Özürlü, Eski Hükümlü ve Terör Mağduru İstihdamı Hakkında Yönetmelik
Amaç ve Kapsam
Madde 1 - Bu
Yönetmelik, elli ve daha fazla işçi çalıştırılan işyerlerinde 4857 sayılı İş
Kanununun 30 uncu maddesine göre çalıştırılması zorunlu özürlü, eski hükümlü ve
terör mağduru işçilerin niteliklerini, hangi işlerde çalıştırılabileceklerini,
bunların işyerlerinde genel hükümler dışında bağlı olacakları özel çalışma
hükümleri ve
mesleğe yöneltilmeleri, mesleki yönden işverence nasıl işe alınacakları ve
denetimi ile bu hükümlere uymayan işveren hakkında yapılacak işlemleri
düzenlemektedir.
Dayanak
Madde2 – Bu Yönetmelik, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı
İş Kanununun 30 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde3 – Bu Yönetmelikte geçen;
Özürlü: Bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal ve sosyal
yeteneklerindeki engelleri nedeniyle çalışma gücünün en az yüzde 40 ından yoksun
olduğu sağlık kurulu raporuyla
belgelenenleri,
Eski Hükümlü: Altı aydan daha uzun süreli hürriyeti bağlayıcı bir
suçtan veya ceza süresine bakılmaksızın Devlet Memuru olmaya engel bir suçtan
hüküm giymiş ve cezalarını infaz kurumlarında tamamlamış veya cezası tecil
edilmiş yahut şartlı salıverme yoluyla tahliye edilmiş olanlar ile özel
kanunlarında belirtilen şartlardan dolayı istihdam edilmeleri olanağı
bulunmayanlar veya ömür boyu kamu hizmetinden yasaklı bulunanları,
Terör Mağduru: 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununa göre
terör eylemleri nedeniyle;
Şehit olan kamu görevlileri ile er ve erbaşların daha sonra
evlenmemiş eşlerini veya çocuklarından birisini, yoksa kardeşlerinden
birisini,
Çalışamayacak derecede malül olan kamu görevlileri ile er ve
erbaşların varsa eşlerini veya çocuklarından birisini, yoksa kardeşlerinden
birisini,
Malül olup da çalışabilir durumda olanları,
Komisyon: Terör mağduru istihdamı ile ilgili olarak illerde
valinin veya yardımcısının başkanlığında, İl Jandarma Komutanı, İl Emniyet
Müdürü veya temsilcileri,
Türkiye İş Kurumu İl Müdürü ile ilgili kamu kurum ve
kuruluşunun en üst amirinden, ilçelerden kaymakamın başkanlığında İlçe Jandarma
Komutanı, İlçe Emniyet Müdürü/Amiri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en üst
amirinden oluşan komisyonu,
Kurum: Türkiye İş
Kurumunu,
İşveren : Elli ve daha çok sayıda (tarım işyerlerinde ellibir ve
daha yukarı sayıda) işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişi yahut tüzel kişiliği
olmayan kurum ve kuruluşları,
Rapor: Özürlü tarafından yetkili sağlık kuruluşlarından mevzuatın
öngördüğü şekilde alınmış sağlık kurulu raporunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Özürlü, Eski Hükümlü ve Terör Mağduru İstihdamına İlişkin Ortak
Hükümler
Mükellefiyet
Madde 4 - İşveren
işyerlerinde;
Her yılın ocak ayı başından itibaren yürürlüğe girecek şekilde
Bakanlar Kurulunca belirlenecek oranlarda özürlü ve eski hükümlü ile 3713 sayılı
Terörle Mücadele Kanununa 4131 sayılı Kanun ile eklenen Ek madde 1/(B) bendinde
ve 4857 sayılı İş Kanununun 30 uncu maddesi gereğince istihdamı zorunlu olan terör mağduru işçiyi
meslek, beden ve ruhi durumlarına uygun işlerde tam süreli olarak çalıştırmakla
yükümlüdür. Ancak, özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru kişilerin, Kurumdan
kısmi süreli işlere yerleştirilmelerine yönelik talepleri var ise işyerlerinde
kısmi süreli çalışma yapan işveren, kısmi süreli iş sözleşmesiyle de istihdam
edebilir. Bu durumda olan kişilerin, iş taleplerinin Kurum aracılığıyla
karşılanması gerekir. Zorunlu çalıştırma yükümlülüğü, yukarıdaki koşullara uyulmak
kaydıyla tam süreli işçi yerine kısmi süreli işçi ile karşılanmak istendiğinde,
kısmi süreli işçi sayısı altıncı fıkrada belirtilen usul ile belirlenir. Bu kapsamda çalıştırılacak iş
çilerin toplam oranı yüzde altıdır.
