Türk Ticaret Kanunu Ýle Türk Ticaret Kanununun Yürürlüðü Ve Uygulama Þekli Hakkýnda Kanunda Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun
MADDE 1 –13/1/2011
tarihli ve 6102 sayýlý Türk Ticaret Kanununun 4 üncü maddesinin üst baþlýðý“IV – Ticari davalar,
çekiþmesiz yargý iþleri ve delilleri”þeklinde deðiþtirilmiþ, birinci fýkrasýnda
yer alan “doðan hukuk davalarý” ibarelerinden sonra gelmek üzere “ve çekiþmesiz yargý iþleri” ibareleri
ve “ticari dava” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve ticari nitelikte çekiþmesiz yargý iþi” ibaresi eklenmiþtir.
MADDE 2 –6102 sayýlý Kanunun 5 inci maddesinin baþlýðý“2. Ticari davalar ve çekiþmesiz yargý iþlerinin görüleceði mahkemeler”þeklinde, birinci fýkrasýnda yer alan “davalara” ibaresi ise “davalar ile ticari nitelikteki çekiþmesiz yargý iþlerine”þeklinde, üçüncü ve dördüncü fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(3) Asliye ticaret mahkemesi ile asliye hukuk mahkemesi
ve diðer hukuk mahkemeleri arasýndaki iliþki görev iliþkisi olup, bu durumda göreve iliþkin usul hükümleri uygulanýr.
(4) Asliye ticaret mahkemesi
bulunmayan yargýçevresindeki bir ticari davada görev kuralýna dayanýlmamýþ olmasý, görevsizlik kararý verilmesini gerektirmez; asliye hukuk
mahkemesi, davaya
devam eder.”
“(4) Ticaret sicili kayýt iþlemlerinin elektronik ortamda yapýlmasý için toplanmasý ve iþlenmesi gerekli olan kiþisel
veriler, kiþisel verilerin korunmasý ve bilgi güvenliðinin saðlanmasýna iliþkin mevzuata uygun bir þekilde korunur.”
MADDE 4 –6102 sayýlý Kanunun 33 üncü maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Sicil müdürünce verilen süre içinde tescil isteminde bulunmayan ve kaçýnma sebeplerini de bildirmeyen kiþi, sicil müdürünün teklifi üzerine mahallin en büyük mülki amiri tarafýndan bin Türk
Lirasý idari para cezasýyla cezalandýrýlýr.”
MADDE 5 –6102 sayýlý Kanunun 38 inci maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“Tescil ve kayýt için gerçeðe aykýrý beyanda bulunanlar, ikibin Türk Lirasý idari para cezasýyla
cezalandýrýlýr.”
MADDE 6 –6102 sayýlý Kanunun 39 uncu maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Tescil edilen ticaret unvaný, ticari iþletmenin görülebilecek bir yerine okunaklý bir þekilde yazýlýr. Tacirin
iþletmesiyle ilgili olarak düzenlediði ticari mektuplarda ve ticari defterlere yapýlan kayýtlarýn dayandýðý belgelerde tacirin sicil numarasý, ticaret unvaný,
iþletmesinin merkezi ile tacir internet sitesi
oluþturma yükümlülüðüne tabi ise tescil edilen internet sitesinin adresi de
gösterilir. Tüm bu bilgiler þirketin internet sitesinde de yayýmlanýr. Bu sitede ayrýca,
anonim þirketlerde
yönetim
kurulu baþkan
ve üyelerinin
adlarý ve
soyadlarý
ile taahhüt
edilen ve ödenen
sermaye miktarý,
limited þirketlerde
müdürlerin
adlarý ve
soyadlarý
ile taahhüt
edilen ve ödenen
sermaye miktarý,
sermayesi paylara bölünmüþ
komandit þirketlerde
yöneticilerin
adlarý ve
soyadlarý
ile taahhüt
edilen ve ödenen
sermaye miktarý
yayýmlanýr.”
MADDE 7 –6102 sayýlý Kanunun 51 inci maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “ticaret sicili müdürüne ve Cumhuriyet savcýlýðýna” ibaresi “makamlara”þeklinde, ikinci fýkrasý ise aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(2) 39 ilâ 45 inci veya 48 inci maddeleri ihlal edenler, ikibin
Türk Lirasý idari para cezasýyla cezalandýrýlýr.”
“(3) 46 ncý maddeyi ihlal edenler veya 49 uncu maddeye
aykýrý olarak ticaret unvanýný devredenlerle devralan ve kullananlar, üç aydan iki yýla kadar hapis veya adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.”
MADDE 8 –6102 sayýlý Kanunun 64 üncü maddesinin birinci, üçüncü ve beþinci fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Her tacir, ticari defterleri tutmak ve defterlerinde,
ticari iþlemleriyle ticari iþletmesinin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak iliþkilerini ve her hesap dönemi içinde elde edilen neticeleri, bu Kanuna göre açýkça görülebilir bir þekilde ortaya koymak zorundadýr. Defterler, üçüncü kiþi uzmanlara, makul bir süre içinde
yapacaklarý incelemede iþletmenin faaliyetleri ve finansal durumu hakkýnda fikir verebilecek þekilde tutulur. Ýþletme faaliyetlerinin oluþumu ve geliþmesi defterlerden izlenebilmelidir.”
“(3) Fiziki ortamda tutulan yevmiye defteri, defteri kebir
ve envanter defteri ile dördüncü fýkrada sayýlan defterlerin açýlýþ onaylarý, kuruluþ sýrasýnda ve kullanýlmaya baþlanmadan önce noter tarafýndan yapýlýr. Bu defterlerin izleyen faaliyet dönemlerindeki açýlýþ
onaylarý, defterlerin kullanýlacaðý faaliyet döneminin ilk ayýndan önceki ayýn sonuna kadar notere yaptýrýlýr.
Pay defteri ile genel kurul toplantý ve müzakere defteri yeterli yapraklarý bulunmak kaydýyla izleyen faaliyet dönemlerinde de açýlýþ onayý yaptýrýlmaksýzýn kullanýlmaya devam edilebilir. Yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanýþ onayý, izleyen faaliyet döneminin üçüncü ayýnýn sonuna kadar notere yaptýrýlýr. Ticaret þirketlerinin ticaret siciline tescili sýrasýnda defterlerin açýlýþý ticaret sicili müdürlükleri tarafýndan da onaylanabilir. Açýlýþ onayýnýn noter tarafýndan yapýldýðý hâllerde noter, ticaret sicili tasdiknamesini aramak
zorundadýr. Ticari defterlerin elektronik ortamda
tutulmasý hâlinde bu defterlerin açýlýþlarýnda ve yevmiye defteri ile yönetim kurulu karar defterinin kapanýþýnda noter onayý aranmaz. Fiziki ortamda veya elektronik ortamda tutulan
ticari defterlerin nasýl tutulacaðý, defterlere kayýt zamaný, onay yenileme ile açýlýþ ve kapanýþ onaylarýnýn þekli
ve esaslarý Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý ile Maliye Bakanlýðýnca müþtereken çýkarýlan tebliðle belirlenir.”
“(5) Bu Kanuna tabi gerçek ve tüzel kiþiler, 4/1/1961 tarihli ve 213
sayýlý Vergi Usul Kanununun defter tutma ve kayýt zamanýyla ilgili hükümleri ile ayný Kanunun 175 inci ve mükerrer 257 nci maddelerinde yer alan yetkiye istinaden
yapýlan düzenlemelere uymak zorundadýr. Bu Kanunun defter tutma, envanter, mali tablolarýn düzenlenmesi, aktifleþtirme, karþýlýklar, hesaplar, deðerleme,
saklama ve ibraz hükümleri 213 sayýlý Kanun ile diðer vergi kanunlarýnýn ayný hususlarý düzenleyen
hükümlerinin uygulanmasýna, vergi kanunlarýna uygun olarak vergi matrahýnýn tespit edilmesine ve buna yönelik mali tablolarýn hazýrlanmasýna engel teþkil etmez.”
MADDE 9 –6102 sayýlý Kanunun 88 inci maddesi baþlýðý ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“VII – Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunun yetkisi
MADDE 88 – (1) 64 ilâ 88 inci madde hükümlerine tabi gerçek ve tüzel kiþiler münferit ve konsolide finansal
tablolarýný düzenlerken, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu tarafýndan yayýmlanan, Türkiye Muhasebe Standartlarýna, kavramsal
çerçevede yer alan muhasebe ilkelerine ve bunlarýn ayrýlmaz parçasý olan yorumlara uymak ve bunlarý uygulamak zorundadýr. 514 ilâ
528 inci maddeler ile bu Kanunun ilgili diðer hükümleri saklýdýr.
