213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 227 nci
maddesinin ikinci fıkrası ile vergi kanunlarında yer alan muafiyet, istisna,
yeniden değerleme, zarar mahsubu ve benzeri hükümlerden yararlanılmasını
Bakanlığımızca belirlenen şartlara uygun olarak yeminli mali müşavirlerce
düzenlenmiş tasdik raporu ibraz edilmesi şartına bağlamaya, bu uygulamalara
ilişkin usul ve esasları belirlemeye Bakanlığımız yetkili
kılınmıştır.
3568
sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali
Müşavirlik Kanununun 12 nci maddesinin Bakanlığımıza
verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanan "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik
Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları ve Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında
Yönetmelik" 1 in 7 nci maddesi ile yeminli mali
müşavirlerce vergi mevzuatı yönünden tasdiki yapılabilecek olan konu ve belgeler
belirlenmiş, anılan maddenin birinci fıkrasının mali mevzuatta yer alan teşvik,
indirim, istisna ve muafiyetler yönünden başlıklı (G) bendinin (g) alt bendinde
ise diğer teşvik, indirim, istisna ve muafiyetlerle ilgili işlemlerin tasdik
kapsamında yer alabileceği öngörülmüştür.
Söz
konusu Yönetmeliğin 7 nci maddesinin son fıkrasında
ise, tasdik işlemi yapılırken aranacak asgari bilgi, şekil şartları ile tasdike
ilişkin diğer usul ve esasların Bakanlığımızca çıkartılacak tebliğlerle
belirleneceği ve Yönetmelikte belirtilen konuların ve belgelerin tasdikine
ilişkin olarak Bakanlığımızca tebliğ çıkartılmadıkça, yeminli mali müşavirlerin
bu konu ve belgelerle ilgili olarak tasdik işlemi yapamayacakları
belirtilmiştir.
Bakanlığımıza tanınan bu yetkiye dayanılarak 4325 sayılı Olağanüstü Hal
Bölgesinde ve Kalkınmada Öncelikli Yörelerde İstihdam Yaratılması ve
Yatırımların Teşvik Edilmesi ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununda Değişiklik
Yapılması Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası ile düzenlenen gelir ve
kurumlar vergisi indiriminden yararlanılmasının yeminli mali müşavirler
tarafından düzenlenen tasdik raporu ibrazı şartına bağlanması nedeniyle, bu
tebliğ ile yeminli mali müşavirler tarafından bu çerçevede yapılacak tasdikin
usul ve esasları belirlenmektedir.
1- Yararlanılması Tasdik Raporu
İbrazı Şartına Bağlı Vergi İndirimi
Bilindiği üzere; 4325 sayılı Kanunun 1/1/1998 tarihinde yürürlüğe giren 3
üncü maddesinde;
"a) Bu
maddenin yürürlük tarihi ile 31/12/2000 tarihi arasında; Olağanüstü Hal Bölgesi
kapsamında sayılan illerde yeni işe başlayan gelir ve kurumlar vergisi
mükelleflerinin, bu illerdeki iş yerlerinde fiilen ve sürekli olarak 10 ve daha
fazla işçi çalıştırmaları şartıyla, münhasıran bu iş yerlerinden elde ettikleri
kazançları işe başlama tarihinden itibaren yatırım dönemi dahil 5 vergilendirme
dönemi gelir ve kurumlar vergisinden müstesnadır. Bu kazançlar hakkında; 5422
sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 25 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 193
sayılı Gelir Vergisi Kanununun 94 üncü maddesinin 6 numaralı bendinin (b) alt
bendi hükümleri uygulanmaz.
b) (a)
fıkrasında belirtilen gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin anılan fıkradaki
istisna süresinin sonundan başlamak ve 31/12/2007 tarihinde sona ermek üzere, bu
illerdeki işyerlerinde fiilen ve sürekli olarak on ve daha fazla işçi
çalıştırmaları şartıyla, münhasıran bu işyerlerinden elde ettikleri kazançları
üzerinden hesaplanan gelir ve kurumlar vergisinden aşağıda belirtilen oranlarda
indirim yapılır.