Ancak özürlüler için belirlenecek oran toplam oranın yarısından az olamaz.
Aynı il sınırları içinde birden fazla işyeri bulunan iş verenin bu
kapsamda çalıştırmakla yükümlü olduğu işçi sayısı toplam işçi sayısına göre
hesaplanır. Bu kapsamda çalıştırılacak özürlü, eski hükümlü ve terör mağ
duru
işçi sayısının tespitinde belirsiz süreli iş sözleşmesine ve belirli süreli iş
sözleşmesine göre çalıştırılan tüm işçiler esas alınır. Ancak, yer altı ve su
altı iş lerinde çalıştırılan işçiler özürlü işçi sayısının tespitinde dikkate
alınmaz. İşyerinde kısmi süreli iş sözleşmesine göre çalışanlar da varsa
bunlar çalışma süreleri dikkate alınarak tam süreli çalışmaya dönüştürülür ve
ayrıca işyerindeki işçi sayısına ilave edilir. Bu hesaplama sonucunda bulunacak
işçi sayısında yarıma kadar kesirler dikkate alınmaz. Yarım ve daha fazla olanlar tama
dönüştürülür. Özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru çalıştırılması özel kanunla
yasaklanmış iş yerlerinde çalıştırılan işçiler, toplam işçi sayısının hesabında
dikkate alınmaz. Çalıştırılan özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru işçiler, toplam
işçi sayısının hesabında dikkate alınmaz.
Kurum Aracılığı
Madde 5 - İşveren
çalıştırmakla yükümlü olduğu özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru işçileri
işyerinin bulunduğu yerdeki Kurum aracılığıyla sağlar. Kurum aracılığı olmadan özürlü, eski hükümlü ve terör mağdurunu
işe alan özel sektör işvereninin bu durumu en geç bir ay içinde Kuruma
bildirmesi ve tescil ettirmesi zorunludur.
Kamu kurum ve kuruluşları istihdam edecekleri özürlü ve eski
hükümlü işçileri “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında İşçi Olarak İstihdam Edilecek
Özürlüler Hakkında Uygulanacak Sınav Yönetmeliği” ve “Kamu Kurum ve
Kuruluşlarında İşçi Olarak İstihdam Edilecek Eski Hükümlülere Uygulanacak Sınav
Yönetmeliği” hükümlerine göre temin ederler.
Kayıt İşlemleri
Madde 6 -
Yönetmelik esasları dahilinde işe yerleştirilecek özürlü, eski hükümlü ve terör
mağdurlarının, belgelerine göre ayrı ayrı meslekli ve mesleksiz tasnifiyle,
Kurumca kayıt işlemleri yapılır.Özürlü, eski hükümlü ve terör mağdurlarının kayıtları, Kurumca
belirlenecek esaslar çerçevesinde, en az üç yıl süre ile I
şlemde
kalır.
Talep ve Gönderme
Madde 7 - İşveren
çalıştırmakla yükümlü bulunduğu özürlü, eski hükümlü ve terör mağdurlarını,
yükümlülüğün doğmasından itibaren yedi gün içinde niteliklerini de belirterek
Kurumdan yazılı olarak talep eder. İşveren talebinde, işyerinde yapılan işin gerektirdiği ağırlıklı
vasıfların üstünde istihdamı zorlaştırıcı şartlar öne süremez.
