4760 sayılı Özel Tüketim Vergisi
Kanununa1 ekli (I) sayılı listedeki mallarda ÖTV uygulamalarına
ilişkin ÖTV Genel Tebliğlerinde
aşağıdaki düzenlemelerin yapılması uygun görülmüştür.
1. ÖTV KANUNUNUN 8/1 İNCİ MADDESİ KAPSAMINDAKİ
TECİL-TERKİN UYGULAMASINA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER
Bu Tebliğin yayımı
tarihinden itibaren uygulanmak üzere, 1 Seri No.lu ÖTV Genel
Tebliğinin2 (9.1.) bölümünde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır.
1.1. Tebliğin
(9.1./d) no.lu bölümünün ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “Bu kullanımın, üretimin gerçekleştiği
takvim yılını takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar YMM tarafından düzenlenen
üretim raporu ile tevsik edilmesi gerekmektedir. Bu raporun gerek imalatta
kullanılan gerekse imal edilen mala ilişkin G.T.İ.P. numarası bilgileri, bu
malların stok bilgileri ve imal edilen malın teslim bilgilerini (alıcının vergi
kimlik numarası, adı, soyadı veya unvanı, teslim edilen malların G.T.İ.P.
numarası itibarıyla miktarı, tutarı ve Gelir İdaresi Başkanlığınca istenecek
bilgileri) kapsaması zorunludur. YMM’ler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması
nedeniyle, tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi
halinde; alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalar, hesaplanacak gecikme
faizi ve zamlarından mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu
tutulurlar. Usulüne uygun düzenlenen raporun ibrazı ve uygulama kapsamında
hesaplanan vergiden tecil edilen kısım düşüldükten sonra kalan tutarın ödenmiş
olması halinde, tecil edilen vergi terkin edilecek ve teminat
çözülecektir.”
1.2. Tebliğin
(9.1./e) no.lu bölümünün altıncı cümlesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Tecil işleminin yapıldığı
takvim yılını takip eden yılın Mart ayı sonuna kadar uygulama kapsamındaki
kullanımın YMM tarafından düzenlenen üretim raporu ile tevsik edilmesi
gerekmektedir. Bu raporun gerek imalatta kullanılan gerekse imal edilen mala
ilişkin G.T.İ.P. numarası bilgileri, bu malların stok bilgileri ve imal edilen
malın teslim bilgilerini (alıcının vergi kimlik numarası, adı, soyadı veya
unvanı, teslim edilen malların G.T.İ.P. numarası itibarıyla miktarı, tutarı ve
Gelir İdaresi Başkanlığınca istenecek bilgileri) kapsaması zorunludur. YMM’ler;
yaptıkları tasdikin doğru olmaması nedeniyle, tasdik raporunda yer alan mevzuata
aykırı hususların tespit edilmesi halinde; alınması gereken vergilerden,
kesilecek cezalar, hesaplanacak gecikme faizi ve zamlarından mükellefler ile
birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu tutulurlar. Usulüne uygun düzenlenen
raporun ibrazı ve uygulama kapsamında hesaplanan vergiden tecil edilen kısım
düşüldükten sonra kalan tutarın ödenmiş olması halinde terkin işlemi
yapılacaktır.”
2. 2002/4930
SAYILI BAKANLAR KURULU KARARININ 4 ÜNCÜ MADDESİNİN UYGULAMASINA İLİŞKİN
DEĞİŞİKLİKLER
Bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren 2002/4930 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararının3 4 üncü maddesi kapsamında teslim veya
ithal edilecek mallar için uygulanmak üzere, 1 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin
(11.) bölümünde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır.
2.1. Tebliğin
(11./b) no.lu bölümüne aşağıdaki paragraflar eklenmiştir.
