| 
              213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 227 nci 
maddesinin ikinci fıkrası ile vergi kanunlarında yer alan muafiyet, istisna, 
yeniden değerleme, zarar mahsubu ve benzeri hükümlerden yararlanılmasını 
Bakanlığımızca belirlenen şartlara uygun olarak yeminli mali müşavirlerce 
düzenlenmiş tasdik raporu ibraz edilmesi şartına bağlamaya, bu uygulamalara 
ilişkin usul ve esasları belirlemeye Bakanlığımız yetkili 
kılınmıştır. 
             3568 
sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali 
Müşavirlik Kanununun 12 nci maddesinin Bakanlığımıza 
verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanan "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik 
Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları ve Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında 
Yönetmelik" 1 in 7 nci maddesi ile yeminli mali 
müşavirlerce vergi mevzuatı yönünden tasdiki yapılabilecek olan konu ve belgeler 
belirlenmiş, anılan maddenin birinci fıkrasının mali mevzuatta yer alan teşvik, 
indirim, istisna ve muafiyetler yönünden başlıklı (G) bendinin (g) alt bendinde 
ise diğer teşvik, indirim, istisna ve muafiyetlerle ilgili işlemlerin tasdik 
kapsamında yer alabileceği öngörülmüştür. 
             Söz 
konusu Yönetmeliğin 7 nci maddesinin son fıkrasında 
ise, tasdik işlemi yapılırken aranacak asgari bilgi, şekil şartları ile tasdike 
ilişkin diğer usul ve esasların Bakanlığımızca çıkartılacak tebliğlerle 
belirleneceği ve Yönetmelikte belirtilen konuların ve belgelerin tasdikine 
ilişkin olarak Bakanlığımızca tebliğ çıkartılmadıkça, yeminli mali müşavirlerin 
bu konu ve belgelerle ilgili olarak tasdik işlemi yapamayacakları 
belirtilmiştir. 
             
Bakanlığımıza tanınan bu yetkiye dayanılarak 4325 sayılı Olağanüstü Hal 
Bölgesinde ve Kalkınmada Öncelikli Yörelerde İstihdam Yaratılması ve 
Yatırımların Teşvik Edilmesi ile 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununda Değişiklik 
Yapılması Hakkında Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası ile düzenlenen gelir ve 
kurumlar vergisi indiriminden yararlanılmasının yeminli mali müşavirler 
tarafından düzenlenen tasdik raporu ibrazı şartına bağlanması nedeniyle, bu 
tebliğ ile yeminli mali müşavirler tarafından bu çerçevede yapılacak tasdikin 
usul ve esasları belirlenmektedir. 
             1- Yararlanılması Tasdik Raporu 
İbrazı Şartına Bağlı Vergi İndirimi 
             
Bilindiği üzere; 4325 sayılı Kanunun 1/1/1998 tarihinde yürürlüğe giren 3 
üncü maddesinde; 
             "a) Bu 
maddenin yürürlük tarihi ile 31/12/2000 tarihi arasında; Olağanüstü Hal Bölgesi 
kapsamında sayılan illerde yeni işe başlayan gelir ve kurumlar vergisi 
mükelleflerinin, bu illerdeki iş yerlerinde fiilen ve sürekli olarak 10 ve daha 
fazla işçi çalıştırmaları şartıyla, münhasıran bu iş yerlerinden elde ettikleri 
kazançları işe başlama tarihinden itibaren yatırım dönemi dahil 5 vergilendirme 
dönemi gelir ve kurumlar vergisinden müstesnadır. Bu kazançlar hakkında; 5422 
sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 25 inci maddesinin ikinci fıkrası ile 193 
sayılı Gelir Vergisi Kanununun 94 üncü maddesinin 6 numaralı bendinin (b) alt 
bendi hükümleri uygulanmaz.  
             b) (a) 
fıkrasında belirtilen gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin anılan fıkradaki 
istisna süresinin sonundan başlamak ve 31/12/2007 tarihinde sona ermek üzere, bu 
illerdeki işyerlerinde fiilen ve sürekli olarak on ve daha fazla işçi 
çalıştırmaları şartıyla, münhasıran bu işyerlerinden elde ettikleri kazançları 
üzerinden hesaplanan gelir ve kurumlar vergisinden aşağıda belirtilen oranlarda 
indirim yapılır.  
             