(2) Bu düzenlemeler, uygulamada birliði saðlamak ve finansal tablolara milletlerarasý pazarlarda geçerlilik kazandýrmak amacýyla, uluslararasý standartlara
uyumlu olacak þekilde, yalnýz Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu tarafýndan belirlenir ve yayýmlanýr.
(3) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu, deðiþik iþletme büyüklükleri, sektörler
ve kâr amacý gütmeyen kuruluþlar için özel ve istisnai standartlar koymaya ve farklý düzenlemeler yapmaya yetkilidir. Bu standart ve
düzenlemeler, Türkiye Muhasebe Standartlarýnýn cüz’ü addolunur.
(4) Kanunlarla, belirli
alanlarý düzenlemek ve denetlemek üzere kurulmuþ bulunan kurum ve kurullar, Türkiye Muhasebe Standartlarýna uygun olmak þartýyla, kendi alanlarý
için geçerli olacak standartlar ile ilgili olarak ayrýntýya iliþkin sýnýrlý düzenlemeleri yapabilirler.
(5) Türkiye Muhasebe Standartlarýnda hüküm bulunmayan hâllerde, ilgili olduklarý alan dikkate alýnarak, dördüncü fýkrada belirtilen ayrýntýya iliþkin düzenleme, ilgili düzenlemede de hüküm bulunmadýðý takdirde
milletlerarasý uygulamada genel kabul gören muhasebe ilkeleri uygulanýr.”
MADDE 10 –6102 sayýlý Kanunun 138 inci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Birinci fýkradaki þartlarýn varlýðý, devralan þirketin merkezinin bulunduðu yerin ticaret sicili müdürlüðüne sunulan belgelerle ispatlanýr.”
MADDE 11 –6102 sayýlý Kanunun 139 uncu maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Birinci fýkradaki þartýn gerçekleþmiþ olduðunu ispatlayan belgelerin, devralan þirketin merkezinin bulunduðu yerin ticaret sicili müdürlüðüne sunulmasýþarttýr.”
MADDE 12 –6102 sayýlý Kanunun 157 nci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve üçüncü fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(2) Birleþmeye katýlan þirketler; alacaklýlarýna, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde, yediþer gün aralýklarla
üç defa yapacaklarý ilanla ve ayrýca internet sitelerine konulacak ilanla
haklarýný bildirirler.”
MADDE 13 –6102 sayýlý Kanunun 210 uncu maddesi baþlýðý ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“H) Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnýn düzenleme ve denetleme yetkisi
MADDE 210 – (1) Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý bu Kanunun ticaret þirketlerine iliþkin hükümlerinin uygulamasýyla
ilgili tebliðler yayýmlamaya yetkilidir. Ticaret sicili müdürlükleri ve þirketler bu tebliðlere uyarlar. Ticaret þirketlerinin, bu Kanun kapsamýndaki
iþlemleri, Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý denetim elemanlarý tarafýndan denetlenir. Bu denetimin ilkeleri ve
usulü ile denetime tabi iþlemler Bakanlýkça hazýrlanan yönetmelikle düzenlenir.
(2) Diðer bakanlýk, kurum, kurul ve kuruluþlar, ancak kendilerine kanunla tanýnan yetkinin sýnýrlarý içinde kalmak þartýyla ve öngörülen amaç, konu ve þekle tabi olarak þirketlere iliþkin düzenlemeler yapabilir.
(3) Kamu düzenine veya iþletme konusuna aykýrý iþlemlerde veya bu yönde hazýrlýklarda ya da muvazaalý iþ
ve faaliyetlerde bulunduðu belirlenen ticaret þirketleri hakkýnda, özel kanunlardaki hükümler saklý kalmak kaydýyla, Gümrük
ve Ticaret Bakanlýðýnca, bu tür iþlem, hazýrlýk veya faaliyetlerin öðrenilmesinden itibaren bir yýl içinde fesih davasý açýlabilir.”
MADDE 14 –6102 sayýlý Kanunun 354 üncü maddesinin üçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde
deðiþtirilmiþtir.
“(3) 343 üncü madde uyarýnca verilen bilirkiþi raporu ticaret sicili müdürlüðüne tevdi edilir.”
“MADDE 358 – (1) Pay sahipleri, sermaye taahhüdünden doðan vadesi gelmiþ borçlarýný ifa etmedikçe
ve þirketin serbest yedek akçelerle birlikte kârý geçmiþ yýl zararlarýný karþýlayacak düzeyde
olmadýkça þirkete borçlanamaz.”
MADDE 16 –6102 sayýlý Kanunun 376 ncý maddesinin üçüncü fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(3) Þirketin borca batýk durumda bulunduðu þüphesini uyandýran iþaretler varsa, yönetim kurulu, aktiflerin hem iþletmenin
devamlýlýðý esasýna göre hem de muhtemel satýþ fiyatlarýüzerinden bir ara bilanço çýkartýr.
Bu bilançodan aktiflerin, þirket alacaklýlarýnýn alacaklarýný karþýlamaya yetmediðinin anlaþýlmasý
hâlinde, yönetim kurulu, bu durumu þirket merkezinin bulunduðu yer asliye ticaret mahkemesine bildirir ve þirketin iflasýný ister. Meðerki,
iflas kararýnýn verilmesinden önce, þirketin açýðýný karþýlayacak ve borca batýk durumunu ortadan kaldýracak tutardaki þirket
borçlarýnýn alacaklýlarý, alacaklarýnýn sýrasýnýn diðer tüm
alacaklýlarýn sýrasýndan sonraki sýraya konulmasýný yazýlý olarak kabul etmiþ ve bu beyanýn
veya sözleþmenin yerindeliði, gerçekliði ve geçerliliði, yönetim kurulu tarafýndan iflas isteminin bildirileceði
mahkemece atanan bilirkiþilerce doðrulanmýþ olsun. Aksi hâlde mahkemeye bilirkiþi incelemesi için yapýlmýþ baþvuru, iflas bildirimi olarak kabul
olunur.”
MADDE 17 –6102 sayýlý Kanunun 395 inci maddesinin ikinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(2) Pay sahibi olmayan yönetim kurulu üyeleri ile yönetim kurulu üyelerinin pay sahibi olmayan 393 üncü maddede sayýlan yakýnlarýþirkete nakit borçlanamaz. Bu kiþiler için þirket kefalet, garanti ve teminat veremez, sorumluluk
yüklenemez, bunlarýn borçlarýný devralamaz. Aksi hâlde, þirkete borçlanýlan tutar için
þirket alacaklýlarý bu kiþileri, þirketin yükümlendirildiði tutarda þirket borçlarý
için doðrudan takip edebilir.”
MADDE 18 –6102 sayýlý Kanunun 397 nci maddesinin birinci ve ikinci
fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(1) Dördüncü fýkra uyarýnca denetime tabi olan anonim þirketlerin ve þirketler topluluðunun finansal tablolarý denetçi tarafýndan, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca yayýmlanan uluslararasý denetim standartlarýyla uyumlu Türkiye
Denetim Standartlarýna göre denetlenir. Yönetim kurulunun yýllýk faaliyet raporu içinde yer alan finansal bilgilerin, denetlenen finansal
tablolar ile tutarlý olup olmadýðý ve gerçeði yansýtýp yansýtmadýðý da denetim kapsamý içindedir.
(2) Denetime tabi olanlar,
hazýrlanmýþ olan finansal tablolarýnýn denetimden geçip geçmediðini, denetimden geçmiþ ise denetçi
görüþünü ilgili finansal tablonun baþlýðýnda açýkça belirtmek zorundadýr. Bu hüküm,
yönetim kurulunun yýllýk faaliyet raporu için de uygulanýr. Denetime tabi olduðu hâlde, denetlettirilmemiþ finansal tablolar ile yönetim
kurulunun yýllýk faaliyet raporu, düzenlenmemiþ hükmündedir.”
“(4) 398 inci madde kapsamýnda denetime tabi olacak þirketler Bakanlar Kurulunca belirlenir.”
MADDE 19 –6102 sayýlý Kanunun 400 üncü maddesinin birinci ve ikinci fýkralarý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve dördüncü fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(1) Denetçi, baðýmsýz denetim yapmak üzere, 1/6/1989 tarihli ve 3568
sayýlý Serbest Muhasebeci Mali Müþavirlik ve Yeminli Mali Müþavirlik Kanununa göre ruhsat almýþ yeminli mali müþavir veya serbest muhasebeci mali müþavir unvanýný taþýyan ve Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca yetkilendirilen kiþiler ve/veya ortaklarý bu kiþilerden oluþan sermaye þirketi olabilir.