Diğer taraftan 4760 sayılı ÖTV Kanununun 12 nci
maddesinin 4 numaralı fıkrası uyarınca, bu Kararname kapsamında teslim edilecek
mallar için ödenen ÖTV tutarı ile söz konusu malların normal teslimlerinde
uygulanan ÖTV tutarı arasındaki fark ve bu farkın 12 aylık gecikme faizinin
tutarı toplamı kadar teminat alınması uygun görülmüştür. Buna göre söz konusu
Kararname kapsamında teslimin yapıldığı döneme ait beyanname ile birlikte
satıcının bağlı olduğu vergi dairesine teminat verilecektir. Genel ve özel
bütçeli idareler ile il özel idareleri ve sermayesinin %51’i veya daha fazlası
bunlara ait olan kuruluşlar ile özelleştirme kapsam ve programına alınmış olup
hisselerinin yarısından fazlası kamuya ait olan kuruluşların bu kapsamda
yaptıkları mal teslimlerinde veya mal alışlarında teminat aranmayacaktır.
Öte yandan, son iki takvim yılında
düzenlenen vergi inceleme veya yeminli mali müşavir üretim raporlarında söz
konusu uygulama kapsamında bu Tebliğde belirtilen usul ve esaslara uygun olarak
kullanıldığı belirtilen mal miktarları esas alınmak suretiyle tespit edilecek
azami miktar ile sınırlı olmak üzere, yukarıda belirlendiği şekilde hesaplanan
teminat tutarının “% 5” i kadar teminat verilmek suretiyle bu
uygulama uyarınca mal teslimi yapılabilecektir. İndirimli teminattan
yararlananlara bu kapsamda mal teslim eden mükelleflerin teslim ettikleri mal
miktarı için % 5 oranında teminat verilmek suretiyle Kararname uygulamasından
yararlanılabilecektir. (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki malları, aynı
cetvelde yer alan malların üretiminde kullandığını tevsik edemeyen imalatçıların
Kararname uygulaması kapsamında yapılan mal teslimlerinde % 5 oranında indirimli
teminat uygulamasından yararlanması mümkün
bulunmamaktadır.
İmalatçılar, indirimli teminattan
yararlanabilmek amacıyla bir dilekçe ekine ekleyecekleri söz konusu raporların
birer örnekleri ile bağlı bulundukları vergi dairelerine başvuracaklardır. Bu
başvuru üzerine, vergi dairesi ÖTV mükellefi satıcıların vergi dairelerinden söz
konusu raporlar uyarınca Kararname uygulaması kapsamında gerçekleşen kullanım
miktarlarına dair teyit alarak, imalatçıların indirimli teminattan
yararlanabilecekleri azami miktarı hesaplayacak ve bu Tebliğ ekinde (EK:23)
olarak yer alan “2002/4930 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4 üncü
Maddesi Kapsamında % 5 Oranındaki
İndirimli Teminattan Yararlananlara İlişkin Bilgi Formu”nu düzenleyerek
imalatçılara verecektir.
İmalatçılar, ÖTV mükelleflerine bu formu ibraz ederek
işlem yaptırmak suretiyle indirimli teminattan yararlanabileceklerdir. Söz
konusu formun ilgili bölümleri mal teslimi sırasında teslim yapılan miktarla
sınırlı olmak üzere, ÖTV mükelleflerince doldurulup kaşe tatbik edilerek
imzalanacaktır. Bu şekilde kayıt düşülen belgenin imalatçı tarafından kaşe ve
imza ile onaylanmış bir nüshası ÖTV mükellefine verilecektir.
Diğer yandan, indirimli teminattan yararlanabilecek olan
imalatçıların, Kararname kapsamında kullanacakları malları doğrudan ithal
etmeleri halinde, vergi dairesinden alınan formu gümrük idaresine ibraz etmek
suretiyle ithal ettikleri mal miktarı için % 5 oranında teminat vererek ithalat
işlemini gerçekleştirmeleri mümkündür. Söz konusu formun ilgili bölümleri
ithalat sırasında ithal edilen miktarla sınırlı olmak üzere, gümrük idaresince
doldurulup mühür tatbik edilerek onaylanacaktır. Bu şekilde kayıt düşülen
belgenin imalatçı tarafından kaşe ve imza ile onaylanmış bir nüshası gümrük
idaresine verilecektir.
