazine Müsteşarlığını, 
             b) 
Teşvik belgesi: Yatırım teşvik belgesi ve KOBİ teşvik 
belgesini, 
             c) 
Yatırım malı: Bina ve arsa hariç, teşvik belgesi kapsamı mal ve hizmet üretimi 
için kullanılan her türlü makine teçhizat, tesisat ve mefruşat gibi sabit 
harcamaları, 
             ç) 
Saymanlık: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdindeki Müsteşarlık merkez ödemelerini yapan Merkez 
Saymanlığını, 
             ifade 
eder.   
             Destek unsurları 
 
             MADDE 3 – (1) Müsteşarlıkça bu Karar’a istinaden çıkarılacak 
tebliğle belirlenecek bölgesel ve sektörel 
kısıtlamalar çerçevesinde teşvik belgesi kapsamında yatırımlara sağlanabilecek 
destek unsurları şunlardır:  
             a) 
Gümrük Vergisi muafiyeti, 
             b) 
Katma Değer Vergisi istisnası, 
             c) 
Faiz desteği. 
             Sabit yatırım 
tutarları 
             MADDE 4 – (1) Yatırımlar bu Karar kapsamındaki destek 
unsurlarından, Müsteşarlıkça  makro 
ekonomik politikalar, arz-talep dengesi, sektörel, 
mali ve teknik yönden yapılacak değerlendirme sonucunda yatırım projesinin uygun 
görülmesi ve tebliğle belirlenecek ilke ve ölçütler içinde kalınması koşulu ile 
teşvik belgesine bağlanmak suretiyle yararlanabilir. 
             (2) 
Yatırımın, yatırım teşvik belgesine bağlanabilmesi için sabit yatırım 
tutarının; 
             a) 
Kapsamı Müsteşarlıkça tebliğle belirlenecek KOBİ’lerin 
yatırımlarında asgari 200 bin Yeni Türk Lirası, azami 2 milyon Yeni Türk 
Lirası, 
             b) 
KOBİ kapsamına girmeyen işletmelerin yatırımlarında asgari 1 milyon Yeni Türk 
Lirası, 
             olması 
gerekmektedir.  
             (3) 
Finansal kiralama şirketleri aracılığıyla yapılacak 
yatırımlarda, finansal kiralama şirketleri için 
aranacak asgari yatırım tutarı 200 bin Yeni Türk 
Lirasıdır. 
             Müracaat 
usulleri 
             MADDE 5 – (1) Teşvik belgesi düzenlenebilmesi için; yatırımı 
gerçekleştirecek şirketi temsil ve ilzama yetkili kişilere ait imza sirküleri, 
şirket kuruluşunu ve şirketin nihai durumunu gösterir Türkiye Ticaret Sicili 
Gazetesi veya Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Gazetesi, esasları bu Karar’a 
istinaden çıkarılacak tebliğle belirlenecek Yatırım Bilgi Formu ve eki bilgi ve 
belgeler ile Saymanlık hesabına yatırılan meblağa ait makbuzla birlikte; 
 
             a) 
Ar-ge yatırımları, çevre yatırımları, KOBİ’lerin yapacağı yatırımlar, yabancı sermayeli yatırımlar 
ve imalat ve tarımsal sanayi sektöründe yapılacak sabit yatırım tutarı 8 milyon 
Yeni Türk Lirasını aşan yatırımlar için Müsteşarlığa,  
             b) 
İmalat ve tarımsal sanayi sektöründe yapılacak, (a) bendi kapsamına girmeyen, 
sabit yatırım tutarı 8 milyon Yeni Türk Lirasını aşmayan ve yatırımın yapılacağı 
yerde Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları 
Birliğine bağlı sanayi odası bulunan yatırımlar için firmanın tercihine bağlı 
olarak yatırımın bulunduğu yerdeki sanayi odasına veya Müsteşarlığa, 
 
             
müracaat edilir.  
             (2) 
Teşvik belgesine ilişkin müraacaat Müsteşarlığa 
yapılacak ise bütçeye irat kaydedilmek üzere Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası 
nezdindeki Saymanlık hesabına 400 Yeni Türk Lirası, 
odalara yapılacak ise Saymanlık hesabına 300 Yeni Türk Lirası, ilgili sanayi 
odası hesabına da 100 Yeni Türk Lirası yatırılır. Bu meblağlar hiç bir surette 
iade edilmez. 
             (3) 
İlgili sanayi odalarınca yatırım teşvik belgesi ile ilgili olarak Müsteşarlıkça 
tebliğle belirlenecek tamamlama ekspertiz ücretleri dışında, yapılacak diğer 
işlemler için başka hiçbir isim altında ücret talep edilemez. 
 
