25 2024
Sitemize Hoş Geldiniz...
Üye Girişi
YASAL DAYANAK
BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASI HAKKINDA KANUN TASARISI
Kanun No: 5035

Kabul Tarihi: 25.12.2003

BAZI KANUNLARDA DEGISIKLIK YAPILMASI

HAKKINDA KANUN



MADDE 1.- 4.1.1961 tarihli ve 213 sayili Vergi Usul Kanununun 104 üncü maddesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

Madde 104.- Ilan asagidaki sekilde yapilir:

1. Ilan yazisi teblig yapan vergi dairesinin ilan koymaya mahsus mahalline asilir ve (3) numarali bende göre ilana çikarilir. Tebligin konusu, her biri için ayri ayri olmak üzere, birmilyar liradan az vergi veya vergi cezasina taalluk ettigi takdirde ayrica (3) numarali bende göre ilan yapilmaz ve ilan yazisinin askiya çikarildigi tarihi izleyen onbesinci gün ilan tarihi olarak kabul edilir. 

2. Ilan yazisinin bir sureti mükellefin bilinen son adresinin bagli oldugu muhtarliga gönderilir.

3. Ilan ile yapilan tebligin konusu birmilyar ila yüzmilyar lira arasindaki vergi veya vergi cezasina taalluk ettigi takdirde ilan, ilgili vergi dairesinin bulundugu yerin belediye sinirlari içinde çikan bir veya daha fazla gazetede yayimlanir. Tutarin yüzmilyar lirayi asmasi halinde ilan, Türkiye genelinde yayin yapan günlük gazetelerden birinde ayrica yapilir.

Teblig olunacak evrakin örnekleri yabanci memlekette bulunan mükellefin bilinen adresine ayrica posta ile gönderilir.

MADDE 2.- 213 sayili Kanunun 120 nci maddesine asagidaki fikra eklenmistir.

Nakden veya mahsuben tahsil edilen ancak fazla veya yersiz olarak tahsil edildigi anlasilan vergilerde ve kanunlari geregince mükelleflere yapilacak iade ve mahsup islemlerinde, düzeltmeye dayanak teskil edecek belgeler ile bu islemlere ait usul ve esaslar Maliye Bakanliginca belirlenir.

MADDE 3.- 21.7.1953 tarihli ve 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanunun 40 inci maddesine birinci fikrasindan sonra gelmek üzere asagidaki fikra eklenmistir.

Maliye Bakanligi, ödemenin özel ödeme sekilleri kullanilmak suretiyle yapilmasi zorunlulugunu getirmeye yetkilidir. Bu yetki; tahsil daireleri, amme alacaginin türü, ödeme zamani ve bulundugu safhalar itibariyla topluca veya ayri ayri kullanilabilir. 

MADDE 4.- 6183 sayili Kanunun 51 inci maddesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

Madde 51.- Amme alacaginin ödeme müddeti içinde ödenmeyen kismina vadenin bitim tarihinden itibaren her ay için ayri ayri % 4 oraninda gecikme zammi tatbik olunur. Ay kesirlerine isabet eden gecikme zammi günlük olarak hesap edilir.

Gecikme zammi birmilyon liradan az olamaz.

Gecikme zammi; 213 sayili Vergi Usul Kanununa göre uygulanan vergi ziyai cezalarinda bu madde uyarinca belirlenen oranda, mahkemeler tarafindan verilen ve ceza mahiyetinde olan amme alacaklarinda ise bu oranin yarisi ölçüsünde uygulanir. Bunlarin disindaki ceza mahiyetinde olan amme alacaklarina gecikme zammi tatbik edilmez. 

Bakanlar Kurulu, gecikme zammi oranlarini aylar itibariyla topluca veya her ay için ayri ayri, yüzde onuna kadar indirmeye, gecikme zammi orani ile gecikme zammi asgari tutarini iki katina kadar artirmaya, ayrica gecikme zammi oranini aylar itibariyla farkli olarak belirlemeye ve gecikme zammini bilesik faiz usulüyle aylik, üç aylik, alti aylik veya yillik olarak hesaplatmaya yetkilidir.