Aþaðýdaki hâllerden birinin varlýðýnda, yeminli mali müþavir, serbest muhasebeci mali müþavir ve/veya sermaye þirketi ve bunlarýn ortaklarýndan
biri ve bunlarýn ortaklarýnýn yanýnda çalýþan veya bu cümlede anýlan kiþilerin mesleði birlikte yaptýklarý kiþi veya kiþiler, ilgili þirkette denetçi olamaz. Þöyle ki, önceki cümlede sayýlanlardan biri;
a) Denetlenecek þirkette pay sahibiyse,
b) Denetlenecek þirketin yöneticisi veya çalýþanýysa veya denetçi olarak atanmasýndan önceki üç
yýl içinde bu sýfatý taþýmýþsa,
c) Denetlenecek
þirketle baðlantýsý bulunan bir tüzel kiþinin, bir ticaret þirketinin veya bir ticari iþletmenin kanuni temsilcisi veya temsilcisi, yönetim kurulu
üyesi, yöneticisi veya sahibiyse ya da bunlarda yüzde yirmiden fazla paya sahipse yahut denetlenecek
þirketin yönetim kurulu üyesinin veya bir yöneticisinin alt veya üst soyundan biri, eþi veya üçüncü derece dâhil,
üçüncü dereceye kadar kan veya kayýn hýsmýysa,
d) Denetlenecek þirketle baðlantý hâlinde bulunan veya böyle bir þirkette yüzde yirmiden fazla paya sahip olan bir iþletmede çalýþýyorsa veya denetçisi olacaðýþirkette yüzde yirmiden fazla paya sahip bir gerçek kiþinin yanýnda herhangi bir þekilde hizmet veriyorsa,
e) Denetlenecek þirketin defterlerinin tutulmasýnda veya finansal tablolarýnýn düzenlenmesinde denetleme dýþýnda faaliyette veya katkýda bulunmuþsa,
f) Denetlenecek þirketin defterlerinin tutulmasýnda veya finansal tablolarýnýn çýkarýlmasýnda denetleme dýþýnda faaliyette veya katkýda
bulunduðu için (e) bendine göre denetçi olamayacak gerçek veya tüzel kiþinin veya onun ortaklarýndan birinin kanuni temsilcisi, temsilcisi, çalýþaný, yönetim kurulu üyesi, ortaðý, sahibi ya da gerçek kiþi olarak bizzat kendisi ise,
g) (a) ilâ (f) bentlerinde yer alan þartlarý taþýdýðý için denetçi olamayan bir denetçinin nezdinde çalýþýyorsa,
h) Son beþ yýl içinde denetçiliðe iliþkin meslekî faaliyetinden kaynaklanan gelirinin tamamýnýn yüzde otuzundan fazlasýný denetlenecek þirkete veya ona yüzde yirmiden fazla pay ile iþtirak etmiþ bulunan þirketlere verilen denetleme ve danýþmanlýk faaliyetinden elde etmiþse ve bunu cari yýlda da elde etmesi bekleniyorsa,
denetçi
olamaz.
(2) On yýl içinde aynýþirket için toplam yedi yýl denetçi olarak seçilen denetçi üç yýl geçmedikçe denetçi olarak yeniden seçilemez. Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu bu süreleri
kýsaltmaya yetkilidir.”
MADDE 20
–6102 sayýlý Kanunun 403 üncü maddesinin birinci ve ikinci fýkralarýnda yer alan “geçici 3 üncü
maddede öngörülen kurumun” ibareleri “Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunun”, dördüncü fýkrasýnda yer alan “Geçici 3 üncü maddede öngörülen kurum”
ibaresi “Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu”þeklinde ve beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(5) Olumsuz görüþ yazýlan hâllerde yönetim kurulu, görüþ yazýsýnýn kendisine teslimi tarihinden itibaren dört iþ günü içinde, genel kurulu toplantýya çaðýrýr
ve genel kurul yeni bir yönetim kurulu seçer. Esas sözleþmede aksi öngörülmemiþse, eski yönetim kurulu üyeleri
yeniden seçilebilir. Yeni yönetim kurulu altý ay içinde, kanuna, esas sözleþmeye ve standartlara uygun finansal tablolar
hazýrlatýr ve bunlarý denetleme raporu ile birlikte genel kurula sunar.
Sýnýrlý olumlu görüþ verilen hâllerde genel kurul, gerekli önlemleri ve düzeltmeleri de karara baðlar.”
MADDE 21 –6102 sayýlý Kanunun 404 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn birinci cümlesi aþaðýdaki þekilde
ve üçüncü fýkrasýnda yer alan “bir baðýmsýz denetleme kuruluþu” ibaresi “baðýmsýz denetim yapmak üzere yetkilendirilen bir sermaye þirketi”þeklinde deðiþtirilmiþtir.
“Denetçi ve özel denetçi, bunlarýn yardýmcýlarý ile denetleme yapmasýna yardýmcý olan temsilcileri, denetimi dürüst ve tarafsýz bir þekilde yapmak ve sýr saklamakla yükümlüdür.”
MADDE 22 –6102 sayýlý Kanunun 408 inci maddesinin ikinci fýkrasýnýn (c) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“c) Kanunda öngörülen istisnalar dýþýnda denetçinin seçimi ile görevden alýnmasý.”
MADDE 23 –6102 sayýlý Kanunun 470 inci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþ ve ikinci fýkrasý yürürlükten kaldýrýlmýþtýr.
“(1) Yönetim
kurulu, sermaye artýrýmý beyannamesinde, yeni çýkarýlan paylarýn sayýsýný, itibarî deðerini,
türlerini, belirli gruplara tanýnan imtiyazlarý veya hesap döneminin sonundaki sermayenin durumunu belirler.
Yönetim kurulu esas sözleþmeyi mevcut duruma uyarlar.”
“MADDE 472 – (1) Deðiþtirme ve alým haklarýnýn sona ermesi üzerine yönetim kurulu, þarta
baðlý sermaye artýrýmýna iliþkin hükmü esas sözleþmeden çýkarýr. Hüküm sicilde de silinir.”
“(4) Sermayesinin yarýsýndan fazlasý tek baþýna veya birlikte; Devlet, il özel idaresi, belediye ve diðer kamu tüzel kiþileri,
sendikalar, dernekler, vakýflar, kooperatifler ve bunlarýn üst kuruluþlarýna ait anonim þirketlerde ve bu þirketlerin ayný oranda sermaye payýna sahip
olduklarý iþtiraklerinde; bunlarýn sahip olduklarý paylara tesis edilebilecek imtiyazlar hariç olmak üzere, diðer paylara, belirli bir grup oluþturan pay sahiplerine, belirli pay gruplarýna ve azlýða bu Kanunda düzenlenen herhangi bir imtiyaz tesis edilemez.
Bu hüküm, paylarý borsada iþlem gören anonim þirketlere, 5411 sayýlý Kanunun 3 üncü maddesinde
tanýmlanan kredi kuruluþlarýna ve finansal kuruluþlara uygulanmaz.”
“MADDE 528 – (1) Bankalar ile diðer kredi kurumlarýnýn, finansal kiralama ve faktöring
gibi finansal þirketlerin, sigorta ve reasürans þirketlerinin, Sermaye Piyasasý Kanunu kapsamýndaki tüm kurumlarýn finansal tablolarý ile konsolide finansal tablolarýna
iliþkin olarak Türkiye Muhasebe Standartlarýnda ve Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca belirlenmiþ idari düzenlemelerde hüküm
bulunmayan hâllerde, söz konusu alanlarý düzenlemek ve denetlemek üzere kurulan kurum, kurul ve kuruluþlarýn özel kanunlarýnda yer
alan hükümler uygulanýr.
(2) Türkiye Muhasebe Standartlarýnda, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca belirlenmiþ finansal tablolara iliþkin idari düzenlemelerde ve özel
kanunlarda hüküm bulunmayan hâllerde bu Kanun hükümleri uygulanýr.
(3) Kooperatiflerin finansal
tablolarý ile konsolide finansal
tablolarýna iliþkin özel hükümler saklýdýr.”
“MADDE 552 – (1) Sermaye Piyasasý Kanunu hükümleri saklý kalmak kaydýyla, bir þirket kurmak veya þirketin sermayesini
artýrmak amacýyla yahut vaadiyle halka her türlü yoldan çaðrýda bulunularak para toplanmasý yasaktýr.”
MADDE 28 – 6102 sayýlý Kanunun 553 üncü maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “yükümlülüklerini” ibaresinden sonra gelmek üzere “kusurlarýyla” ibaresi eklenmiþtir.
