Karar Sayısı : 2006/10921
Ekli
“Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Yüksek
Planlama Kurulu’nun 9/8/2006 tarihli ve 2006/52 sayılı Raporu üzerine, 14/5/1964
tarihli ve 474 sayılı Kanunun değişik 2 nci, 28/7/1967
tarihli ve 933 sayılı Kanunun 3/C, 20/6/2001 tarihli ve 4684 sayılı Kanunun
geçici 3 üncü, 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Kanunun 5 inci maddeleri ile
2/2/1984 tarihli ve 2976 sayılı Kanun hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu’nca
28/8/2006 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Ahmet Necdet
SEZER
CUMHURBAŞKANI
Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
A.
GÜL
A. ŞENER
M. A. ŞAHİN
B. ATALAY
Dışişleri Bak. ve
Başb. Yrd.
Devlet Bak. ve Başb. Yrd. Devlet Bak. ve Başb. Yrd.
Devlet
Bakanı
A.
BABACAN
M.AYDIN
N. ÇUBUKÇU K.
TÜZMEN
Devlet
Bakanı
Devlet Bakanı Devlet
Bakanı Devlet Bakanı
C.
ÇİÇEK
M. V.GÖNÜL
M. V. GÖNÜL K.
UNAKITAN
Adalet
Bakanı Milli
Savunma Bakanı
İçişleri Bakanı V.
Maliye Bakanı
H.
ÇELİK
F. N. ÖZAK R.AKDAĞ B.
YILDIRIM
Milli Eğitim
Bakanı Bayındırlık ve
İskan Bakanı Sağlık
Bakanı Ulaştırma
Bakanı
M. M. EKER M.
BAŞESGİOĞLU
A. COŞKUN
Tarım ve Köyişleri Bakanı Çalışma ve Sos. Güv. Bakanı
Sanayi ve Ticaret Bakanı
M.H.GÜLER A.
KOÇ
O. PEPE
Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanı
Kültür ve Turizm Bakanı Çevre ve Orman
Bakanı
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI HAKKINDA KARAR
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Karar’ın amacı, Kalkınma Planları ve Yıllık
Programlarda öngörülen hedefler ile Avrupa Birliği normları ve uluslar arası
anlaşmalara uygun olarak tasarrufları katma değeri yüksek, ileri ve uygun
teknolojileri kullanan yatırımlara yönlendirmek, istihdam yaratmak, yatırım
eğiliminin devamlılığını ve sürdürülebilir kalkınmayı sağlamak, bölgeler arası
dengesizliklerin giderilmesini temin etmek, küçük ve orta ölçekli işletmelerin
uluslar arası düzeyde rekabet edebilmelerini teminen
yatırım, üretim, kalite ve standartlarını artırmalarını ve istihdam
yaratmalarını sağlamak, çevre korumaya yönelik yatırımlar, ileri teknoloji
gerektiren yatırımlar ile bu yatırımlara ilişkin araştırma ve geliştirme
faaliyetlerini desteklemektir.
Tanımlar
MADDE 2 – (1) Bu Karar’da geçen;
a)
Müsteşarlık: Hazine Müsteşarlığını,
b)
Teşvik belgesi: Yatırım teşvik belgesi ve KOBİ teşvik
belgesini,
c)
Yatırım malı: Bina ve arsa hariç, teşvik belgesi kapsamı mal ve hizmet üretimi
için kullanılan her türlü makine teçhizat, tesisat ve mefruşat gibi sabit
harcamaları,
ç)
Saymanlık: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdindeki Müsteşarlık merkez ödemelerini yapan Merkez
Saymanlığını,
ifade
eder.
Destek unsurları
MADDE 3 – (1) Müsteşarlıkça bu Karar’a istinaden çıkarılacak
tebliğle belirlenecek bölgesel ve sektörel
kısıtlamalar çerçevesinde teşvik belgesi kapsamında yatırımlara sağlanabilecek
destek unsurları şunlardır:
a)
Gümrük Vergisi muafiyeti,
b)
Katma Değer Vergisi istisnası,
c)
Faiz desteği.