İndirim oranı; 10 işçi çalıştıranlarda
% 40, 51 ve
daha yukarı işçi
çalıştıranlarda % 60' dır. 11 ile
50 arasında (50 dahil) işçi çalıştıranlar için uygulanacak indirim oranı, % 40
oranına her bir işçi için 0.5 puan eklemek suretiyle
bulunur.…"
hükümleri yer almaktadır.
4325
sayılı Kanunda yer alan indirim ve istisna uygulamaları ile ilgili hususlar,
27/2/1998 tarih ve 23271 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 Seri No.lu Olağanüstü Hal Bölgesinde ve Kalkınmada Öncelikli
Yörelerde İstihdam Yaratılması ve Yatırımların Teşvik Edilmesi Genel Tebliğinde2
açıklanmıştır.
Vergi
Usul Kanununun mükerrer 227 nci maddesi hükmünün
Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin
(b) fıkrasında düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi indiriminden
yararlanılabilmesi için bu Tebliğ ile belirlenen şartlara uygun olarak yeminli
mali müşavir tasdik raporu ibraz edilmesi zorunluluğu getirilmiştir. Bu
uygulamaya ilişkin usul ve esaslar aşağıda açıklanmıştır.
1.1 – Yıllık Beyana Tabi Kazançlarda Gelir
ve Kurumlar Vergisi İndirimi Uygulaması
Yıllık
beyannamede hesaplanan gelir ve kurumlar vergisi tutarının; 4325 sayılı Kanunun
3 üncü maddesinin (b) fıkrası hükmünce indirime konu edilecek kısmı 20.000.-
YTL’yi aşan gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin,
bu indirimden yararlanabilmeleri için yeminli mali müşavir tasdik raporu ibraz
etmeleri zorunludur. Yıllık beyanname üzerinde indirime konu edilecek vergi
tutarı 20.000.- YTL’yi aşmayan gelir ve kurumlar
vergisi mükellefleri bu zorunluluk kapsamında değildir. Bu tutar izleyen
yıllarda Bakanlığımızca ayrıca belirlenmediği taktirde her yıl ÜFE oranında
artırılarak uygulanır. Bu şekilde yapılacak hesaplamalarda 1.000.- YTL’den küçük tutarlar dikkate
alınmayacaktır.
4325
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamında indirime konu edilecek
gelir ve kurumlar vergisi tutarları 20.000.- YTL’yi
aşan mükelleflere ilişkin tasdik raporları yeminli mali müşavirler tarafından
genel esaslar çerçevesinde mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine teslim
edilecektir.
Öte
yandan yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri ve bunlara ekli mali
tablolar ile bildirimlerinin tasdiki amacıyla (tam tasdik) kanuni süresinde
sözleşme düzenleyerek beyannamelerini tasdik ettiren mükelleflerin, 4325 sayılı
Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi
indiriminden yararlanabilmeleri için ayrıca yeminli mali müşavir tasdik raporu
ibraz etmelerine gerek bulunmamaktadır. Ancak, bu durumda vergi indiriminden
yararlanılması için gerekli şartların sağlandığının ve indirime konu edilecek
gelir ve kurumlar vergisinin gerçek tutarının bu Tebliğ çerçevesinde
araştırılarak tespit edilmesi ve bu hususlara tam tasdik raporunun ayrı bir
bölümünde yer verilmesi zorunludur.