MADDE 29 –6102 sayýlý Kanunun 554 üncü maddesi baþlýðý ile birlikte aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“VI – Denetçinin sorumluluðu
MADDE 554 – (1) Þirketin ve þirketler topluluðunun yýlsonu ve konsolide finansal
tablolarýný, raporlarýný, hesaplarýný denetleyen denetçi ve özel denetçiler; kanuni görevlerinin
yerine getirilmesinde kusurlu hareket
ettikleri takdirde, hem þirkete hem de pay sahipleri ile þirket alacaklýlarýna karþý verdikleri zarar dolayýsýyla sorumludur.”
a) 64 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn ikinci veya üçüncü cümlesindeki yükümlülükleri yerine getirmeyenler,
b) 64 üncü maddesinin ikinci fýkrasý uyarýnca belgelerin kopyasýný saðlamayanlar,
c) 64 üncü maddesinin üçüncü fýkrasý uyarýnca gerekli onaylarý yaptýrmayanlar,
d) 65 inci maddesine uygun olarak
defterlerini tutmayanlar,
e) 66 ncý maddesindeki usule aykýrý olarak envanterçýkaranlar,
f) 86 ncý maddesine göre belgeleri ibraz etmeyenler,
dörtbin Türk Lirasý idari para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(2) 88 inci maddeye
aykýrý hareket edenler dörtbin Türk Lirasý idari para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(3) 199 uncu maddenin birinci ve
dördüncü fýkralarýna aykýrý hareket edenler ikiyüz günden az olmamak üzere adli para
cezasýyla cezalandýrýlýr.
(4) Bu Kanun
hükümlerine göre tutulmakla veya muhafaza edilmekle yükümlü olunan defter, kayýt ve belgeler ile bunlara iliþkin bilgileri, denetime tabi tutulan gerçek
veya tüzel kiþiye ait olup olmadýðýna bakýlmaksýzýn, 210 uncu maddenin birinci fýkrasýna göre denetime yetkili olanlarca istenmesine raðmen
vermeyenler veya eksik verenler ya da bu denetim
elemanlarýnýn görevlerini yapmalarýný engelleyenler, fiilleri daha aðýr cezayý gerektiren baþka bir suç oluþturmadýðý takdirde üçyüz günden az olmamak üzere adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(5) Bu
Kanunun;
a) 349 uncu maddesine
aykýrý beyanda bulunan kurucular,
b) 358 inci maddesine
aykýrý olarak pay sahiplerine borç verenler,
c) 395 inci maddesinin ikinci
fýkrasýnýn birinci veya ikinci cümlesi hükümlerini ihlal edenler,
üçyüz günden az olmamak üzere adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(6) Ticari defterlerin mevcut
olmamasý veya hiçbir kayýt içermemesi yahut bu Kanuna uygun saklanmamasý hâllerinde, sorumlular üçyüz günden az
olmamak üzere adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(7) 527 nci maddeye
aykýrý hareket edenler, Türk Ceza Kanununun 239 uncu maddesi hükümlerine göre cezalandýrýlýr.
(8) 549 uncu maddede belirtilen
belgeleri sahte olarak düzenleyenler ile ticari defterlere kasýtlý olarak gerçeðe aykýrý kayýt yapanlar bir yýldan üç
yýla kadar hapis cezasýyla cezalandýrýlýr.
(9) 550 nci maddeye
aykýrý hareket edenler üç aydan iki yýla kadar hapis veya adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(10) 551 inci maddeye
aykýrý hareket edenler doksan günden az olmamak üzere adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(11) 552 nci maddeye
aykýrý hareket edenler altý aydan iki yýla kadar hapis cezasýyla cezalandýrýlýr.
(12) 1524 üncü maddede öngörülen internet sitesini oluþturmayan þirketlerin yönetim organýüyeleri, yüz günden üçyüz güne kadar adli para cezasýyla ve ayný madde uyarýnca internet sitesine konulmasý
gereken içeriði usulüne uygun bir þekilde koymayan bu fýkrada sayýlan failler yüz güne kadar adli para cezasýyla cezalandýrýlýr.
(13) Bu Kanun kapsamýndaki idari para cezalarý, aksine hüküm bulunmayan hâllerde, mahallin en büyük mülki amiri tarafýndan
verilir.
(14) Bu Kanunda tanýmlanan kabahatlerden birinin idari yaptýrým kararý verilinceye kadar birden çok iþlenmesi hâlinde, ilgili gerçek veya tüzel kiþiye bir idari para cezasý verilir ve ilgili hükme göre verilecek ceza iki kat artýrýlýr. Ancak, bu kabahatin iþlenmesi suretiyle bir menfaat
temin edilmesi veya zarara
sebebiyet verilmesi hâlinde verilecek idari para cezasýnýn miktarý bu menfaat veya zararýn üç katýndan az olamaz.”
“MADDE 585 – (1) Þirket, kurucularýn, kanuna uygun olarak düzenlenmiþ bulunan, sermayenin tamamýnýödemeyi þartsýz olarak taahhüt ettikleri, imzalarýnýn noterce onaylandýðýþirket sözleþmesinde limited þirket kurma iradelerini
açýklamalarýyla kurulur. Esas sermaye pay bedellerinin ödenmesi, ödeme yeri, ifa borcu, ifa etmemenin sonuçlarý, bedelleri tamamen ödenmemiþ paylarýn
devri hususlarýnda bu Kanunun anonim þirketlere iliþkin hükümleri kýyasen uygulanýr. 588 inci maddenin birinci fýkra hükümleri
saklýdýr.”
MADDE 32 –6102 sayýlý Kanunun 644 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn (a) bendinde yer alan “ve iþlem denetçilerinin” ibaresi madde metninden çýkarýlmýþ ve (b) bendi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“b) Feshe iliþkin 353 üncü madde, þirkete karþý borçlanma yasaðýna iliþkin 358 inci madde, müdürlerin yakýnlarýnýn þirkete borçlanmasýna iliþkin 395 inci maddenin ikinci fýkrasýnýn
birinci ve ikinci cümlesi hükümleri, kâr payý avansýna iliþkin 509 uncu maddenin üçüncü fýkrasý.”
“MADDE 1522 – (1) Küçük ve orta büyüklükteki iþletmeleri tanýmlayan ölçütler,
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliði ve Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunun görüþleri alýnarak, Gümrük ve
Ticaret Bakanlýðý tarafýndan yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik, Resmî Gazetede yayýmlanýr. Bu ölçütler
bu Kanunun ilgili tüm hükümlerine uygulanýr.”
“MADDE 1524 – (1) 397 nci maddenin dördüncü fýkrasý uyarýnca denetime tabi olan sermaye þirketleri, kuruluþlarýnýn ticaret siciline tescili tarihinden itibaren
üç ay içinde bir internet sitesi açmak ve bu sitenin belirli bir bölümünüþirketçe kanunen yapýlmasý gereken ilanlarýn yayýmlanmasýna özgülemek zorundadýr. Ýnternet sitesinde yayýmlanacak içerikler, bu
Kanunda belli bir süre belirtilmiþ ise bu süre içinde, belirtilmemiþ ise içeriðin dayandýðý iþlemin veya olgunun gerçekleþtiði tarihten, tescil veya ilana baðlandýðý durumlarda ise tescil veya ilanýn yapýldýðý tarihten itibaren en geç beþ gün
içinde, þirketin kuruluþundan internet sitesi açýlýncaya kadar geçen sürede yayýmlanmasý gereken içerikler
de bu sitenin açýldýðý tarihte siteye konulur.
(2) Birinci fýkrada öngörülen yükümlülüklere uyulmamasý, ilgili kararlarýn
iptal edilmesinin sebebini oluþturur, Kanuna aykýrýlýðýn tüm sonuçlarýnýn doðmasýna yol açar
ve kusuru bulunan yöneticiler ile yönetim kurulu üyelerinin sorumluluðuna neden olur. Cezai hükümler saklýdýr.
(3) Ýnternet sitesinin bilgi toplumu hizmetlerine
ayrýlmýþ bölümü herkesin eriþimine açýktýr. Eriþim hakkýnýn
kullanýlmasý, ilgili olmak veya menfaati bulunmak gibi
kayýtlarla sýnýrlandýrýlamayacaðý gibi herhangi bir þarta da baðlanamaz. Bu ilkenin ihlali hâlinde herkes engelin kaldýrýlmasý davasýný açabilir.
(4) Ýnternet sitesinin bu maddenin amaçlarýna özgülenmiþ kýsmýnda yayýmlanan içeriðin baþýna tarih ve parantez içinde “yönlendirilmiþ mesaj” ibaresi konulur. Bu ibare ancak bu Kanuna ve bu
fýkrada anýlan yönetmeliðe uyulmak suretiyle deðiþtirilebilir. Özgülenen kýsýmda yer alan bir mesajýn, yönlendirildiði karinedir. Sitenin, bir numara altýnda tescili ve ilgili diðer hususlar Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý tarafýndan bir yönetmelikle
düzenlenir.