             (4) 
Odalara yapılacak müracaatta, bu Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğle 
belirlenecek esas ve usuller çerçevesinde ilgili odaca yapılacak değerlendirme 
sonuçları format halinde Müsteşarlığa iletilir. Müsteşarlığın yapacağı nihai 
değerlendirme sonucunda uygun görülen yatırımlar teşvik belgesine 
bağlanır. 
             MADDE 6 – (1) Firmaya ait, aynı yatırım yeri için aynı yatırım 
konusunda düzenlenmiş halen geçerli teşvik belgesi bulunması halinde yeni teşvik 
belgesi düzenlenmez. Ayrıca Müsteşarlığa yapılan müracaat tarihinden önce 
gerçekleştirilmiş bulunan yatırımlar için de teşvik belgesi talepleri dikkate 
alınmaz. 
             Gümrük Vergisi 
muafiyeti 
             MADDE 7 – (1) Teşvik belgesi kapsamındaki yatırım malları ile yeni 
model üretimine yönelik otomobil ve hafif ticari araç yatırımlarında yatırım 
dönemi içerisinde kalmak kaydıyla CKD aksam ve parçalarının ithali, 
yürürlükteki  İthalat Rejimi Kararı 
gereğince ödenmesi gereken Gümrük Vergisinden muaftır. 
             (2) 
Ayrıca, makine ve teçhizat bedelinin %5’ini geçmemek 
kaydıyla yedek parçaların ve binek araçları, otobüs, çekici (Euro normlarına 
uygun yeşil motoru haiz olanlar hariç), treyler (frigorifik olanlar hariç), 
mobilya, yat, motorbot, kamyon (off road-truck tipi ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi 
damperli kamyonlar hariç), transmikser, beton 
santrali, forklift, beton pompası, inşaat malzemeleri, 
porselenden ve seramikten mamul sofra ve mutfak eşyasının teşvik belgesi 
kapsamında ithal edilmesi halinde yürürlükteki İthalat Rejimi Kararı’nda 
öngörülen oranlarda Gümrük Vergisi tahsil edilir.  
             (3) Bu 
Karar uyarınca ar-ge yatırımları dışındaki diğer 
yatırımlar için düzenlenen teşvik belgesi kapsamında ham madde, ara malı ve 
işletme malzemesi ithal edilemez. 
             (4) 
Teşvik belgesi kapsamında, bölgesel ve sektörel 
kısıtlamalar gözönüne alınarak; 
             a) 
İthalat Rejimi Kararı uyarınca yayımlanan "Eski, Kullanılmış veya 
Yenileştirilmiş Olarak İthal Edilebilecek Maddelere İlişkin Tebliğ" hükümleri 
uyarınca ithali mümkün olan kullanılmış makine ve teçhizatın (karayolu nakil 
vasıtaları hariç),  
             b) 
İthalat Rejimi Kararı uyarınca ithaline izin verilen kullanılmış makine ve 
teçhizatın, 
             c) 
Kullanılmış komple tesisin,  
             
ithaline, proje bazında yapılacak değerlendirme sonucunda uygun görülmesi 
halinde izin verilebilir. 
             Katma Değer Vergisi istisnası              
             MADDE 8 – (1) 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer 
Vergisi Kanunu gereğince, teşvik belgesi kapsamında yapılacak makine ve teçhizat 
ithal ve yerli teslimleri Katma Değer Vergisinden 
istisnadır. 
             Faiz 
desteği 
             MADDE 9 – (1) Kalkınmada öncelikli yörelerde yapılacak yatırımlar 
ile KOBİ’lerin yapacağı yatırımlar, ar-ge ve çevre konularında yapılacak yatırımların 
gerçekleştirilmesi için bankalardan (katılım bankaları dahil) kullanılacak en az 
1 yıl vadeli yatırım kredileri ile ilgili olarak ödenecek faizin veya kâr 
payının Yeni Türk Lirası cinsi kredilerde 5 puanı, döviz kredilerinde ise 2 
puanı, Müsteşarlıkça da uygun görülmesi halinde azami ilk 4 yıl için ödenmek 
kaydıyla bütçe kaynaklarından karşılanabilir.  
             (2) 
Ar-ge konusunda yapılacak yatırımların 
gerçekleştirilmesi için, Müsteşarlıkça uygun görülen işletme malzemelerinin 
teminine yönelik olarak bankalardan kullanılacak en az 6 ay ve en çok 12 ay 
vadeli işletme kredileri ile ilgili olarak; Yeni Türk Lirası cinsi kredilerde 
ödenecek faizin veya kâr payının 5 puanı, döviz kredilerinde ise 2 puanı bütçe 
kaynaklarından karşılanabilir. 
             (3) 
Proje bazında bütçe kaynaklarından karşılanabilecek azami yatırım kredisi faizi 
desteği miktarı, ar-ge ve çevre yatırımları için 300 
bin Yeni Türk Lirasını, KOBİ yatırımları için 200 bin Yeni Türk Lirasını, kalkınmada 
öncelikli yörelerde yapılacak yatırımlar için 1 milyon Yeni Türk 
Lirasını; ar-ge yatırımlarına yönelik işletme kredisi 
faizi desteği ise 100 bin Yeni Türk Lirasını geçemez. 
 