1.2 – Tevkifat
Halinde Vergi İndirimi Uygulaması
4325
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası uyarınca vergi indirimi,
maddenin (a) fıkrasında belirtilen gelir
ve kurumlar vergisi mükelleflerinin aynı fıkrada yer alan istisna süresinin
sonundan başlamak ve 31/12/2007 tarihinde sona ermek üzere, bu illerdeki
işyerlerinde fiilen ve sürekli olarak on ve daha fazla işçi çalıştırmaları
şartıyla, münhasıran bu işyerlerinden elde ettikleri kazançları üzerinden
hesaplanan gelir ve kurumlar vergisine indirim oranının uygulanması suretiyle
hesaplanmaktadır.
Öte
yandan, 4325 sayılı Kanun çerçevesinde faaliyette bulunan mükelleflere nakden
veya hesaben yapılan ödemeler üzerinden yapılan vergi
kesintisi uygulamasında da, aynı kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası
kapsamında vergi indiriminden yararlanılması mümkün olup, bunun için yeminli
mali müşavir tasdik raporu ibraz edilmesi zorunlu
bulunmaktadır.
Buna
göre, 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamındaki faaliyetler
ile ilgili olarak nakden veya hesaben yapılan ödemeler
üzerinden indirimli oranda vergi tevkifatı
yapılmasının istenilmesi halinde, nakden veya hesaben
ödemeye hak kazanılan tarih itibarıyla 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b)
fıkrasında öngörülen şartların bulunduğunu ve ödemenin gerçek tutarını tespit
eden ve bu Tebliğ ekinde örneği gösterilen yeminli mali müşavir tasdik raporunun
mükellefin gelir veya kurumlar vergisi yönünden bağlı olduğu vergi dairesine
ibraz edilmesi gerekmektedir.
Söz
konusu yeminli mali müşavir tasdik raporuna dayanılarak, vergi dairesince vergi
sorumlusuna hitaben vergi dairesi müdürünün imzasını ve daire mührünü taşıyan
bir yazı verilecek ve yazıda; mükellefe yapılacak ödemenin 4325 sayılı Kanunun 3
üncü maddesinin (b) fıkrası uyarınca vergi indirimi kapsamında bulunduğunun
yeminli mali müşavir tasdik raporu ile belirlendiğini ve bu nedenle
gerçekleştirilecek ödemeler üzerinden tasdik raporunda tespit edilen oran
ve/veya miktarda vergi tevkifatı yapılması gerektiği
belirtilecektir.
Bu
kapsamda indirimli oranda vergi tevkifatı yapılması
uygulamasından yararlanılabilmesi için herhangi bir parasal sınır
öngörülmemiştir. Bu nedenle, indirimli oranda vergi tevkifatı yapılması uygulamasına konu olacak ödeme tutarı ne
olursa olsun, bu uygulamadan yararlanmak için yeminli mali müşavir tasdik raporu
ibraz edilmesi gerekmektedir.
4325
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamında yürütülen faaliyetlerle
ilgili olarak yapılan ödemelerin daha önce tam oranda vergi tevkifatına tabi tutulmuş olması halinde ise, fazladan
tevkif edilen vergilerin bu Tebliğ’de belirtilen esaslara uygun olarak
düzenlenecek yeminli mali müşavir tasdik raporuna dayanılarak iade edilmesi
mümkün bulunmaktadır.
2- Tasdikin Amacı ve
Niteliği
Bu
Tebliğ kapsamında yeminli mali müşavirlerce yapılacak tasdikin amacı; tasdik
hizmeti verilen mükellefin 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında
düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi indiriminden yararlanılması için gerekli
şartları taşıyıp taşımadığının ve indirim konusu yapılabilecek verginin gerçek
tutarının araştırılması ve tespit edilmesidir. Araştırılacak asgari hususlar
Tebliğe ekli rapor örneğinde belirtilmiştir.
