1 Seri Nolu Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu
Tebliğ’in amacı, 15/6/2012 tarihli ve 2012/3305 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile yürürlüğe konulan Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararın
uygulanmasına ilişkin usul ve esasları tespit etmektir.
Tanımlar
MADDE 2 –
(1)
Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararda yer alan tanımlara ek olarak bu
Tebliğ’de geçen;
a) Bölgeler:
Kararda belirtilen bölgeleri,
b) Entegrasyon:
Mal ve hizmet üreten tesislerin mevcut üretim hatlarında elde edilen nihai ürüne
bütünleyici nitelikte ara malı verecek ve/veya üretilmekte olan nihai ürünü ara
malı olarak kullanabilecek şekilde, mevcut tesise ileri ve/veya geriye doğru
entegre olan, yatırımın konusu ve projenin özelliği dikkate alınarak kaideten
aynı il sınırları içinde veya aynı yerde ve aynı tesis bünyesinde olan
yatırımları,
c) İşletmeye
geçiş tarihi: Yatırım süresinin (ek süre dahil) bitiş tarihini veya bu tarihten
önce tamamlama vizesi için müracaat edilmiş ise müracaat
tarihini,
ç) Karar:
15/6/2012 tarihli ve 2012/3305 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararını,
d) Komple yeni
yatırım: Mal ve hizmet üretimine yönelik olarak ana makine ve teçhizat ile
yardımcı tesisleri içeren, gerektiğinde arazi-arsa ve bina-inşaat harcamalarını
da ihtiva eden, yatırımın yapılacağı yerde aynı üretim konusunda mevcut tesisi
veya mevcut tesisi ile altyapı bütünlüğü bulunmayan
yatırımları,
e)
Modernizasyon: Mevcut tesislerin üretim hatlarında teknik ve/veya ekonomik
ömrünü tamamlamış makine ve teçhizata uygun parçaların eklenmesini veya mevcut
makine ve teçhizatın yenileri ile değiştirilmesini, tesiste eksik kalmış
bölümlerin tamamlanmasını, nihai ürünün doğrudan kalitesinin yükseltilmesini
veya modelinin değiştirilmesini içeren yatırımları,
f) Oda: Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı ticaret odalarını, ticaret ve sanayi
odalarını ve sanayi odalarını,
g) Tevsi:
Mevcut bir yatırıma üretim hattı veya makine ve teçhizat ilavesiyle kapasitenin
artırılmasına yönelik olan ve mevcut tesis ile alt yapı müşterekliği oluşturarak
bir bütün teşkil eden yatırımları,
ğ) Ürün
çeşitlendirme: Mevcut tesisler ile altyapı müşterekliği olan, aynı işletmede
mevcut makine ve teçhizata yapılacak ilave yatırımla farklı bir nihai ürün elde
edilmesine yönelik yatırımları,
ifade
eder.
Teşvik belgesi
MADDE 3 –
(1) Teşvik
belgesi, yatırımın karakteristik değerlerini ihtiva eden, yatırımın bu değerler
ve tespit edilen şartlara uygun olarak gerçekleştirilmesi halinde üzerinde
kayıtlı destek unsurlarından istifade imkanı sağlayan bir belge olup Kararın
amaçlarına uygun olarak gerçekleştirilecek yatırımlar için
düzenlenir.
(2) Teşvik
belgesinin düzenlenmiş olması teşvik belgesi kapsamında gerçekleştirilecek
yatırımlarla ilgili olarak diğer mevzuat gereği kamu kurum ve kuruluşlarından
alınması gerekli izin ve ruhsat gibi belgelerin verilmesi gerekliliğine mesnet
teşkil etmeyeceği gibi söz konusu belgelerin temin edilmesi gerekliliğini de
ortadan kaldırmaz.
Müracaat
MADDE 4 –
(1) Gerçek
kişiler, adi ortaklıklar, sermaye şirketleri, kooperatifler, birlikler, iş
ortaklıkları, kamu kurum ve kuruluşları (genel ve özel bütçeli kurum ve
kuruluşlar, il özel idareleri, belediyeler ve kamu iktisadi teşebbüsleri ile
bunların sermaye bileşimindeki hisse oranları yüzde elliyi geçen kurum ve
kuruluşlar) ve kamu kuruluşu niteliğindeki meslek kuruluşları, dernekler ve
vakıflar ile yurt dışındaki yabancı şirketlerin Türkiye’deki şubeleri teşvik
belgesi düzenlenmesi için müracaat edebilir.
(2) Kuruluş
süreci tamamlanmamış tüzel kişiler adına yapılacak teşvik belgesi müracaatları
değerlendirmeye alınmaz.
Müracaat mercii
MADDE 5
– (1) Teşvik
belgesi düzenlenebilmesi için Bakanlığa müracaat edilir. Ancak, genel teşvik
uygulamaları kapsamında yer alan, sabit yatırım tutarı onmilyon Türk Lirasını
aşmayan ve EK-4’te belirtilen yatırımlar için firmanın tercihine bağlı olarak
yatırımın yapılacağı yerdeki yerel birimlere de müracaat
edilebilir.
(2) Teşvik
belgelerinin geçerlilik süresi içerisindeki işlemlerle ilgili müracaatlar,
teşvik belgesi müracaatını değerlendiren ilgili kuruma yapılır. Müracaatlar, bu
Tebliğde belirtilen esaslar çerçevesinde değerlendirilerek ilgili merci
tarafından sonuçlandırılır. Ancak devir, satış, ihraç, kiralama ve yatırımcı
talebine istinaden yapılan iptaller dışındaki teşvik belgesi iptali işlemlerine
ilişkin müracaatlar ile yatırım konusu değişikliği ve yatırımın nakli
konusundaki talepler Genel Müdürlüğün görüşü alınarak
sonuçlandırılır.
Teşvik belgesi müracaatında aranacak belgeler
MADDE 6 –
(1) Teşvik
belgesi düzenlenebilmesi için yapılacak müracaatlarda aşağıda belirtilen
belgeler aranır.
a) Yatırımcıyı
temsil ve ilzama yetkili kişi veya kişilerce imzalı müracaat
dilekçesi.
b) Yatırımcıyı
temsil ve ilzama yetkili kişilere ait noter tasdikli imza sirküleri, kamu
kurumları ve şahıs şirketleri ile gerçek kişiler için imza
beyannamesi.
c) EK-1’deki
örneğe uygun olarak hazırlanmış, her sayfası yatırımcıyı temsil ve ilzama
yetkili kişi veya kişilerce imzalı ve kaşeli yatırım bilgi formu ve taahhütname
ile makine ve teçhizat listeleri.