MADDE 5.- 6183 sayili Kanunun 103 üncü maddesinin birinci fikrasina (10) numarali bentten sonra gelmek üzere asagidaki (11) numarali bent eklenmistir.

11. Amme alacaginin özel kanunlara göre ödenmek üzere müracaatta bulunulmasi ve/veya ödeme planina baglanmasi.

MADDE 6.- 25.10.1984 tarihli ve 3065 sayili Katma Deger Vergisi Kanununun 8 inci maddesinin (2) numarali fikrasinin son cümlesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

Bu gibi sebeplerle fazla ödenen vergiler, Maliye Bakanliginin belirleyecegi usul ve esaslara göre ilgililere iade edilir.

MADDE 7.- 3065 sayili Kanunun 16 nci maddesinin (1) numarali fikrasinin (c) bendi asagidaki sekilde degistirilmistir.

c) Gümrük Kanunundaki transit ve gümrük antrepo rejimleri ile geçici depolama ve serbest bölge hükümlerinin uygulandigi mallar,

MADDE 8.- 3065 sayili Kanunun 17 nci maddesinin (2) numarali fikrasinin (b) bendi ve (4) numarali fikrasinin (g) bendi asagidaki sekilde degistirilmis, fikranin mülga (i) bendi asagidaki sekilde yeniden düzenlenmis ve fikraya asagidaki (n) bendi eklenmistir. 

b) Kanunlarin gösterdigi gerek üzerine bedelsiz olarak yapilan mal teslimi ve hizmet ifalari, yukarida sayilan kurum ve kuruluslara bedelsiz olarak yapilan her türlü mal teslimi ve hizmet ifalari ile fakirlere yardim amaciyla gida bankaciligi faaliyetinde bulanan dernek ve vakiflara Maliye Bakanliginca belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde bagislanan gida maddelerinin teslimi,

g) Külçe altin, dore külçe altin, külçe gümüs, döviz, para, damga pulu, harç pulu, degerli kâgitlar, hisse senedi, tahvil ile metal, plastik, kâgit, cam hurda ve atiklarinin teslimi,

i) Serbest bölgelerde verilen hizmetler, deniz ve hava tasima araçlari için liman ve hava meydanlarinda yapilan hizmetler,

n) Basin, Yayin ve Enformasyon Genel Müdürlügüne verilen haber hizmetleri.

MADDE 9.- 3065 sayili Kanunun 29 uncu maddesinin (2) numarali fikrasi asagidaki sekilde degistirilmistir.

2. Bir vergilendirme döneminde indirilecek katma deger vergisi toplami, mükellefin vergiye tâbi islemleri dolayisiyla hesaplanan katma deger vergisi toplamindan fazla oldugu takdirde, aradaki fark sonraki dönemlere devrolunur ve iade edilmez. Su kadar ki, 28 inci madde uyarinca Bakanlar Kurulu tarafindan vergi nispeti indirilen teslim ve hizmetlerle ilgili olup teslim ve hizmetin gerçeklestigi vergilendirme döneminde indirilemeyen ve tutari Bakanlar Kurulunca tespit edilecek siniri asan vergi, bu mükelleflerin vergi ve sosyal sigorta prim borçlari ile genel ve katma bütçeli idareler ile belediyelere olan borçlarina ya da döner sermayeli kuruluslar ile sermayesinin % 51'i veya daha fazlasi kamuya ait olan veya özellestirme kapsaminda bulunan isletmelerden temin ettikleri mal ve hizmet bedellerine iliskin borçlarina mahsuben ödenir. Yili içinde mahsuben iade edilemeyen vergi nakden iade edilir. Maliye Bakanligi bu fikranin uygulanmasina iliskin usul ve esaslari tespit etmeye yetkilidir.