Sabit yatırım
tutarları
MADDE 4 – (1) Yatırımlar bu Karar kapsamındaki destek
unsurlarından, Müsteşarlıkça makro
ekonomik politikalar, arz-talep dengesi, sektörel,
mali ve teknik yönden yapılacak değerlendirme sonucunda yatırım projesinin uygun
görülmesi ve tebliğle belirlenecek ilke ve ölçütler içinde kalınması koşulu ile
teşvik belgesine bağlanmak suretiyle yararlanabilir.
(2)
Yatırımın, yatırım teşvik belgesine bağlanabilmesi için sabit yatırım
tutarının;
a)
Kapsamı Müsteşarlıkça tebliğle belirlenecek KOBİ’lerin
yatırımlarında asgari 200 bin Yeni Türk Lirası, azami 2 milyon Yeni Türk
Lirası,
b)
KOBİ kapsamına girmeyen işletmelerin yatırımlarında asgari 1 milyon Yeni Türk
Lirası,
olması
gerekmektedir.
(3)
Finansal kiralama şirketleri aracılığıyla yapılacak
yatırımlarda, finansal kiralama şirketleri için
aranacak asgari yatırım tutarı 200 bin Yeni Türk
Lirasıdır.
Müracaat
usulleri
MADDE 5 – (1) Teşvik belgesi düzenlenebilmesi için; yatırımı
gerçekleştirecek şirketi temsil ve ilzama yetkili kişilere ait imza sirküleri,
şirket kuruluşunu ve şirketin nihai durumunu gösterir Türkiye Ticaret Sicili
Gazetesi veya Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Gazetesi, esasları bu Karar’a
istinaden çıkarılacak tebliğle belirlenecek Yatırım Bilgi Formu ve eki bilgi ve
belgeler ile Saymanlık hesabına yatırılan meblağa ait makbuzla birlikte;
a)
Ar-ge yatırımları, çevre yatırımları, KOBİ’lerin yapacağı yatırımlar, yabancı sermayeli yatırımlar
ve imalat ve tarımsal sanayi sektöründe yapılacak sabit yatırım tutarı 8 milyon
Yeni Türk Lirasını aşan yatırımlar için Müsteşarlığa,
b)
İmalat ve tarımsal sanayi sektöründe yapılacak, (a) bendi kapsamına girmeyen,
sabit yatırım tutarı 8 milyon Yeni Türk Lirasını aşmayan ve yatırımın yapılacağı
yerde Türkiye Ticaret, Sanayi, Deniz Ticaret Odaları ve Ticaret Borsaları
Birliğine bağlı sanayi odası bulunan yatırımlar için firmanın tercihine bağlı
olarak yatırımın bulunduğu yerdeki sanayi odasına veya Müsteşarlığa,
müracaat edilir.
(2)
Teşvik belgesine ilişkin müraacaat Müsteşarlığa
yapılacak ise bütçeye irat kaydedilmek üzere Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
nezdindeki Saymanlık hesabına 400 Yeni Türk Lirası,
odalara yapılacak ise Saymanlık hesabına 300 Yeni Türk Lirası, ilgili sanayi
odası hesabına da 100 Yeni Türk Lirası yatırılır. Bu meblağlar hiç bir surette
iade edilmez.
(3)
İlgili sanayi odalarınca yatırım teşvik belgesi ile ilgili olarak Müsteşarlıkça
tebliğle belirlenecek tamamlama ekspertiz ücretleri dışında, yapılacak diğer
işlemler için başka hiçbir isim altında ücret talep edilemez.
(4)
Odalara yapılacak müracaatta, bu Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğle
belirlenecek esas ve usuller çerçevesinde ilgili odaca yapılacak değerlendirme
sonuçları format halinde Müsteşarlığa iletilir. Müsteşarlığın yapacağı nihai
değerlendirme sonucunda uygun görülen yatırımlar teşvik belgesine
bağlanır.