             (4) 
Finansal kiralama şirketleri aracılığıyla yapılacak 
yatırımlar ile kullanılmış makine ve teçhizat için faiz desteği öngörülemez. 
Aynı yatırım için faiz desteği uygulamasına yönelik olarak birden fazla aracı 
banka talepte bulunamaz. 
             (5) 
Kullanılan kredilerin faiz, kâr payı veya ana paralarının firma tarafından itfa 
planlarında belirtilen sürelerde ilk defa geri ödenmemesi halinde, bu durum 
ilgili bankalar tarafından en kısa sürede Müsteşarlığa bildirilir ve takip eden 
dönemler için Müsteşarlıkça faiz desteği ödemeleri durdurulur. Yatırımcının 
kredi geri ödeme yükümlülüklerini yerine getirdiğinin bilahare ilgili bankaca 
Müsteşarlığa bildirilmesi halinde, bildirimi takip eden dönemler için  faiz desteği ödemeleri başlangıçta öngörülen 
ödeme tarihlerinde herhangi bir uzatmaya gidilmeksizin tekrar başlatılır. Kredi 
geri ödemesine ait yükümlülüklerin aksamasının tekrarı halinde faiz desteği 
ödemesine son verilir.  
             (6) 
Banka, faiz desteğine esas olan kredinin teşvik belgesi kapsamı yatırım için 
kullandırılmasıyla yükümlüdür. Kredinin amacı dışında kullanıldığının tesbiti halinde Müsteşarlıkça kullandırılan faiz desteği 
tutarına ilgili bankaca bu kapsamdaki krediye uygulanan faiz oranı uygulanmak 
suretiyle tespit edilecek meblağın 5 işgünü içerisinde  bütçeye gelir yazılmak üzere Saymanlık 
hesabına yatırılması gerekmektedir. Aksi takdirde söz konusu meblağ 
Müsteşarlıkça Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına verilecek talimata istinaden 
ilgili bankanın anılan Banka nezdindeki karşılık 
hesabından virman yapılmak suretiyle tahsil edilir. 
 