Yeminli mali müşavirler incelemelerini 29 sıra no’lu Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliğinin3 I/2-3 bölümünde
yer alan esasları da dikkate alarak yürüteceklerdir. Yeminli mali müşavirlerin
tasdik çalışması kapsamında; 4325 sayılı Kanun ve bu Kanuna dayanılarak
çıkarılan 1 seri no’lu Tebliğ hükümlerine uyulup
uyulmadığını, vergi indiriminden yararlanma şartlarının yerine getirilip
getirilmediğini ve indirim konusu yapılabilecek verginin gerçek tutarını rapor
örneğinde yer alan hususları da dikkate alarak araştırmaları zorunludur.
3 – Tasdik Raporunda Bulunması Gerekli
Asgari Bilgiler
4325
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası hükmü uyarınca gerçekleştirilecek
vergi indirimine ilişkin olarak düzenlenecek Yeminli Mali Müşavirlik Raporunda
bulunması gereken zorunlu bilgiler, rapor dispozisyonu, raporların teslimi ve yeminli mali
müşavirlerin düzenleyecekleri raporlarla ilgili sorumluluklarına ilişkin usul ve
esaslar; 2/1/1990 tarihli ve 20390 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış bulunan
"Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları, Tasdike
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"in 7 nci
maddesi hükümleri çerçevesinde aşağıda açıklanmış olup, 4325 sayılı Kanunun 3
üncü maddesinin (b) fıkrasında yer alan hüküm ile bu hükmün uygulanmasına
ilişkin düzenlemeler ve Tebliğ düzenlemeleri birlikte mütalaa
olunacaktır.
Yeminli Mali Müşavirlik Tasdik Raporu, bu Tebliğin (1) ve (2) numaralı
eklerini oluşturan rapor kapağı ile rapor dispozisyonuna uygun olarak hazırlanacaktır. Ayrıca, 4325
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında yer alan hüküm ve bu Tebliğ
kapsamında indirim tutarının belirlenebilmesi açısından lüzumlu bulunan; kapsama
dahil illerdeki işyerlerinde çalışanların sayısının tespitine yönelik sosyal
güvenlik kurumu dört aylık bordroları veya aylık prim ve hizmet belgeleri ile
muhtasar beyannameleri, ödeme belgeleri, fazladan kesilen verginin iadesinin
talep edildiği durumlarda tevkifat tutarları ve bu
tutarların ilgili vergi dairesine yatırıldığını gösteren ve tevkifatı yapan vergi sorumlusu tarafından onaylanmış bir
liste ile raporu düzenleyen yeminli mali müşavirin gerekli gördüğü incelemeyle
ilgili diğer belgelerin de rapora eklenmesi gerekmektedir.
Tam
tasdik dışında yapılan tasdik işlemlerinde, 11 Sıra No.lu Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliğinin4 ekine uygun olarak düzenlenecek "Tasdik
Sözleşmesi"nin I inci bölümünde yer alan "Tasdik Konusu" başlıklı sütun, "17-
Yeminli Mali Müşavirlik Gelir ve Kurumlar Vergisi İndirimi Tasdik Raporu"
şeklinde kodlanacaktır.
4- Tasdik Raporunu Tanzim Eden Yeminli Mali
Müşavirlerin Müşterek ve Müteselsilen
Sorumluluğu
Yeminli mali müşavirler, gerçek durumu tespit etmek için her türlü
belgeden yararlanmak ve "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri Belgeler,
Tasdik Konuları, Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"
hükümlerine göre her türlü inceleme tekniklerini kullanmak zorundadırlar.
Yeminli mali müşavirlerce söz konusu belgelerin sahte veya muhteviyatı
itibariyle yanıltıcı olup olmadığı araştırılacak, şüphelenilen durumlarda
ilgililerin mükellefiyet kayıtları vergi dosyalarından ve diğer kamu
idarelerinden bilgi alınarak tetkik edilecektir.
İmza
ve mühür kullanmak suretiyle tasdik yapan ve tasdik raporu düzenleyen yeminli
mali müşavirler, tasdik kapsamı ile sınırlı olmak üzere tasdikin doğruluğundan
sorumludurlar.