(5) Bu Kanun ve ilgili
diðer kanunlarda veya idari düzenlemelerde daha uzun bir süre öngörülmedikçe, þirketin internet sitesine konulan bir içerik,
üzerinde bulunan tarihten itibaren en az altý ay süreyle internet sitesinde kalýr, aksi hâlde konulmamýþ sayýlýr.
(6) Ýnternet sitesiyle ilgili olarak bu Kanunun ilgili
maddelerinde ve bu maddede öngörülen düzenlemeler denetime tabi olmayan sermaye þirketleri hakkýnda uygulanmaz.”
MADDE 35 –6102 sayýlý Kanunun 1527 nci maddesinin beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde ve altýncý fýkrasýnda yer alan “yönetmelikle” ibaresi “tebliðle”þeklinde deðiþtirilmiþtir.
“(5) Anonim þirketlerde genel kurullara elektronik ortamda
katýlma, öneride bulunma, görüþ açýklama ve oy verme, fizikî katýlmanýn ve oy vermenin bütün
hukuki sonuçlarýný doðurur. Bu hükmün uygulanmasý esaslarý Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnca hazýrlanan yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelikte, genel kurula elektronik ortamda
katýlmaya ve oy vermeye iliþkin esas sözleþme hükmünün örneði yer alýr. Anonim þirketler
yönetmelikten aynen aktarýlacak olan bu hükümde deðiþiklik yapamazlar. Yönetmelik ayrýca oyun gerçek sahibi veya temsilcisi tarafýndan kullanýlmasýný saðlayan kurallar ile 407 nci maddenin üçüncü fýkrasýnda öngörülen Bakanlýk temsilcilerinin bu hususa iliþkin yetkilerini içerir. Bu yönetmeliðin yürürlüðe girmesi ile birlikte genel kurullara
elektronik ortamda
katýlma ve oy kullanma sisteminin uygulanmasý pay senetleri borsaya kote edilmiþþirketlerde zorunlu hâle gelir.”
MADDE 36 –6102 sayýlý Kanunun geçici 1 inci maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“GEÇÝCÝ MADDE 1 – (1) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu tarafýndan belirlenen Türkiye Muhasebe Standartlarý;
a) Türkiye Muhasebe Standartlarý, Türkiye Finansal Raporlama Standartlarý (TMS/TFRS) ve yorumlarýndan,
b) Kurum tarafýndan deðiþik iþletme büyüklükleri, sektörler ve kâr amacý
gütmeyen kuruluþlar için belirlenen standartlar ve diðer düzenlemelerden,
oluþur.
(2) Aþaðýda sayýlanlar TMS/TFRS ve yorumlarýný uygulamakla yükümlüdür:
a) 1534 üncü maddenin ikinci fýkrasýnýn (b) ilâ (e) bentlerindeki sermaye þirketleri.
b) TMS/TFRS ve
yorumlarýný uygulamayý tercih edenler.
(3) Aþaðýda sayýlanlar birinci fýkranýn (b) bendine göre belirlenen standart ve düzenlemeleri uygulamakla yükümlüdür:
a) Ýkinci fýkranýn (a) bendinde belirtilenlerin dýþýnda kalan ve iþletme yönetiminde yer almayan iþletme sahipleri, iþletmeye borç
verenler ve kredi derecelendirme kuruluþlarý gibi dýþ kullanýcýlar için genel amaçlý finansal tablo düzenleyen iþletmeler.
b) TMS/TFRS’yi uygulamayý tercih eden KOBÝ tanýmýndaki iþletmelerden tekrar KOBÝ/TFRS uygulamasýna dönmek isteyen iþletmeler.
(4) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu, deðiþik iþletme büyüklükleri, sektörler
ve kâr amacý gütmeyen kuruluþlar itibarýyla Türkiye Muhasebe Standartlarýndan muaf olacaklarý tespit etmeye veya bunlar için ayrý düzenlemeler yapmaya yetkilidir.
(5) Türkiye Muhasebe Standartlarý (TMS/TFRS ve yorumlarý ile KOBÝ/TFRS) ve kavramsal çerçevede belirlenen ilkeler bu Kanunun finansal tablolara ve
raporlamaya iliþkin hükümleri ile ilgili diðer hükümlerine de uygulanýr.”
MADDE 37 –6102 sayýlý Kanunun geçici 6 ncý maddesi aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“GEÇÝCÝ MADDE 6 – (1) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumu tarafýndan belirlenen þirketler 1/1/2013 tarihinde veya özel
hesap dönemi dolayýsýyla daha sonraki bir tarihte baþlayacak hesap dönemi için, münferit ve konsolide finansal
tablolarýnýn düzenlenmesinde, Türkiye Muhasebe Standartlarýný uygulamak zorundadýr. Geçiþ döneminde
hazýrlanacak finansal tablolara iliþkin olarak Türkiye Muhasebe Standartlarýnda yer alan hükümler uygulanýr.
(2) 400 üncü maddede öngörülen denetçi, 397 nci maddenin dördüncü fýkrasýna göre denetime tabi tutulan þirketlerin yetkili organý tarafýndan en geç31/3/2013 tarihine kadar
seçilir. Seçim ile birlikte 6762 sayýlý Kanuna göre görev yapan denetçinin görevi sona erer. 397 nci maddenin dördüncü fýkrasýna göre denetime tabi olmayan þirketlerin 6762 sayýlý Kanuna göre görev yapan denetçilerinin görevi de 31/3/2013 tarihinde sona
erer. Bu tarihe kadar 6762 sayýlý Kanuna göre görev yapan denetçi veya denetçilerin herhangi bir sebeple vazifelerinin sona ermesi
hâlinde 6762 sayýlý Kanunun 351 inci maddesi uygulanýr. 31/12/2012 tarihinde veya
özel hesap dönemi dolayýsýyla daha sonraki bir tarihte sona erecek olan
dönemin bilançosu, 6762 sayýlý Kanun hükümleri uyarýnca 6762 sayýlý Kanun hükümlerine
göre seçilmiþ bulunan denetçi tarafýndan denetlenir. 1/1/2013
tarihini taþýyan veya özel hesap dönemi dolayýsýyla daha sonraki bir tarih itibarýyla çýkarýlmýþ bulunan açýlýþ bilançosu, bu Kanuna göre seçilmiþ denetçi tarafýndan ve bu Kanun hükümleri uyarýnca
denetlenir. Bu Kanun hükümlerine göre seçilen denetçi, denetimini bu Kanun hükümlerine göre yapar. Ancak, denetçi
bu Kanunun 402 nci maddesinin birinci fýkrasý uyarýnca, geçmiþ yýla ait finansal tablolar ile gerekli karþýlaþtýrmayý
yapabilmek için, 6762 sayýlý Kanuna veya diðer mevzuata göre hazýrlanan finansal tablolara raporunda yer verir. Bu
fýkra hükümleri uyarýnca görevleri ve organ sýfatlarý son bulan denetçinin veya denetçilerin, 6762 sayýlý Kanuna göre toplantýya çaðýrdýklarý genel kurullar toplanýr ve azlýk, 6762 sayýlý
Kanunun 367 nci maddesine göre görevleri sona eren denetçilere baþvurmuþsa, o usule devam olunur.
(3) Bu fýkranýn yürürlük tarihinden önce ilgili mevzuatlarý uyarýnca seçilmiþ
baðýmsýz denetim kuruluþlarýnýn denetimde geçen süreleri 400 üncü maddenin ikinci fýkrasýnda belirtilen sürelerin hesaplanmasýnda dikkate alýnýr.
(4) Bu maddenin yürürlüðe girdiði tarih itibarýyla, 1/6/1989 tarihli ve 3568
sayýlý Serbest Muhasebeci Mali Müþavirlik ve Yeminli Mali Müþavirlik Kanununa göre yeminli mali müþavirlik hakkýný kazanmýþ olan meslek
mensuplarý ile mülga 3143 sayýlý Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn Teþkilat ve Görevleri Hakkýnda Kanun ile 6762 sayýlý Kanun hükümlerine göre ticaret þirketleri nezdinde denetim yetkisine en az on
yýldýr sahip olanlar, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca öngörülen eðitimi tamamlamýþ olmalarý
hâlinde sýnav veya baþkaca bir þart aranmaksýzýn baðýmsýz denetçi olarak yetkilendirilir.”
MADDE 38 –6102 sayýlý Kanuna aþaðýdaki geçici maddeler eklenmiþtir.
