2004 YILI YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK TASDİK İŞLEMLERİ ASGARİ ÜCRETLERİ
I GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ İŞLEMLERİ
1 YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANNAME TASDİKİ
i- Net satışları 9 trilyon liraya kadar olanlarda : %02
ii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01,5
iii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01
iv- Sonraki 20 trilyon lira için : %005
v- Sonraki 20 trilyon lira için : %001
vi- 69 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005
Bu suretle hesaplanacak ücret, 6,500,000,000.- TL.'den az olamaz.
İnşaat ve sanayi işletmelerinde bu rakamlar %20 artırılarak uygulanır.
(Gelir vergisi için firma bazında uygulanır.)
2 YILLIK KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAME TASDİKİ
i- Net satışları 11 trilyon liraya kadar olanlarda : %02
ii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01,5
iii- Sonraki 20 trilyon lira için : %01
iv- Sonraki 30 trilyon lira için : %005
v- Sonraki 30 trilyon lira için : %001
vi- 101 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005
Bu suretle hesaplanacak ücret, 7,200,000,000.- TL.'den az olamaz.
İnşaat ve sanayi işletmelerinde bu rakamlar %20 artırılarak uygulanır.
(Gelir vergisi için firma bazında uygulanır.)
3 YATIRIM İNDİRİMİ TASDİKİ
1 milyar liradan az olmamak üzere toplam yatırım harcaması üzerinden:
i- 1.5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02
ii- Sonra gelen 3 trilyon liralık kısmı için : %01
iii- Sonra gelen 5 trilyon liralık kısmı için : %005
iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısmı için : %001
4 TEŞVİK, İNDİRİM, İSTİSNA VE MUAFİYETLERLE İLGİLİ İŞLEMLER
a) 4325 Sayılı kanun kapsamında gelir ve kurumlar vergisi istisnasına ilişkin tasdik
1 milyar TL.'den az olmamak üzere, istisna konusu kazanca isabet eden net satış hasılatı üzerinden;
i- 3 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02
ii- Sonra gelen 5 trilyon liralık kısmı için : %01
iii- 8 trilyon lirayı aşan kısmı için : %005
b) Yeniden değerleme tasdiki
800 milyon liradan az olmamak üzere, yeniden değerlemeye tabi sabit değerler toplamı üzerinden;
i- 1,5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02
ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısmı için : %01
iii- Sonraki 5 trilyon liralık kısmı için : %005
iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısmı için : %0002
Ücret hesaplamasında binalar, gemiler ve uçaklar için değerler 1/3 oranında uygulanır.
c) Diğer teşvik, indirim, istisna ve muafiyetlerle ilgili tasdik işlemleri
1 milyar TL.'den az olmamak üzere, yararlanılan istisna tutarı üzerinden
i- 1.5 trilyon liraya kadar olan kısım için : %03
ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısım için : %01
iii- Sonraki gelen 5 trilyon liralık kısım için : %005
iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0002
5 MÜNFERİT BEYANNAME TASDİKİ 1,250,000,000
6 DİĞER GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMELERİ
a)Özel muhtasar beyannameler : %02
b) K.V.K. 22. ve 24. maddelerindeki beyannameler : %05
c) K.V.K. 31, 36, 39. maddelerindeki beyannameler 1 milyar TL.'den az olmamak üzere saat ücreti uygulanır.
II KATMA DEĞER VE ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ İŞLEMLERİ
1 KDV VE ÖTV İADE VE MAHSUP İŞLEMLERİ TASDİKİ
i- 34 milyar liraya kadar olan kısmı için : %8
ii- Sonraki 67 milyar lira için : %6
iii- Sonraki 100 milyar lira için : %4
iv- Sonraki 135 milyar lira için : %2
v- Sonraki 170 milyar lira için : %1
vi- 506 milyar lirayı aşan kısım için : %05
Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz. Yıllık denetleme ve tasdik sözleşmesi olmayan kuruluşlarda bu tarifeye göre bulunacak ücret %20 artırılarak uygulanır.