Kurum işverenin bu talebinden itibaren en geç onbeş gün içinde
niteliklere uygun gördüğü özürlü, eski hükümlü ve terör mağdurlarından talep
sayısı ndan az olmamak üzere temin edebildiklerini, niteliklerini belirten
belgeleriyle birlikte işverene gönderir. İşveren en geç onbeş gün içinde
gönderilen kişilerden uygun gördüklerini işe alır, işe alınanları ve alınmayanları
alınmayış nedenlerini de belirtmek suretiyle yedi gün içinde yazılı olarak
Kuruma bildirir. Kurum, bildirimin yapıldığı tarihten itibaren on gün içinde veya
bildirim yapılmadığı takdirde işçilerin gönderiliş tarihinden itibaren otuz gün
içinde özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru açığının kapatılması için son
olarak işverene, kayıtlı özürlü, eski hükümlü ve terör mağdurlarını, meslek ve
öğrenim durumlarını içeren listelerle birlikte işverene göndererek işyerindeki
açık kontenjanların bu listelerden veya gönderilenlerden karşılanmasını
ister. İşveren, bu şekilde gönderilenler ve/veya listelerde yer alanlar
arasından seçimlerini yaparak gönderim veya listelerin bildirim tarihinden
itibaren onbeş gün içerisinde açık kontenjanlarını kapatmak
zorundadır.
Ücret ve Sosyal
Yardımlar
Madde 8 - Özürlü,
eski hükümlü ve terör mağduru olmak daha düşük ücretle çalıştırma sebebi olamaz.
Bu işçiler diğer işçilere yapılan sosyal yardımlardan aynen yararlanırlar. İş
sözleşmelerine veya toplu iş sözleşmelerine bu işçiler aleyhine hükümler
konulamaz.
İşten Ayrılanların Bildirilmesi
Madde 9 - İşveren
herhangi bir sebeple iş sözleşmesi sona eren özürlü, eski hükümlü ve terör
mağduru işçinin ayrılış nedenlerini onbeş gün içinde kuruma bildirmek
zorundadır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Özürlü, Eski Hükümlü ve Terör Mağduru İstihdamına İlişkin Özel
Hükümler
Özürün Sağlık Kurulu Raporu ile Belgelenmesi
Madde 10 – Özürlü
olduğunu öne sürerek bu Yönetmelik hükümlerine göre Kurumdan işe
yerleştirilmesini isteyenler, bu durumlarını, 18/3/1998 tarihli ve 23290 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan “Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları
Hakkında Yönetmelik”te belirtilen yetkili sağlık kuruluşlarından alınmış sağlık
kurulu raporu ile belgelemek zorundadır.
Özürlünün sağlık kurulu raporuna itiraz etmesi halinde, itiraz
dilekçesi ve raporun onaylı örneği Kurumca başka bir sağlı k kuruluşuna
gönderilir. Birinci ve ikinci sağlık kurulu raporları aynı olursa rapor
kesinleşir. İki sağlık kurulu raporu arasında fark varsa, özürlünün lehine olan
rapora göre işlem yapılır. Kurum tarafından gönderilen özürlüye verilecek rapor için sağlık
kuruluşu tarafından muayene ve tetkik ücreti alınmaz. Bu Yönetmeliğ
in
yayımlanmasından önce yetkili sağlık kuruluşlarınca verilmiş özürlü tanımına
uygun sağlık kurulu raporları geçerli olup, bu raporlara göre Kurum işlemlerini
yürütür.
Özürlülerin Çalıştırılabilecekleri İşler
Madde 11 –
Özürlülerin çalıştırılabilecekleri işler, Yönetmeliğe bağlı Ek 1 nolu çizelgede
gösterilmiştir. Özürlülere çizelgede gösterilen işlerden herhangi biri
verilemiyorsa, işyerinin özelliğine göre işyeri hekimince belirlenecek herhangi
bir başka iş verilir.
Özürlülere Yeni İstihdam Alanları Oluşturulmasına Dair
Çalışmalar
Madde 12 - Kurum,
işyerinde yapılan işlerin, bir insanın hangi organlarıyla görülebileceğini
belirlemek üzere, gerektiğinde ilgili kurum ve kuruluşlarla kamu kurumu
niteliğindeki meslek kuruluşları ve üniversitelerle işbirliği yaparak, iş
analizi yapabilir veya varsa işyerlerinden buna ilişkin rapor ve listeler
isteyebilir. Kurum; bu bilgilerle, özürlülerin çalışma güçlerini ve
çalışabilecekleri işlerle ilgili diğer bilgileri, iş gücü arz ve talep
karşılaştırma usullerine uygun biçimde formlara dökerek kayıt ve sıraya koyma
işlemlerini yapar.