İndirim oranı; 10 işçi çalıştıranlarda  
% 40,  51  ve  
daha  yukarı  işçi  
çalıştıranlarda  % 60' dır. 11 ile 
50 arasında (50 dahil) işçi çalıştıranlar için uygulanacak indirim oranı, % 40 
oranına her bir işçi için 0.5 puan eklemek suretiyle 
bulunur.…" 
             
hükümleri yer almaktadır. 
             4325 
sayılı Kanunda yer alan indirim ve istisna uygulamaları ile ilgili hususlar, 
27/2/1998 tarih ve 23271 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 Seri No.lu Olağanüstü Hal Bölgesinde ve Kalkınmada Öncelikli 
Yörelerde İstihdam Yaratılması ve Yatırımların Teşvik Edilmesi Genel Tebliğinde2 
açıklanmıştır. 
             Vergi 
Usul Kanununun mükerrer 227 nci maddesi hükmünün 
Bakanlığımıza verdiği yetkiye dayanılarak 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin 
(b) fıkrasında düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi indiriminden 
yararlanılabilmesi için bu Tebliğ ile belirlenen şartlara uygun olarak yeminli 
mali müşavir tasdik raporu ibraz edilmesi zorunluluğu getirilmiştir. Bu 
uygulamaya ilişkin usul ve esaslar aşağıda açıklanmıştır. 
             1.1 – Yıllık Beyana Tabi Kazançlarda Gelir 
ve Kurumlar Vergisi İndirimi Uygulaması 
             Yıllık 
beyannamede hesaplanan gelir ve kurumlar vergisi tutarının; 4325 sayılı Kanunun 
3 üncü maddesinin (b) fıkrası hükmünce indirime konu edilecek kısmı 20.000.- 
YTL’yi aşan gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerinin, 
bu indirimden yararlanabilmeleri için yeminli mali müşavir tasdik raporu ibraz 
etmeleri zorunludur. Yıllık beyanname üzerinde indirime konu edilecek vergi 
tutarı 20.000.- YTL’yi aşmayan gelir ve kurumlar 
vergisi mükellefleri bu zorunluluk kapsamında değildir. Bu tutar izleyen 
yıllarda Bakanlığımızca ayrıca belirlenmediği taktirde her yıl ÜFE oranında 
artırılarak uygulanır. Bu şekilde yapılacak hesaplamalarda 1.000.- YTL’den küçük tutarlar dikkate 
alınmayacaktır. 
             4325 
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamında indirime konu edilecek 
gelir ve kurumlar vergisi tutarları 20.000.- YTL’yi 
aşan mükelleflere ilişkin tasdik raporları yeminli mali müşavirler tarafından 
genel esaslar çerçevesinde mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine teslim 
edilecektir. 
             Öte 
yandan yıllık gelir veya kurumlar vergisi beyannameleri ve bunlara ekli mali 
tablolar ile bildirimlerinin tasdiki amacıyla (tam tasdik) kanuni süresinde 
sözleşme düzenleyerek beyannamelerini tasdik ettiren mükelleflerin, 4325 sayılı 
Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi 
indiriminden yararlanabilmeleri için ayrıca yeminli mali müşavir tasdik raporu 
ibraz etmelerine gerek bulunmamaktadır. Ancak, bu durumda vergi indiriminden 
yararlanılması için gerekli şartların sağlandığının ve indirime konu edilecek 
gelir ve kurumlar vergisinin gerçek tutarının bu Tebliğ çerçevesinde 
araştırılarak tespit edilmesi ve bu hususlara tam tasdik raporunun ayrı bir 
bölümünde yer verilmesi zorunludur.  
             1.2 – Tevkifat 
Halinde Vergi İndirimi Uygulaması  
             4325 
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası uyarınca vergi indirimi, 
maddenin  (a) fıkrasında belirtilen gelir 