MADDE 6 – (1) Firmaya ait, aynı yatırım yeri için aynı yatırım
konusunda düzenlenmiş halen geçerli teşvik belgesi bulunması halinde yeni teşvik
belgesi düzenlenmez. Ayrıca Müsteşarlığa yapılan müracaat tarihinden önce
gerçekleştirilmiş bulunan yatırımlar için de teşvik belgesi talepleri dikkate
alınmaz.
Gümrük Vergisi
muafiyeti
MADDE 7 – (1) Teşvik belgesi kapsamındaki yatırım malları ile yeni
model üretimine yönelik otomobil ve hafif ticari araç yatırımlarında yatırım
dönemi içerisinde kalmak kaydıyla CKD aksam ve parçalarının ithali,
yürürlükteki İthalat Rejimi Kararı
gereğince ödenmesi gereken Gümrük Vergisinden muaftır.
(2)
Ayrıca, makine ve teçhizat bedelinin %5’ini geçmemek
kaydıyla yedek parçaların ve binek araçları, otobüs, çekici (Euro normlarına
uygun yeşil motoru haiz olanlar hariç), treyler (frigorifik olanlar hariç),
mobilya, yat, motorbot, kamyon (off road-truck tipi ile karayoluna çıkması mümkün olmayan kaya tipi
damperli kamyonlar hariç), transmikser, beton
santrali, forklift, beton pompası, inşaat malzemeleri,
porselenden ve seramikten mamul sofra ve mutfak eşyasının teşvik belgesi
kapsamında ithal edilmesi halinde yürürlükteki İthalat Rejimi Kararı’nda
öngörülen oranlarda Gümrük Vergisi tahsil edilir.
(3) Bu
Karar uyarınca ar-ge yatırımları dışındaki diğer
yatırımlar için düzenlenen teşvik belgesi kapsamında ham madde, ara malı ve
işletme malzemesi ithal edilemez.
(4)
Teşvik belgesi kapsamında, bölgesel ve sektörel
kısıtlamalar gözönüne alınarak;
a)
İthalat Rejimi Kararı uyarınca yayımlanan "Eski, Kullanılmış veya
Yenileştirilmiş Olarak İthal Edilebilecek Maddelere İlişkin Tebliğ" hükümleri
uyarınca ithali mümkün olan kullanılmış makine ve teçhizatın (karayolu nakil
vasıtaları hariç),
b)
İthalat Rejimi Kararı uyarınca ithaline izin verilen kullanılmış makine ve
teçhizatın,
c)
Kullanılmış komple tesisin,
ithaline, proje bazında yapılacak değerlendirme sonucunda uygun görülmesi
halinde izin verilebilir.
Katma Değer Vergisi istisnası
MADDE 8 – (1) 25/10/1984 tarihli ve 3065 sayılı Katma Değer
Vergisi Kanunu gereğince, teşvik belgesi kapsamında yapılacak makine ve teçhizat
ithal ve yerli teslimleri Katma Değer Vergisinden
istisnadır.
Faiz
desteği
MADDE 9 – (1) Kalkınmada öncelikli yörelerde yapılacak yatırımlar
ile KOBİ’lerin yapacağı yatırımlar, ar-ge ve çevre konularında yapılacak yatırımların
gerçekleştirilmesi için bankalardan (katılım bankaları dahil) kullanılacak en az
1 yıl vadeli yatırım kredileri ile ilgili olarak ödenecek faizin veya kâr
payının Yeni Türk Lirası cinsi kredilerde 5 puanı, döviz kredilerinde ise 2
puanı, Müsteşarlıkça da uygun görülmesi halinde azami ilk 4 yıl için ödenmek
kaydıyla bütçe kaynaklarından karşılanabilir.
(2)
Ar-ge konusunda yapılacak yatırımların
gerçekleştirilmesi için, Müsteşarlıkça uygun görülen işletme malzemelerinin
teminine yönelik olarak bankalardan kullanılacak en az 6 ay ve en çok 12 ay
vadeli işletme kredileri ile ilgili olarak; Yeni Türk Lirası cinsi kredilerde
ödenecek faizin veya kâr payının 5 puanı, döviz kredilerinde ise 2 puanı bütçe
kaynaklarından karşılanabilir.