Özürlülerin Mesleğe Kazandırılmaları, Mesleki Rehabilitasyonu ve
İstihdam Danışmanlığı Hizmeti
Madde 13 - Kurum,
işverenlerden gelecek bilgilere ve yapacağı araştırmalara göre, özürlülerin
hangi işi yapabileceklerini belirleyerek, işkolu ve meslek için gerekli olan
nitelikleri de göz önüne alarak, özürlüyü mesleğe kazandırma eğitimi ve
rehabilitasyon programlarından geçirir. Bu eğitim sonunda özürlüye başarılı
olabileceği iş ve
meslekleri gösterir belge verir. Kurum, mesleğe kazandırma eğitimi ve rehabilitasyon hizmetini
verirken ilgili kurum ve kuruluşlarından yardım talebinde bulunabilir.
Kayıtları yapılan, mesleğe kazandırma eğitimi ve rehabilitasyon
programlarından geçirilen özürlülere, Kurumca sosyal haklar ve mesleki
rehabilitasyon eğitimi ve çalışabilecekleri iş ve mesleklerin durumu, çalışma
şartları, işe yerleştirilmeleri için yapmaları gereken işlemler, ödenecek
ücretler, i ş yerinin ve çevresinin sosyal
ve ekonomik durumu ile işyerinin bulunduğu yerin
geçim şartları, ulaşım imkanları, sağlık kuruluşları ve benzeri konularda
açı klayıcı bilgiler verilir.
İşyerinin Özürlülerin Çalışma Şartlarına Göre
Hazırlanması
Madde 14 -
İşverenler, işyerlerini imkanları ölçüsünde, özürlülerin çalışmalarını
kolaylaştırabilecek şekilde hazırlamak, sağlıkları için gerekli tedbirleri
almak, mesleklerinde veya mesleklerine yakın işlerde çalıştırmak, işleriyle
ilgili bilgi ve yeteneklerini geliştirmek, çalışmaları için gerekli araç ve gereçleri
sağlamak zorundadırlar. Özürlüler, yapabilecekleri işler dışında sağlıklarına zarar
verecek diğer işlerde çalıştırılamaz. Uygun koşulların varlığı halinde çalışma sürelerinin ba
şlangıç ve
bitiş saatleri , özürlünün durumuna göre
belirlenebilir.
Eski Hükümlülerin Müracaatı
Madde 15 – Eski
hükümlü, belgeleriyle birlikte Kuruma müracaat eder. Kurum, eski hükümlüyü
meslekli veya mesleksiz olarak tasnif ederek kayıt işlemlerini yapar.
Eski Hükümlülerin Çalıştırılamayacakları İşyerlerinin
Tespiti
Madde 16 – Eski
hükümlülerin, herhangi bir sınırlama olmaksızın tüm işyerlerinde istihdam
edilmeleri esastır. Ancak, kamu güvenliği ile ilgili hizmet üreten iş
yerleriyle ilk ve
orta öğretim kurum ve yurtlarından hangilerinde eski hükümlü
çalıştırılamayacağı, ilgisine göre, Adalet, Milli Savunma, İçişleri ve Milli
Eğitim Bakanlıklarının görüşleri alınarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığınca tespit edilir.
Eski Hükümlüyü İşe
Göndermede Öncelik
Madde 17 - Eski
hükümlüyü işe göndermede Kuruma kayıt tarihi esas olmakla birlikte, aşağıdaki
öncelik sırası da göz önünde bulundurulur.
a) Eğitimi daha yüksek olanlar veya mesleği bulunanlar,
b) Cezası tecil edilmiş olanlar,
c) İstemde bulunan işyerinde daha önce çalışmış bulunanlar,
d) 16-18 yaş arasında bulunanlar,
e) Özürlüler.