MADDE 10.- 3065 sayili Kanunun 32 nci maddesine asagidaki fikralar eklenmistir.

Su kadar ki, yurt içi teslimleri ve ifalari kismi istisna kapsamina giren mal ve hizmetlerin ihracinda bu madde hükmü uygulanmaz.

Maliye Bakanligi katma deger vergisi iadesini, hak sahiplerinin vergi ve sosyal sigorta prim borçlari ile genel ve katma bütçeli daireler ile belediyelere olan borçlarina ya da döner sermayeli kuruluslar ile sermayesinin % 51'i veya daha fazlasi kamuya ait olan veya özellestirme kapsaminda bulunan isletmelerden temin ettikleri mal ve hizmet bedellerine iliskin borçlarina mahsup suretiyle sinirlayabilir. 

MADDE 11.- 3065 sayili Kanuna asagidaki geçici madde eklenmistir.

GEÇICI MADDE 20.- 1. 4691 sayili Teknoloji Gelistirme Bölgeleri Kanununa göre teknoloji gelistirme bölgesinde faaliyette bulunan girisimcilerin kazançlarinin gelir veya kurumlar vergisinden istisna bulundugu süre içinde münhasiran bu bölgelerde ürettikleri ve sistem yönetimi, veri yönetimi, is uygulamalari, sektörel, internet, mobil ve askeri komuta kontrol uygulama yazilimi seklindeki teslim ve hizmetleri katma deger vergisinden müstesnadir.

Maliye Bakanligi; program ve lisans türleri itibariyla istisnadan yararlanilacak bedele iliskin olarak asgari sinir belirlemeye, istisna uygulanacak yazilim programlarini tanimlamaya ve uygulamaya iliskin usul ve esaslari tespit etmeye yetkilidir.

2. Bu Kanunun yayimi tarihine kadar gerçeklesen ve hem tam istisna hem kismi istisna kapsamina giren islemlere iliskin olarak yüklenilen vergiler Katma Deger Vergisi Kanununun 32 nci maddesine göre iade edilir.

3. Bu Kanunun yayimi tarihinden önce baslayan insaat taahhüt islerinde Katma Deger Vergisi Kanununun 16 nci maddesinin (1) numarali fikrasinin bu Kanunla degistirilmeden önceki (c) bendi hükmü uygulanir.

4. 2003 takvim yilinda gerçeklestirilen indirimli orana tâbi islemlerle ilgili iade taleplerinde, Katma Deger Vergisi Kanununun 29 uncu maddesinin (2) numarali fikrasinin bu Kanunla degistirilmeden önceki hükmüne göre islem yapilir.

MADDE 12.- 31.12.1960 tarihli ve 193 sayili Gelir Vergisi Kanununun 40 inci maddesinin birinci fikrasina asagidaki bent eklenmistir.

10. Fakirlere yardim amaciyla gida bankaciligi faaliyetinde bulunan dernek ve vakiflara Maliye Bakanliginca belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde bagislanan gida maddelerinin maliyet bedeli.

MADDE 13.- 193 sayili Kanunun 68 inci maddesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

Madde 68. - Serbest meslek kazancinin tespitinde asagida yazili giderler hasilattan indirilir:

1. Mesleki kazancin elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen genel giderler (Ikametgâhlarinin bir kismini is yeri olarak kullananlar, ikametgâh için ödedikleri kiranin tamami ile isitma ve aydinlatma gibi diger giderlerin yarisini indirebilirler. Is yeri kendi mülkü olanlar kira yerine amortismani, ikametgâhi kendi mülkü olup bunun bir kismini is yeri olarak kullananlar amortismanin yarisini gider yazabilirler.). 