(3)
Proje bazında bütçe kaynaklarından karşılanabilecek azami yatırım kredisi faizi
desteği miktarı, ar-ge ve çevre yatırımları için 300
bin Yeni Türk Lirasını, KOBİ yatırımları için 200 bin Yeni Türk Lirasını, kalkınmada
öncelikli yörelerde yapılacak yatırımlar için 1 milyon Yeni Türk
Lirasını; ar-ge yatırımlarına yönelik işletme kredisi
faizi desteği ise 100 bin Yeni Türk Lirasını geçemez.
(4)
Finansal kiralama şirketleri aracılığıyla yapılacak
yatırımlar ile kullanılmış makine ve teçhizat için faiz desteği öngörülemez.
Aynı yatırım için faiz desteği uygulamasına yönelik olarak birden fazla aracı
banka talepte bulunamaz.
(5)
Kullanılan kredilerin faiz, kâr payı veya ana paralarının firma tarafından itfa
planlarında belirtilen sürelerde ilk defa geri ödenmemesi halinde, bu durum
ilgili bankalar tarafından en kısa sürede Müsteşarlığa bildirilir ve takip eden
dönemler için Müsteşarlıkça faiz desteği ödemeleri durdurulur. Yatırımcının
kredi geri ödeme yükümlülüklerini yerine getirdiğinin bilahare ilgili bankaca
Müsteşarlığa bildirilmesi halinde, bildirimi takip eden dönemler için faiz desteği ödemeleri başlangıçta öngörülen
ödeme tarihlerinde herhangi bir uzatmaya gidilmeksizin tekrar başlatılır. Kredi
geri ödemesine ait yükümlülüklerin aksamasının tekrarı halinde faiz desteği
ödemesine son verilir.
(6)
Banka, faiz desteğine esas olan kredinin teşvik belgesi kapsamı yatırım için
kullandırılmasıyla yükümlüdür. Kredinin amacı dışında kullanıldığının tesbiti halinde Müsteşarlıkça kullandırılan faiz desteği
tutarına ilgili bankaca bu kapsamdaki krediye uygulanan faiz oranı uygulanmak
suretiyle tespit edilecek meblağın 5 işgünü içerisinde bütçeye gelir yazılmak üzere Saymanlık
hesabına yatırılması gerekmektedir. Aksi takdirde söz konusu meblağ
Müsteşarlıkça Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasına verilecek talimata istinaden
ilgili bankanın anılan Banka nezdindeki karşılık
hesabından virman yapılmak suretiyle tahsil edilir.
Turizm
yatırımları
MADDE 10 – (1) Turizm Yatırım veya Turizm İşletme Belgesinin
geçerlilik süresinin belirlenmesi ve onaylı belgenin ibraz edilmesi kaydıyla,
belgeli turizm yatırımları veya işletmelerinin 2004 yılı Nisan ayından sonraki
elektrik enerjisi giderlerinin, şantiye dönemi de dahil olmak üzere o bölgedeki
mesken ve sanayi abonelerine uygulanan tarifelerden en düşüğü ile kendi abone
grubuna uygulanan tarife arasındaki fark Hazinece karşılanır. 29/1/2004 tarihli
ve 5084 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi veya 12/4/2002
tarihli ve 2002/4100 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı hükümlerinden
yararlandırılması halinde bu madde hükmü uygulanmaz.
MADDE 11 – (1) Müsteşarlığın bağlı bulunduğu Bakan, yukarıdaki
maddelerde belirtilen değerleri bir katına kadar artırmaya veya %75 oranında
azaltmaya yetkilidir.