“GEÇÝCÝ MADDE 7 – (1) Bu Kanunun yürürlüðe girdiði tarihten itibaren iki yýl içinde
aþaðýdaki hâlleri tespit edilen ya da bildirilen anonim ve limited
þirketler ile kooperatiflerin tasfiyeleri ve ticaret
sicilinden kayýtlarýnýn silinmesi, ilgili kanunlardaki tasfiye usulüne uyulmaksýzýn bu madde uyarýnca yapýlýr.
a) 24/6/1995 tarihli ve 559 sayýlý Türk Ticaret Kanununun Bazý Maddelerinde Deðiþiklik Yapýlmasýna Dair Kanun Hükmünde Kararname gereðince, sermayelerini anýlan Kanun Hükmünde Kararname ile öngörülen tutarlara çýkarmamýþ
anonim þirketler ile limited þirketler.
b) Bu Kanunun yürürlük tarihinden önce veya yürürlük tarihinden itibaren iki yýl içinde
münfesih olan anonim ve limited þirketler.
c) Kooperatifler Kanunu
hükümlerine göre herhangi bir nedenle daðýlmýþ olan kooperatifler.
d) Sebebi ne olursa olsun
aralýksýz son beþ yýla ait olaðan genel kurul toplantýlarý yapýlamayan anonim þirketler ile kooperatifler.
e) Bu Kanunun yürürlüðe girdiði tarihten önce tasfiye iþlemlerine baþlanýlmýþ ancak genel kurulun toplanamamasý nedeniyle ara bilançolarý veya son ve kati bilançosu genel kurula tevdi edilemediði için ticaret sicilinden terkin iþlemi yapýlamayan þirket
ve kooperatifler.
(2) Davacý veya davalý sýfatýyla devam eden davalarý bulunan þirket veya kooperatiflere bu madde hükümleri uygulanmaz.
(3) Bu madde kapsamýndaki þirket ve kooperatifler; ilgili ticaret sicili
müdürlüðünce resen veya herhangi bir kiþi, kurum veya kuruluþ tarafýndan kanýtlarýyla birlikte yapýlacak bildirimleri de kapsayacak þekilde, ticaret sicili kayýtlarýüzerinden yapýlacak incelemeyle tespit edilir.
(4) Ticaret sicili müdürlüklerince;
a) Kapsam dâhilindeki þirket ve kooperatiflerin ticaret sicilindeki
kayýtlý son adreslerine ve sicil kayýtlarýna göre þirket veya kooperatifi temsil ve ilzama
yetkilendirilmiþ kiþilere bir ihtar yollanýr. Yapýlacak ihtar, ilan edilmek üzere Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Müdürlüðüne
ayný gün gönderilir. Ýlan, ihtarýn ulaþmadýðý durumlarda, ilan tarihinden itibaren otuzuncu
günün akþamý itibarýyla, 11/2/1959 tarihli ve 7201
sayýlý Tebligat Kanunu hükümlerine göre yapýlmýþ tebligat yerine geçer. Ayrýca anýlan ilan,
bildirici niteliði haiz olarak ilgili ticaret ve sanayi odasý veya ticaret, sanayi ya da deniz ticaret
odasýnýn internet sitesinde aynen yayýmlanýr.
b) 559
sayýlý Kanun Hükmünde Kararname gereðince sermaye artýrýmýnda bulunmayarak münfesih olan þirketlere
yapýlacak ihtarda; ortaklarýndan, yönetici veya denetçilerden ya da müdürlerinden teblið tarihinden itibaren iki ay içinde tasfiye memurunun bildirilmesi, aksi takdirde,
bu
madde hükümlerine göre ticaret sicili kayýtlarýndan unvanýn silineceði, þirkete ait malvarlýðýnýn unvana
iliþkin kaydýn silindiði tarihten itibaren on yýl sonra Hazineye intikal edeceði ve bunun kesin olduðu açýkça yazýlýr.
c) Bu fýkranýn (b) bendinde belirtilen þirketler dýþýnda kalan kapsam dâhilindeki diðer münfesih þirketler ile kooperatiflerden ayrýca,
faaliyetlerine devam etme isteðinde bulunmalarý hâlinde münfesih olma nedenini ortadan kaldýran iþlemlerin yapýlarak ispat edici belgelerin bildirilmesi
istenir.
(5) a) Tasfiye memuru olarak;
þirket veya kooperatifin ortaklarýndan herhangi biri, ticaret siciline kayýtlý en son yetkilileri ya da bunlarýn belirleyecekleri üçüncüþahýslar
bildirilebilir. Tasfiye memuru olarak baþka ortak veya yönetici tarafýndan bildirilen ortak veya yöneticiler ile üçüncüþahýslarýn
bu görevi kabul ettiklerine iliþkin yazýlý beyan da bildirime eklenir. Üçüncüþahýslarýn tasfiye memuru olarak tescil edilebilmeleri
ortaklarýn veya yöneticilerin hiçbirinin tasfiye memuru olarak bildirilmemiþ olmasýna baðlýdýr.
b) Dördüncü fýkra uyarýnca yapýlan ihtar ve ilan üzerine süresi içinde tasfiye memurlarýný bildiren þirket ve kooperatiflerin, tasfiye memurlarý ve tasfiye adresi, ilgili ticaret sicili müdürlüðü tarafýndan tescil ve Türkiye
Ticaret Sicili Gazetesinde ve ilgili
odanýn internet sitesinde ilan edilir.
c) Bu ilanda; þirket veya kooperatifin alacaklýlarý, alacaklarýný kanýtlarýyla birlikte ilan tarihinden itibaren iki ay
içinde tasfiye memurlarýna bildirmeye davet edilir. Ayrýca ilanda, þirket veya kooperatifin mevcut malvarlýðý ile alacak ve borçlarýný gösterir
listenin; belgeleri ile birlikte ilan tarihinden
itibaren bir ay içinde, anonim þirket veya kooperatifin yönetim kurulu, kurulun bir veya birkaçüyesi, denetçileri, limited þirketlerde ise müdür
veya müdürler tarafýndan ilgili tasfiye memuruna verilmesi ihtar
edilir.
d) Bu fýkra gereðince yapýlacak ilan, Tebligat Kanunu hükümlerine göre yapýlmýþ tebligat yerine geçer.
(6) a) Tasfiye
memurlarý, alacaklýlarýn alacaklarýný bildirmeleri için öngörülen sürenin sonunda þirketin veya kooperatifin durumunu gösteren bir bilanço hazýrlar ve tasfiyeyi altý ay içinde sonuçlandýrýr. Gerekli hâllerde
bu süreyi aþmamak üzere, Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnca bir defaya mahsus olmak üzere ek süre verilebilir.
b) Tasfiye memurlarýnca hazýrlanan bilançoya göre þirket veya kooperatifin borçlarýnýn varlýðýndan fazla
olmasý hâlinde tasfiye memurlarý durumu derhal alacaklýlara bildirerek þirket veya kooperatifin iflasýna karar verilmesi için mahkemeye baþvuruda bulunmalarýný ister. Bildirimde ayrýca, bildirim tarihinden itibaren üç ay içinde þirket veya kooperatifin iflasý için mahkemeye müracaat edildiðinin
bildirilmemesi hâlinde kaydýn silineceði ihtar olunur. Alacaklýlarýn baþvurusu üzerine mahkeme iflasýn açýlmasýna
karar verir ve tasfiye Ýcra ve Ýflas Kanunu hükümlerine göre yürütülür. Süresi
içinde þirket veya kooperatifin iflasý için mahkemeye müracaat edildiðinin bildirilmemesi hâlinde tasfiye memurlarýnýn baþvurusu
üzerine ilgili þirket veya kooperatifin unvaný ticaret sicilinden silinir ve bu durum Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan
edilir.
(7) Bu madde hükümlerine göre yapýlacak tasfiye iþlemlerinde, ilgili kanunlarýn veya esas sözleþmelerin genel kurul kararý
alýnmasýný zorunlu kýlan hükümleri uygulanmaz.
(8) Bu madde kapsamýnda tasfiye memurlarýnca düzenlenecek son ve kati bilançonun ticaret sicili müdürlüðüne verilmesi ile tasfiye sona ermiþ
kabul edilir ve þirketin unvaný ticaret sicilinden silinerek Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edilir.
Ýflasýna karar verilen þirket veya kooperatifin ise iflas iþlemlerinin tamamlandýðýnýn bildirilmesi üzerine þirketin veya kooperatifin unvaný ticaret
sicilinden silinir ve bu durum Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan
edilir.
(9) Tasfiye memurlarýna beþinci fýkranýn (c) bendinde belirtilen bilgi ve belgelerin verilmemesi
veya tasfiye memurlarýnca da bu bilgi ve belgelere eriþilememesi hâlinde durum ticaret sicili müdürlüðüne bildirilerek, baþka bir iþleme gerek kalmaksýzýn unvan silinir ve Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan
edilir.