Eski Hükümlülerin Mesleki Rehabilitasyonu
Madde 18 – Kurum,
eski hükümlüleri mesleki eğitim ve rehabilitasyon programlarına tabi tutarak
durumlarına uygun bir meslek sahibi olmalarını, bunların topluma
kazandırılmalarını sağlar. Cezaevlerinde bulunan ve tahliyelerine bir yıldan az süre kalan
hükümlülerin tahliye olduklarında sosyal hayata uyumlarını ve istihdamlarını
kolaylaştırmak için Adalet Bakanlığı ile yapılacak işbirliği çerçevesinde,
cezaevi ortamında uyumlaştırma programı ve meslek edindirme, geliştirme,
değiştirme eğitimi verilir. İşverenler de gerekli iş ortamını hazırlayarak çalıştırdıkları
eski hükümlülerin meslek sahibi olmalarına ve topluma kazandırılmalarına
yardımcı olur.
Terör Mağdurlarınınİstihdamı
Madde 19 – Genel,
katma ve özel bütçeli kurum ve kuruluşlar ile mahalli idareler ve sermayesinin
yarıdan fazlası kamuya ait olan her nevi teşebbüs veya bağlı ortaklıklar
dışındaki elli ve daha fazla işçi çalıştıran işverenler bu Yönetmelik kapsamında
terör mağduru istihdam ederler.
Terör Mağduru Olarak Başvurabilecekler
Madde 20 -
Başvurularda çalışabilir durumdaki malülün kendisi, şehit veya çalışamayacak
durumdaki malülün eşi, eşinin olmaması veya talepte bulunmaması halinde
çalışmayan çocuklarından birisi, çocukları da yoksa veya yaşları itibariyle
çalışamayacak durumda iseler, çalışmayan kardeşlerinden birinin talebi esas
alı nır. Şehit veya çalışamayacak durumdaki malülün çocuklarından birisinin
başvurusu halinde, varsa eşinin ve diğer çalışabilir durumdaki çocuklarının,
kardeş lerden birinin başvurusu halinde ise; varsa eşinin ve çalışabilir
durumdaki çocuklarının ve diğer kardeşlerinin hak sahipliğinden feragat
ettiklerine dair
dilekçeleri alınır. Eşlerinin başvurusu halinde diğerlerinin dilekçesi
aranmaz. Aile arasında anlaşmazlık halinin ortaya çıkması durumunda
şehitlik ve malüllük durum tespitini yapan Komisyonca ihtiyaç durumu, diğer aile
fertlerini geçindirebilme ve aileye katkı, ahlaki durum gibi faktörler dikkate
alınarak maddede belirtilen aile fertlerinden birinin talebi kabul edilir.
Şehit veya malül ailesinden yalnızca bir kişi bu haktan
yararlanabilir.
Terör Mağdurunun Başvuru Yeri
Madde 21 - Bu Yönetmelik hükümlerinden yararlanmak isteyen şehit ve çalışamayacak derecede malül
olanların yakınları ile malül olup da çalışabilir durumda olanlar, Yönetmeliğe
bağlı Ek 2 nolu İş İstek Formu ile ikamet ettikleri il ve ilçelerindeki mülki
idare amirliklerine başvururlar. Malül olup da çalışabilir durumda olanlar,
çalışma güçlerini hangi oranda yitirdiklerine ve ne tür işlerde
çalıştırılabileceklerine ilişkin sağlık kurulu raporunu da başvuru talebi ile
birlikte vermekle yükümlüdürler. Komisyonca başvurular incelenerek, müracaat sahibinin istihdam
edilip edilmeyeceğine karar verilir. İstihdam edilmesine karar verilenler için
Yönetmeliğe bağlı Ek 3 nolu Durum Belgesi ile malül olup ta çalışabilir durumda
olanların sağlık kurulu raporları Kuruma gönderilir. Kurum komisyonca gönderilen başvuruları
kendi grupları içerisinde meslekli ve mesleksiz ayırımı ile kaydeder.
Bu Yönetmelik kapsamına girenlerin, şehitlik veya malüllük halinin
meydana geldiği tarihten itibaren 10 yıl içerisinde başvurmaları gereklidir. Bu
süre içinde yapılmayan başvurular dikkate alınmaz, ancak şehitlik veya malüllük
halinin meydana geldiği tarih itibariyle istihdam edilebilecek başka bir hak
sahibi bulunmaması ve çocuklarının yaşının küçük olması durumunda 10 yıllık süre
çocuklarını n 18 yaşına girdikleri tarihten itibaren, eğitimlerinin devam etmesi
ve belgelenmesi durumunda eğitimlerinin bitiminden sonra başlar.