(EK:23) bilgi formundaki indirimli teminattan
yararlanılabilecek azami miktarın aşılması halinde, aşılan kısım için indirimli
teminattan yararlanılamayacağı tabiidir.
Örnek
1: Sanayi sicil belgesi sahibi imalatçı
(A) Kararname uygulaması kapsamında (I) sayılı listenin (B) cetvelinde
3814.00.90 G.T.İ.P. numarasında yer alan ve ticari ismi tiner olan malın
imalinde kullanmak üzere aynı cetvelin 2710.11.21.00.00 G.T.İ.P. numarasında yer
alan white spirit isimli maldan 2008 yılı Aralık ayında 800 kg., 2009 yılı Ocak
ayında 700
kg., Haziran ayında 600 kg. satın almış, 2009 yılının Ekim
ayında ise 500
kg. ithal etmiştir. 2008 yılı Aralık ayında satın alınan
mal ve 2009 yılının Ocak ayında satın alınan malın tamamı ile 2009 yılı Haziran
ayında satın alınan malın 500
kg.’ı süresinde tiner imalinde kullanılmıştır. 2008 yılı
ve 2009 yılında satın alınan 2710.11.21.00.00 G.T.İ.P. numarasında yer alan
white spirit isimli malın Kararname uygulaması kapsamında kullanıldığına dair
YMM üretim raporları, 2009 ve 2010 yıllarında imalatçı (A)’nın mal satın aldığı
ÖTV mükellefinin vergi dairesine süresinde ibraz edilmiştir. İmalatçı (A)
indirimli teminattan yararlanabilmek amacıyla söz konusu raporların birer
örneğini eklediği bir dilekçe ile bağlı bulunduğu vergi dairesine 2011 yılı Ocak
ayında başvuruda bulunmuştur.
Buna göre, imalatçı (A)’nın 2011 yılında % 5 oranında
indirimli teminattan yararlanabileceği azami miktar; 2009 takvim yılı
raporlarında Kararname kapsamında kullanıldığı tespit edilen
800 kg.
ve 2010 takvim yılı raporlarında Kararname kapsamında kullanıldığı tespit edilen
1.200
kg. olmak üzere, toplam 2.000 kg.
olacaktır.
Diğer taraftan, son iki takvim yılındaki vergi inceleme
veya yeminli mali müşavir üretim raporlarını ibraz ederek (EK:23) bilgi formunu
alan imalatçılar takip eden takvim yılı veya yıllarında verecekleri söz konusu
raporlara istinaden % 5 oranındaki indirimli teminattan yararlanmaya devam
edeceklerdir.
Bu uygulamadan takip eden yıllarda da yararlanmak isteyen
imalatçılar, (EK:23) bilgi formuna esas teşkil eden son iki takvim yılını takip
eden takvim yılına ilişkin vergi inceleme veya yeminli mali müşavir üretim
raporları ile birlikte kendilerinde mevcut bulunan (EK:23) bilgi formunu vergi
dairelerine ibraz edeceklerdir.
Vergi dairelerince, kendilerine ibraz edilen (EK:23)
bilgi formunda varsa azami miktardan kullanılmayan miktarlar ile yeni ibraz
edilen raporlarda yukarıda belirlendiği şekilde Kararname uygulaması kapsamında
kullanıldığı tespit edilen mal miktarları esas alınmak suretiyle imalatçılara %
5 oranında indirimli teminattan yararlanabilecekleri yeni bilgi formu
düzenlenebilecektir. Vergi daireleri imalatçılardan aldıkları bilgi formlarını
ise muhafaza edeceklerdir.