ç) Bakanlığa
yapılacak müracaatlarda, dörtyüz Türk Lirası tutarındaki meblağın Bakanlık Döner
Sermaye İşletmesine ait EK-9’da belirtilen hesaba yatırıldığına dair belge,
müracaatın yerel birimlere yapılması durumunda, yukarıda belirtilen meblağın yüz
Türk Lirası tutarındaki kısmının ilgili yerel birim hesabına yatırıldığına,
bakiye kısmının ise Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi hesabına yatırıldığına dair
belge.
d) Firmanın
ortaklık yapısı, sermaye miktarı ve faaliyet konuları açısından nihai durumunu
gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi veya Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Sicil
Gazetesi aslı veya noterden veya sicil merciinden tasdikli
örneği.
e) Kamu kurum
ve kuruluşları tarafından yapılacak müracaatlar hariç olmak üzere, 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
uyarınca Türkiye genelinde Sosyal Güvenlik Kurumuna muaccel olmuş prim ve idari
para cezası borçlarının bulunmadığına veya tecil ve/veya taksitlendirildiğine ya
da yapılandırıldığına ve yapılandırmanın bozulmadığına dair Sosyal Güvenlik
Kurumunun ilgili birimlerinden alınacak yazı veya Kurumun elektronik bilgi
iletişim ortamından alınacak barkodlu çıktı.
f) 9/8/1983
tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa istinaden, sadece 17/7/2008 tarihli ve
26939 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi
Yönetmeliği eki listelerde yer alan “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu
Kararı” veya “Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir Kararı” şartı
aranması gereken yatırım konuları için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan alınan
Karar ve/veya Karara ilişkin yazı.
g) Teşvik
belgesi talebinde bulunulmadan önce yatırımın karakteristiğine bağlı olarak
ilgili mevzuatı gereği diğer kamu kurum ve kuruluşlarından alınması gereken ve
EK-2’de belirtilen bilgi ve belgeler.
ğ) Stratejik
yatırımlar için ayrıca, yatırım konusu ile ilgili olarak sektörel, mali ve
teknik analizlerin yanında 10 uncu maddede belirtilen kriterlerin her birinin
yerine getirildiğini tevsik eden bilgi, belge, hesap ve tabloları içeren
fizibilite raporu.
h) Yatırımın
sektörüne, büyüklüğüne veya teşvik uygulamalarına bağlı olarak Genel Müdürlükçe
talep edilebilecek diğer bilgi ve belgeler.
Teşvik belgesi müracaatının değerlendirilmesi
MADDE 7 –
(1) Teşvik
belgesi düzenlenmesi talep edilen yatırım projelerinin, makro ekonomik
politikalar, arz-talep dengesi, sektörel, mali ve teknik yönden yapılacak
değerlendirme ve gerektiğinde ilgili kurum, kurul ve kuruluşlardan alınacak
görüşler sonucunda uygun bulunması halinde, yatırıma ait teşvik belgesi ile
ithal ve yerli makine ve teçhizat listeleri Genel Müdürlükçe
onaylanır.
(2) Yerel
birimlere yapılan müracaatlarla ilgili olarak yerel birimler, yapılan
değerlendirme sonucunda uygun görülen yatırım projeleri
için;
a) Yapılan
müracaata istinaden düzenlenen ve yerel birim yetkililerinin paraf ve imzalarını
haiz yatırım projesi değerlendirme formunu,
b) Yerel
birimce onaylı üçer nüsha teşvik belgesi ve eki makine ve teçhizat
listelerini,
Genel Müdürlüğe
gönderirler. Genel Müdürlükçe de uygun görülen yatırımlara ilişkin teşvik
belgeleri onaylanarak bir nüshası muhafaza edilmek, bir nüshası da yatırımcıya
verilmek üzere iki nüshası ilgili yerel birime iletilir.
(3) Yerel
birimin yaptığı değerlendirme sonucunda uygun görülmeyen yatırım projeleri ile
ilgili ihtilaflı durumlarda Genel Müdürlüğün görüşü doğrultusunda işlem
yapılır.
(4) Yatırım
bilgi formunda yer alan ve teşvik belgesinin düzenlenmesine mesnet teşkil edecek
bilgilerin eksik ve/veya çelişkili olması halinde, yatırımcının müracaatı
değerlendirmeye alınmaz. Bu durumun giderilmesine yönelik müracaatlar, en son
müracaatın yapıldığı tarihte yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri çerçevesinde
değerlendirilir.
(5) Müracaat
ekinde ibraz edilen bilgi ve belgelerin doğruluğundan yatırımcılar sorumlu olup,
yatırımın herhangi bir aşamasında aksinin tespiti halinde, Genel Müdürlükçe
teşvik belgesi iptal edilebileceği gibi belge iptalini gerektirmeyen durumlarda
belge kapsamında sağlanan desteklerden bir kısmı müeyyide uygulanmak suretiyle
geri alınır.
Teşvik belgesi kapsamında değerlendirilmeyen harcamalar
MADDE 8 –
(1) Müracaat
tarihinden önce gerçekleştirilmiş bulunan yatırım harcamaları teşvik belgesi
kapsamında değerlendirilmez.
(2) Teşvik
belgesi kapsamında;
a) Kararın 9
uncu maddesinin birinci fıkrasında belirtilenler hariç olmak üzere ham madde,
ara malı ve işletme malzemesi,
b) Kullanılmış
yerli makine ve teçhizat,
c) Karayolu
nakil vasıtaları ve her türlü binek araçları (sağlık ve belediye hizmetlerinde
kullanılan araçlar, trafiğe çıkamayacak nitelikte olup apron veya limanda
kullanılan araçlar ve madencilik ve hazır beton yatırımlarında kullanılan
araçlar ile Kararın 9 uncu maddesinin yedinci fıkrasında belirtilen araçlar
hariç),
ç) Havayolu ile
yük ve/veya yolcu taşımacılığına yönelik yatırımlar dışındaki diğer yatırımlar
için uçak ve helikopter,
d) Porselenden,
seramikten ve camdan mamul sofra ve mutfak eşyası,
değerlendirmeye
alınmaz.