ve kurumlar vergisi mükelleflerinin aynı fıkrada yer alan istisna süresinin 
sonundan başlamak ve 31/12/2007 tarihinde sona ermek üzere, bu illerdeki 
işyerlerinde fiilen ve sürekli olarak on ve daha fazla işçi çalıştırmaları 
şartıyla, münhasıran bu işyerlerinden elde ettikleri kazançları üzerinden 
hesaplanan gelir ve kurumlar vergisine indirim oranının uygulanması suretiyle 
hesaplanmaktadır. 
             Öte 
yandan, 4325 sayılı Kanun çerçevesinde faaliyette bulunan mükelleflere nakden 
veya hesaben yapılan ödemeler üzerinden yapılan vergi 
kesintisi uygulamasında da, aynı kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası 
kapsamında vergi indiriminden yararlanılması mümkün olup, bunun için yeminli 
mali müşavir tasdik raporu ibraz edilmesi zorunlu 
bulunmaktadır. 
             Buna 
göre, 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamındaki faaliyetler 
ile ilgili olarak nakden veya hesaben yapılan ödemeler 
üzerinden indirimli oranda vergi tevkifatı 
yapılmasının istenilmesi halinde, nakden veya hesaben 
ödemeye hak kazanılan tarih itibarıyla 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) 
fıkrasında öngörülen şartların bulunduğunu ve ödemenin gerçek tutarını tespit 
eden ve bu Tebliğ ekinde örneği gösterilen yeminli mali müşavir tasdik raporunun 
mükellefin gelir veya kurumlar vergisi yönünden bağlı olduğu vergi dairesine 
ibraz edilmesi gerekmektedir.  
             Söz 
konusu yeminli mali müşavir tasdik raporuna dayanılarak, vergi dairesince vergi 
sorumlusuna hitaben vergi dairesi müdürünün imzasını ve daire mührünü taşıyan 
bir yazı verilecek ve yazıda; mükellefe yapılacak ödemenin 4325 sayılı Kanunun 3 
üncü maddesinin (b) fıkrası uyarınca vergi indirimi kapsamında bulunduğunun 
yeminli mali müşavir tasdik raporu ile belirlendiğini ve bu nedenle 
gerçekleştirilecek ödemeler üzerinden tasdik raporunda tespit edilen oran 
ve/veya miktarda vergi tevkifatı yapılması gerektiği 
belirtilecektir. 
             Bu 
kapsamda indirimli oranda vergi tevkifatı yapılması 
uygulamasından yararlanılabilmesi için herhangi bir parasal sınır 
öngörülmemiştir. Bu nedenle, indirimli oranda vergi tevkifatı yapılması uygulamasına konu olacak ödeme tutarı ne 
olursa olsun, bu uygulamadan yararlanmak için yeminli mali müşavir tasdik raporu 
ibraz edilmesi gerekmektedir. 
             4325 
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası kapsamında yürütülen faaliyetlerle 
ilgili olarak yapılan ödemelerin daha önce tam oranda vergi tevkifatına tabi tutulmuş olması halinde ise, fazladan 
tevkif edilen vergilerin bu Tebliğ’de belirtilen esaslara uygun olarak 
düzenlenecek yeminli mali müşavir tasdik raporuna dayanılarak iade edilmesi 
mümkün bulunmaktadır.  
             2- Tasdikin Amacı ve 
Niteliği 
             Bu 
Tebliğ kapsamında yeminli mali müşavirlerce yapılacak tasdikin amacı; tasdik 
hizmeti verilen mükellefin 4325 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında 
düzenlenen gelir ve kurumlar vergisi indiriminden yararlanılması için gerekli 
şartları taşıyıp taşımadığının ve indirim konusu yapılabilecek verginin gerçek 
tutarının araştırılması ve tespit edilmesidir. Araştırılacak asgari hususlar 
Tebliğe ekli rapor örneğinde belirtilmiştir. 
             