2. Hizmetli ve isçilerin is yerinde veya is yerinin müstemilatindaki iase ve ibate giderleri, tedavi ve ilaç giderleri, sigorta primleri ve emekli aidati (bu primlerin ve aidatin geri alinmamak üzere Türkiye'de kain sigorta sirketlerine veya emekli ve yardim sandiklarina ödenmis olmasi ve emekli ve yardim sandiklarinin tüzel kisiligi haiz bulunmalari sartiyla) ile 27 nci maddede yazili giyim giderleri.

3. Mesleki faaliyetle ilgili seyahat ve ikamet giderleri (seyahat maksadinin gerektirdigi süre ile sinirli olmak sartiyla).

4. Mesleki faaliyette kullanilan tesisat, demirbas esya ve envantere dahil tasitlar için Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre ayrilan amortismanlar (amortismana tâbi iktisadi kiymetlerin elden çikarilmasi halinde ayni Kanunun 328 inci maddesine göre hesaplanacak zararlar dahil).

5. Kiralanan veya envantere dahil olan ve iste kullanilan tasitlarin giderleri.

6. Alinan mesleki yayinlar için ödenen bedeller.

7. Mesleki faaliyetin ifasi için ödenen mal ve hizmet alim bedelleri.

8. Serbest meslek faaliyetleri dolayisiyla emekli sandiklarina ödenen giris ve emeklilik aidatlari ile mesleki tesekküllere ödenen aidatlar.

9. Mesleki kazancin elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen meslek, ilan ve reklam vergileri ile is yerleriyle ilgili ayni vergi, resim ve harçlar.

10. Mesleki faaliyetle ilgili olarak kanun, ilam ve mukavelenameye göre ödenen tazminatlar.

Her türlü para cezalari ve vergi cezalari ile serbest meslek erbabinin suçlarindan dogan tazminatlar gider olarak indirilemez.

MADDE 14.- 193 sayili Kanunun 89 uncu maddesinin birinci fikrasinin (2) numarali bendinin ikinci alt bendinden sonra gelmek üzere asagidaki alt bentler eklenmistir.

Vakiflar Genel Müdürlügünün idaresinde ve denetiminde bulunan mazbut vakiflar ile belediyeler dahil diger kamu kurum ve kuruluslari adina kayitli olan, Kültür ve Tabiat Varliklarini Koruma Kurulu nezdinde eski eser tescilli abide eserlerin; bakimi, onarimi, restore edilmesi ve yasatilmasi amaciyla abide eserin kayitli oldugu kurum ve kuruluslara yapilan bagis ve yardimlarin tamami yillik beyanname ile bildirilen gelirden indirilir.

Fakirlere yardim amaciyla gida bankaciligi faaliyetinde bulunan dernek ve vakiflara Maliye Bakanliginca belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde bagislanan gida maddelerinin maliyet bedelinin tamami, yillik beyanname ile bildirilen gelirden indirilir. 

MADDE 15.- 193 sayili Kanunun 121 inci maddesinin sonuna asagidaki fikralar eklenmistir.

Maliye Bakanligi; iadeyi mahsuben veya nakden yaptirmaya, inceleme raporuna, yeminli mali müsavir raporuna veya teminata baglamaya ve iade için aranilacak belgeleri belirlemeye yetkilidir.

Bu yetki; kazanç türlerine, iade sekillerine, geliri elde edenin veya ödemeyi yapanin hukuki statüsüne göre ayri ayri kullanilabilecegi gibi belli hadler çerçevesinde de kullanilabilir.

Mahsuben iade islemi, aranan tüm belgelerin tamamlanmasi kosuluyla, yillik gelir vergisi beyannamesinin verildigi tarih itibariyla yapilir. Ikmalen veya resen yapilan tarhiyatlarda mahsup islemi, mahsup talebine iliskin dilekçe ve eklerinin eksiksiz olarak vergi dairesi kayitlarina girdigi tarih esas alinarak yapilir. Aranan belgelerin tamamlanmasi asamasinda yapilan tahsilatlar yönünden düzeltme yapilmaz.