(3) Bu maddenin
ikinci fıkrasında belirtilenler dışında, teşvik belgesi kapsamında
değerlendirilmeyecek harcamalar sektörel özellikler dikkate alınarak proje
bazında belirlenir.
(4) Teşvik
belgelerine ait ithal ve yerli makine ve teçhizat listelerinde inşaat
malzemelerine yer verilmez.
Yatırım cinsleri
MADDE 9 –
(1) Teşvik
belgeleri kapsamında yapılacak yatırım cinsleri komple yeni, tevsi,
modernizasyon, ürün çeşitlendirme ve entegrasyondan
oluşur.
(2) Komple
yeni, tevsi, modernizasyon ve ürün çeşitlendirme cinslerindeki yatırımların,
aynı işletmede veya aynı organize sanayi bölgesinde olması gerekir. Bu hüküm,
ilgili olduğu kararlardaki lehe gelen hükümler saklı kalmak kaydı ile daha
önceki kararlara göre düzenlenen teşvik belgeleri kapsamı yatırımlara da
uygulanır.
(3) Hazır giyim
yatırımlarında, mevcut tesislerde makine ve teçhizat ilavesi nedeniyle kapasite
artışının yüzde yüzü geçmesi halinde bu yatırımlar komple yeni yatırım olarak
değerlendirilir.
(4) Entegre
hayvancılık yatırımlarında aşağıda belirtilen kriterler
aranır.
a) Süt yönlü
büyükbaş/küçükbaş hayvan yetiştiriciliği yatırımlarında, yetiştiricilik ve süt
mamulleri üretimi başlangıç olmak kaydıyla, proje bazında yem ünitesi (yem
bitkileri yetiştiriciliği ve/veya yem üretimi) ve/veya soğuk hava
deposu.
b) Et yönlü
büyükbaş/küçükbaş besicilik yatırımlarında, yetiştiricilik ve kesimhane
başlangıç olmak kaydıyla, soğuk hava deposu ve/veya proje bazında yem ünitesi
(yem bitkileri yetiştiriciliği ve/veya yem üretimi) ve/veya et mamulleri
üretimi.
c) Damızlık
büyükbaş/küçükbaş hayvan yetiştiriciliği yatırımlarında, yetiştiricilik ve proje
bazında yem ünitesi (yem bitkileri yetiştiriciliği ve/veya yem
üretimi).
ç) Damızlık
kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında, damızlık tavuk veya hindi
yetiştiriciliği ve kuluçkahane ile proje bazında yem
üretimi.
d) Et yönlü
kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında, hindi veya et yönlü tavuk
yetiştiriciliği ve kesimhane başlangıç olmak kaydıyla, ileri işleme ve/veya
soğuk hava deposu ve/veya yem tesisi.
e) Yumurta
yönlü kanatlı yetiştiriciliği yatırımlarında, yumurta tavuğu yetiştiriciliği
başlangıç olmak kaydıyla, yem tesisi ve/veya soğuk hava deposu ve/veya yumurta
tasnif ve paketleme ünitesi.
Stratejik yatırımlar
MADDE 10 –
(1) Aşağıda yer
alan kriterlerin tamamını birlikte sağlayan, ithalat bağımlılığı yüksek
ürünlerin üretimine yönelik yatırımlar stratejik yatırım olarak
değerlendirilir.
a) Asgari sabit
yatırım tutarının ellimilyon Türk Lirasının üzerinde olması (münhasıran bu
yatırımların enerji ihtiyacını karşılamak üzere gerçekleştirilecek doğalgaza
dayalı olmayan enerji yatırımlarının tesis kurulu gücü ile orantılanacak kısmı
yatırım tutarına dahil edilir).
b) Teşvik
belgesine konu yatırımda üretilecek ürünle ilgili yurtiçi toplam üretim
kapasitesinin, aynı ürünün ithalatından az olması.
c) Teşvik
belgesi kapsamında gerçekleştirilecek yatırımla asgari yüzde kırk oranında katma
değer sağlanması.
ç) Yatırım
konusu tesiste üretilecek ürünle ilgili son bir yıl içerisinde gerçekleşen
toplam ithalat tutarının ellimilyon ABD Dolarının üzerinde olması (ithalat
miktarının tespitinde, müracaat tarihinden önce yayımlanmış son oniki aylık
resmi veriler esas alınır).
(2) Birinci
fıkrada yer alan kriterlerin değerlendirilmesinde, EK-10’da belirtilen esaslar
dikkate alınır.
(3) Yurt içinde
üretimi bulunmayan ürünlerin üretimine yönelik yatırımlarda birinci fıkranın (ç)
bendi, rafineri ve petrokimya yatırımlarında ise (c) bendi hükmü
uygulanmaz.
(4) Stratejik
yatırımlar için istenilen fizibilite raporunda, yatırıma konu ürünle ilgili yurt
içi üretim kapasitesi, ithalat miktarı ve yatırımla oluşturulacak katma değere
ilişkin detaylı bilgi ve analizlerin bulunması gerekir. Aksi takdirde
müracaatlar değerlendirmeye alınmaz.
(5) Projenin
değerlendirilmesine esas teşkil etmek üzere münhasıran yatırıma konu ürüne
yönelik bilgiler ve hesaplamalar gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşlardan teyit
edilir.
(6) Genel
Müdürlükçe yapılan incelemede stratejik yatırımların teşviki kapsamında
değerlendirilen yatırım projeleri ön inceleme raporu ile birlikte Komisyonun
onayına sunulur.
(7) Stratejik
yatırımların teşvikine yönelik başvurularda nihai karar yetkisi Komisyona
aittir. Komisyon, bu kapsamdaki projeleri değerlendirmek üzere tüm üyelerin
katılımı ile toplanır ve oy birliği ile karar alır.
(8) Komisyon
tarafından stratejik yatırım olduğuna karar verilen yatırım projeleri için Genel
Müdürlükçe teşvik belgesi düzenlenir.
(9) Genel
Müdürlük tarafından gerçekleştirilen ön inceleme veya Komisyonca verilen nihai
karar sonucunda stratejik yatırımların teşviki kapsamında değerlendirilmesi
uygun bulunmayan yatırım projeleri reddedilir veya yatırımcı talebine istinaden
Karar kapsamında yer alan diğer teşvik uygulamaları çerçevesinde
değerlendirilebilir.