Bütçeden yapılacak
ödemeler
MADDE 12 – (1) Yatırımların desteklenmesi için her yıl bütçe kanunu
ile ayrılan ödenek çerçevesinde teşvik belgeli olup olmadığına bakılmaksızın
ilgili mevzuatında öngörülen esas ve usuller çerçevesinde aşağıda belirtilen
ödemeler yapılabilir:
a) Bu
Karar uyarınca yapılacak ödemeler,
b)
KOBİ yatırımları ile ilgili mevzuat uyarınca yapılacak
ödemeler,
c)
İlgili Bakanlar Kurulu kararları uyarınca yatırım ve işletme kredilerine ait
devam eden ödemeler,
ç)
Yatırımlarda devlet yardımları ile ilgili olarak daha önceki kararlarda
belirtilen hükümler çerçevesinde öngörülen (Kaynak Kullanımını Destekleme Primi,
Kaynak Kullanımını Destekleme Fonu Kaynaklı Kredi, Fon Kaynaklı Kredi, Bütçe
Kaynaklı Kredi, Teşvik Primi veya KDV Desteği, Enerji Desteği, SSK Primi gibi)
ödemeler,
d)
Daha önceki kararlara göre teşvik belgesine ilişkin müracaatta Türkiye
Cumhuriyet Merkez Bankasına yatırılan tutarlar ve zayi olan belgelerle ilgili
olarak mevzuatı gereği iade edilmesi gereken tutarlar,
e)
İlgili Bakanlar Kurulu kararları uyarınca öngörülecek yatırım ve/veya işletme
kredileri.
(2)
Ödemeler, Müsteşarlıkça Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası aracılığıyla
yapılır.
Devir, satış, ihraç, kiralama
MADDE 13 – (1) Yatırım tamamlama vizesi yapılmış teşvik belgesi
kapsamındaki makine ve teçhizatın, devir, satış, ihraç veya kiralanması söz
konusu yatırım mallarının teminini müteakip 3 yılı doldurmuş olması halinde
serbesttir.
(2) 3
yıllık sürenin doldurulup doldurulmadığına bakılmaksızın, tamamlama vizesi
yapılmamış teşvik belgeleri kapsamındaki makine ve teçhizatın, yatırımın
bütünlüğünün bozulmaması kaydıyla veya bütünü ile
birlikte;
a)
Teşvik belgeli bir başka yatırım için devri,
b)
Teşvik belgesi olmayan bir başka yatırımcıya satışı,
c)
İhracı,
ç)
Kiralanması,
Müsteşarlığın iznine tabidir.
(3)
Teşvik Belgesi kapsamında temin edilen makine ve teçhizatın, üretilecek mal veya
hizmetlerin teşvik belgesi sahibi yatırımcı tarafından satın alınması koşuluyla
diğer bir yatırımcıya herhangi bir ücret alınmaksızın geçici olarak verilmesi
veya kiralanması Müsteşarlığın izinine
tabidir.
(4)
Teşvik Belgesi kapsamında yer alan yatırımlardan tamamlama ve
belgede kayıtlı özel şartların vizesi yapılabilecek durumda olan
firmaların cebri icra takiplerine konu olması veya iflas masasına girmesi
durumunda, yatırımcı, icra veya iflas organı tarafından icra ile satışın veya
iflasın kesinleşme tarihinden önce talep
edilmesi halinde Müsteşarlıkça teşvik
belgesinin tamamlama vizesi yapılabilir. Ancak, satışın kesinleşmesi halinde
kesinleşme tarihi itibarıyla varsa satış
için gerekli süreleri doldurmamış olan makine ve teçhizata yönelik olarak
yararlanılan destekler 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun hükümleri çerçevesinde tahsil edilir.
(5)
Yatırımcı firmanın ilgili kanun hükümlerine göre tasfiyeye girmesi halinde de
firmanın, ilgili tasfiye kurulunun veya organının talebi üzerine dördüncü fıkra
hükümlerine göre işlem yapılabilir.
Yatırımların
nakli
MADDE 14 – (1) Teşvik belgesi kapsamı yatırımların nakline,
bölgesel ve sektörel kısıtlamalara bağlı olarak ve
gidilecek yöreye göre fazladan yararlanılan desteklerin 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uyarınca geri ödenmesi
koşuluyla Müsteşarlıkça izin verilebilir.
Yatırımın süresi ve tamamlama
vizesi
MADDE 15 – (1) Teşvik belgesi kapsamı yatırımların proje bazında
yapılacak değerlendirme sonucunda öngörülecek sürede gerçekleştirilmesi esastır.
