23 2024
Sitemize Hoş Geldiniz...
Üye Girişi
12.07.2006
Elektronik Defter ve Belgelerin Oluşturulmasında Uygulama Esasları
Sayı : 2006/41
İlgili : Yönetim, Muhasebe

Sayın Yetkililer

Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 242 nci maddesi, kağıt ortamında düzenlenen defter ve belgelerin elektronik ortamda oluşturulmasına izin vermiş, Maliye Bakanlığı da 361 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile, uygulamaya ilişkin esasları belirlemiştir.

Elektronik defter ve belge uygulamasına geçmek isteyen mükellefler, 11.07.2006 tarihinden itibaren bağlı bulundukları Vergi Dairesi Başkanlığına başvurabileceklerdir.

Tebliğde;

· başvuru yazısına eklenecek belge ve bilgilere yer verilmiş,

· uygulama öncesinde bir hazırlık döneminden (azami 5 yıl) sözedilmiş,

· yapılacak protokol sonrasında defter ve belgelerin yalnızca elektronik ortamda tutulabileceği açıklanmıştır.

Tebliğde ayrıca,

· elektronik defter ve belge sisteminin özellikleri,

· uyulması zorunlu olan diğer hususlar,

· elektronik kayıtları içeren DVD-R’ların nitelikleri ve Vergi Dairesi Başkanlığına gönderimi,

· elektronik verilerin muhafaza ve ibrazı

· elektronik defter ve belge sistemine ilişkin diğer uygulamalar

· iznin iptali ve cezai müeyyideler

konularında açıklamalar yer almaktadır.

Bilgilerinize sunulur.

Saygılarımızla



Gaziantep, 12.07.2006

Yazdırılabilir format için tıklayınız.
İDEAL YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK
LİMİTED ŞİRKETİ

Bu çalışma, İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti./Gaziantep tarafından hazırlanmış olup; tümü ya da bir kısmı şirketin yazılı izni olmaksızın çoğaltılamaz, dağıtılamaz, özetlenemez ve yayınlanamaz.

Önceki Sayfa
Mevzuattaki GelişmelerPratik BilgilerDuyurularMali TakvimFaydalı LinklerSoru CevapDöviz Kurları Arşiviİdealist
Copyright © 2003 İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd.Şti. Yasal uyarı için tıklayınız.
Web Tasarım Ardemsoft