Örnek
2: Sanayi sicil belgesi sahibi imalatçı
(A) için ilgili vergi dairesi, 2009 ve 2010 takvim yılı raporlarında Kararname
kapsamında kullanıldığı tespit edilen toplam 2.000 kg. için indirimli teminat
kapsamında alınabilecek azami miktar tespiti yapmış ve imalatçı (A)’nın
başvurusu üzerine (EK:23) bilgi formu düzenleyerek 2011 yılı Ocak ayında
kendisine vermiştir. İmalatçı (A) 2009 yılı Haziran ayında satın aldığı
2710.11.21.00.00 G.T.İ.P. numarasında yer alan white spirit isimli maldan stokta
kalan 100
kg. ve 2009 yılı Ekim ayında ithal edilen aynı maldan 500 kg.’ı Kararname uygulaması
kapsamında süresinde tiner imalinde kullanmıştır. 2710.11.21.00.00 G.T.İ.P.
numarasında yer alan white spirit isimli malın Kararname uygulaması kapsamında
üretimde kullanıldığına dair YMM üretim raporu imalatçı (A)’nın mal satın aldığı
ÖTV mükellefinin bağlı olduğu vergi dairesine, ithal edilen söz konusu malın
kullanımına ilişkin üretim raporu ise kendisinin bağlı olduğu vergi dairesine
2011 yılı Mart ayında ibraz edilmiştir.
İmalatçı (A), 2011 yılı Mart ayında ibraz edilen YMM
üretim raporları ve kullandığı (EK:23) bilgi formu ile bağlı bulunduğu vergi
dairesine başvurarak, (EK:23) bilgi formunun yenilenmesini talep etmiştir.
Başvuru tarihi itibarı ile imalatçı (A)’nın (EK:23) bilgi formunda yer alan
indirimli teminat kapsamında kalan miktar 500 kg.’dır.
Buna göre, imalatçı (A)’nın başvuru tarihinden itibaren
geçerli olmak üzere % 5 oranında indirimli teminattan yararlanabileceği azami
miktar; 2009 ve 2010 takvim yılı raporlarına istinaden verilmiş olan (EK:23)
bilgi formunda yer alan indirimli teminat kapsamında azami miktardan kalan kısım
olan 500
kg. ile 2011 yılı Mart YMM üretim raporlarına istinaden
Kararname kapsamında kullanıldığı tespit edilen 600 kg. olmak üzere toplam
1.100
kg. olacaktır.
İlgili vergi dairesince eski bilgi formunda yer alan
indirimli teminat için kullanılmayan miktarların aktarılması suretiyle yeni
(EK:23) bilgi formu düzenlenerek imalatçı (A)’ya verilecek ve imalatçı (A)’dan
alınan eski bilgi formu ise muhafaza edilecektir. İndirimli teminat kapsamında
alınabilecek azami miktarın tespiti amacıyla kullanılan geçmiş yıl raporları
sonraki yıl azami miktarın tespitinde esas alınmayacaktır.
Ayrıca, normal teminat veya
indirimli teminat verilerek Kararname kapsamında satın alınan veya ithal edilen
mallara ilişkin teminatların, söz konusu raporlara istinaden kısmen çözülmesi
mümkün bulunmaktadır.
2.2. Tebliğin (11./d) no.lu bölümüne ikinci cümlesinden sonra
gelmek üzere aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Bu raporun gerek imalatta
kullanılan gerekse imal edilen mala ilişkin G.T.İ.P. numarası bilgileri, bu
malların stok bilgileri ve imal edilen malın teslim bilgilerini (alıcının vergi
kimlik numarası, adı, soyadı veya unvanı, teslim edilen malların G.T.İ.P.
numarası itibarıyla miktarı, tutarı ve Gelir İdaresi Başkanlığınca istenecek
bilgileri) kapsaması zorunludur. YMM’ler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması
nedeniyle, tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi
halinde; alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalar, hesaplanacak gecikme
faizi ve zamlarından mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu
tutulurlar. Usulüne uygun düzenlenen raporun ibrazı, üretimde kullanılan ve
üretilen malın tesliminde ödenmesi gereken vergi varsa bu verginin ödenmesi
üzerine Kararname kapsamında alınan teminat çözülecektir.”
