6111 sayılı Kanunun 82 nci maddesi ile Vergi Usul Kanunu’nun
5 inci maddesindeki “Vergi Levhası”na
ilişkin hükümler değiştirilmiştir.
Vergi levhalarının işletme merkezlerine, şubelerine,
satış mağazalarına asılması zorunluluğunu
kaldıran değişiklikle ilgili olarak Maliye Bakanlığı; 5 inci madde ile
kendisine verilmiş olan yetkisini kullanmış ve 408 sayılı Vergi Usul Kanunu
Genel Tebliği ile vergi levhası konusunda aşağıdaki açıklamalarda bulunmuştur.
I-Vergi Levhasının Oluşturulması
Vergi levhaları, Gelir İdaresi
Başkanlığı bilgi işlem sistemi tarafından mükelleflerin gelir/kurumlar vergisi
beyannameleri esas alınarak oluşturulacaktır.
Mükellefler, kendi vergi
dairesi hesaplarına aktarılan vergi levhalarını, 31 Mayıs tarihine kadar sistemden alacaklardır.
Gelir ve kurumlar vergisi
mükellefleri; 2010 yılına münhasır olarak vergi levhalarını Haziran ayı içinde sistemden
alabileceklerdir.
II-Vergi Levhalarının Onaylanması
Sistemden alınan vergi levhalarının meslek
mensupları veya vergi dairesince imzalanarak onaylanmasına gerek
bulunmamaktadır.
II III-Vergi Levhalarının Bulundurulma Zorunluluğu
Sistemden alınan vergi levhalarının, iş yerlerinin;
a)merkezlerinde
b)şubelerinde
c)satış mağazalarında
d)çiftçilerin alım-satım
yaptıkları yazıhanelerinde
e)taşıt işletmelerinde
bulundurulması zorunludur.
Vergi levhası bulundurulacak taşıtlar; ücret karşılığı insan veya eşya
taşıyan taşıtlar olup, diğer iş kollarında faaliyet gösteren mükelleflerin
taşıtlarında vergi levhasının bulundurulması zorunluluğu bulunmamaktadır.
Bu çalışma, İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti./Gaziantep tarafından hazırlanmış olup; tümü ya da bir kısmı şirketin yazılı izni olmaksızın çoğaltılamaz, dağıtılamaz, özetlenemez ve yayınlanamaz.