Yeminli mali müşavirler incelemelerini 29 sıra no’lu Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali 
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliğinin3 I/2-3 bölümünde 
yer alan esasları da dikkate alarak yürüteceklerdir. Yeminli mali müşavirlerin 
tasdik çalışması kapsamında; 4325 sayılı Kanun ve bu Kanuna dayanılarak 
çıkarılan 1 seri no’lu Tebliğ hükümlerine uyulup 
uyulmadığını, vergi indiriminden yararlanma şartlarının yerine getirilip 
getirilmediğini ve indirim konusu yapılabilecek verginin gerçek tutarını rapor 
örneğinde yer alan hususları da dikkate alarak araştırmaları zorunludur. 
 
             3 – Tasdik Raporunda Bulunması Gerekli 
Asgari Bilgiler 
             4325 
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrası hükmü uyarınca gerçekleştirilecek 
vergi indirimine ilişkin olarak düzenlenecek Yeminli Mali Müşavirlik Raporunda 
bulunması gereken zorunlu bilgiler, rapor dispozisyonu, raporların teslimi ve yeminli mali 
müşavirlerin düzenleyecekleri raporlarla ilgili sorumluluklarına ilişkin usul ve 
esaslar; 2/1/1990 tarihli ve 20390 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış bulunan 
"Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri Belgeler, Tasdik Konuları, Tasdike 
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"in 7 nci 
maddesi hükümleri çerçevesinde aşağıda açıklanmış olup, 4325 sayılı Kanunun 3 
üncü maddesinin (b) fıkrasında yer alan hüküm ile bu hükmün uygulanmasına 
ilişkin düzenlemeler ve Tebliğ düzenlemeleri birlikte mütalaa 
olunacaktır. 
             
Yeminli Mali Müşavirlik Tasdik Raporu, bu Tebliğin (1) ve (2) numaralı 
eklerini oluşturan rapor kapağı ile rapor dispozisyonuna uygun olarak hazırlanacaktır. Ayrıca, 4325 
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (b) fıkrasında yer alan hüküm ve bu Tebliğ 
kapsamında indirim tutarının belirlenebilmesi açısından lüzumlu bulunan; kapsama 
dahil illerdeki işyerlerinde çalışanların sayısının tespitine yönelik sosyal 
güvenlik kurumu dört aylık bordroları veya aylık prim ve hizmet belgeleri ile 
muhtasar beyannameleri, ödeme belgeleri, fazladan kesilen verginin iadesinin 
talep edildiği durumlarda tevkifat tutarları ve bu 
tutarların ilgili vergi dairesine yatırıldığını gösteren ve tevkifatı yapan vergi sorumlusu tarafından onaylanmış bir 
liste ile raporu düzenleyen yeminli mali müşavirin gerekli gördüğü incelemeyle 
ilgili diğer belgelerin de rapora eklenmesi gerekmektedir. 
             Tam 
tasdik dışında yapılan tasdik işlemlerinde, 11 Sıra No.lu Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali 
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu Genel Tebliğinin4  ekine uygun olarak düzenlenecek "Tasdik 
Sözleşmesi"nin I inci bölümünde yer alan "Tasdik Konusu" başlıklı sütun, "17- 
Yeminli Mali Müşavirlik Gelir ve Kurumlar Vergisi İndirimi Tasdik Raporu" 
şeklinde kodlanacaktır. 
             4- Tasdik Raporunu Tanzim Eden Yeminli Mali 
Müşavirlerin Müşterek ve Müteselsilen 
Sorumluluğu 
             
Yeminli mali müşavirler, gerçek durumu tespit etmek için her türlü 
belgeden yararlanmak ve "Yeminli Mali Müşavirlerin Tasdik Edecekleri Belgeler, 
Tasdik Konuları, Tasdike İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik" 
hükümlerine göre her türlü inceleme tekniklerini kullanmak zorundadırlar. 
 
             
Yeminli mali müşavirlerce söz konusu belgelerin sahte veya muhteviyatı 
itibariyle yanıltıcı olup olmadığı araştırılacak, şüphelenilen durumlarda 
ilgililerin mükellefiyet kayıtları vergi dosyalarından ve diğer kamu 
idarelerinden bilgi alınarak tetkik edilecektir. 
             İmza 
ve mühür kullanmak suretiyle tasdik yapan ve tasdik raporu düzenleyen yeminli 
mali müşavirler, tasdik kapsamı ile sınırlı olmak üzere tasdikin doğruluğundan 
sorumludurlar.  
             