             Turizm 
yatırımları 
             MADDE 10 – (1) Turizm Yatırım veya Turizm İşletme Belgesinin 
geçerlilik süresinin belirlenmesi ve onaylı belgenin ibraz edilmesi kaydıyla, 
belgeli turizm yatırımları veya işletmelerinin 2004 yılı Nisan ayından sonraki 
elektrik enerjisi giderlerinin, şantiye dönemi de dahil olmak üzere o bölgedeki 
mesken ve sanayi abonelerine uygulanan tarifelerden en düşüğü ile kendi abone 
grubuna uygulanan tarife arasındaki fark Hazinece karşılanır. 29/1/2004 tarihli 
ve 5084 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi veya 12/4/2002 
tarihli ve 2002/4100 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı hükümlerinden 
yararlandırılması halinde bu madde hükmü uygulanmaz. 
             MADDE 11 – (1) Müsteşarlığın bağlı bulunduğu Bakan, yukarıdaki 
maddelerde belirtilen değerleri bir katına kadar artırmaya veya %75 oranında 
azaltmaya yetkilidir. 
             Bütçeden yapılacak 
ödemeler 
             MADDE 12 – (1) Yatırımların desteklenmesi için her yıl bütçe kanunu 
ile ayrılan ödenek çerçevesinde teşvik belgeli olup olmadığına bakılmaksızın 
ilgili mevzuatında öngörülen esas ve usuller çerçevesinde aşağıda belirtilen 
ödemeler yapılabilir: 
             a) Bu 
Karar uyarınca yapılacak ödemeler, 
             b) 
KOBİ yatırımları ile ilgili mevzuat uyarınca yapılacak 
ödemeler, 
             c) 
İlgili Bakanlar Kurulu kararları uyarınca yatırım ve işletme kredilerine ait 
devam eden ödemeler, 
             ç) 
Yatırımlarda devlet yardımları ile ilgili olarak daha önceki kararlarda 
belirtilen hükümler çerçevesinde öngörülen (Kaynak Kullanımını Destekleme Primi, 
Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu Kaynaklı Kredi, Fon Kaynaklı Kredi, Bütçe 
Kaynaklı Kredi, Teşvik Primi veya KDV Desteği, Enerji Desteği, SSK Primi gibi) 
ödemeler,  
             d) 
Daha önceki kararlara göre teşvik belgesine ilişkin müracaatta Türkiye 
Cumhuriyet Merkez Bankasına yatırılan tutarlar ve zayi olan belgelerle ilgili 
olarak mevzuatı gereği iade edilmesi gereken tutarlar,  
             e) 
İlgili Bakanlar Kurulu kararları uyarınca öngörülecek yatırım ve/veya işletme 
kredileri. 
             (2) 
Ödemeler, Müsteşarlıkça Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası aracılığıyla 
yapılır. 
             Devir, satış, ihraç, kiralama 
 
             MADDE 13 – (1) Yatırım tamamlama vizesi yapılmış teşvik belgesi 
kapsamındaki makine ve teçhizatın, devir, satış, ihraç veya kiralanması söz 
konusu yatırım mallarının teminini müteakip 3 yılı doldurmuş olması halinde 
serbesttir.  
             (2) 3 
yıllık sürenin doldurulup doldurulmadığına bakılmaksızın, tamamlama vizesi 
yapılmamış teşvik belgeleri kapsamındaki makine ve teçhizatın, yatırımın 
bütünlüğünün bozulmaması kaydıyla veya bütünü ile 
birlikte; 
             a) 
Teşvik belgeli bir başka yatırım için devri, 
             b) 
Teşvik belgesi olmayan bir başka yatırımcıya satışı, 
             c) 
İhracı, 
             ç) 
Kiralanması, 
             