MADDE 16.- 3.6.1949 tarihli ve 5422 sayili Kurumlar Vergisi Kanununun 14 üncü maddesinin birinci fikrasinin (6) numarali bendinin ikinci alt bendinden sonra gelmek üzere asagidaki alt bent eklenmistir.

Vakiflar Genel Müdürlügünün idaresinde ve denetiminde bulunan mazbut vakiflar ile belediyeler dahil diger kamu kurum ve kuruluslari adina kayitli olan, Kültür ve Tabiat Varliklarini Koruma Kurulu nezdinde eski eser tescilli abide eserlerin; bakimi, onarimi, restore edilmesi ve yasatilmasi amaciyla abide eserin kayitli oldugu kurum ve kuruluslara yapilan bagis ve yardimlarin tamami kurum kazancinin tespitinde gider kaydedilir.

MADDE 17.- 5422 sayili Kanunun 44 üncü maddesinin sonuna asagidaki fikralar eklenmistir.

Maliye Bakanligi; iadeyi mahsuben veya nakden yaptirmaya, inceleme raporuna, yeminli mali müsavir raporuna veya teminata baglamaya ve iade için aranilacak belgeleri belirlemeye yetkilidir.

Bu yetki; kazanç türlerine, iade sekillerine, geliri elde edenin veya ödemeyi yapanin hukuki statüsüne göre ayri ayri kullanilabilecegi gibi belli hadler çerçevesinde de kullanilabilir.

Mahsuben iade islemi, aranan tüm belgelerin tamamlanmasi kosuluyla, yillik kurumlar vergisi beyannamesinin verildigi tarih itibariyla yapilir. Ikmalen veya resen yapilan tarhiyatlarda mahsup islemi, mahsup talebine iliskin dilekçe ve eklerinin eksiksiz olarak vergi dairesi kayitlarina girdigi tarih esas alinarak yapilir. Aranan belgelerin tamamlanmasi asamasinda yapilan tahsilatlar yönünden düzeltme yapilmaz. 

MADDE 18.- 5422 sayili Kanuna asagidaki geçici madde eklenmistir.

GEÇICI MADDE 32.- 2004 yili kazançlarinin vergilendirilmesinde 25 inci maddede yer alan kurumlar vergisi orani % 33 olarak uygulanir. 2004 yili üçer aylik geçici vergilendirme dönemleri ile ilgili geçici verginin hesabinda da bu oran dikkate alinir.

Kendilerine özel hesap dönemi tayin edilen kurumlarin, bu maddenin yürürlüge girdigi tarihten önce kapanmis dönemlerle ilgili geçici vergi hesabinda bu oran uygulanmaz.

MADDE 19.- 2.2.1984 tarihli ve 2978 sayili Vergi Iadesi Hakkinda Kanunun 3 üncü maddesinin ikinci fikrasi asagidaki sekilde degistirilmis, maddenin son fikrasi yürürlükten kaldirilmistir.

Bu maddede belirtilen nispeti % 50 oraninda artirmaya ve tekrar kanuni orana kadar indirmeye Bakanlar Kurulu yetkilidir.

MADDE 20.- 2978 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci fikrasinin son cümlesi asagidaki sekilde degistirilmis ve bu cümleden sonra gelmek üzere ayni fikraya asagidaki cümle eklenmistir.

Bu dönemleri bir aydan az olmamak üzere yeniden tespit etmeye, vergi iadesinden mahsup edilmek üzere avans olarak ödeme yaptirmaya, vergi iade nispetini geçmemek üzere iade nispetinden ayri olarak avans orani belirlemeye Maliye Bakanligi yetkilidir. Vergi Usul Kanununda belirtilen mücbir sebepler dolayisiyla hak sahibince iadeye konu harcamalara iliskin belgelerin ibraz edilememesi veya hak sahibinin vefati halinde daha önce avans olarak ödenmis vergi iadeleri ile ilgili olarak herhangi bir islem yapilmaz.