2 KDV İADE VE MAHSUP İÇERMEYEN AYLIK BEYANNAMELERDE
a) 170 milyar TL.'sına kadar olan teslim ve hizmetlerde : %05
b) Bunu aşan kısım için : %03
Bu suretle hesaplanacak ücret 350 milyon TL.'den az olamaz.
3 ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ÜRETİM TECİL-TERKİN RAPORU
a) 170 milyar TL.'sına kadar olan teslim ve hizmetlerde : %05
b) bunu aşan kısım için : %03
Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz.
Bu suretle hesaplanacak ücret 800 milyon TL.'den az olamaz.
5 GÜMRÜK BEYANNAMESİ TASDİKİ
Her beyanname tasdikinde alınmak üzere 30,000,000.- TL./adet
III DİĞER TASDİK İŞLEMLERİ
1 İÇ KAYNAKLARIN SERMAYEYE EKLENMESİ TASDİKİ
a) Yeniden değerleme fonunun sermayeye eklenmesinde, eklenebilir fonun tespiti:
I- Geçmiş dönemler onaylanmamış ise 1. bölümdeki ücret uygulanır.
II- Geçmiş dönemler onaylanmış ise:
500 milyon liradan az olmamak üzere
i- 1.5 trilyon lira için : %005
ii- Sonraki 3 trilyon lira için : %003
iii- Sonraki 5 trilyon lira için : %0002
iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0001
b) Diğer iç kaynakların (maliyet artış fonu - gayrimenkul/iştirak satış karı v.b) sermayeye eklenmesinin tespiti 500 milyon liradan az olmamak üzere eklenebilir tutarın;
i- 1,5 trilyon lira için : %005
ii- Sonraki 3 trilyon lira için : %003
iii- Sonraki 5 trilyon lira için : %0002
iv- 9,5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0001
2 SERMAYE ARTIŞININ TESPİTİ RAPORLARI
a) Sermaye ödendiğinin ve mevcudiyetinin tespiti 500,000,000
b) Geçmiş yıllar karlarının sermayeye eklenmesi 500,000,000
3 DERNEK, TESİS, VAKIF VE BENZERİ KURUMLARIN MUAFİYET VE İSTİSNA VE HESAPLARININ TASDİKİ İŞLEMLERİ
a) Muafiyet ve İstisnalara İlişkin Tasdik İşlemleri
i- İktisadi işletmesi olmayanlar 800,000,000
ii- İktisadi işletmesi olanlar 1,200,000,000
b) |Hesaplara İlişkin Tasdik İşlemleri
i- İktisadi işletmesi olmayanlar 800,000,000
ii- İktisadi işletmesi olanlar
Brüt gelirleri 12 trilyon liraya kadar olanlarda : %02
Sonrası için : %005
Bu suretle hesaplanacak ücret 1,200,000,000.- TL.'den az olamaz.
4 YATIRIM TEŞVİK BELGESİ İŞLEMLERİ
a) Yatırım teşvik belgesi ile ilgili işlemler 800,000,000.- TL.'den az olmamak üzere;
Toplam yatırım tutarı üzerinden : %01
Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir.
b) Yatırım teşvik belgesi kapama işlemleri (Rapor tanzimi):
Gerçekleşen yatırım tutarının
175 milyar liraya kadar olan kısım için 800,000,000
Sonraki her 200 milyar TL. için 150,000,000
5 KREDİLERE İLİŞKİN TESPİT İŞLEMLERİ
Kredilere ilişkin tespit işlemlerinden 1 milyar liradan az olmamak üzere,
a)Firma aktif toplamının (aktif toplamı ymm'ce düzeltilmiş ve tasdik edilmiş bilançodaki toplamıdır.)
i- 3 trilyon liraya kadar olan kısım için : %003
ii- Sonraki 10 trilyon liralık kısım için : %002
iii- 13 trilyon lirayı aşan kısım için : %001
b) Veya kredi tutarının
i- 3 trilyon liraya kadar olan kısım için : %03
ii- Sonraki 5 trilyon liralık kısım için : %01
iii- 8 trilyon lirayı aşan kısım için : %005
a ve b şıklarında yer alan ücretlerin yüksek olanı uygulanır. Aynı rapora dayanılarak birden fazla kredi müracaatında bulunulması halinde, her ilave kredi için bu ücret 1/5 oranında uygulanır. Sürekli denetleme ve tasdik işlemleri ymm'ce yapılan kuruluşların kredilerine ilişkin tespit işlemleri aynı YMM'ce yapılır.