Yeminli mali müşavirler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması nedeniyle,
tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi halinde;
alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalardan ve hesaplanacak gecikme
faizlerinden mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar.
Tebliğ
olunur.
EK:1
Rapor Sayısı : YMM ../../-.....
Rapor Ekleri :
....................... ..../.../.......
YEMİNLİ MALİ
MÜŞAVİRLİK GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ
İNDİRİMİ TASDİK RAPORU
İncelemeyi Yapan Yeminli Mali
Müşavirin |
Adı Soyadı |
: |
|
Bağlı Olduğu Oda |
: |
|
Büro Adresi |
: |
|
Telefon Numarası |
: |
|
|
|
Dayanak Sözleşmenin |
Günü |
: |
|
Sayısı |
: |
|
|
|
Mükellefin |
Adı Soyası
(Unvanı) |
: |
|
Adresi |
: |
|
Vergi Dairesi |
: |
|
Vergi Kimlik No.su |
: |
|
Telefon Numarası |
: |
|
e-Posta Adresi |
: |
|
|
|
İnceleme
Dönemi |
|
: |
Konusu |
|
: |
Yıllık Beyannamede İndirilecek
Gelir / Kurumlar Vergisi Tutarı |
|
: |
Yapılması / İadesi Uygun Görülen
Tevkifat Tutarı |
|
: |
SONUÇ |
|
: |
EK:
2
RAPOR
ÖRNEĞİ
I- GENEL BİLGİ
Bu
bölümde en az aşağıdaki bilgiler yer alacaktır.
1-
Mükellefin adı, soyadı (unvanı), iştigal konusu, bağlı olduğu vergi dairesi ve
hesap numarası, adresi,
2- Pay
oranı % 10 ve daha fazla olan ortakların adı-soyadı (unvanı), varsa bağlı
oldukları vergi dairesi ve hesap numarası ve adresleri,
3-
Mükellefin merkez ve şube işyerlerinin sayısı ve adresleri,
4-
Mükellefin merkez ve şube işyerlerinin ticaret sicil kaydı ve sicil numarası,
5-
Mükellefin kapsama dahil illerdeki işyerlerinin sayısı ve adreslerinin
belirtilmesi,
6-
Mükellefin kapsama dahil illerdeki işyerlerinin ticaret sicil kaydı sicil
numarası ile Ticaret ve/veya Sanayi Odası kaydı ve numarası,
7-
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde çalışanların sayısı (SSK dört aylık
bordrolarındaki işçi sayısı bilgileri ve muhtasar beyannamesinde belirtilen işçi
sayısı),
8-
Vergi indiriminin geçerli olduğu döneme ilişkin bilanço ve gelir tablosu,
9-
Kapsama dahil işyerlerine ilişkin genel bilgiler,
10-
Kapsama dahil illerde yeni işyerlerinin faaliyete geçtiği tarihler,
11-
Vergi indiriminin münhasıran kapsama dahil illerde mevzuat hükümlerine göre elde
edilen kazanca uygulanıp uygulanmadığı,
12-
Muhasebeden veya muhasebe denetiminden sorumlu olanların adları ile serbest
muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir ünvanı alıp almadıkları,
13-
Gerekli görülen diğer hususlar.
II- USUL İNCELEMELERİ
Bu
bölümde en az aşağıdaki bilgilere yer verilecektir.
1-
Yasal defterlerin tasdikine ilişkin bilgiler,
2-
Defter kayıtlarına dayanak teşkil eden belgelerin ilgili mevzuat hükümlerine
uygun olup olmadığı ve gerçeği yansıtıp yansıtmadığı,
3-
Defter kayıtlarının 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve Muhasebe Sistemi Uygulama
Genel Tebliğleri ile genel muhasebe kurallarına uygun olup olmadığı,
4-
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde elde edilen hasılat ve giderlerin
defterlerde ayrıca gösterilip gösterilmediği,
5-
Beyannamelerin zamanında verilip verilmediği,
6-
Mükellefin 4325 sayılı Kanunun 3/b maddesindeki vergi indirimi için öngörülen
şartları taşıyıp taşımadığının ve yararlanılacak vergi indiriminin gerçek
tutarının belirlenmesinde takip edilen inceleme ve kanıt toplama yöntem ve
teknikleri,
7-
Gerekli olan diğer bilgiler.