MADDE 21.- 18.2.1963 tarihli ve 197 sayili Motorlu Tasitlar Vergisi Kanununun 2 nci maddesi basligiyla birlikte asagidaki sekilde degistirilmistir.

Tanimlar

Madde 2.- Bu Kanunda kullanilan terimlerin tasidigi anlamlar asagida gösterilmistir:

1- Motorlu tasit: Karada, havada, deniz, göl ve nehirlerde insan, hayvan ve esya tasimaya yarayan ve makine kuvvetiyle hareket eden tasitlardir.

2- Otomobil: Yapisi itibariyla, sürücüsü dahil en çok sekiz oturma yeri olan ve insan tasimak için imal edilmis bulunan motorlu araçtir.

3- Motosiklet: Iki veya üç tekerlekli sepetli veya sepetsiz motorlu araçlardir. Bunlardan karoserisi yük tasiyabilecek sekilde sandikli veya özel biçimde yapilmis olan ve yolcu tasimalarinda kullanilmayan üç tekerlekli motosikletlere yük motosikleti (triportör) denir. 

4- Minibüs: Yapisi itibariyla sürücüsü dahil dokuz ile onbes oturma yeri olan ve insan tasimak için imal edilmis bulunan motorlu araçtir.

5- Otobüs: Yapisi itibariyla sürücüsü dahil en az onalti oturma yeri olan ve insan tasimak için imal edilmis bulunan motorlu araçtir. Troleybüsler de bu sinifa dahildir.

6- Kaptikaçti: Soföründen baska, oturmalari sartiyla en çok yedi yolcu alabilen, insan tasimak için imal edilmis olan ve bu maksatla kullanilan, yerle temas halinde dört tekerlegi bulunan, sekil ve yapilisi itibariyla otomobilden farkli olan motorlu tasitlardir (Carry-all, Travel-all, Jeep-station ve benzerleri bu sinifa dahildir.).

7- Arazi tasiti: Karayollarinda yolcu veya yük tasiyabilecek sekilde imal edilmis olmakla beraber bütün tekerlekleri motordan güç alan veya alabilen motorlu araçtir.

8- Panel van: Azami toplam agirligi 3500 kilogrami geçmeyen, kapali kasali (yandan camli olanlar dahil), sürücü kismindan baska tek veya daha fazla sirali oturma yeri bulunan, insan ve yük tasimak için imal edilmis olan tasitlardir.

9- Motorlu karavan (kamp tasiti): Yük tasimasinda kullanilmayan, iç tasarimi tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatilmis, hizmet edebilecegi kadar yolcu tasiyabilen motorlu tasittir.

10- Kamyonet: Izin verilebilen azami yüklü agirligi 3,5 tonu geçmeyen ve yük tasimak için imal edilmis motorlu araçtir.

11- Kamyon: Izin verilebilen azami yüklü agirligi 3,5 tondan fazla olan ve yük tasimak için imal edilmis motorlu araçtir.

12- Çekici: Römork ve yari römorklari çekmek için imal edilmis olan ve yük tasimayan motorlu araçtir.

13- Yat, kotra ve her türlü motorlu tekneler: Spor ve gezinti amaciyla özel olarak kullanilan her boyda içten ve distan takma motorla hareket eden tekneler ile motorlu, yelkenli teknelerdir. Motorlu yelkenli tekneler, Türkiye Yelken Federasyonuna kayitli olup, Federasyondan yelken numarasi almis, motorlari olan yelkenli teknelerdir.

14- Motor gücü: Tasitlarin motorlarini imal eden fabrikalarca uluslararasi normlara göre tespit olunan ve kanunlarda (BG) olarak ifade olunan devamli beygir gücüdür.