Yatırımın öngörülen sürede gerçekleştirilememesi halinde teşvik belgesinde
kayıtlı ilk sürenin yarısı kadar ek süre verilebilir. İlgili diğer mevzuat
gereği başka bakanlık, kamu kurum ve kuruluşlarından alınması gerekli izin ve
ruhsat gibi diğer belgelerin temini veya kamu kurum ve kuruluşlarının
uygulamaları sonucu firmaların faaliyetlerini durdurmalarından veya
yürütememelerinden kaynaklanan süre nedeniyle, yatırımın verilen ek süreler de
dahil belgede kayıtlı yatırım süresi sonuna kadar gerçekleştirilemediğinin
yatırımcılar tarafından tevsik edilerek talep edilmesi halinde Müsteşarlıkça
proje bazında ek süre verilebilir.
(2) Bu
Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğle belirlenecek mücbir sebep veya fevkalade
hal durumlarında bu süre Müsteşarlıkça değerlendirilerek ilave ek süre
verilebilir.
(3)
Teşvik belgesinde yatırıma başlama tarihi Müsteşarlığa veya odaya müracaat
tarihidir.
(4) Yatırımın gerçekleşme durumu,
altışar aylık dönemler halinde Müsteşarlığa bildirilir.
(5)
Öngörülen süre veya ek süre bitimini müteakip altı ay içinde yatırımın tamamlama
vizesinin yapılması için Müsteşarlığa müracaat edilmesi gerekmektedir. Bu süre
içerisinde müracaat edilmemesi halinde Müsteşarlık re’sen tamamlama vizesi işlemlerini
başlatabilir.
(6)
Müsteşarlıkça uygun görülmesi halinde, yatırımların tamamlama vizesi işlemleri
için
ticaret ve sanayi odaları, sanayi odaları, ticaret odaları, deniz ticaret
odaları, bankalar veya yatırımın
bulunduğu il valiliği görevlendirilebilir.
(7)
Yatırımların öngörülen süre içinde tamamlanamaması veya 4 üncü maddede
belirtilen asgari ve azami yatırım
tutarlarına uyulmaması halinde teşvik belgeleri iptal edilerek veya kısmi
olarak müeyyide uygulanarak sağlanmış olan destek unsurları 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun çerçevesinde ilgililerden geri
alınır.
Belge
zayii
MADDE 16 – (1) Teşvik belgesi veya eki belgelerin zayi olması
nedeniyle yatırımcı tarafından yeniden
tasdikinin talep edilmesi
durumunda; bütçeye irat kaydedilmek üzere, tasdiki istenilen her bir
belge için 200 Yeni Türk Lirası
Saymanlık hesabına yatırılır. Söz konusu meblağ iade edilmez.
Karar’a ilişkin
uygulama
MADDE 17 – (1) Teşvik belgesinde öngörülen destek unsurlarının
ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından uygulanması
zorunludur.
(2)
Müsteşarlık, tebliğler ile belirlenen esas ve usuller çerçevesinde bu Karar
kapsamındaki uygulamaya yönelik bazı işlemlerin yürütme yetkisini diğer kurum ve
kuruluşlara devredebilir.
(3)
Müsteşarlık, bu Karar’ın uygulanmasını teminen; makro
ekonomik politikalar ve gelişen şartlar göz önünde bulundurularak gerekli
tedbirleri almaya, yasal düzenlemeler yapmaya,
çeşitli kurum ve kuruluşlara verilecek görevlere ilişkin esas ve usulleri
tebliğler ile belirlemeye, ilgili kuruluşlardan bilgi istemeye, bu Karar’da
öngörülen haller dışında kalan özel durumları inceleyip sonuçlandırmaya, mücbir
ve haklı sebeplerin varlığı halinde teşvik belgesi ile ilgili gerekli işlemleri
yapmaya, yatırımlarda öngörülen şartlara uyulup uyulmadığını denetlemeye ve
denetim sonuçlarına göre gerekli tedbirleri almaya, belgelerde tahrifat yapan,
yanlış ve yanıltıcı bilgi ve belge veren yatırımcıların işlemlerini sınırlamaya,
teşvik belgelerini iptal etmeye veya teşvik belgesi kapsamında sağlanan destek
unsurlarına yönelik kısmen veya tamamen müeyyide uygulamaya
yetkilidir.
