4/1/1961tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun1 ilgili maddelerinin verdiği yetki çerçevesinde yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 4212)’ndeaşağıdaki düzenlemelerin yapılmasına gerek duyulmuştur.
1.Tebliğin “3.1. Kapsama Giren Mükellefler” bölümüne aşağıdaki bölüm eklenmiştir.
“3.1.7.Bu Tebliğ kapsamında elektronik fatura ve elektronik defter uygulamasına geçme zorunluluğu getirilen mükellefler; tam bölünme, birleşme (devralma şeklinde birleşme ve yeni kuruluş şeklinde birleşme) veya tür (nev’i) değişikliğine gitmeleri halinde devrolunan veyabirleşilentüzel
kişi mükellefler ile tam bölünme veya tür (nev’i) değişikliği sonucunda ortaya çıkan yeni tüzel kişi mükellefler elektronik fatura uygulamasına geçmek ve elektronik defter kullanmak zorundadır. Uygulamalara geçme süresi hiçbir koşulda işlemin ticaret siciline tescil tarihini izleyen ayın başından itibaren 3 ayı geçemez.”
2.Tebliğin “5. Sorumluluk ve Cezai Yaptırımlar” bölümünün5.1. bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“5.1.397 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği kapsamında bilgi işlem sistemlerininentegrasyonuyöntemiyle elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükellefler, sistemlerini kesintisiz 7 gün 24 saat fatura ve ilgili mesajları alabilir ve gönderebilir halde açık tutmak zorundadırlar. Mücbir sebepler dışında
bu zorunluluğa uymayan mükelleflerinentegrasyonizinleri iptal edilecek olup, Başkanlık tarafındanportalhesapları otomatik olarak açılacaktır. Entegrasyon izni iptal edilen veportalhesapları açılan mükellefler isterlerse Başkanlıktan izin almış bir özelentegratörile de anlaşabilir ve elektronik fatura uygulamasını özelentegrasyonyöntemi ile de kullanabilirler.”
3.Tebliğin5.4. bölümü bu Tebliğin yayım tarihi itibarıyla yürürlükten kaldırılmıştır.