Müsteşarlığın iznine tabidir.  
             (3) 
Teşvik Belgesi kapsamında temin edilen makine ve teçhizatın, üretilecek mal veya 
hizmetlerin teşvik belgesi sahibi yatırımcı tarafından satın alınması koşuluyla 
diğer bir yatırımcıya herhangi bir ücret alınmaksızın geçici olarak verilmesi 
veya kiralanması Müsteşarlığın izinine 
tabidir. 
             (4) 
Teşvik Belgesi kapsamında yer alan yatırımlardan  tamamlama ve  
belgede kayıtlı özel şartların vizesi yapılabilecek durumda olan 
firmaların cebri icra takiplerine konu olması veya iflas masasına girmesi 
durumunda, yatırımcı, icra veya iflas organı tarafından icra ile satışın veya 
iflasın kesinleşme  tarihinden önce talep 
edilmesi  halinde Müsteşarlıkça teşvik 
belgesinin tamamlama vizesi yapılabilir. Ancak, satışın kesinleşmesi halinde 
kesinleşme tarihi itibarıyla  varsa satış 
için gerekli süreleri doldurmamış olan makine ve teçhizata yönelik olarak 
yararlanılan destekler 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında 
Kanun hükümleri çerçevesinde tahsil edilir. 
             (5) 
Yatırımcı firmanın ilgili kanun hükümlerine göre tasfiyeye girmesi halinde de 
firmanın, ilgili tasfiye kurulunun veya organının talebi üzerine dördüncü fıkra 
hükümlerine göre işlem yapılabilir. 
             Yatırımların 
nakli 
             MADDE 14 – (1) Teşvik belgesi kapsamı yatırımların nakline, 
bölgesel ve sektörel kısıtlamalara bağlı olarak ve 
gidilecek yöreye göre fazladan yararlanılan desteklerin 6183 sayılı Amme 
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uyarınca geri ödenmesi 
koşuluyla Müsteşarlıkça izin verilebilir. 
             Yatırımın süresi ve tamamlama 
vizesi 
             MADDE 15 – (1) Teşvik belgesi kapsamı yatırımların proje bazında 
yapılacak değerlendirme sonucunda öngörülecek sürede gerçekleştirilmesi esastır. 
Yatırımın öngörülen sürede gerçekleştirilememesi halinde teşvik belgesinde 
kayıtlı ilk sürenin yarısı kadar ek süre verilebilir. İlgili diğer mevzuat 
gereği başka bakanlık, kamu kurum ve kuruluşlarından alınması gerekli izin ve 
ruhsat gibi diğer belgelerin temini veya kamu kurum ve kuruluşlarının 
uygulamaları sonucu firmaların faaliyetlerini durdurmalarından veya 
yürütememelerinden kaynaklanan süre nedeniyle, yatırımın verilen ek süreler de 
dahil belgede kayıtlı yatırım süresi sonuna kadar gerçekleştirilemediğinin 
yatırımcılar tarafından tevsik edilerek talep edilmesi halinde Müsteşarlıkça 
proje bazında ek süre verilebilir.  
             (2) Bu 
Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğle belirlenecek mücbir sebep veya fevkalade 
hal durumlarında bu süre Müsteşarlıkça değerlendirilerek ilave ek süre 
verilebilir. 
             (3) 
Teşvik belgesinde yatırıma başlama tarihi Müsteşarlığa veya odaya müracaat 
tarihidir.  
             (4) Yatırımın gerçekleşme durumu, 
altışar aylık dönemler halinde Müsteşarlığa bildirilir.  
             (5) 
Öngörülen süre veya ek süre bitimini müteakip altı ay içinde yatırımın tamamlama 
vizesinin yapılması için Müsteşarlığa müracaat edilmesi gerekmektedir. Bu süre 
içerisinde müracaat edilmemesi halinde Müsteşarlık re’sen tamamlama vizesi işlemlerini 
başlatabilir. 
             (6) 
Müsteşarlıkça uygun görülmesi halinde, yatırımların tamamlama vizesi işlemleri 
için  
ticaret ve sanayi odaları, sanayi odaları, ticaret odaları, deniz ticaret 
odaları, bankalar veya  yatırımın 
bulunduğu il valiliği görevlendirilebilir. 
             (7) 
Yatırımların öngörülen süre içinde tamamlanamaması veya 4 üncü maddede 
belirtilen asgari ve azami yatırım 
tutarlarına uyulmaması halinde teşvik belgeleri iptal edilerek veya kısmi 
olarak müeyyide uygulanarak sağlanmış olan destek unsurları 6183 sayılı Amme 
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun çerçevesinde ilgililerden geri 
alınır. 
             Belge 
zayii 
             MADDE 16 – (1) Teşvik belgesi veya eki belgelerin zayi olması 
nedeniyle yatırımcı tarafından yeniden  
tasdikinin  talep  edilmesi  
durumunda; bütçeye irat kaydedilmek üzere, tasdiki istenilen her bir 
belge için 200  Yeni Türk Lirası 
Saymanlık hesabına yatırılır. Söz konusu meblağ iade edilmez. 
 