(10) Birinci
fıkrada yer alan kriterlere ilişkin yapılan değerlendirmede kullanılan verilerin
piyasa şartları gereği bilahare değişmesi durumunda, desteklerle ilgili herhangi
bir değişiklik yapılmaksızın belge geçerliliğini muhafaza
eder.
Başlamış işlemler ve mahrece iade
MADDE 11 –
(1) Yatırım
süresi içerisinde ilgili kambiyo mevzuatında yer alan ödeme şekillerinden
herhangi biri ile ithalat işlemlerine başlanılmış veya bedeli kısmen ya da
tamamen ödenmiş ancak ithalatı gerçekleştirilememiş makine ve teçhizatın
ithaline, yatırım süresi bitiş tarihini izleyen dört ay içerisinde, gümrük
idarelerince belge kapsamında sağlanan destek unsurları uygulanmak suretiyle
izin verilir.
(2) Teşvik
belgesinin yatırım süresi içerisinde;
a) Evsafa uygun
çıkmaması sonucu, eşyanın serbest dolaşıma girişini müteakip garanti süresi
içinde yurt dışı edilecek makine ve teçhizatın,
b) Tamir, bakım
veya diğer nedenlerle yurt dışına gönderilecek makine ve
teçhizatın,
mahrece iade
işlemleri için doğrudan gümrük idaresine müracaat edilir. Bu yöndeki talepler
ilgili gümrük idaresince, gümrük mevzuatı çerçevesinde sonuçlandırılır. Mahrece
iade işlemine konu yatırım mallarının yurt dışı edilmesinden itibaren bir yıl
içerisinde aynısı veya yenisinin yurda giriş işlemleri, Genel Müdürlüğün
herhangi bir iznine tabi olmaksızın gümrük vergisi muafiyeti ile katma değer
vergisi istisnasından yararlandırılmak suretiyle doğrudan gümrük idarelerince
sonuçlandırılır.
Kullanılmış makine ve teçhizat ithali
MADDE 12 –
(1) Kullanılmış
makine ve teçhizat temininde, Karar hükümleri ve sektörel kısıtlamalar göz önüne
alınarak;
a) İthalat
Rejimi Kararı uyarınca yayımlanan Kullanılmış veya Yenileştirilmiş Olarak İthal
Edilebilecek Bazı Maddelere İlişkin Tebliğ hükümleri uyarınca ithali mümkün olan
makine ve teçhizat (karayolu nakil vasıtaları hariç),
b) İthalat
Rejimi Kararının 7 nci maddesi uyarınca ithaline izin verilen makine ve
teçhizat,
teşvik belgesi
kapsamında ithal edilebilir.
(2) Kullanılmış
komple tesislerin (karayolu nakil vasıtaları hariç) ithaline yönelik talepler,
Genel Müdürlükçe proje bazında değerlendirilir. Teşvik belgesi kapsamında
ithaline izin verilen bu tesisler, yatırım konusuna bağlı olarak yardımcı
tesislerden bağımsız, bir mal veya hizmeti üretebilecek komple bir hattan veya
teşvik belgesinde kayıtlı üretimi yapabilecek bir veya birden fazla makine ve
teçhizattan da oluşabilir. Ancak, farklı firmalardan temin edilen münferit
makine ve teçhizat ile tesis oluşturulamayacağı gibi, söz konusu tesislerin
revizyon ve ticareti ile iştigal eden firmalardan da teşvik belgesi kapsamında
ithalat yapılamaz.
(3) Kullanılmış
komple tesis taleplerinin değerlendirilebilmesi için yatırımcıların, tesise ait
makine ve teçhizatın model ve imal yıllarını da gösterir dökümlü fatura veya
proforma fatura asılları ile birlikte Bakanlığa müracaat etmeleri
gerekir.
(4) Bakanlıkça
görevlendirilecek en az iki en fazla üç personelin komple tesisin bulunduğu
ülkede yapacakları ekspertiz neticesinde uygun görülmesi halinde, kullanılmış
komple tesisin teşvik belgesi kapsamında ithaline izin
verilebilir.
(5)
Türkiye'deki serbest bölgelerden yapılacak kullanılmış komple tesis ithali
taleplerinde; Bakanlığın Serbest Bölgeler, Yurt Dışı Yatırım ve Hizmetler Genel
Müdürlüğünden alınmış mevcut tesisin faaliyet ruhsatı ile tesisin ülke içerisine
ithalinde serbest bölgeler mevzuatı açısından herhangi bir sakınca bulunmadığına
ilişkin uygunluk yazısının Genel Müdürlüğe ibrazını müteakip, Genel Müdürlük
personelince kullanılmış komple tesisin bulunduğu serbest bölgede yapılacak
ekspertiz neticesinde düzenlenecek rapora istinaden teşvik belgesi kapsamında
ithaline izin verilebilir.
(6) Kullanılmış
olarak ithal edilen makine ve teçhizatın amacı dışında kullanılması veya 21 inci
madde hükmü saklı kalmak üzere satılması halinde sağlanan destekler ilgili
mevzuat çerçevesinde geri alınır. Söz konusu makine ve teçhizat, kullanılmış
komple tesis kapsamında temin edilmiş ise dört ay içerisinde ihraç edilir veya
gümrüklerce yapılacak tüm masraflar yatırımcı tarafından karşılanmak suretiyle
tasfiye edilmek üzere gümrüklere terk edilir.
Faiz desteği
MADDE 13 –
(1) Faiz
desteği uygulamasına ilişkin esaslar, Genel Müdürlük ve aracı kurumlar arasında
imzalanan protokol ile belirlenir.
(2) Teşvik
belgesinde faiz desteği öngörülen yatırımcılar faiz desteğinden yararlanabilmek
için Genel Müdürlük ile protokol imzalayan aracı kurumlardan birine başvururlar.
Aracı kurum tarafından yapılan değerlendirme sonucunda kredi kullanımı veya
finansal kiralama sözleşmesi yapılması uygun görülen projelere ilişkin faiz
desteği müracaatları, yatırımcı adına protokolde belirtilen esaslar çerçevesinde
aracı kurumca Genel Müdürlüğe yapılır. Müracaatın, Genel Müdürlük tarafından
yapılacak değerlendirme sonucu uygun görülmesi gerekir.