(10) Bu Kanunun
yürürlüðe girdiði tarihten önce tasfiye iþlemlerine baþlanýlmýþþirket veya kooperatiflerin genel
kurullarýnýn, kanunun öngördüðü asgari süre ve þartlara uygun olarak toplantýya çaðrýlmýþ olmasýna raðmen iki defa üst üste toplanamamasý ve bu durumun tevsik edilmesi kaydýyla tasfiye memuru tarafýndan son ve kati bilançonun
ticaret sicili müdürlüðüne tevdi edilmesi ile tasfiye sona ermiþ kabul edilir ve unvan ticaret sicilinden silinerek
Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde ilan
edilir.
(11) Dördüncü fýkra uyarýnca yapýlan ihtar ve ilana raðmen, süresi içinde cevap vermeyen veya
tasfiye memurunu bildirmeyen
yahut durumunu kanuna uygun hâle getirmeyen veya faaliyette bulunduðunu adres ve kanýtlarýyla birlikte bildirmeyen þirket ve kooperatiflerin unvaný ticaret sicilinden resen silinir. Resen
unvaný silinen þirket ve kooperatifler, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ile ilgili odanýn internet sitesinde ilan edilir.
(12) Altýncý fýkranýn (b) bendi, dokuzuncu fýkra ve onbirinci fýkra uyarýnca ticaret sicilinden unvanlarý silinecek þirket
veya kooperatiflerin borçlarý, unvanlarýnýn silinmesine engel teþkil etmez. Ancak, ticaret sicilinden kaydý silinen anonim þirketler ve kooperatiflerin kanuni temsilcileri ile
limited þirket ortaklarýnýn, silinme tarihinden önceki kamu borçlarýndan doðan sorumluluklarý, 21/7/1953 tarihli ve 6183
sayýlý Amme Alacaklarýnýn Tahsil Usulü Hakkýnda Kanun kapsamýnda devam eder.
(13) Bu madde uyarýnca yapýlacak tescil ve kayýt silme iþlemleri her türlü harçtan, bu iþlemler için
düzenlenecek kaðýtlar
damga vergisinden müstesnadýr.
(14) Bu madde kapsamýnda Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayýmlanacak olan ilanlardan ücret alýnmaz.
(15) Bu maddede düzenlenmeyen hususlarda ilgili kanun ve esas sözleþmelerde öngörülen usullere göre hareket edilir. Bu madde gereðince
tasfiye edilmeksizin unvaný silinen þirket veya kooperatiflerin ortaya çýkabilecek malvarlýðý, unvana iliþkin kaydýn silindiði tarihten itibaren on yýl sonra Hazineye intikal eder. Hazine
bu þirket ve kooperatiflerin borçlarýndan sorumlu tutulmaz. Tasfiye memurlarýnýn sorumluluklarý konusunda, özel kanunlardaki sorumluluða iliþkin
hükümler saklý kalmak kaydýyla bu Kanun veya Kooperatifler Kanunu hükümleri uygulanýr. Ticaret sicilinden kaydý silinen þirket veya kooperatifin
alacaklýlarý ile hukuki menfaatleri bulunanlar haklý sebeplere dayanarak silinme tarihinden itibaren
beþ yýl içinde mahkemeye baþvurarak þirket veya kooperatifin ihyasýný isteyebilir.
(16) Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý bu maddenin uygulanmasýna iliþkin düzenlemeleri yapmaya yetkilidir.
GEÇÝCÝ MADDE 8 – (1) 1524 üncü maddenin yürürlüðe girdiði tarihten önce
kurulan denetime tabi sermaye þirketlerinden internet sitesine sahip olanlar
söz konusu maddenin yürürlüðünden itibaren üç ay içinde internet sitelerinin belli bir bölümünü 1524 üncü maddedeki içeriklerin yayýmlanmasýna özgülemek, internet sitesi olmayanlar ise ayný süre
içinde internet sitesi açmak ve bu sitenin belli bir bölümünü anýlan maddedeki içeriklerin yayýmlanmasýna
özgülemek zorundadýr.
GEÇÝCÝ MADDE 9 – (1) Bu Kanunun göreve iliþkin hükümleri, bu Kanunun yürürlüðe
girdiði tarihten önce açýlmýþ olan davalarda uygulanmaz. Bu davalar, açýldýklarý tarihte yürürlükte
bulunan Kanun hükümlerine tabidir.”
MADDE 39
–6102 sayýlý Kanunun 1534 üncü maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “; geçici 2 nci ve geçici 3 üncü maddeler ise bu Kanunun yayýmý ile birlikte” ibaresi ile üçüncü fýkrasýnda yer alan “Küçük
ve orta ölçekli sermaye þirketleri ile” ibaresi madde metninden çýkarýlmýþ, ikinci fýkrasýnýn (a)
bendi yürürlükten kaldýrýlmýþ ve maddeye aþaðýdaki fýkra eklenmiþtir.
“(5) 39 uncu maddenin ikinci fýkrasýnýn ikinci, üçüncü ve dördüncü cümleleri
1/1/2014 tarihinde
yürürlüðe girer.”
MADDE 40 –6102 sayýlý Kanunun;
1) 24 üncü maddesinin ikinci fýkrasýnda yer alan “tüzükle” ibaresi “Kanunun 26 ncý
maddesine göre çýkarýlacak yönetmelikte”, üçüncü fýkrasýnda yer alan “yönetmelikle” ibaresi “tebliðle”,
2) 25 inci maddesinin birinci
fýkrasýnýn ikinci cümlesinde yer alan “tüzükte” ibaresi “Kanunun 26 ncý maddesine göre
çýkarýlacak yönetmelikte”,
3) 26 ncý maddesinin baþlýðýnda yer alan “Tüzük” ibaresi “Yönetmelik”,
birinci fýkrasýnda yer alan “bir tüzükle” ibaresi “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnca hazýrlanan
ve Bakanlar Kurulunca çýkarýlacak yönetmelikte”,
4) 27 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “memurluklarý” ibaresi “müdürlükleri”, “evraklarýnýn” ibaresi “evrakýnýn” ve “bir” ibaresi “birer”,
5) 35 inci maddesinin
üçüncü fýkrasýnda yer alan “tüzükte” ibaresi “Kanunun 26 ncý maddesine göre
çýkarýlacak yönetmelikte”,
6) 145 inci maddesinin
üst baþlýðý“4. Birleþme sözleþmesi ve birleþme raporu”,
7) 147 nci maddesinin
dördüncü fýkrasýnda yer alan “küçük” ibaresi “küçük ve orta”,
8) 149 uncu maddesinin
beþinci fýkrasýnda yer alan “küçük” ibaresi “küçük ve orta”,
9) 156 ncý maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “, 148 inci maddede yeralan birleþme sözleþmesini denetletme hakký ile”
ibaresi “ve”,
10) 166 ncý maddesinin üst baþlýðý“3. Bölünme belgelerini inceleme hakký”,
11) 169 uncu maddesinin
dördüncü fýkrasýnda yer alan “küçük” ibaresi “küçük ve orta”,
12) 171 inci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “küçük” ibaresi “küçük ve orta”,
13) 186 ncý maddesinin üçüncü fýkrasýnda yer alan “küçük” ibaresi “küçük
ve orta”,
14) 310 uncu maddesinin ikinci ve
üçüncü fýkralarýnda yer alan “bir iþlem denetçisi” ibareleri “bilirkiþi”,
15) 398 inci
maddesinin; birinci fýkrasýnýn birinci cümlesinde yer alan “Türkiye Muhasebe” ibaresi “Türkiye Denetim”
ve ayný fýkrada yer alan “geçici 2 nci ve geçici 3 üncü maddelerde öngörülen
kurul ve kurumun belirlendiði” ibaresi “Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunun belirlediði”, dördüncü
fýkrasýnda yer alan “geçici 2 nci ve geçici 3 üncü maddelerde öngörülen kurul
ve kurum tarafýndan” ibaresi “Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartlarý Kurumunca”,
16) 422 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “memurluðuna” ibaresi “müdürlüðüne”,
17) 431 inci maddesinin birinci
fýkrasýnýn ikinci cümlesinde yer alan “ikinci” ibaresi “beþinci”,
18) 462 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “iþlem denetçisinin” ibaresi “yönetim kurulunun” ve “iþlem
denetçisi” ibaresi “yönetim kurulu”,
19) 471 inci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “beyannamesi” ibaresi “beyannamesini”,
20) 1526 ncý maddesinin üçüncü fýkrasýnýn üçüncü cümlesinde ve beþinci fýkrasýnda yer alan “tüzükte” ibareleri “yönetmelikte”,
þeklinde
deðiþtirilmiþtir.