             Karar’a ilişkin 
uygulama 
             MADDE 17 – (1) Teşvik belgesinde öngörülen destek unsurlarının 
ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından uygulanması 
zorunludur. 
             (2) 
Müsteşarlık, tebliğler ile belirlenen esas ve usuller çerçevesinde bu Karar 
kapsamındaki uygulamaya yönelik bazı işlemlerin yürütme yetkisini diğer kurum ve 
kuruluşlara devredebilir.  
             (3) 
Müsteşarlık, bu Karar’ın uygulanmasını teminen; makro 
ekonomik politikalar ve gelişen şartlar göz önünde bulundurularak gerekli 
tedbirleri almaya, yasal düzenlemeler yapmaya,  
çeşitli kurum ve kuruluşlara verilecek görevlere ilişkin esas ve usulleri 
tebliğler ile belirlemeye, ilgili kuruluşlardan bilgi istemeye, bu Karar’da 
öngörülen haller dışında kalan özel durumları inceleyip sonuçlandırmaya, mücbir 
ve haklı sebeplerin varlığı halinde teşvik belgesi ile ilgili gerekli işlemleri 
yapmaya, yatırımlarda öngörülen şartlara uyulup uyulmadığını denetlemeye ve 
denetim sonuçlarına göre gerekli tedbirleri almaya, belgelerde tahrifat yapan, 
yanlış ve yanıltıcı bilgi ve belge veren yatırımcıların işlemlerini sınırlamaya, 
teşvik belgelerini iptal etmeye veya teşvik belgesi kapsamında sağlanan destek 
unsurlarına yönelik kısmen veya tamamen müeyyide uygulamaya 
yetkilidir. 
             (4) Bu 
Karar ve bu Karar’a ilişkin olarak çıkarılacak tebliğlerde belirlenen hükümlere 
aykırı davranan, teşvik belgesindeki kayıt ve koşulları yerine getirmeyen, 
teşvik belgesi ile diğer belgelerde tahrifat yapan, yanlış ve yanıltıcı bilgi ve 
belge veren yatırımcıların yararlandıkları destek unsurları, ilgili mevzuat 
hükümleri çerçevesinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında 
Kanun hükümleri uyarınca kısmen veya tamamen geri alınır.  
             Daha önceki kararlara ilişkin 
uygulama 
             MADDE 18 – (1) Daha önceki yıllarda düzenlenen teşvik belgeleri ile 
ilgili uygulamalara belgenin istinat ettiği karar ve ilgili diğer kararlar 
çerçevesinde devam olunur. Ancak, talep edilmesi halinde faiz desteği hariç 
olmak üzere bu Karar ve bu Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğin lehe gelen 
hükümleri uygulanabilir. 
             (2) Bu 
Karar’ın yayımından önceki kararlara istinaden düzenlenen yatırım teşvik 
belgelerine ilişkin tamamlama vizesi işlemleri, bu Karar’a istinaden çıkarılacak 
tebliğle belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde, ilgili kararlar ve  teşvik belgesindeki kayıt ve koşullara bağlı 
kalınmaksızın mevcut haliyle tamamlama vizesi yapılır. Ancak, varsa fazladan 
yararlanılan destek unsurları ilgili mevzuatı çerçevesinde tahsil 
olunur. 
             (3) 
10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararnamenin eki Karar’a istinaden 
düzenlenen yatırım teşvik belgeleri kapsamındaki yatırımlarda, yatırıma başlama 
tarihinden itibaren 1 yıl içinde yatırım harcaması yapılması şartı aranmaz. Aynı 
Karar’a istinaden düzenlenen teşvik belgelerine, tebliğle belirlenecek mücbir 
sebep veya fevkalade hal durumlarında Müsteşarlıkça ilave ek süre verilebilir. 
 
             MADDE 19 – (1) Bu Karar’ın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar 
Müsteşarlıkça yayımlanacak tebliğler ile belirlenir.  
             (2) Bu 
Karar’da yer alan destek unsurlarının uygulanmasında ortaya çıkacak tereddüt ve 
ihtilaflarda Müsteşarlığın görüşü doğrultusunda işlem tesis 
edilir. 
             Yürürlükten kaldırılan 
hükümler       
             MADDE 20 – (1) 10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararname ile 
21/12/2000 tarihli ve 2000/1822 sayılı Kararname yürürlükten kaldırılmıştır. 
 
             GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Karar’ın yayımı tarihinden önce 
sonuçlandırılmamış yeni teşvik belgesi müracaatları, müracaat tarihinde 
yürürlükte bulunan Karar hükümleri çerçevesinde sonuçlandırılır. Ancak, talep 
edilmesi halinde bu Karar’a istinaden teşvik belgesi düzenlenebilir. 
 
             (2) Bu 
Karar’ın yayımı tarihinden önce yapılan müracaatlar için müracaat tarihinde 
yürürlükte bulunan karar uyarınca teşvik belgesi düzenlenmesi 
için; 
             a) 
10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararnamenin eki Karar uyarınca odalara 
yapılan müracaatların, bu Karar’ın yayımı tarihinden itibaren 30 gün  içerisinde ilgili oda 
tarafından, 
             b) 
21/12/2000 tarihli ve 2000/1822 sayılı Kararnamenin eki Karar’a istinaden 
yapılmış olan müracaatların, bu Karar’ın yayımı tarihinden itibaren 30 gün 
içerisinde aracı bankalar tarafından,  
             
Müsteşarlığa intikal ettirilmesi gerekmektedir. Bu süre içerisinde 
Müsteşarlığa intikal ettirilmeyen müracaatlar bu Karar hükümleri çerçevesinde 
değerlendirilir.        
 
             Yürürlük  
             MADDE 21 – (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer. 
 
             Yürütme  
             MADDE 22 – (1) Bu Karar’ı Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan 
yürütür.  
   |