(3) Aynı teşvik
belgesi kapsamı yatırım için faiz desteği uygulamasına yönelik olarak, yatırım
süresince birden fazla aracı kurum talepte bulunamaz. Faiz desteğinden
yararlandırılmaya başlanıldıktan sonra aracı kurum değiştirilmemek kaydıyla aynı
teşvik belgesi kapsamı yatırım için birden fazla itfa tablosuna göre işlem
yapılabilir. Stratejik yatırımlar için, faiz desteği uygulamasına yönelik olarak
birden fazla aracı kurum talepte bulunabilir.
(4) Faiz
desteği ödemesinin yapılabilmesi için;
a) 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
uyarınca Türkiye genelinde Sosyal Güvenlik Kurumuna muaccel olmuş prim ve idari
para cezası borçlarının bulunmadığının veya tecil ve/veya taksitlendirildiğinin
ya da yapılandırıldığının ve yapılandırmanın
bozulmadığının,
b) 21/7/1953
tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 22/A
maddesi uyarınca Maliye Bakanlığı tahsilat dairelerine müracaat tarihinden
önceki onbeş gün içerisinde vadesi geçmiş borcunun
olmadığının,
tevsik edilmesi
gerekmektedir.
(5) Bakanlıkça
faiz desteği ödemelerinin vadeyi takip eden ayın sonuna kadar yapılması esastır.
Ancak, Hazine nakit dengesi veya diğer zorunlu haller nedeniyle ödeme tarihinde
Bakanlıkça değişiklik yapılabilir.
Sigorta primi işveren hissesi desteği
MADDE 14 –
(1) Sigorta
primi işveren hissesi desteği, komple yeni yatırımlarda belge kapsamında
gerçekleştirilen yatırımla sağlanan istihdam, diğer yatırım cinslerinde ise
mevcuda ilave edilen istihdam için uygulanır. Komple yeni yatırım dışındaki
yatırım cinslerinde, aylık prim ve hizmet belgesinde kayıtlı işçi sayısının
mevcut istihdamın altında olması halinde ilgili ay için prim desteği
uygulanmaz.
(2) İşveren
hissesine ait primlerin karşılanabilmesi için işverenlerin çalıştırdıkları
sigortalılarla ilgili olarak 5510 sayılı Kanun uyarınca aylık prim ve hizmet
belgelerini yasal süresi içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumuna vermesi ve
sigortalıların tamamına ait sigorta primlerinin sigortalı hissesine isabet eden
tutar ile Bakanlıkça karşılanmayan işveren hissesine ait tutarı ödemiş olması
gerekir. İşveren tarafından ödenmesi gereken primlerin geç ödenmesi halinde,
Bakanlıktan Sosyal Güvenlik Kurumuna yapılacak ödemenin gecikmesinden
kaynaklanan gecikme zammı işverenden tahsil edilir.
(3) Sigorta
primi işveren hissesi desteği uygulamasına, tamamlama vizesi tarihinin Sosyal
Güvenlik Kurumuna bildirilmesini takip eden aydan itibaren başlanır. Uygulamanın
ilk başladığı ay esas alınarak teşvik belgesinde kayıtlı azami destek oranının
aşılmaması kaydıyla belgede belirtilen süre kadar yararlandırıldıktan sonra
uygulamaya son verilir.
(4) Sigorta
primi işveren hissesi desteğinin uygulanması ile ilgili işlemler Sosyal Güvenlik
Kurumunca ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütülür.
(5) Genel
Müdürlükçe, tamamlama vizesi yapılan ve sigorta primi işveren hissesi
desteğinden yararlanabilecek teşvik belgesi sahibi işletmelere ilişkin olarak
firma adı, teşvik belgesi tarih ve sayısı, yatırım yeri ve adresi, SGK işyeri
sicil numarası, yatırımın cinsi, mevcut istihdam, ilave istihdam, vergi dairesi,
vergi numarası, destekten yararlanma süresi ve azami destek tutarı Sosyal
Güvenlik Kurumu Başkanlığına bildirilir. Sosyal Güvenlik Kurumunca, destekten
yararlanacak yatırımcılar için;
a) Desteğin
uygulanacağı aya ait prim ve hizmet belgesinde belirtilen sigortalıların
tamamına ait sigorta primlerinin, sigortalı hissesine isabet eden tutar ve
Bakanlıkça karşılanmayan işveren hissesine ait tutarın tamamının
ödendiğinin,
b) 5510 sayılı
Kanun uyarınca Türkiye genelinde Sosyal Güvenlik Kurumuna muaccel olmuş prim ve
idari para cezası borçlarının bulunmadığının veya tecil ve/veya
taksitlendirildiğinin ya da yapılandırıldığının ve yapılandırmanın
bozulmadığının,
c) 6183 sayılı
Kanunun 22/A maddesi uyarınca Maliye Bakanlığı tahsilat dairelerine müracaat
tarihinden önceki onbeş gün içerisinde vadesi geçmiş borcunun
olmadığının,
tespit edilmiş
olması gerekir.
(6) Bu maddenin
dokuzuncu fıkra hükmü hariç olmak üzere sigorta primi işveren hissesi desteği,
sadece teşvik belgesi kapsamı yatırımda istihdam edilen ilave sigortalılar için,
teşvik belgesinde kayıtlı azami destek oranını aşmamak kaydıyla belirtilen
sürelerde uygulanır.
(7) Sosyal
Güvenlik Kurumu tarafından sigorta primi işveren hissesi desteğinin
uygulanmasını müteakip EK-8’de yer alan formatta Bakanlıktan toplu aktarım
talebinde bulunulur. Ödemeye esas istihdam sayısının ve Bakanlıktan aktarımı
talep edilen tutarın doğruluğundan Sosyal Güvenlik Kurumu
sorumludur.
(8) Sigorta
primi işveren hissesi desteğinin uygulanacağı teşvik belgesi kapsamındaki
yatırıma ait tesiste, işverenin sosyal güvenlik işyeri numarası altında ilgili
mevzuatta belirtilen aracılarca istihdam edilen sigortalı sayısı da dikkate
alınabilir.
(9) Genel
teşvik uygulamaları kapsamında desteklenen, tersanelerin gemi inşa
yatırımlarında tamamlama vizesi şartı aranmaksızın belge konusu geminin
yapımında istihdam edilen sigortalılar için ödenmesi gereken sigorta primi
işveren hissesinin asgari ücrete tekabül eden kısmı Bakanlıkça karşılanabilir.