(4) Bu
Karar ve bu Karar’a ilişkin olarak çıkarılacak tebliğlerde belirlenen hükümlere
aykırı davranan, teşvik belgesindeki kayıt ve koşulları yerine getirmeyen,
teşvik belgesi ile diğer belgelerde tahrifat yapan, yanlış ve yanıltıcı bilgi ve
belge veren yatırımcıların yararlandıkları destek unsurları, ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanun hükümleri uyarınca kısmen veya tamamen geri alınır.
Daha önceki kararlara ilişkin
uygulama
MADDE 18 – (1) Daha önceki yıllarda düzenlenen teşvik belgeleri ile
ilgili uygulamalara belgenin istinat ettiği karar ve ilgili diğer kararlar
çerçevesinde devam olunur. Ancak, talep edilmesi halinde faiz desteği hariç
olmak üzere bu Karar ve bu Karar’a istinaden çıkarılacak tebliğin lehe gelen
hükümleri uygulanabilir.
(2) Bu
Karar’ın yayımından önceki kararlara istinaden düzenlenen yatırım teşvik
belgelerine ilişkin tamamlama vizesi işlemleri, bu Karar’a istinaden çıkarılacak
tebliğle belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde, ilgili kararlar ve teşvik belgesindeki kayıt ve koşullara bağlı
kalınmaksızın mevcut haliyle tamamlama vizesi yapılır. Ancak, varsa fazladan
yararlanılan destek unsurları ilgili mevzuatı çerçevesinde tahsil
olunur.
(3)
10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararnamenin eki Karar’a istinaden
düzenlenen yatırım teşvik belgeleri kapsamındaki yatırımlarda, yatırıma başlama
tarihinden itibaren 1 yıl içinde yatırım harcaması yapılması şartı aranmaz. Aynı
Karar’a istinaden düzenlenen teşvik belgelerine, tebliğle belirlenecek mücbir
sebep veya fevkalade hal durumlarında Müsteşarlıkça ilave ek süre verilebilir.
MADDE 19 – (1) Bu Karar’ın uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar
Müsteşarlıkça yayımlanacak tebliğler ile belirlenir.
(2) Bu
Karar’da yer alan destek unsurlarının uygulanmasında ortaya çıkacak tereddüt ve
ihtilaflarda Müsteşarlığın görüşü doğrultusunda işlem tesis
edilir.
Yürürlükten kaldırılan
hükümler
MADDE 20 – (1) 10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararname ile
21/12/2000 tarihli ve 2000/1822 sayılı Kararname yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Karar’ın yayımı tarihinden önce
sonuçlandırılmamış yeni teşvik belgesi müracaatları, müracaat tarihinde
yürürlükte bulunan Karar hükümleri çerçevesinde sonuçlandırılır. Ancak, talep
edilmesi halinde bu Karar’a istinaden teşvik belgesi düzenlenebilir.
(2) Bu
Karar’ın yayımı tarihinden önce yapılan müracaatlar için müracaat tarihinde
yürürlükte bulunan karar uyarınca teşvik belgesi düzenlenmesi
için;
a)
10/6/2002 tarihli ve 2002/4367 sayılı Kararnamenin eki Karar uyarınca odalara
yapılan müracaatların, bu Karar’ın yayımı tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ilgili oda
tarafından,
b)
21/12/2000 tarihli ve 2000/1822 sayılı Kararnamenin eki Karar’a istinaden
yapılmış olan müracaatların, bu Karar’ın yayımı tarihinden itibaren 30 gün
içerisinde aracı bankalar tarafından,
Müsteşarlığa intikal ettirilmesi gerekmektedir. Bu süre içerisinde
Müsteşarlığa intikal ettirilmeyen müracaatlar bu Karar hükümleri çerçevesinde
değerlendirilir.
Yürürlük
MADDE 21 – (1) Bu Karar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22 – (1) Bu Karar’ı Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan
yürütür.
|