Terör Mağdurunu İşe Göndermede Öncelik
Madde 22 - Kurum,
terör mağdurunu işe göndermede ve dağıtımında hakkaniyet ilkesini esas alır.
Ancak, Kurum göndermede aşağıdaki öncelik sırasını da göz önünde
bulundurur.
a) Çalışabilir
malüllerden kendi imkanları ile iş bulanlar,
b) Eğitimi daha yüksek
olanlar veya mesleği bulunanlar,
c) İşe alıştırma
(rehabilitasyon) uygulamasına tabi tutulmuş olanlar,
d) Aile üyelerinden
hiçbiri herhangi bir işte çalışmayanlar,
Madde 23 - Malül
olup da çalıştırılabilir durumda olanlar, sağlık kurulu raporunda gösterilen
fiziksel, ruhsal durumlarına ve mesleklerine uygun, malüllük derecesini
yükseltmeyecek hafif işlerde çalıştırılırlar.
Bildirim
Madde 24 – Kurum,
işe yerleştirdikleri terör mağdurlarının ad ve soyadlarını yerleştirildikleri
işyerlerinin ünvan ve adreslerini üçer aylık dönemler halinde İçiş
leri
Bakanlığına bildirir.
Teşvik
Madde 25 – Bakanlar
Kurulunca belirlenecek oranların üzerinde özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru
istihdam eden veya elliden daha az sayıda işçi çalıştı rmasına rağmen Kuruma
talepte bulunmak ve/veya tescil yaptırmak suretiyle özürlü, eski hükümlü ve
terör mağduru çalıştıran ya da çalışma gücünü yüzde seksenden fazla kaybetmiş
özürlü istihdam eden işverenin bu şekilde çalıştırdığı her bir özürlü, eski
hükümlü ve terör mağduru hakkında, 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre
ödemesi gereken sosyal sigorta pirimi işveren hisselerinin yüzde ellisi
kendisince, yüzde ellisi Hazinece ödenir. İşverenin bu haktan yararlanabilmesi
için, bu durum, işverenin başvurusu üzerine Kurumca belgelenir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Denetim , Yönetmelik Hükümlerine Uymayan İşveren Hakkında Yapılacak
İşlemler
Denetim
Madde 26 - Bu
Yönetmelik kapsamındaki işyerlerinde çalıştırılacak özürlü, eski hükümlü ve
terör mağduru işçilerle ilgili işyerlerinde yapılacak denetim 4857 sayı
lı İş
Kanununun öngördüğü çalışma hayatının denetimi ve teftişi esaslarına göre
yapılır.
Aykırı Davranışlar
Madde 27 - Özürlü
ve eski hükümlü istihdamında mevzuat hükümlerine aykırılığı tespit edilen
işveren hakkında 4857 sayılı İş Kanununun 101 inci maddesinde belirtilen idari
para cezası işyerinin bağlı olduğu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge
Müdürünce uygulanır. Ayrıca terör mağduru istihdamında mevzuata aykırı davranan işveren
ve işveren vekilleri hakkında 13/11/1995 tarihli 4131 sayılı Kanun ile değişik
12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun Ek Madde 1’ de
belirtilen idari para cezası da işyerinin bağlı olduğu Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürünce uygulanır. Özürlü eski hükümlü ve terör
mağduru çalıştırma usul ve esaslarına aykırılık halinde işverene verilecek idari
para cezaları ayrı ayrı gösterilir. Kurum; özürlü, eski hükümlü ve terör mağduru istihdamında mevzuata
aykırı davrandığını tespit ettiği işvereni gereği yapılmak üzere işyerinin bağlı
olduğu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğüne bildirir.
Yürürlükten Kaldırılan Yönetmelik
Madde 28 – Çalışma
ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca 29/3/1996 tarihli ve 22595 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan “Terör Eylemleri Nedeniyle Şehit Olan veya Çalışamayacak Derecede
Malül Kalan Kamu Görevlileri ile Er ve Erbaşların Yakınlarının Malül Olup da
Çalışabilir Durumda Olanların İstihdamı Hakkında Yönetmelik” ve değişiklikleri
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
Madde 29 - Bu
Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 30 - Bu
Yönetmelik hükümlerini Adalet Bakanı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı
yürütür.