Bu destek, gemi inşası devam etse dahi yatırıma başlama tarihinden itibaren en
fazla on sekiz ay süreyle uygulanır. Yat, yüzer tesis ve deniz araçlarının
inşasına yönelik yatırımlar da bu kapsamda değerlendirilir. Uygulamaya, teşvik
belgesinde kayıtlı istihdam sayısını aşmamak üzere ödemeye esas bilgilerin
Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirilmesini takip eden aydan itibaren
başlanır.
(10) Yatırımın
devri halinde uygulamadan devir tarihine kadar devreden, devir tarihinden sonra
ise aynı koşulları yerine getirmek kaydıyla kalan süre kadar devralan
yararlanır.
Sigorta primi desteği
MADDE 15 –
(1) 14 üncü
maddenin birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü, beşinci, yedinci, sekizinci ve
onuncu fıkra hükümleri sigorta primi desteği için de
uygulanır.
İthal ve yerli makine ve teçhizat listesi değişikliği
MADDE 16 –
(1) Teşvik
belgesi ekinde yer alan ithal ve yerli makine ve teçhizat listelerine ilişkin
değişiklik talepleri, teşvik belgesi düzenlenmesi için müracaat edilen merci
tarafından sonuçlandırılır. Ancak, kullanılmış komple tesislerin teşvik belgesi
kapsamına dahil edilmesine ilişkin müracaatlar Bakanlığa
yapılır.
(2) İthal ve
yerli makine ve teçhizat listelerinde yer alan fiyatların, her bir makine ve
teçhizat itibarıyla yüzde yüze kadar artış veya yüzde elliye kadar azalışlarında
liste tadilatı yapılmaksızın doğrudan işlem yapılabilir.
Teşvik belgesinin revizesi
MADDE 17 –
(1) Teşvik
belgesinde kayıtlı olan değerlerde, yatırımın her aşamasında tevsik edilen bilgi
ve belgelere istinaden yapılacak değerlendirme sonucunda teşvik belgesini
düzenleyen merci tarafından değişiklik yapılabilir.
(2) Teşvik
belgesinin sabit yatırım tutarının yüzde ellisinin üzerindeki artış veya
azalışlar ile belgede kayıtlı diğer bilgilerde değişiklik olması durumunda
yatırımcılar, teşvik belgesini düzenleyen mercie müracaat ederek, teşvik
belgesinin revizesi talebinde bulunabilirler.
(3) Yatırıma
başlama tarihinden sonra temin edilen, ancak makine teçhizat listelerinde yer
almayan makine ve teçhizatın proje ile uyumlu olanları, teşvik belgesi
kapsamında temin edilmiş sayılmak suretiyle belge kapsamına dahil
edilebilir.
Süre uzatımı
MADDE 18 –
(1) Teşvik
belgesine konu yatırımların proje bazında yapılacak değerlendirme sonucunda
öngörülecek sürede gerçekleştirilmesi esastır. Yatırımın öngörülen sürede
gerçekleştirilememesi halinde, yatırım harcaması yapılmış olması kaydıyla
EK-6’da yer alan Yatırım Takip Formu ile birlikte teşvik belgesinin düzenlendiği
mercie süre uzatımı talebinde bulunulması durumunda, teşvik belgesinde kayıtlı
ilk sürenin yarısı kadar ek süre verilebilir. Bu şekilde hesaplanan ek sürenin
bir yıldan az olması halinde ek süre bir yıl olarak
uygulanabilir.
Yatırım konusu değişikliği
MADDE 19 –
(1) Yatırım
konusu değişikliği talepleri için teşvik belgesi müracaatını değerlendiren
mercie başvurulur.
(2) Yatırımcı
tarafından yeni yatırıma ilişkin olarak verilecek yatırım bilgi formuna
istinaden yürürlükteki mevzuat hükümleri çerçevesinde bölgesel ve sektörel
kısıtlamalar da dikkate alınarak, teşvik belgesi üzerinde yatırım konusuna
ilişkin değişiklik yapılabilir. Değişikliğin ilgili yerel birim tarafından
yapılabilmesi için Genel Müdürlüğün uygun görüşünün alınması gerekir. Yatırım
konusu değişikliğinden önce satın alınmış ancak, yeni yatırım konusu ile ilgili
olmayan makine ve teçhizat için uygulanan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde
geri alınır.
Finansal kiralama işlemleri
MADDE 20 –
(1) Teşvik
belgesi kapsamında yer alan makine ve teçhizatın tamamı veya bir kısmı finansal
kiralama yolu ile temin edilebilir.
(2) Finansal
kiralama şirketinin gümrük vergisi muafiyeti ve KDV istisnası desteklerinden
yararlanabilmesi için, teşvik belgesi sahibi yatırımcı ile sözleşme yapılmış
olması ve teşvik belgesini düzenleyen ilgili merci tarafından finansal
kiralamaya konu makine ve teçhizat listesinin onaylanmış olması
gerekir.
(3)
Yatırımcının teşvik belgesi dikkate alınarak finansal kiralama şirketi adına
düzenlenen makine ve teçhizat listesi ile yerli temin ve/veya ithalat işlemleri
yapılır. Bu işlemlerde yatırımcı, finansal kiralama şirketleri ile müteselsilen
sorumludur.
(4) Finansal
kiralama işlemine konu makine ve teçhizatın devir, satış ve ihraç işlemleri,
finansal kiralama şirketi ve yatırımcının birlikte müracaat etmeleri halinde, 21
inci madde hükümleri çerçevesinde 31/12/1960 tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi
Kanunu ile 10/6/1985 tarihli ve 3226 sayılı Finansal Kiralama Kanunu’nun ilgili
hükümleri saklı kalmak kaydıyla değerlendirilir.
(5) Finansal
kiralamaya konu makine ve teçhizatın, yatırımcının mülkiyetine geçiş tarihine
kadar Genel Müdürlüğün izni olmaksızın üçüncü kişilere satışı veya kiralanması
durumunda her türlü sorumluluk finansal kiralama şirketine aittir. İflas veya
sözleşmenin feshi veya yatırımın gerçekleşmemesi durumunda, yatırımcının
mülkiyetine geçmemiş makine ve teçhizat için faydalanılan destekler ilgili
mevzuat çerçevesinde finansal kiralama şirketinden geri alınır. Ancak, makine ve
teçhizatın yatırımcının mülkiyetine geçmiş olması durumunda ilgili yasal
düzenlemeler saklı kalmak kaydıyla yatırımcı sorumludur.