MADDE 41 –6102 sayýlý Kanunun;
1) 65 inci maddesinin
dördüncü fýkrasýnda yer alan “; þu þartla ki, muhasebenin bu tutuluþ biçimleri ve bu konuda
uygulanan yöntemler Türkiye Muhasebe Standartlarýna uygun olmalýdýr”,
2) 174 üncü maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “tirajý ellibinin üstünde olan ve yurt düzeyinde
daðýtýmý yapýlan en az üç gazetede”,
3) 175 inci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “bir iþlem denetçisinin raporuyla”,
4) 207 nci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “iþlem denetçisi,”,
5) 336 ncý maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “ile iþlem denetçisi raporu,”,
6) 343 üncü maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “, iþlem denetçisi”,
7) 349 uncu maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “kuruluþu inceleyen iþlem denetçisine ve”,
8) 353 üncü maddesinin beþinci fýkrasýnda yer alan “tirajý ellibinin üzerinde olan ve yurt düzeyinde
daðýtýmý yapýlan en az bir gazetede ilan eder;”,
9) 401 inci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “ve denetleme konusu çerçevesinde iþlem denetçisi”,
10) 407 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “ve kendilerini ilgilendiren konularda iþlem denetçisi”,
11) 457 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnýn (d) bendinde yer alan “Sermaye artýrýmýný inceleyen iþlem denetçisi ile”,
12) 461 inci maddesinin
üçüncü fýkrasýnda yer alan “gazete ile tirajý
en az ellibin olan ve yurt düzeyinde daðýtýmý yapýlan bir”,
13) 471 inci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “ile denetleme doðrulamasýný”,
14) 473 üncü maddesinin ikinci fýkrasýnda yer alan “Ýþlem denetçisinin raporuyla,”, üçüncü
fýkrasýnda yer alan “iþlem denetçisi raporunun sonucu açýklanarak”,
15) 505 inci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “ve bununla ilgili iþlem denetçisi seçmek”,
16) 553 üncü maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “kusurlarýnýn bulunmadýðýný ispatlamadýkça,”,
17) 586 ncý maddesinin ikinci fýkrasýnýn (b) bendinde yer alan “ve Bakanlýkça istenilmesi hâlinde 351 inci madde uyarýnca
hazýrlanmýþ iþlem denetçisi raporu”,
18) 587 nci maddesinin birinci
fýkrasýnýn (i) bendinde yer alan “, denetçinin yeminli mali müþavir veya serbest muhasebeci mali müþavir olmasý hâlinde adý,
soyadý, yerleþim yeri, meslek odasý numarasý”,
19) 605 inci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “ve bu durumun iþlem denetçisi tarafýndan doðrulanmýþ bulunmasý”,
20) 616 ncý maddesinin birinci fýkrasýnýn (c) bendinde yer alan “iþlem denetçileri de dâhil olmak üzere,”,
21) 635 inci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “ve iþlem denetçileriyle”,
ibareleri
madde metninden çýkarýlmýþtýr.
MADDE 42 –6102 sayýlý Kanunda yer alan;
1) “Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý”, “Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnýn”, “Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýnca”, “Sanayi
ve Ticaret Bakanlýðýndan”, “Sanayi ve Ticaret Bakanlýðýna” ibareleri sýrasýyla “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý”, “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnýn”, “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýnca”, “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýndan”, “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðýna”,
2) “Ulaþtýrma Bakanlýðýnca” ibareleri “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðýnca”,
3) “Denizcilik Müsteþarlýðý”, “Denizcilik Müsteþarlýðýnýn”, “Denizcilik
Müsteþarlýðýnca”, “Denizcilik Müsteþarlýðýna”, “Denizcilik Müsteþarlýðýndan” ibareleri sýrasýyla “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðý”, “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðýnýn”, “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðýnca”, “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðýna”, “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme
Bakanlýðýndan”,
þeklinde
deðiþtirilmiþtir.
MADDE 43 –6102 sayýlý Kanunun;
1) 84 üncü maddesinin birinci fýkrasýnýn son cümlesi,
2) 148 inci
maddesi,
3) 149 uncu maddesinin birinci
fýkrasýnýn (c) bendi,
4) 170 inci
maddesi,
5) 171 inci maddesinin birinci
fýkrasýnýn (c) bendi,
6) 187 nci
maddesi,
7) 188 inci maddesinin birinci
fýkrasýnýn (c) bendi,
8) 193 üncü maddesinin ikinci fýkrasý,
9) 341 inci
maddesi,
10) 351 inci
maddesi,
11) 359 uncu maddesinin birinci
fýkrasýnýn son cümlesi ile üçüncü fýkrasýnýn ikinci ve üçüncü
cümleleri,
12) 458 inci
maddesi,
13) 469 uncu
maddesi,
14) 479 uncu maddesinin
üçüncü fýkrasýnýn (b) bendi,
15) 524 üncü maddesi,
16) 525 inci
maddesi,
17) 526 ncý maddesi,
18) 563 üncü maddesi,
19) 615 inci
maddesi,
20) 628 inci
maddesi,
21) 642 nci maddesinin ikinci
fýkrasý,
22) 832 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnýn ikinci cümlesi,
23) 1523 üncü maddesinin ikinci fýkrasýnýn (a) bendi,
24) Geçici 2 nci maddesi,
25) Geçici 3 üncü maddesi,
26) Geçici 5 inci maddesi,
yürürlükten
kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 44 –14/1/2011
tarihli ve 6103 sayýlý Türk Ticaret Kanununun Yürürlüðü ve Uygulama Þekli Hakkýnda Kanunun 28 inci maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “yayýmý” ibaresi “yürürlük”, “onsekiz” ibaresi “oniki”þeklinde ve beþinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde deðiþtirilmiþtir.
“(5) Türk Ticaret Kanununun 479 uncu maddesinin üçüncü fýkrasýnýn (c) bendi, anýlan Kanunun yürürlüðe girdiði tarihten itibaren bir yýl sonra uygulanýr.”
MADDE 45 –6103 sayýlý Kanunun 42 nci maddesinin birinci fýkrasý aþaðýdaki þekilde ve ikinci fýkrasýnda yer alan “yayýmlanýncaya” ibaresi “yürürlüðe girinceye”þeklinde deðiþtirilmiþtir.
“(1) Türk Ticaret Kanunu veya bu Kanun uyarýnca hazýrlanacak tüzük ve yönetmelikler, Türk Ticaret Kanununun yürürlüðü tarihinden itibaren altý ay içinde yürürlüðe konulur.”
MADDE 46 –6103 sayýlý Kanunun;
1) 12 nci maddesinin birinci
fýkrasýnýn son cümlesinde ve üçüncü fýkrasýnýn son cümlesinde yer alan “Ticaret
Sicili Tüzüðünde” ibareleri “Türk Ticaret Kanununun 26 ncý maddesine göre çýkarýlacak yönetmelikte”,
2) 17 nci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “Ticaret Sicili Tüzüðüyle” ibaresi “Türk Ticaret Kanununun 26 ncý maddesine göre
çýkarýlacak yönetmelikte”,
3) 18 inci maddesinin ikinci
fýkrasýnda yer alan “Ticaret Sicili Tüzüðüyle” ibaresi “Türk Ticaret Kanununun 26 ncý maddesine göre
çýkarýlacak yönetmelikte”,
4) 20 nci maddesinin üçüncü fýkrasýnda yer alan “Ticaret Sicili Tüzüðüyle” ibaresi “Türk Ticaret Kanununun 26 ncý maddesine göre çýkarýlacak yönetmelikte”,
5) 22 nci maddesinin birinci
fýkrasýnda yer alan “yayýmý tarihinden itibaren onsekiz” ibaresi “yürürlük tarihinden itibaren oniki”,
6) 26 ncý maddesinin birinci fýkrasýnda yer alan “altý” ibareleri “oniki”,
þeklinde
deðiþtirilmiþtir.
MADDE 47 – 6103 sayýlý Kanunun;
1) 12 nci maddesinin
dördüncü fýkrasý,
2) 13 üncü maddesi,
3) 24 üncü maddesi,
4) 25 inci maddesinin birinci
fýkrasýnýn son cümlesi,
yürürlükten
kaldýrýlmýþtýr.
MADDE 48 –6103 sayýlý Kanunda yer alan;
1) “Sanayi ve Ticaret Bakanlýðý” ibareleri “Gümrük ve Ticaret Bakanlýðý”,
2) “Denizcilik Müsteþarlýðý” ibaresi “Ulaþtýrma, Denizcilik ve Haberleþme Bakanlýðý”,
þeklinde
deðiþtirilmiþtir.
MADDE 49 –Bu Kanun 1/7/2012 tarihinde yürürlüðe girer.
MADDE 50 –Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.