15- Motor silindir hacmi: Tasitlarin motorlarini imal eden fabrikalarca uluslararasi normlara göre tespit olunarak teknik belgelerinde gösterilen ve ilgili mevzuatlari geregince cm³ cinsinden ifade olunan motor hacmidir.

16- Azami toplam agirlik: Tasitlarin karayollarinda güvenle ve yapiya zarar vermeden geçebilmeleri için saptanan toplam agirliktir. 

17- Azami kalkis agirligi: Bir uçak veya helikopterin; azami yakit, yük, yolcu ve teçhizati dahil kalkisi için özel teknik emirlerinde izin verilen ve yazili olan kilogram cinsinden agirligidir.

18- Yas: Motorlu tasitlarda model yilina göre geçen süredir. Bu süre takvim yili itibariyla tespit edilir.

19- Kayit ve tescil: Motorlu tasitlarin ilgili mevzuat geregince trafik, belediye veya liman ile Ulastirma Bakanligi Sivil Havacilik Genel Müdürlügünce tutulan sivil hava vasitalari siciline yapilan kayit ve tescilini ifade eder.

Bu verginin uygulanmasiyla ilgili diger terimler Karayollari Trafik Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Karayollari Trafik Yönetmeligi ve Türk Gümrük Tarife Cetveline göre tespit olunur.

MADDE 22.- 197 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (c) bendi asagidaki sekilde degistirilmistir.

c) Sakatlik dereceleri % 90 ve daha fazla olan malûl ve engellilerin adlarina kayitli tasitlar ile diger malûl ve engellilerin, bu durumlarina uygun hale getirilmis özel tertibatli tasitlar.

MADDE 23.- 197 sayili Kanunun 5 inci maddesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

Madde 5. - Otomobil, kaptikaçti, arazi tasitlari ve benzerleri ile motosikletler asagidaki (I) sayili tarifeye göre vergilendirilir.

(I) SAYILI TARIFE

Motor Silindir Hacmi

(cm³)

Tasitlarin Yaslari Ile Ödenecek Yillik Vergi Tutari (TL)

 

1-3 yas

4-6 yas

7-11 yas

12-15 yas

16 ve yukari yas

1- Otomobil, kaptikaçti, arazi tasitlari ve benzerleri

1300 cm³ ve asagisi

250.000.000

175.000.000

100.000.000

75.000.000

30.000.000

1301-1600 cm³’e kadar

400.000.000

300.000.000

175.000.000

125.000.000

50.000.000

1601-1800 cm³’e kadar

700.000.000

550.000.000

325.000.000

200.000.000

80.000.000

1801-2000 cm³’e kadar

1.100.000.000

850.000.000

500.000.000

300.000.000

120.000.000

2001-2500 cm³’e kadar

1.650.000.000

1.200.000.000

750.000.000

450.000.000

180.000.000

2501-3000 cm³’e kadar

2.300.000.000

2.000.000.000

1.250.000.000

675.000.000

250.000.000

3001-3500 cm³’e kadar

3.500.000.000

3.150.000.000

1.900.000.000

950.000.000

350.000.000

3501-4000 cm³’e kadar

5.500.000.000

4.750.000.000

2.800.000.000

1.250.000.000

500.000.000

4001 cm³ ve yukarisi

9.000.000.000

6.750.000.000

4.000.000.000

1.800.000.000

700.000.000

2- Motosikletler

100-250 cm³’e kadar

50.000.000

40.000.000

30.000.000

20.000.000

10.000.000

251-650 cm³’ e kadar

100.000.000

75.000.000

50.000.000

30.000.000

20.000.000

651-1200 cm³’e kadar

250.000.000

150.000.000

75.000.000

50.000.000


Önceki Sayfa

Mevzuattaki GelişmelerPratik BilgilerDuyurularMali TakvimFaydalı LinklerSoru CevapDöviz Kurları Arşiviİdealist
Copyright © 2003 İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd.Şti. Yasal uyarı için tıklayınız.
Web Tasarım Ardemsoft