6 SEYAHAT ACENTALARININ TURİZM GELİRİ ELDE ETME VE DÖVİZ GETİRME
YÜKÜMLÜLÜKLERİNE İLİŞKİN TESPİTLER
400 milyon liradan az olmamak üzere döviz olarak getirilen tutarın : %001
Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir.
7 HAM PETROL VE PETROL ÜRÜNLERİ İTHALİ VE LPG İLE İLGİLİ OLARAK TALEP EDİLECEK İNCELEME VE TESPİTLER
800 milyon TL.'den az olmamak üzere incelenmesi yapılan tutarın
i- 1,5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %01
ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısım için : %002
iii- Sonraki 5 trilyon liralık kısım için : %001
iv- 9,5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005
Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir.
8 MALİ TABLOLARIN UYGUNLUĞU VE HASILAT TESPİTİ
- Yap-işlet-devret projesi kapsamında istenen mali tabloların uygunluğu ve hasılat tesbiti,
- devletin irtifak hakkı tesis ettirdiği işlemlerin verecekleri hasılat beyannamelerinin tasdiki,
750,000,000.- TL.'den az olmamak üzere, tesbit ve tasdik edilen tutarın : %001
Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir.
9 ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNİN HESAP VE İŞLEMLERİNİN İNCELENMESİ
i- Hesap ve işlemleri tutarı 10 trilyon liraya kadar olanlarda : %001
ii- Sonraki kısım için : %002
Bu suretle hesaplanacak ücret, 750 milyon TL.'den az olamaz.
Hesap ve işlemler tutarı organize sanayi bölgeleri tek düzen hesap planına göre tespit edilir.
Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir.
10 İŞSİZLİK SİGORTASI FONUNUN GELİR VE GİDERLERİNİN DENETİMİ
Her bir üç aylık dönem için,
i- Gelir ve giderleri toplamı 10 trilyona kadar olanlarda : %001
ii- Sonraki kısım için : %002
Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz, hizmet bedelinin kamu ihale kanununa göre belirlenmesi halinde ihaledeki ücret esas alınır.
11 SERVET VE VARLIK İNCELEMELERİ
Beyanı gereken servet tutarının
i- 1.5 trilyon lirasına kadar olan kısım için : %03
ii- Sonraki 5 trilyon lira için : %01
iii- 6,5 trilyon lirasını aşan kısım için : %005
Bu suretle hesaplanacak ücret 1 milyar TL.'den az olamaz.
12 ERTELEME, TAKSİTLENDİRME FORMLARI TALEP VE DEĞERLENDİRME KONUSU
MEBLAĞ
i- 75 milyar lirasına kadar olan kısım için : %1
ii- Sonraki 300 milyar lira için : %05
iii- 375 milyar lirasını aşan kısım için : %01
Bu suretle hesaplanacak ücret 500 milyon TL.'den az olamaz.
13 DOĞAL AFETLERDE TERKİN İŞLERİ 500,000,000
14 STOK DEĞERLEMESİ
i- 750 milyar lirasına kadar olan kısım için : %02
ii- Sonraki 2,5 trilyon liralık kısım için : %01
iii- 3,250 trilyon lirasını aşan kısım için : %005
Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz.