Yeminli mali müşavirler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması nedeniyle, 
tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi halinde; 
alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalardan ve hesaplanacak gecikme 
faizlerinden mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar. 
             Tebliğ 
olunur. 
                EK:1 
Rapor Sayısı : YMM ../../-.....  
Rapor Ekleri : 
....................... ..../.../....... 
YEMİNLİ MALİ 
MÜŞAVİRLİK GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ 
İNDİRİMİ  TASDİK RAPORU 
  
| 
 İncelemeyi Yapan Yeminli Mali 
Müşavirin  | 
 Adı Soyadı  | 
 :   |  
| 
    | 
   
Bağlı Olduğu Oda  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
Büro Adresi   | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
Telefon Numarası  | 
   
:   |  
| 
    | 
 
  | 
   
   |  
| 
 Dayanak Sözleşmenin  | 
 Günü  | 
 :   |  
| 
 
  | 
   
Sayısı  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
 
  | 
 
  |  
| 
 Mükellefin  | 
 Adı Soyası 
(Unvanı)  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
Adresi  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
Vergi Dairesi  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
Vergi Kimlik No.su  | 
   
:   |  
| 
    | 
   
Telefon Numarası  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
   
e-Posta Adresi  | 
   
:   |  
| 
 
  | 
  
   | 
 
  |  
| 
 İnceleme 
Dönemi  | 
   
   | 
 :  |  
| 
 Konusu  | 
 
  | 
   
:  |  
| 
 Yıllık Beyannamede İndirilecek 
Gelir / Kurumlar Vergisi Tutarı  | 
 
  | 
   
:  |  
| 
 Yapılması / İadesi Uygun Görülen 
Tevkifat Tutarı  | 
    | 
   
:  |  
| 
 SONUÇ  | 
 
  | 
 :   |   
  
EK: 
2 
RAPOR 
ÖRNEĞİ 
             I- GENEL BİLGİ 
 
             Bu 
bölümde en az aşağıdaki bilgiler yer alacaktır.  
             1- 
Mükellefin adı, soyadı (unvanı), iştigal konusu, bağlı olduğu vergi dairesi ve 
hesap numarası, adresi,  
             2- Pay 
oranı % 10 ve daha fazla olan ortakların adı-soyadı (unvanı), varsa bağlı 
oldukları vergi dairesi ve hesap numarası ve adresleri,  
             3- 
Mükellefin merkez ve şube işyerlerinin sayısı ve adresleri, 
 
             4- 
Mükellefin merkez ve şube işyerlerinin ticaret sicil kaydı ve sicil numarası, 
 
             5- 
Mükellefin kapsama dahil illerdeki işyerlerinin sayısı ve adreslerinin 
belirtilmesi,  
             6- 
Mükellefin kapsama dahil illerdeki işyerlerinin ticaret sicil kaydı sicil 
numarası ile Ticaret ve/veya Sanayi Odası kaydı ve numarası, 
 
             7- 
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde çalışanların sayısı (SSK dört aylık 
bordrolarındaki işçi sayısı bilgileri ve muhtasar beyannamesinde belirtilen işçi 
sayısı),  
             8- 
Vergi indiriminin geçerli olduğu döneme ilişkin bilanço ve gelir tablosu, 
 
             9- 
Kapsama dahil işyerlerine ilişkin genel bilgiler,  
             10- 
Kapsama dahil illerde yeni işyerlerinin faaliyete geçtiği tarihler,  
             11- 
Vergi indiriminin münhasıran kapsama dahil illerde mevzuat hükümlerine göre elde 
edilen kazanca uygulanıp uygulanmadığı,  
             12- 
Muhasebeden veya muhasebe denetiminden sorumlu olanların adları ile serbest 
muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir ünvanı alıp almadıkları,  
             13- 
Gerekli görülen diğer hususlar.  
             II- USUL İNCELEMELERİ 
 
             Bu 
bölümde en az aşağıdaki bilgilere yer verilecektir.  
             1- 
Yasal defterlerin tasdikine ilişkin bilgiler,  
             2- 
Defter kayıtlarına dayanak teşkil eden belgelerin ilgili mevzuat hükümlerine 
uygun olup olmadığı ve gerçeği yansıtıp yansıtmadığı,  
             3- 
Defter kayıtlarının 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve Muhasebe Sistemi Uygulama 
Genel Tebliğleri ile genel muhasebe kurallarına uygun olup olmadığı, 
 
             4- 
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde elde edilen hasılat ve giderlerin 
defterlerde ayrıca gösterilip gösterilmediği,  
             5- 
Beyannamelerin zamanında verilip verilmediği,  
             6- 
Mükellefin 4325 sayılı Kanunun 3/b maddesindeki vergi indirimi için öngörülen 
şartları taşıyıp taşımadığının ve yararlanılacak vergi indiriminin gerçek 
tutarının belirlenmesinde takip edilen inceleme ve kanıt toplama yöntem ve 
teknikleri,  
             7- 
Gerekli olan diğer bilgiler.  
             III- HESAP İNCELEMELERİ 
 
             Bu 
bölümde en az aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur. 
 
