Elektronik Defter ve Belgelerin Oluşturulmasında Uygulama Esasları
Sayı
:
2006/41
İlgili
:
Yönetim, Muhasebe
Sayın Yetkililer
Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 242 nci maddesi,
kağıt ortamında düzenlenen defter ve belgelerin elektronik ortamda
oluşturulmasına izin vermiş, Maliye Bakanlığı da 361 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu
Genel Tebliği ile, uygulamaya ilişkin esasları belirlemiştir.
Elektronik defter ve belge uygulamasına geçmek
isteyen mükellefler, 11.07.2006 tarihinden itibaren bağlı bulundukları Vergi
Dairesi Başkanlığına başvurabileceklerdir.
Tebliğde;
·başvuru yazısına eklenecek belge ve bilgilere yer verilmiş,
·uygulama öncesinde bir hazırlık döneminden (azami 5 yıl) sözedilmiş,
·yapılacak protokol sonrasında defter ve belgelerin yalnızca elektronik
ortamda tutulabileceği açıklanmıştır.
Tebliğde ayrıca,
·elektronik defter ve belge sisteminin özellikleri,
·uyulması zorunlu olan diğer hususlar,
·elektronik kayıtları içeren DVD-R’ların nitelikleri ve Vergi Dairesi
Başkanlığına gönderimi,
·elektronik verilerin muhafaza ve ibrazı
·elektronik defter ve belge sistemine ilişkin diğer uygulamalar
Bu çalışma, İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti./Gaziantep tarafından hazırlanmış olup; tümü ya da bir kısmı şirketin yazılı izni olmaksızın çoğaltılamaz, dağıtılamaz, özetlenemez ve yayınlanamaz.