IV 3984 SAYILI RADYO VE TELEVİZYONLARIN KURULUŞ VE YAYINLARI HAKKINDA KANUN UYARINCA RADYO VE TELEVİZYON ÜST KURULU PAYLARININ ÖDENMESİ İŞLEMLERİ
TELEVİZYONLAR
a) |Ulusal/Bölgesel Televizyonlar
1,5 milyar liradan az olmamak üzere hesaplanan radyo ve televizyon üst kurul paylarının,
i- İlk 50 milyar lira için : %4
ii- Sonraki 50 milyar lira için : %3
iii- Sonraki 50 milyar lira için : %2
iv- Sonraki 50 milyar lira için : %01
v- 200 milyar lirayı aşan kısım için : %05
b) Yerel Televizyonlar,
500 milyon TL.'den az olmamak üzere hesaplanan radyo ve televizyon üst kurul paylarının
i- İlk 7,5 milyar lira için : %3
ii- Sonraki 7,5 milyar lira için : %2
iii- Sonraki 7,5 milyar lira için : %1
iv- Sonraki 15 milyar lira için : %05
v- 37,5 milyar lirayı aşan kısım için : %03
RADYOLAR
a) Ulusal/Bölgesel Radyolar
1 milyar TL.'den az olmamak üzere hesaplanan radyo televizyon üst kurulu paylarının,
i- İlk 1,5 milyar lira için : %4
ii- Sonraki 1,5 milyar lira için : %3
iii- Sonraki 1,5 milyar lira için : %2
iv- Sonraki 3 milyar lira için : %1
v- 7,5 milyar lirayı aşan kısım için : %05
b) Yerel Radyolar
300 milyon TL.'den az olmamak üzere
i- İlk 750 milyon lira için : %3
ii- Sonraki 750 milyon lira için : %2
iii- Sonraki 750 milyon lira için : %1
iv- Sonraki 1,5 milyar lira için : %05
v- 3,750 milyar lirayı aşan kısım için : %03
V YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER TARAFINDAN YAPILAN DİĞER İŞLER
1 KURULUŞ İŞLEMLERİ
A. Tek Şahıs İşletmeleri 150,000,000
B. Adi Ortaklıklar 200,000,000
C. Kollektif ve Adi Komandit Şirketler 500,000,000
D. Kooperatifler 500,000,000
E. Limited Şirketler 500,000,000
F. Anonim Şirketler 750,000,000
2 DEĞİŞİKLİKLER
A. Adres Değişikliği 150,000,000
B. Pay Devirleri 200,000,000
C. Ana Sözleşme Değişiklikleri ve sermaye artış işlemleri
a) Adi Ortaklık, Adi Komandit ve Kollektif Şirketler 250,000,000
b) Kooperatifler 300,000,000
c) Eshamlı Komandit ve Limited Şirketler 400,000,000
d) Anonim Şirketler 500,000,000
D. Yabancı Sermayeli Şirket Kuruluşu 1,800,000,000
E. Şekil Değiştirme 1,200,000,000
F. Birleşme 1,800,000,000
3 DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
A. Sürekli Danışmanlık
a) Bir önceki yıl net satışları 5 TRİLYON liradan az olan firmalarda aylık 300,000,000
b) Bir önceki yıl net satışları 10 TRİLYON liraya kadar olan firmalarda aylık 500,000,000
c) 10 TRİLYON lirayı aşan firmalarda 1,000,000,000
B. Arızi Danışmanlık ve Standart Dışı İşlemler (saat ücreti)
a) Büroda 100,000,000
b) İlgili İşletmede 150,000,000
C. Kontrol ve Revizyon İşlemleri
1 MİLYAR TL.'den az olmamak kaydı ile Firma net satışlarının : %01
D. Firma Muhasebe Sisteminin Kurulması
a) Hizmet-Alım/Satım İşletmesi 500,000,000
b) İnşaat-İmalat İşletmesi 1,000,000,000
4 UYUŞMAZLIK İŞLERİ VE UZLAŞMA
Tarh edilen vergi, fon ve cezaların toplam tutarı üzerinden %2'sinden ve 500.000.000.- TL.'den az olmamak üzere, (iş bu meblağ dava dilekçesinin yetkili Mercilere verilmesinden önce tahsil edilir.) kesin ve nihai yargı kararına göre tarh edilen vergi, fon ve ceza tutarı üzerinden sağlanacak indirimin;