             1- 
Vergi teşvikleri açısından 4325 sayılı Kanun kapsamında sayılan illerde 
1/1/1998-31/12/2000 tarihleri arasında işe yeni başlayıp başlamadıkları, 
 
             2- 
Kapsama dahil illerdeki işyerlerinde vergilendirme döneminin tamamında fiilen ve 
sürekli olarak en az 10 ve daha fazla işçi çalıştırıp çalıştırılmadığı, 
 
             3- 
Kapsama dahil illerde aynı mükellefin birden fazla işyeri açması halinde bu 
işyerlerinde çalışan işçi sayısının toplu olarak asgari şartı sağlayıp 
sağlamadığı,  
             4– 
İndirim konusu gelir ve kurumlar vergisine esas kazancın mevzuat hükümlerine 
uygun olarak muvazaadan ari olarak münhasıran kapsama 
dahil illerden elde edilip edilmediği,  
             5- 
Mevzuat hükümlerine göre vergi dışı işlemlere konu maliyetler ile hasılata 
ilişkin belgelerin sahte ve muhteviyatı itibarıyla yanıltıcı olup olmadığı 
tespit edilerek, şüphelenilen durumlarda ilgililerin mükellefiyet durumlarına 
ilişkin olarak vergi dairelerinden ve diğer kamu idarelerinden bilgi alınarak 
gerekli araştırmanın yapılıp yapılmadığı,  
             6- 
Kapsama dahil illerde yeni açılan işyeri veya işyerlerinin fiziki durumu 
araştırılarak, işyerinin kapasitesi ve hasılat durumunun fiilen uyumlu olup 
olmadığı,  
             7- 
Kapsama dahil işyerinin kuruluş işlemlerinin ticaret sicili, ticaret ve/veya 
sanayi odası kayıtları ve imalatçılarda kapasite raporları ile SSK kayıtları 
üzerinde araştırılması ve denetlenmesi,  
             8- 
Kapsama dahil iller dışında mükellefin diğer illerde de faaliyetlerinin bulunup 
bulunmadığının araştırılması ve vergi indirimine konu kazançlar ile bunlar 
dışındaki kazançlara merkez genel yönetim giderlerinden (amortismanlar dahil) 
pay verilip verilmediğinin tespiti ve genel yönetim giderlerinin dağıtım şekli, 
 
             9- 
Kayıt ve belgeler ile fiili durumun birbirini doğrulayıp doğrulamadığı, 
 
             10- 
İndirim oranının ve tutarının tespiti, 
             11- 
Fazladan tevkif edilen vergilerin bu tebliğ hükümlerine göre iadesinin söz 
konusu olduğu durumlarda, önceden yapılan vergi kesintilerine ilişkin bilgiler, 
yapılması uygun görülen iade tutarı, 
             12- 
Gerekli görülecek diğer hususlar.  
             IV- SONUÇ  
             Bu 
bölümde yeminli mali müşavirler, mükelleflerin işlemlerinin 4325 sayılı Kanunun 
3 üncü maddesinin (b) fıkrası çerçevesinde incelendiğini, vergi indiriminden 
yararlanmak için aranılan şartların mevcut olduğunu, belirtilen vergi indirim 
tutarının gerçek olduğunu ve fiili durum ile belge ve kayıtların birbiriyle 
uyumlu ve ilgili mevzuata uygun olduğunu kesin olarak ifade edeceklerdir. 
 
  
                                                                                                           
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR 
                                                                                                                         
Adı - Soyadı 
                                                                                                                       
İmza – Mühür 
1  2/1/1990 tarihli 
ve 20390 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
2  27/2/1998 tarih 
ve 23271 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
3  2/3/2001 tarih 
ve 24334 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
4  16/12/1993 tarih 
ve 21790 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır. 
 |