(6) Finansal
kiralama işlemine konu makine ve teçhizatın başka bir yatırımcıya devrinin talep
edilmesi halinde; finansal kiralama şirketi, devredecek yatırımcı ve devralacak
yatırımcının birlikte müracaatı üzerine yeni sözleşmeye istinaden devir işlemi
yapılabilir. Bu durumda yatırım bütünlüğünün bozulması halinde söz konusu makine
ve teçhizatın yeniden temin edilmesi gerekir. Ayrıca, yeni yatırımcının teşvik
belgesinde kayıtlı destek unsurlarının, ilk yatırımcının yararlandığı destek
unsurlarından daha düşük olması veya destek unsurunun hiç bulunmaması durumunda
fazladan yararlanılan destekler ilgili mevzuat çerçevesinde geri
alınır.
(7) Finansal
kiralamaya konu makine ve teçhizatın başka bir finansal kiralama şirketine
devri, ancak yatırımcının uygun görüşü ve Genel Müdürlüğün onayına istinaden
yapılabilir.
(8) Teşvik
belgesi kapsamındaki kullanılmış ithal makine ve teçhizatın finansal kiralama
yoluyla teminine izin verilebilir.
(9) 3226 sayılı
Kanunun 23 üncü maddesinde belirtilen ihbar süresinin bitimini müteakip en geç
üç ay içerisinde kiralayan veya kiracı tarafından ilgili mercie bildirimde
bulunulması kaydıyla, sözleşmenin feshedilmesi ve finansal kiralamaya konu
makine ve teçhizatın bildirimi takip eden bir yıl içerisinde (22 nci madde
hükümleri hariç) devrinin talep edilmesi durumunda, finansal kiralama şirketi
ile devralacak teşvik belgeli yatırımcının birlikte müracaatına istinaden yeni
sözleşme çerçevesinde devir işlemi uygun görülebilir. Aksi takdirde,
yararlanılan destekler finansal kiralama şirketinden geri
alınır.
(10) Bu maddede
belirtilmeyen hususlarda 3226 sayılı Kanun hükümleri dikkate alınarak Genel
Müdürlüğün görüşü doğrultusunda işlem tesis edilir.
(11) Finansal
kiralamaya konu işlemin tamamlanmasını müteakip, finansal kiralama şirketi
tarafından Genel Müdürlüğe veya ilgili mercie gerçekleşmelerle ilgili bilgi
verilir.
Devir, satış, ihraç ve kiralama
MADDE 21 –
(1) Tamamlama
vizesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın belge kapsamında temin edilen makine
ve teçhizatın beş yılını doldurmadan devri, satışı, ihracı ve kiralanması Genel
Müdürlüğün iznine tabidir.
(2) Tamamlama
vizesi yapılmamış olan teşvik belgesi kapsamındaki makine ve teçhizatın
satışının talep edilmesi durumunda Genel Müdürlükçe, yatırımcıdan teşvik
belgesinin iptali halinde satışı yapılan makine ve teçhizata ait desteklerin
kendileri tarafından ödeneceğine dair taahhütname alınır.
(3) Teşvik
belgesi kapsamı yatırımların bütün olarak satışı, tamamlama vizesinin yapılmış
olması ve işletmeye geçiş tarihinden itibaren beş yıl faaliyette bulunulmuş
olması halinde serbesttir. Bu tür durumlarda devir işlemi
yapılmaz.
(4) Sadece
modernizasyon cinsinde teşvik belgesi düzenlenebilen konularda düzenlenecek
teşvik belgelerinde modernizasyona yönelik olarak aktiflerden düşülecek makine
ve teçhizatın asgari üç yıl firma aktifinde bulunmuş olması ve aktiflerden
düşmeye yönelik satışlarda satışı yapan firmanın ortakları ve birinci derece
yakınlarının satın alan firma ortaklık yapısında yüzde ellinin üzerinde pay
sahibi olmamaları şartı aranır.
(5) Tamamlama
vizesi yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın işletmeye geçiş tarihinden itibaren
beş yıllık süreyi doldurmamış yatırımların bütün olarak devri, teşvik belgesi
üzerinde unvan değişikliği yapılmak suretiyle uygun
görülebilir.
Mücbir sebep ve fevkalade hal durumları
MADDE 22 –
(1) Teşvik
belgesi düzenlenmesinden tamamlama vizesi işlemleri sonuçlanıncaya kadar devam
eden işlemlerle ilgili olarak;
a) Tabii
afetler ve yangın (ilgili resmi kurumlardan alınacak yazı ile varsa sigorta
hasar ekspertiz raporu aranır),
b) Yatırımcının
faaliyetlerinden kaynaklanmayıp diğer nedenlerle kamu idarelerinin aldığı
kararlar ve uygulamalar sonucu yatırımcının faaliyet ve/veya yatırım yapamaz
hale gelmesi (ilgili kamu kurumundan alınacak yazı
aranır),
c) Grev ve
lokavt (İl çalışma müdürlüklerinden alınacak yazı aranır),
ç) Devletçe
konulan yasaklar, savaş ve abluka hali,
d) Yatırımcının
çoğunluk hissesi sahiplerinin ölümü (mahkeme kararı
aranır),
e) Yatırım
konusu makine ve teçhizatın, yatırımcının iradesi ve kusuru dışında çalınma vb.
sebeplerle elden çıkması ( resmi kurumlardan alınacak yazı
aranır)
halleri mücbir
sebep ve fevkalade hal durumları olarak değerlendirilir.
Tamamlama vizesi
MADDE 23 –
(1) Genel
Müdürlük, yatırımların tamamlama ekspertizi ve/veya vizesi işlemleri için yerel
birimleri, odaları, bankaları veya yatırımın bulunduğu il valiliğini
görevlendirebilir. Ayrıca, Genel Müdürlükçe uygun görülmesi halinde, daha önceki
kararlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri de dahil olmak üzere tamamlama
vizesi işlemleri, EK-5’de yer alan bilgi ve belgelere ilave olarak yeminli mali
müşavirlerce düzenlenecek tamamlama ekspertiz raporuna istinaden de yapılabilir.