3. (I) SAYILI LİSTEDEKİ
MALLAR İÇİN GÜMRÜKTE ALINACAK TEMİNATLARA İLİŞKİN
DEĞİŞİKLİKLER
Bu Tebliğin yayımı tarihinden
itibaren uygulanmak üzere, 1 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin “(I) Sayılı Listedeki Mallar İçin Gümrükte
Alınacak Teminat” başlıklı 16.3. bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
19 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin4 “(I) Sayılı Listedeki Malların İthalinde
Alınan Teminat” başlıklı (5.) bölümü yürürlükten kaldırılmıştır.
“16.3. (I) Sayılı Listedeki
Mallar İçin Gümrükte Alınacak Teminat
ÖTV
Kanununun 16 ncı maddesinin 4 numaralı fıkrasının Maliye Bakanlığına verdiği
yetki uyarınca, Kanuna ekli (I) sayılı
listedeki malların ithalinde, bu mallar için yürürlükte olan ÖTV tutarı kadar
banka teminat mektubunun veya Türk Lirası olarak nakit teminatın gümrük
idaresine verilmesi, bu şekilde teminat verilmediği sürece gümrükleme işlemi
yapılmaması uygun görülmüştür.
Öte yandan,
genel ve özel bütçeli idareler, il özel idareleri ve sermayelerinin % 51’i veya
daha fazlası bunlara ait olan kuruluşlar ile özelleştirme kapsam ve programına
alınmış olup hisselerinin yarısından fazlası kamuya ait olan kuruluşlardan
teminat aranmayacaktır. İthalatçılar, (I) sayılı listenin (B) cetvelindeki
malların tecil-terkin uygulaması kapsamında kullanılmak üzere ithalinde bu
Tebliğin (9.1./b) bölümünde yer alan açıklamalar çerçevesinde (EK:22) “Bilgi
Formu”nda; 2002/4930 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 4 üncü maddesi kapsamında
kullanmak üzere ithalinde ise bu Tebliğin (11./b) bölümünde
yer alan açıklamalar çerçevesinde (EK:23) “Bilgi Formu”nda belirtilen indirimli
teminattan yararlanılabilecek azami miktarla sınırlı olmak kaydıyla, % 5
oranında teminat vererek ithalat işlemini gerçekleştirebileceklerdir.
(I) sayılı
listenin (B) cetvelindeki malların Kanunun 8/1 inci maddesi uyarınca
tecil-terkin uygulaması ile 2002/4930 sayılı Kararnamenin 4 üncü maddesi
uygulaması kapsamında imalatta kullanılmak üzere doğrudan ithali veya bu
uygulamalar kapsamında kullanacak imalatçılara teslim edilmek şartıyla ithalinde
düzenlenen (Enerji Piyasası Düzenleme
Kurumunca söz konusu mallar için izin belgesi verilmesi halinde imalatçılar
tarafından bu belgede yazılı miktarlar
dikkate alınacaktır) Tebliğ
ekindeki (EK:14) “Talep ve Taahhütname” de gümrük idaresine
verilecektir.
Gümrük
vergileri için götürü teminat alınmasına ilişkin uygulama, (I) sayılı listenin
(A) cetvelindeki malların ithalinde vergi borcu olmayan mükellefler için de
geçerlidir. Bu mallara ilişkin olarak gümrükçe onaylanmış kişi unvanı verilenler
ile kapsam dışına çıkarılanlar, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından takip
eden ayın 10 uncu gününe kadar Gelir İdaresi Başkanlığına bildirilecektir.
İthalatçılar, her bir parti
ithalatları için münferit banka teminat mektubu verebilecekleri gibi, ileride
yapacakları ithalatlarını da kapsayacak şekilde global bir banka teminat mektubu
verebileceklerdir. Ayrıca gümrük idarelerine verilen teminat mektuplarının ÖTV
için düzenlendiğinin belirtilmiş olması gerekmektedir. İthalat işlemi
tamamlandıktan sonra gümrük idaresi, Tebliğ ekinde (EK:11) olarak yer alan
“İthal Edilen Petrol Ürünleri ile Teminata Ait Bilgi Formu”nu düzenleyerek bu
formla birlikte, indirimli teminattan
yararlanılan dönemler için ithalatçı imalatçılardan alınan “Tecil-Terkin
Kapsamında % 5 oranındaki İndirimli Teminattan Yararlananlara İlişkin Bilgi
Formu” ve “2002/4930 Sayılı Bakanlar Kurulu
Kararının 4 üncü Maddesi Kapsamında % 5
Oranındaki
İndirimli Teminattan Yararlananlara İlişkin Bilgi Formu”nun bir örneğini on
gün içinde ithalatçının bağlı olduğu vergi dairesine
gönderecektir.”