III- HESAP İNCELEMELERİ
Bu
bölümde en az aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur.
1-
Vergi teşvikleri açısından 4325 sayılı Kanun kapsamında sayılan illerde
1/1/1998-31/12/2000 tarihleri arasında işe yeni başlayıp başlamadıkları,
2-
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde vergilendirme döneminin tamamında fiilen ve
sürekli olarak en az 10 ve daha fazla işçi çalıştırıp çalıştırılmadığı,
3-
Kapsama dahil illerde aynı mükellefin birden fazla işyeri açması halinde bu
işyerlerinde çalışan işçi sayısının toplu olarak asgari şartı sağlayıp
sağlamadığı,
4–
İndirim konusu gelir ve kurumlar vergisine esas kazancın mevzuat hükümlerine
uygun olarak muvazaadan ari olarak münhasıran kapsama
dahil illerden elde edilip edilmediği,
5-
Mevzuat hükümlerine göre vergi dışı işlemlere konu maliyetler ile hasılata
ilişkin belgelerin sahte ve muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı olup olmadığı
tespit edilerek, şüphelenilen durumlarda ilgililerin mükellefiyet durumlarına
ilişkin olarak vergi dairelerinden ve diğer kamu idarelerinden bilgi alınarak
gerekli araştırmanın yapılıp yapılmadığı,
6-
Kapsama dahil illerde yeni açılan işyeri veya işyerlerinin fiziki durumu
araştırılarak, işyerinin kapasitesi ve hasılat durumunun fiilen uyumlu olup
olmadığı,
7-
Kapsama dahil işyerinin kuruluş işlemlerinin ticaret sicili, ticaret ve/veya
sanayi odası kayıtları ve imalatçılarda kapasite raporları ile SSK kayıtları
üzerinde araştırılması ve denetlenmesi,
8-
Kapsama dahil iller dışında mükellefin diğer illerde de faaliyetlerinin bulunup
bulunmadığının araştırılması ve vergi indirimine konu kazançlar ile bunlar
dışındaki kazançlara merkez genel yönetim giderlerinden (amortismanlar dahil)
pay verilip verilmediğinin tespiti ve genel yönetim giderlerinin dağıtım şekli,
9-
Kayıt ve belgeler ile fiili durumun birbirini doğrulayıp doğrulamadığı,
10-
İndirim oranının ve tutarının tespiti,
11-
Fazladan tevkif edilen vergilerin bu tebliğ hükümlerine göre iadesinin söz
konusu olduğu durumlarda, önceden yapılan vergi kesintilerine ilişkin bilgiler,
yapılması uygun görülen iade tutarı,
12-
Gerekli görülecek diğer hususlar.
IV- SONUÇ
Bu
bölümde yeminli mali müşavirler, mükelleflerin işlemlerinin 4325 sayılı Kanunun
3 üncü maddesinin (b) fıkrası çerçevesinde incelendiğini, vergi indiriminden
yararlanmak için aranılan şartların mevcut olduğunu, belirtilen vergi indirim
tutarının gerçek olduğunu ve fiili durum ile belge ve kayıtların birbiriyle
uyumlu ve ilgili mevzuata uygun olduğunu kesin olarak ifade edeceklerdir.
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
Adı - Soyadı
İmza – Mühür
1 2/1/1990 tarihli
ve 20390 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
2 27/2/1998 tarih
ve 23271 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
3 2/3/2001 tarih
ve 24334 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
4 16/12/1993 tarih
ve 21790 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
|