Ancak, Genel Müdürlük gerekli görülen hallerde yatırım yerinde tespit yapmaya
yetkilidir.
(2) Ekspertiz
işlemlerinin Genel Müdürlükçe yapılacak olması halinde, yatırım mahallinde
ekspertiz yapmak üzere Genel Müdürlükten en az iki, en fazla üç personel
görevlendirilir. Genel Müdürlük tarafından yerel birimler, odalar, bankalar veya
yatırımın bulunduğu il valiliğinin görevlendirilmesi halinde; tamamlama
ekspertizi ve/veya vizesi işlemleri, görevlendirilen mercinin kadrolu iki
personeli ile yatırımcı tarafından tayin edilecek yeminli mali müşavirin
yapacakları inceleme sonucunda müştereken düzenlenecek EK-7’de yer alan yatırım
tamamlama ekspertiz raporuna istinaden ilgili merci tarafından
yapılır.
(3) Tamamlama
vizesi için görevlendirilen merci tarafından yapılan ekspertiz işlemleri
sonucunda yatırımın gerçekleşme değerleri ile birlikte tamamlama vizesi şerhi,
ilgili merci tarafından doğrudan teşvik belgeleri üzerine derc edilerek
sonucundan Genel Müdürlüğe bilgi verilir. Tamamlama vizesi işlemi ile ilgili
olarak, EK-7’de yer alan yatırım tamamlama ekspertiz raporu, teşvik belgesinin
aslı, ithal ve yerli makine ve teçhizat liste asılları ve gerçekleşen değerler
üzerinden hazırlanmış ilgili merci tarafından onaylı yeni listeler bir ay
içerisinde nihai onay için Genel Müdürlüğe gönderilir. Genel Müdürlükçe uygun
görülen tamamlama vizesi işlemleri ile ilgili olarak yatırımcıya ve ekspertiz
işlemini yapan mercie bilgi verilir.
(4) Faiz
desteği ihtiva eden teşvik belgelerinin tamamlama vizesi işlemleri yapılmak
üzere, ekspertiz raporu ve eklerinin ilgili merci tarafından Genel Müdürlüğe
gönderilmesi gerekir.
(5) Daha önceki
Kararlara istinaden düzenlenen teşvik belgeleri de dahil olmak üzere, ekspertiz
işlemleri için görevlendirilecek personelin her birine ödenecek ekspertiz ücreti
yüz Türk Lirasıdır. Bu görevlendirmelerde ekspertiz ücreti, yol ve konaklama
giderleri yatırımcı tarafından karşılanır. Yatırımcılardan, başka hiçbir ad
altında ilave ücret talep edilemez.
(6) Kamu
kuruluşlarınca gerçekleştirilen yatırımların tamamlama vizesi işlemleri
ekspertiz işlemi yapılmaksızın doğrudan ilgili kuruluş tarafından verilecek
bilgi ve belgelere istinaden Genel Müdürlükçe yapılır.
(7) Mücbir
sebep ve fevkalade hal durumları nedeniyle tamamlama vizesine ilişkin aranan
belgelerin ibraz edilememesi durumunda tamamlama vizesine ilişkin
talepler;
a) Teşvik
belgesi kapsamında ithali yapılan makine ve teçhizata ilişkin ilgili gümrük
idaresinden temin edilecek gümrük giriş beyannamelerinin onaylı
örneklerinin,
b) Alımı
gerçekleştirilen yerli makine ve teçhizata ait satıcı firmalardan temin edilecek
fatura nüshalarının,
c) Varsa diğer
yatırım harcamalarına ait ilgili kurum ve kuruluşlardan temin edilecek
belgelerin,
ç) Arsa bedeli
için ilgili tapu dairesinden temin edilecek tapu
örneğinin,
d) Bina-inşaat
harcamaları için ilgili belediyeden temin edilecek yapı ruhsatı ve/veya yapı
kullanım izin belgesi örneğinin,
e) Mücbir sebep
ve fevkalade hal durumunu tevsik eden ilgili resmi kurumlardan alınacak
yazının,
Genel Müdürlüğe
ibraz edilmesini müteakip sonuçlandırılabilir.
(8) Daha önceki
yıllara ait Bakanlar Kurulu Kararlarına istinaden düzenlenmiş olan teşvik
belgelerinin tamamlama vizeleri, ilgili olduğu kararlardaki lehe gelen hükümler
saklı kalmak kaydı ile belgenin düzenlendiği şekli dikkate alınarak yapılır. Bu
belgelerden, Kaynak Kullanımını Destekleme Primi ihtiva edenlerin tamamlama
vizesi işlemleri, ilgili banka tarafından fiziki, mali ve teknik inceleme
yapılmak suretiyle tanzim edilmiş olan ve prim ödemesine esas teşkil eden
raporlara istinaden doğrudan Genel Müdürlükçe yapılabilir.
Görev verilen kurum ve kuruluşların yükümlülükleri
MADDE 24 –
(1) Yerel
birimler ile valilikler, odalar, bankalar, yeminli mali müşavirler gibi görev
verilen kurum ve kuruluşlar Karar ve Tebliğ’in uygulamasına yönelik olarak
yapmış oldukları işlemlerden sorumludurlar.
(2) Görev
verilen ilgili kurum ve kuruluşlar yapılan müracaatları iki ay içerisinde
sonuçlandırmakla yükümlüdür.
(3) Karar veya
tebliğ hükümlerine aykırı davrandığı tespit edilen, Bakanlık tarafından verilen
görüşleri ve talimatları uygulamayan yerel birimler ile görev verilen diğer
kuruluşların yetkilerine Bakanlıkça son verilir ve gerekli tedbirleri alıncaya
kadar yeni görev verilmez.
Yürürlükten kaldırılan tebliğ
MADDE 25 –
(1) 28/7/2009
tarihli ve 27302 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yatırımlarda Devlet
Yardımları Hakkında Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2009/1)
yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ MADDE 1
– (1) Bu Tebliğin
hükümleri, Kararın lehe gelen hükümleri açısından 1/1/2012 tarihinden sonra
yapılan müracaatlara istinaden düzenlenen teşvik belgelerine de
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 26 –
(1) Bu Tebliğ
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27 –
(1) Bu Tebliğ
hükümlerini Ekonomi Bakanı yürütür.