4. EK:11 VE EK:12 BİLGİ
FORMLARINA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER
Bu Tebliğin yayımı tarihinden
itibaren uygulanmak üzere, 1 Seri No.lu ÖTV Genel Tebliğinin ekinde yer alan
“İthal Edilen Petrol Ürünleri ile
Teminata Ait Bilgi Formu (EK:11)” ile “İthal Edilen Petrol Ürünlerinin
Tesliminde Beyan Edilen ÖTV’ye Ait Bilgi Formu (EK:12)” bu Tebliğ ekinde yer
aldığı şekilde değiştirilmiştir.
5. 2003/6467 SAYILI BAKANLAR KURULU KARARININ 1 İNCİ
MADDESİNİN UYGULAMASINA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER
Bu Tebliğin yayımı
tarihinden itibaren 2003/6467 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının5 1
inci maddesi kapsamında teslim edilecek mallar için uygulanmak üzere, 5 Seri
No.lu ÖTV Genel Tebliğinde6 aşağıdaki değişiklikler
yapılmıştır.
5.1. Tebliğin A/2
bölümünün dördüncü, A/3 ve A/4 bölümünün ise üçüncü paragrafları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Diğer taraftan 4760 sayılı ÖTV Kanununun 12 nci
maddesinin 4 numaralı fıkrası uyarınca, Kararname kapsamında satın alınan baz
yağa ödenen ÖTV tutarı ile söz konusu malın normal teslimlerinde uygulanan ÖTV
tutarı arasındaki fark ve bu farkın 3 aylık gecikme faizi tutarı toplamı kadar
teminat alınması uygun görülmüştür. Buna göre Kararname kapsamında teslimin
yapıldığı döneme ait beyanname ile birlikte baz yağ satıcısının bağlı olduğu
vergi dairesine teminat verilecektir. Teminatın çözümü ise bu Tebliğde
belirtilen usulüne uygun düzenlenen yeminli mali müşavir raporunun ibrazı ve
imalatta kullanılan baz yağlar için ödenmesi gereken verginin ödenmiş olması
üzerine gerçekleştirilecektir.”
5.2. Tebliğin A/2
bölümünün beşinci, A/3 ve A/4 bölümünün ise dördüncü paragraflarının sonuna
aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Söz konusu raporun gerek imalatta
kullanılan gerekse imal edilen mala ilişkin G.T.İ.P. numarası bilgileri, bu
malların stok bilgileri ve imal edilen malın teslim bilgilerini (alıcının vergi
kimlik numarası, adı, soyadı veya unvanı, teslim edilen malların G.T.İ.P.
numarası itibarıyla miktarı, tutarı ve Gelir İdaresi Başkanlığınca istenecek
bilgileri) kapsaması zorunludur. YMM’ler; yaptıkları tasdikin doğru olmaması
nedeniyle, tasdik raporunda yer alan mevzuata aykırı hususların tespit edilmesi
halinde; alınması gereken vergilerden, kesilecek cezalar, hesaplanacak gecikme
faizi ve zamlarından mükellefler ile birlikte müştereken ve müteselsilen sorumlu
tutulurlar.”
Tebliğ
olunur.
Ek-11 ve Ek-12 için
tıklayınız.
Ek-23 için
tıklayınız.
1 12.06.2002 tarihli
ve 24783 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
2 30.07.2002 tarihli
ve 24831 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
3
22.12.2002
tarihli ve 24971 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanmıştır.
4 09.07.2010 tarihli ve 27636 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanmıştır.
5 12.12.2003 tarihli
ve 25314 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanmıştır.
6
22.12.2003
tarihli ve 25324 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmıştır.
|