A. İlk 10 MİLYAR liraya kadar : %3
B. Sonra gelen 10 MİLYAR lira için : %2
C. Sonra gelen 10 MİLYAR lira için : %1
D. 30 MİLYAR liradan sonrası için : %05
5 HAKEMLİK
500 MİLYON TL.'den az olmamak üzere karşılıklı anlaşmaya bağlıdır.
6 SERMAYE PİYASASI KURULU, ENERJİ PİYASASI DÜZENLEME KURULU, BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURULU VE DİĞER KURULUŞLARCA YAPTIRILACAK MUHASEBE DENETİM İŞLEMLERİ
a) Bağımsız Denetim İşlemleri
Söz konusu denetim sözleşmeleri yıllık denetimlerde 96 saatten, sınırlı ara denetimlerde 32 saatten, yatırım fonları ile diğer özel denetimlerde 48 saatten az olamaz. Bu tarifenin dipnotlarında belirtilen asgari ücreti esas alınarak ücret hesaplanır. (120,000,000.- TL./saat)
b) |Konsolide mali tabloların denetiminde;
i- Ana ortaklığın yukarıdaki 7/a ve 7/b bölümlerine göre hesaplanan denetim ücret toplamına %20 ilave edilir.
ii- Bağlı ortaklık ve iştiraklerin denetiminde her biri için yukarıdaki 7/a ve 7/b bölümlerine göre hesaplanacak ücret esas alınır. Ancak söz konusu bağlı Ortaklık ve iştirakler için müstakil bir bağımsız denetim raporu düzenlenmemesi halinde bu ücretten %15 indirim yapılır.
7 İLAÇ FİYATLARI TESPİT VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlaç fiyatları tespit ve değerlendirilmesi; her bir tespit için 360,000,000.- TL.'den az olmamak üzere, standart saat ücreti uygulanır. Standart saat ücreti (120,000,000.- TL./saat, vergi dahil her türlü işlemin yürütülmesi, takibi, izlenmesi, İncelenmesi ve çalışma yapılması dahil)
ÜCRET TESPİTİNDE DİKKATE ALINACAK HUSUSLAR
Bu ücret tarifesi "Asgari Ücret Tarifesi" olup, sözleşme serbestliği gereği taraflar (YMM ve Mükellef); işin durumu, iş yeri veya çalışan personel sayısı yada faaliyet konusu gibi unsurları dikkate alarak daha yüksek ücret kararlaştırabilir. Ancak aşağıda belirtilen indirimler haricinde ücret tarifesinin altında iş kabul edilemez.
1. Bu tarifedeki tasdik ücretleri denetim ücretlerini de kapsar.
2. İnceleme ile ilgili olarak Büyükşehir Belediyesi sınırları dışında kalan yerlere gidiş-dönüş süreleri ile sınırlı olmak üzere gidiş-dönüş yol giderleri ile konaklama giderleri ücrete dahil değildir.
3. Yeminli mali müşavirin bu tarifeye göre aynı kuruluşa birden fazla tasdik hizmeti vermesi halinde bu hizmetlerin her biri için tarifede gösterilen nispi ücretlerde %20 indirim uygulanır. Bu indirim aynı topluluk içindeki şirketler için de geçerlidir.
4. Tasdiki yapılacak firmanın ilgili dönem muhasebesinin serbest muhasebeci ve/veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından tutulması ve beyannamelerinin bunlar tarafından düzenlenerek imzalanması halinde nispi tasdik ücretlerinde %20 indirim uygulanır. Bu indirim diğer maddeler kapsamında indirim uygulanması halinde dikkate alınmaz.
5. Bu tarifedeki "net satış" veya "net hasılat" deyimi; a) İşletmelerin gelir tablosunda yer alan önceki yıl "C-Net Satışlarını" b) Bankalar ve sigorta şirketleri ile aracı kurumlar ve diğer finans kurumlarında önceki yıl gayrisafi gelir tutarını, (döviz alım satımına yetkili müesseseler Finansman Kurumu olarak kabul edilmez) ifade eder. c) Yıllara yaygın inşaat ve taahhüt işlerinde ücretin matrahı, ilgili yıl içinde tahakkuk eden hakediş toplamıdır. Bu işlerin diğer işlerle birlikte yapılması halinde bu tutarlar net satışlara ilave edilir. Yıllara yaygın inşaat ve taahhüt işlerinde geçici kabulün yapıldığı yıla ait net satışlar toplamından önceki yıllarda tahakkuk eden hakediş tutarları indirilir. Şu kadar ki, senelere sari inşaat işinin son yılında sözleşme yapılması halinde ücretin hesaplanmasında geriye doğru bütün hakedişlerin toplamı birlikte nazara alınır. d) Yatırımcı kuruluşlarda ücretin hesabında; Net Satış Hasılatının Yatırım Teşvik Belgesi kapsamında gerçekleştirilen fiili yatırım tutarının altında kalması halinde fiili yatırım tutarı Net Satış Hasılatı yerine esas alınır.
6. Tarifedeki ücretler, KDV hariç brüt tutarlardır.
7. Tarifelerde yazılı dönem kavramı, beyanname verme dönemlerini ifade eder. Birkaç dönemin bir raporda birleştirilmesi tarife uygulamasını değiştirmez.
8. Asgari ücret uygulamasında hizmetin yapıldığı yıl tarifesi esastır.
9. Ücret tespiti sırasında, ücret soru belgesi kullanılır.
10. 01.01.2004 tarihinden önce 2004 yılında yapılacak hizmetler için düzenlenen sözleşmeler ile taraflar arasında tespit edilen ücret 2004 tarifesinde tespit edilen ücretlerden düşük olamaz. Her yıl için ayrı bir sözleşme düzenlenir.
11. Tasdik ücretleri; akaryakıt bayileri, tekel bayileri, ecza depoları, tüpgaz bayileri, hazırkart ana dağıtım şirketleri, elektrik ve doğalgaz dağıtım şirketleri, demir çelik üreticileri ve haddecileri, uluslararası anlaşmalar gereğince gelir ve kurumlar vergisinden muaf kişi ve kuruluşlar, döner sermayeli kuruluşlar ve gayrifaal kurumlar için %50; döviz alım-satım işi ile uğraşan şirketlerde ise %20 oranında uygulanır. (Bu indirimden faydalananlar diğer indirimlerden faydalanamazlar.) 2. Grup illerde faaliyette bulunan mükellefler için asgari maktu ücretler de dahil olmak üzere %10, 3. Grup illerde faaliyette bulunan mükellefler için %15 ve 4. Grup illerde ticarette bulunan mükellefler için %20 indirimli olarak uygulanır.
12. Sürekli denetleme ve tasdik kapsamındaki mükelleflerin aynı YMM veya aynı YMM şirketince yapılan kredilere ilişkin tasdik işlemlerinde ve SPK ve diğer kuruluşlarca yaptırılacak denetim işlerinde %50 indirim uygulanır.
13. Grup şirketlerinde (hisselerinin %51'den fazlası aynı gerçek ve tüzel kişilere ait olan şirketler) tasdik işlemlerinin aynı yeminli mali müşavir tarafından yapılması halinde %25, aynı malın veya hizmetin grup şirketler arasında satılması veya yapılması durumunda indirim oranı %35 olarak uygulanır. (Bu indirimden faydalanılması halinde 3 ve 4. maddelerdeki indirimler uygulanmaz.)
14. İndirim uygulanması suretiyle bulunan ücretler aksi belirtilmedikçe tarifedeki maktu ücretlerden (gayrifaal kurumlarda asgari maktu ücretin %50'sinden) düşük olamaz.
15. Ulusal/Bölgesel/Yerel Televizyon ve Ulusal/Bölgesel/Yerel Radyo ayrımında Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun sınıflandırması esas alınır.
16. Bu tarifede yer almayan hizmetlerin asgari ücretleri bir saat için alınacak ücret 120,000,000.- TL.'den az olmamak üzere taraflar arasında serbestçe tespit edilir.
Bu çalışma, İdeal Yeminli Mali Müşavirlik Ltd. Şti./Gaziantep tarafından hazırlanmış olup; tümü ya da bir kısmı şirketin yazılı izni olmaksızın çoğaltılamaz, dağıtılamaz, özetlenemez ve yayınlanamaz.